Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskeuman diagosointi?

Vierailija
17.01.2023 |

Kertokaa miten tk lääkäri diagnosoi mistä laskeumasta on kyse? Mitään elintä ei ulos tipu, eikä näy, mutta tiedän että jotain on siellä mitä ei pitäisi olla. Jos meen yleislääkärille, pystyykö hän tutkimaan asiaa jollain laitteilla siinä vastaanottohuoneessa? Mitään isoja laitteita ei sinne voi laittaa. Diagnosoidaanko tuo ultralla vai pelkällä käsin tunnustelemalla tms?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/10 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti ponnistaa tutkimuspöydällä gynellä. Ei näkynyt mitään ilman ponnistamista.

En tiedä onko sairaalassa jotain kuvantamistutkimusta olemassa lisäksi tarvittaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo pelkästään synnyttäneiden vaiva?

Vierailija
4/10 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo pelkästään synnyttäneiden vaiva?

Voi olla myös synnyttämättömällä, mutta harvinaista

Vierailija
5/10 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Säteilyturvakeskus ilmoita laskeumasta vaaratiedotteella?

Vierailija
6/10 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tk lääkäri osaa sanoa jos on laskeumaa ainakin omasta kokemuksesta kun olen näin kuullut paikanpäällä käydessä. Eivät tee vähässä kummassa mitään, meillekkin sanoi vain että JUMPPAA KAIVATAAN puristus tuntui juuri ja juuri, (no onko ihme vasta aloittanut jumpan 3viikkoa).

Vierailija
7/10 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin terveyskeskuksessa gynekologisiin potilaisiin perehtyneen lääkärin vastaanotolla. Tehtiin normaali sisätutkimus, johon kuului ponnistaminen. Sen jälkeen sain lähetteen naistentautien poliklinikalle. Sain ajan melko nopeasti.

Pääsin tutkimuksiin urogynekologian poliklinikalle. Siellä tehtiin sisätutkimus, ultra sekä määrättiin verikokeet. Lisäksi kotona tehtiin vuorokausivirtsan määrän mittaus jossa merkittiin ylös virtsamäärä sekä kellonaika. Sain leikkausajan melko nopeasti.

Laskeumia on erilaisia ja niitä hoidetaan eri tavoin. Oma rektoseele- leikkaus tehtiin paikallispuudutuksessa toimenpidepoliklinikalla. Puudutus ei sattunut enempää kuin tavanomainen verikoe. Leikkauksen jälkeinen kipu oli olematonta. En tarvinnut edes särkylääkkeitä. Leikkauksesta on noin neljä vuotta. Leikkaustulos on täydellinen.

Laitan vielä tähän linkin leikkauskokemuksista. Sieltä saattaa löytyä lisää vastuksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin. 

https://www.vauva.fi/keskustelu/4202368/ketju/minulta_on_leikattu_virts…

Vierailija
8/10 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmä kysymys mut eikö se riittäisi että työntäisi joka päivä vaikka sen laskeuman takas paikoilleen itse?

Vierailija
9/10 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun piti ponnistaa tutkimuspöydällä gynellä. Ei näkynyt mitään ilman ponnistamista.

En tiedä onko sairaalassa jotain kuvantamistutkimusta olemassa lisäksi tarvittaessa.

Mulla on kai joku laskeuma.

Joudun ehkä menemään tuohon tutkimukseen, voitko tarkentaa mitä ihmettä tuo pöydällä ponnistaminen tarkoittaa? Siis miten? Joutuuko menemään kyykkyyn alasti pöydälle ja yrittää kakata vai mitä ihmettä? Ja lääkäri tunkee naamaansa siihen alle että näkee mitä sieltä tulee? MIelikuva on aika hurja. Ei kauheesti kiinnostais.

Mut, jotain on esteeenä mulla vaginan suulla. Eikä se siitä itsestään mene ohi. Seksi ei onnistunut, on kuin seinä vastassa. Mut tamponi menee ihan hyvin, ja sormi. Mut mitään isompaa ei.

Kun sormella yritää tunnustella, siinä vaginan suulla on jotain, sekä myös ehkä virtsarakko, mutta toisaalta voi se olla joku muukin, koska se tuntuu aika pieneltä, se menee takas ylemmäs kun sitä työntää. Voisiko sittenkin olla kasvain? En usko että voi olla kohtu koska se on niin pieni kuitenkin.

Vierailija
10/10 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tullu jumpattua ahkerasti kuitenkin?