Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ei saa töitä?

Vierailija
17.11.2011 |

Mä olen tästä aiheesta avautunut täällä aiemminkin että en vaan käsitä sitä työttömien määrää. Kun myynti- ja asiakaspalvelutyötä on joka paikka täynnä. Itse olen aina halutessani työpaikan saanut, viimeksi tänään vakituisen.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joku sen kertoisi! olen vuosi sitten valmistunut nuori, työhakemuksia lähetetty ja eri paikkoihin soitettu,mistään EI VASTATA! joka päivä käyn katsomassa tyhjää sähköpostia.. ja miettii mitä hyödyllistä voisi tänäkin päivänä kotona tehdä,ei kiva!

Vierailija
62/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, vaikka siksi että niitä töitä ei ole siellä missä on koti ja perhe...?

ja vinkua kun ei saa tukia, vai? Muuttaminen on tietenkin palsta mammoille ihan mission impossible, koska eihän kukaan koskaan tässä maailmassa ole muuttanut työn perässä....

jos ei puolisoille löydy työpaikkaa samalta alueelta?

Jos vaihtoehdot ovat semmoiset, että paikkakunnalla A mies joutuu olemaan työttömänä ja paikkakunnalla B nainen joutuu olemaan työttömänä, niin silloin ei välttämättä löydy hirveästi halukkuuttaa lähteä muuttamaan koko perheen voimin.

Av-viisaiden mielestä silloin pitäisi ilmeisesti toisen puolison vaan muuttaa sillen paikkakunnalle missä töitä on. Työhän se perhettä ja parisuhdetta tärkeämpi on. Ihan ehdottomasti.

Omassa perheessäni ei onneksi ole työttömyyttä.

Ymmärrän silti niitä perheitä jotka haluavat pysyä yhdessä vaikka toinen vanhemmista olisikin työttömänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisellä ei ole työtä niin hän tekee vaikka 7 euron tuntipalkalla, kantaa 12 tuntia päivässä paskaa paikasta toiseen.

Inhorealisti ja kurjuuden maksimoija iski jälleen.

Ei se työ nyt ihan noin tärkeää ole :D

Vierailija
64/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain oma syy ja mielipide on hyvä ja oikea.

Työ ei ole itseisarvo eikä uskonto. Työpaikka on vain keino ansaita elantonsa, joten on ihan oikein ja järkevää, että ihmiset etsivät sellaista työtä joka sopii heidän tarpeisiinsa.

Meilläpäin on jopa yli 300 hakijaa joka ainoaan paikkaan joka avoimeksi tulee. Piilotyöpaikkoja ei ole koska työpaikkoja ylipäätään on aika vähän asukaslukuun suhteutettuna.

Vierailija
65/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

takuutuntipalkka on noin 5 euroa ja työaika ei ole yleensä edes 8 tuntia. Ihmiset eivät nykyään osta mitään vaikka myyjä olisi kuinka hyvä puhumaan ja miellyttävä.

Kokeiltu on.

Vierailija
66/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no aatellaanpa tätä vitun lama paskaa, työpaikkoja on todellisuudessa kiven alla ja 100 henkilöä tappelee yhdestä paikasta, niin mitäs kuvittelet? Sitten lapset, ne vaikuttaa. Harva haluaa ottaa sellaista jolla on lapsi kun tulee niitä sairaslomiakin sitte.

Aika moni työpaikka vaatii sekä NUORTA yliopisto/ammattikorkean opiskelu titteliä + työkokemusta ja kuinkahan monella vastavalmistuneella insinöörillä nyt sattuu olemaan työkokemusta?!

Eli liikaa hakioita, älkää ihmiset tehkö lapsia, istukaa 10 vuotta koulunpenkillä ja yrittäkää samalla saada 5 vuotta alan työkokemusta...

Nim: Piakkoin valmistuva maisteri, äiti ja työtön työkokemuksen puutteen vuoksi.

Vierailija
67/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä muutan heti Helsinkiin tekemään puhelinmyyntityötä tai osa-aikasiivojan hommia. Asuntokin varmaan löytyy heti, siellä kun vuokranantajatkin suorastaan tappelevat pienipalkkaisista vuokralaisista.

Sitten nämä "töitä kyllä löytyy kaikille" -uhoajat kiukuttelevat, kun itsekkäät ihmiset hajottavat perheet ja kehtaavat vielä vaatia asumistukea.

Vierailija
68/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehny töitä viimeiset 6 vuotta kahdessa eri firmassa ja nekin saatu suhteiden kautta ja nyt etsin itsekseni ja vaikeaa on!

