Miehen kirjoitustaito ja yleistieto/sivistys hyvin alkeellisella tasolla - kannattaako enää jatkaa?
Yli 40v mies kirjoittaa tällaisia viestejä:
"mälin eile katomas sitä peljä hallis ja oli tosi haskaa :DDDDD olisolu kiveä jossä olis kansolu siälä mukaa!"
"voitaa sko mnähä torsaina tai pertain ku mulo vkonlp tötä ja ten aiks pitki voroi siel kontsul ainsilo?"
Kirsikkana kakun päällä keskeyttää minut usein, koska joutuu kysymään mitä jokin sana tarkoittaa. Nämä "vaikeat" sanat eivät ole siis mitään sivistyssanoja tai akateemisia termejä, vaan ihan perustasoista arkisuomea, kuten "talkoot", "huusholli", "tärpätti", "iltamat", "naseva" ja "hehkeä".
Mies siis tuijotti hämmentyneenä, kun sanoin menneeni ostamaan tärpättiä rautakaupasta matkalla kaverin iltamiin ja päälläni oli ehkä remonttihommiin turhan hehkeä asu. Siis todellakin sanoi, että "nyt oli sen verran uusia sanoja, että pitää kysyä mitä ne tarkoittaa!"
Ei jatkoon?
Kommentit (33)
Mistä jätekasasta olet tuon neron kaivanut? Tietysti jatkoon ja heti tekemään lapsia. Monta. Niin se suomalaisten älykkyysosamäärä nousee.
Ei. Koska sinua nyppii tuo jo nyt. Suunnilleen samaa tasoa pitää olla. Itse ihastuin miehessäni siihen että hän oli fiksu ja keskustelut oli kaikkea maan ja taivaan välillä. Ja meillä on myös sama huumori. Haluan arvostaa omaa miestäni. Jos ei olisi puolin ja toisin arvostusta ja kunnioitusta niin ei kyllä olisi rakkauttakaan. Pitää sopia yhteen ruumiillisesti ja henkisesti jos pitkä suhde on toiveissa. Meillä yhteisiä vuosia nyt 35.
Näytä tekstisi miehelle ja sen jälkeen yhdessä pohditte suhteenne nykytilaa ja sen mahdollista jatkuvuutta.
Jatkoon jos on muuten mahtava tyyppi! Tuollainen on asia josta ainakin itse pystyisin joustamaan, koska empaattisia ja aitoja miehiä on kuitenkin sen verran harvassa.
Ei löytynyt jätekasasta, vaan yhteisen kaverin kautta ja mies itse on ammattiin koulutettu, työelämässä ja velaton omistusasuja. En sinänsä kyllä ymmärrä miten hänen sivistystasollaan tämä on mahdollista, mutta voihan olla, että asunto on vaikka peritty ja siksi ei sitä velkaakaan ole. Ja kaikissa töissä ei tarvita aivoja, vaan vaikkakin sitä lihasvoimaa.
Ja ei ole "tuontimies", vaan Keski-Pohjanmaalla syntynyt suomalainen.
Ap
Viesteistä tulee mieleen, josko olisi lukihäiriöinen.
Kuulostaa ennakoivan tekstinkäsittelyn ja luki-häiriön yhdistelmältä. t. äidinkielen ope
Kai sinä ap pystyt arvioimaan miehen älyllisen tason keskustelemalla hänen kanssaan?! Ainakin minä pystyn, en tarvitse kirjallista todistusaineistoa.
Jos mies keskustelee normaalisti ja on kouluttautunut, (vaatii kirjoitustaitoa!) tuo tekstaus viittaa siihen, että kirjoittaa kiireessä eikä tarkista tekstiä.
Ja kaikissa töissä ei tarvita aivoja, vaan vaikkakin sitä lihasvoimaa.
No paljasta nyt sen ammatti! Huonosti jatkat tätä trollausta, opettele kiinnostavammaksi!
"No paljasta nyt sen ammatti! Huonosti jatkat tätä trollausta, opettele kiinnostavammaksi!"
Vedä henkeä ja rauhoitu. Ja minulla ei ole tarvetta olla sinulle viihdetoimistona - mitäpä jos pelaisit vaikka jotain peliä tai katselisit videoita mielummin, kuin että odotat keskustelupalstalla jonkun jonglööraavan sinut tyytyväiseksi?
Ja ammattiansa en tiedä, tiedän vain että tekee jonkinmoisia konttorihommia vuorotyönä. Hän on siis uusi tuttavuus ja tutustuminen ihan alkutekijöissään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
"No paljasta nyt sen ammatti! Huonosti jatkat tätä trollausta, opettele kiinnostavammaksi!"
Vedä henkeä ja rauhoitu. Ja minulla ei ole tarvetta olla sinulle viihdetoimistona - mitäpä jos pelaisit vaikka jotain peliä tai katselisit videoita mielummin, kuin että odotat keskustelupalstalla jonkun jonglööraavan sinut tyytyväiseksi?
Ja ammattiansa en tiedä, tiedän vain että tekee jonkinmoisia konttorihommia vuorotyönä. Hän on siis uusi tuttavuus ja tutustuminen ihan alkutekijöissään.
Ap
Joo ei.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei konttorihommia tehdä vuorotyönä.
Vierailija kirjoitti:
Tuontimies?
Lepsämästä kotoisin. Missä lieneekään?
En ymmärrä miksi jatkaisit tuollaisen kanssa, kun fiksuja, kirjoitustaitoisia, akateemisia miehiä on vapaana vaikka miten paljon.