Helppohan sulla on ap jos istut kaupan kassalla, niitä töitä löytyy melkeinpä joka kaupungista. Että kyllä siihen ihan alakin vaikuttaa...

Kaupan kassalle ei oteta henkilöä jolla ei ole hajuakaan mitä on tekemässä, että jos sulla on pitkä kokemus alalta ja suosittelijat niin yllätys että olet saanut paikat.

Mieti vähän puheitas niin tajuut itsekkin tehneesi itsestäsi naurunalaisen tällä palstalla

Vierailija
69/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista kituuttamista se on kummallakin työttömällä ja pienipalkkaisella työntekijällä

Työtä tehdessä rahaa vastaan kuitenkin vaivaudutaan tekemään jotain, millä on myös kansantaloudellista merkitystä. Eli - tuet ovat liian hyvät, kun kannattaa ennemmin maata kotona kuin tehdä töitä.

OIkeasti, kenellekään ei pitäisi suoda mahdollisuutta maata viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen levittämässä persettään kotona. Kaikkiin tukiin työvelvoite ja sillä siisti. Jos on pää niin pipi että ei pysty töihin, eiköhän nälkä aja lopulta asian siihen pisteeseen, että alkaa työ maittaa.

Miksi joidenkin pitäisi tehdä töitä saadakseen tukia, kun samalla muut tekevät työtä ja saavat palkkaa? Miksi kaikille työtä tekeville ei voitaisi maksaa palkkaa?

Kyllähän näitä ilmaisia työntekijöitä onkin.

Iso joukko työttömiä hakee hiki päässä kaikenlaisia työllistämistöitä kun eivät oikeaa työtä löydä.

Itsekin kävin nuorena kahdessa työllistämistyössä. Toista tein 8 kuukautta ja toista puoli vuotta. Ei näillä työnantajilla ollut minkäänlaista tarkoitusta palkata ketään oikeasti. Hyödynsivät vaan tarjolla olevaa ilmaista työvoimaa.

Samoissa paikoissa pyörii edelleen ilmaisia työntekijöitä. Tukimuodot kulkevat ehkä eri nimellä kuin 20 vuotta sitten, mutta sama meininki jatkuu iloisesti.

Vierailija
70/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ennenkin...Olin pitkään työtön ja nyt olen tehnyt pätkätöitä alun kolmatta vuotta. Tienasin viime vuonna yli 15000 euroa pätkätöillä. Ja en jää varmasti tuosta huonommaksi tänäkään vuonna. Pomo minulle sanoi, että alkaa jo tulla palvelulisääkin. Vaatii asennetta mutta enpä ole työkkärin muijien "armoilla". Käyn vain silloin tällöin viemässä tehdyt työpäivät.

Vierailija
71/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

useamman vuoden mutta en sellaiseen enää perheellisenä pysty.

en ole enää niin joustava ja fyysisiäkin rajoitteita jo on

Tämän ennenkin...Olin pitkään työtön ja nyt olen tehnyt pätkätöitä alun kolmatta vuotta. Tienasin viime vuonna yli 15000 euroa pätkätöillä. Ja en jää varmasti tuosta huonommaksi tänäkään vuonna. Pomo minulle sanoi, että alkaa jo tulla palvelulisääkin. Vaatii asennetta mutta enpä ole työkkärin muijien "armoilla". Käyn vain silloin tällöin viemässä tehdyt työpäivät.

Vierailija
72/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, vaikka siksi että niitä töitä ei ole siellä missä on koti ja perhe...?

ja vinkua kun ei saa tukia, vai?

Muuttaminen on tietenkin palsta mammoille ihan mission impossible, koska eihän kukaan koskaan tässä maailmassa ole muuttanut työn perässä....

En voi muuttaa koko perhettä vain siksi että mulle olis töitä toisella puolella Suomea! Ei sieltä välttämättä löytyisi miehelle töitä ja tilanne olisi taas sama. Mitä järkeä siinä olisi?

En myöskään 3 lapsen äitinä ole valmis ottamaan vastaan sellaista työtä joka LASKISI tulojani nykyisestä. Aktiivisesti haen työtä koko ajan, kolmessa haastattelussa olen ollut 4kk aikana.

Sitten sinä muutat lasten kanssa yksin (tai miehesi hoitaa lapsia). Monet pariskunnat elää erillään töiden takia. Elämä on sellaista.

Tulosi laskevat kuitenkin. 500 päivää menee täyteen niin tiput kelan tuille. Eikä kukaan ota enää ihmistä töihin jolla on kolme lasta eikä ole tehnyt puoleentoista vuoteen töitä.

Moneen sataan paikkaan olet hakenut? Oletko laittanut KAIKKIIN alueesi työnvälitys/vuokrafirmoihin hakemukset? Oletko hakenut muitakin kuin alasi töitä? Oletko valmis tekemään ylitöitä entä kolmivuorotyötä?

Tekstistäsi saa sen kuvan että sinua ei edes kiinnosta työnteko? Jos ihmisellä ei ole työtä niin hän tekee vaikka 7 euron tuntipalkalla, kantaa 12 tuntia päivässä paskaa paikasta toiseen.

Minulla on perhe, pieniä päiväkoti-ikäisiä lapsia. Ainakaan tällä hetkellä ei minulle ole vaihtoehto repiä lapsia turvallisesta ja tutusta ympäristöstään ja muuttaa työn perässä johonkin muualle. Jos työttömyys jatkuu niin pitkään, että putoan kelan tuille varmasti joudun punnitsemaan asiaa uudestaan.

Joudun äitinä ajattelemaan lapsiani myös työtä hakiessa. Täällä on vuoropäiväkotiin pitkät jonot, mieheni tekee yötyötä. Vanhempani asuvat kyllä lähellä mutta eivät ole fyysisesti enää niin hyvässä kunnossa että lasten hoito onnistuisi satunnaista paria tuntia pidempään. Vuoro työ ei siis tule kohdallani kyseeseen, ainakaan juuri nyt. En myöskää halua ottaa vastaan sellaista työtä josta saan vähemmän palkkaa kun nyt saan tukia. Tämä ihan siitä syystä että en nää siinä mitään järkeä, varsinkin kun näinkin tekee jo aika tiukkaa rahallisesti. Tässäkin ajattelen koko perhettä, en vain itseäni. Siispä osa-aikatyöt eivät tule kyseeseen.

Kun nuo rajoitukset otetaan huomioon olen valmis tekemään ihan mitä tahansa työtä, en vain oman alani hommia. Olen hakenut aktiivisesti, soitellut, kysellyt tutuilta ja tuntemattomilta. Olen myös valmis ajamaan tai kulkemaan junalla/bussilla pidempää työmatkasta naapuri kuntiin, jos sieltä löytyisi töitä.

Olen myös huomannut töitä hakiessani että pitkästä koulutuksestsni on haittaa ihan hanttihommia hakiessa. Kahdessa noista kolmesta työhaastattelusta en hankenut oman alani töitä vaan ihan muita hommia. Molemmilla kerroilla haastattelija ihmetteli että olin edes hakenut siivoushommia.

Vierailija
73/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. On reippaasti ylikoulutettu tehtäviin - rekrytoijallakin on tod. näk. alempi tutkinto 2. Työkokemus alalta puuttuu 3. Asuu perheineen paikkakunnalla, jossa alan töitä ei ole (muutosta seuraisi se, että työttömäksi joutuisi sitten se toinen puoliso) Tässä aika painavia syitä, mutta saahan sitä aina ihmetellä.

Ja tiedoksi tälle kirjoittelijalle, joka lainasi tekstiäni: Yllätys yllätys, en ole työtön, mutta pystyn ymmärtämään syitä, miksi kaikki eivät työllisty. Syitähän on toki muitakin kuin mainitsemani. Mutta TEKOsyitähän nekin tietenkin vain ovat.

hulluun seikkaan (on siis töissä mutta haluaisi vaihtaa):

- jos haastattelija/haettavan position esimies kokee olevansa tyhmempi kuin hakija tämä ei saa paikkaa.

Hankala tilanne - miehen hakemien positioiden kohdalla usein kysytään strategiaa ja miten hän uudistaisi tai kehittäisi osaston/yrityksen toimintaa; jos sen kertoo rehellisesti ja osoittaa uusia näkemyksiä astuu samalla nykyisten varpaille.... Yritykset haluavat uudistajaa mutta eivät uskalla palkata sellaista????

Vierailija
74/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis puhun nyt sellaisista normaaleista työpaikoista joissa maksetaan edes se 8 euroa tunnilta. Täällä meilläkin on yli 11000 työtöntä hakijaa ja avoimi paikkoja on alle 300! Että siitä voi vähän miettiä että saako kaikki halukkaat töitä?!!!

Ja tosiaan jos toisella puolisolla on hyvä työpaikka niin miksi koko perheen pitäisi kärsiä työttömän takia ja muuttaa toiselle paikkakunnalle jossa ei ole mitään turvaverkostoa ympärillä? Eihän sellasessa olisi mitään järkeä?! Sitten kun esim. lapset ovat vähän isompia niin se työtön puoliso voi alkaa etsiä kauempaakin töitä ja asua osan kkukaudesta muualla.

Vierailija
75/85 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä suuria asioita, jotka ratkaisevat paljon. Joku on liian lihava -en voi sietää varsinkaan lihavia naisia. Jollakin on naama täynnä aknea -en halua katsella kraaterinaamaa saati sääliä häntä. Joku ei osaa teititellä -käytöstavaton idiootti. Jollakin ei ole kunnon työkokemusta -mitään amatööriä en töihin huoli. Lisäksi tarkistan etukäteen että millaisessa talossa haastateltava asuu (ihan vaan ulkoa päin). Kertoo ihmisestä paljon että mitenkä hän on järjestänyt elämisensä.

Nuori ja nätti pääsee töihin, muut älkööt vaivautuko!

Vierailija
76/85 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ei ole asiakaspalvelijoiksi ja myyjiksi. Esimerkiksi itse olen ruma läski rillipiru ja vielä epäsosiaalinen, ei minua todellakaan palkata asiakasrajapintaan.

Vierailija
77/85 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo julkisesti avoimet työt ei todellakaan ole niitä joihn kannattaa hakea, nyt puhelin kouraan ja soitat KAIKKI maakuntasi yritykset läpi ja kysyt töitä, varmasti aaat. Lopeta nirsoilu ja laiskuus!

Töitä on myös muualla: yhdistyksissä ja järjestöissä, maatiloilla, kotitalouksissa...

Työpaikan voi myös luoda itselleen. Voit tarjota sellaista palvelua, jota yritykset tai ihmiset eivät mukamas tarvitse. Mutta muutaman kuukauden päästä saatat saada yhteydenottoja, että tule vain meille. Vastapuoli tarvii aikaa sulatella asiaa.

Tai alat siivoamaan koteja ja tarjoat palvelujasi. Moni ei tule etsineeksi siivoojaa, mutta jos tarjoat palvelua ja pystyt osoittamaan luotettavuutesi jotenkin, niin saat itsesi työllisesttyä sellaisten ihmisten toimesta, jotka eivät ole ennen työllistäneet ketään.

Siivous ei tietenkään ole kaikkien juttu. Tarjoa sitä palvelua mihin sulla on ammattitaitoa. Moni näyttää kitisevän tässäkin, että kun ei ole työpaikkoja mulle, vaikka mulla on koulutus. Mutta eihän se niin päin mene, että sinä hankit koulutuksen ja sitten jonkun pitää järjestää sulle sun koulutusta vastaava työpaikka. Ei-ei-ei. Vaan sun pitää miettiä mille on kysyntää ja muokata omaa pätevyyttäsi siihen suuntaan, mihin kysyntä ohjaa.

Mutta ihan turhaa työttömille on näitä puhua. Sieltä tulee taas vastaukseksi noita listoja miksi ei voi muokata mitään, ei voi luoda mitään ja ei voi sitä ja tätä.

Vierailija
78/85 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joku sen kertoisi! olen vuosi sitten valmistunut nuori, työhakemuksia lähetetty ja eri paikkoihin soitettu,mistään EI VASTATA! joka päivä käyn katsomassa tyhjää sähköpostia.. ja miettii mitä hyödyllistä voisi tänäkin päivänä kotona tehdä,ei kiva!

Valmistumisen jälkeistä työttömyyttä estää parhaiten se, että tekee oman alan töitä (tai edes jotain töitä) jo opiskeluaikana. Silloin nimittäin luodaan jo suhteita työnantajiin ja niitä suhteita käytetään sitten silloin valmistumisen aikaan, että saadaan töitä. Jos suhteita ei ole, niin olet työnantajille vain tuntematon, kokematon vastavalmistunut. Miksi niitä kiinnostaisi.

Mulla on opiskeluista jo 15 vuotta aikaa. Mutta niin vain sain tänä kesänä uuden työpaikan samasta paikasta missä olin ollut 2 kk töissä opiskeluaikaan. Sain paikan, koska olin heille tuttu ja koska minun ajateltiin sujahtavan työhöni sisään helposti, kun jo tunnen talon tavat.

Työpaikkoja pitää pohjustaa ja luoda suhteita työelämään päin.

Vierailija
79/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella moni on sellainen myyjä ja palvelija että tekee lafkalle vain tappiota väärällä luonteellaan. Luonne on se ratkaiseva tekijä.

Parempi että myyntityöhön ja asiakaspalveluun soveltumaton aines on työttömänä ja odottaa hommia joihin soveltuu.

Vierailija
80/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että puhelinmyynnistä saa enemmän kuin peruspäivärahan verran, minun ensimmäisen (ja viimeisen) kuun palkkani oli puhelinmyynnissä 200€.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan