Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ei saa töitä?

Vierailija
17.11.2011 |

Mä olen tästä aiheesta avautunut täällä aiemminkin että en vaan käsitä sitä työttömien määrää. Kun myynti- ja asiakaspalvelutyötä on joka paikka täynnä. Itse olen aina halutessani työpaikan saanut, viimeksi tänään vakituisen.

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työtön kohta vuoden ja kahteen haastatteluun olen päässyt. On suosituksia, lapsella päiväkotipaikka ym. asiat kunnossa mutta ei vaan natsaa. :/

Vierailija
2/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työtön kohta vuoden ja kahteen haastatteluun olen päässyt. On suosituksia, lapsella päiväkotipaikka ym. asiat kunnossa mutta ei vaan natsaa. :/

ja millaisella taustalla? (koulutus, kokemus?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät halua tehdä työtä. Lisäksi Suomen palkkataso on niin onneton ja muu hintataso niin korkea, että työnteko ei yksinkertaisesti kannata. Nettotulot jäävät useimmiten työssäkäyjillä pienemmiksi kuin niillä jotka makaavat kotona erilaisten tukien turvin.

Vierailija
4/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä työtä hakee.Ravintola alalle pääsee varmasti mutta moni ei sinne halua ja elää sitten mielummin työttömyystuilla.

Meilläkin olis paikka avoinna mutta hakijat haluavat jopa ite määrittää työtehtävänsä.Mikäs siinä kun työttömänä on yhtä hyvä...joillakin!

Vierailija
5/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

määrä on suurimmassa osassa maata yli 10% väestöstä. Aktiiviset saa töitä, muut ei. Eikä kaikki aktiivisetkaan.

Vierailija
6/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä työtä hakee.Ravintola alalle pääsee varmasti mutta moni ei sinne halua ja elää sitten mielummin työttömyystuilla.

Meilläkin olis paikka avoinna mutta hakijat haluavat jopa ite määrittää työtehtävänsä.Mikäs siinä kun työttömänä on yhtä hyvä...joillakin!

Vierailija
7/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtä, esimerkiksi puhelinmyyntiä, josta heitetään pihallekin hyvin pian, ellei tulosta synny. Kaikista ei vain ole myymään puoliväkisin mummuille lehtiä tms. Myyntityössä menestyminen on muuten yllättävän vaikeaa ja vaatii tietynlaista persoonaa (+ sitä, että omatunnonkysymykset eivät vaivaa..).

Vierailija
8/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla vaikka mitä passia eli alalta kokemusta / koulutusta viime vuosilta. Mä olen tehnyt noita hommia jokus 90-luvun puolivälissä viimeksi ja sen jälkeen ihan jotain muuta. Nyt voisin vaikka alalle taas hakeutua, kun oman alan hommia ei tunnu löytyvän, mutta eihän sinne noin vain mennä.

Vierailija
9/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun keskikokoisessa kaupungissa, minulla on kaksi tutkintoa (ravintola-ala ja kauppa), motivaatiota liikaakin, taitoa ja osaamista. En vain kelpaa mihinkään, kaikkiin paikkoihin on joku sopivampi tarjolla. Vituttaa, mutta eipä tästä voi itseäänkään syyttää.

Vierailija
10/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun työttömän ollessa on paljon vähemmän ongelia minkään suhteen, saman summan sitä saa kuussa käteen joka tapauksessa jos lähtisi niihin alipalkattuihin siivoojan hommiin, jääpähän työttömänä enemmän aikaa omille lapsilleen ja omille harrastuksille, ei ole niin riippuvainen milloin tekee mitäkin, heti kun minimipalkka nousee 10€ tunti ja kuukausi nettopalkka on vähintään 1200€ niin lähden töihin.

Vierailija
11/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmistuin vuos sitten..olen aktiivisesti hakenut oman alan töitä,soitellut joka ikisen firman läpi..kahteen haastatteluun päässyt,siihen on tyssännyt..nyt on jo sellanen fiilis et ihan sama,kituutellaan työkkärillä loppuelämän..

Olen myös muilta aloilta hakenut, mutta ei pääse,koska ei ole alan kokemusta..

Myynti- ja asiakaspalvelutyöt tyssää jo siihen ruotsinkielen taitoon..

Vierailija
12/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, vaikka siksi että niitä töitä ei ole siellä missä on koti ja perhe...?

ja vinkua kun ei saa tukia, vai?

Muuttaminen on tietenkin palsta mammoille ihan mission impossible, koska eihän kukaan koskaan tässä maailmassa ole muuttanut työn perässä....

Vierailija
13/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmistuin vuos sitten..olen aktiivisesti hakenut oman alan töitä,soitellut joka ikisen firman läpi..kahteen haastatteluun päässyt,siihen on tyssännyt..nyt on jo sellanen fiilis et ihan sama,kituutellaan työkkärillä loppuelämän..

harjoittelun kautta vaan jalkaa oven väliin.

Vierailija
14/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun työttömän ollessa on paljon vähemmän ongelia minkään suhteen, saman summan sitä saa kuussa käteen joka tapauksessa jos lähtisi niihin alipalkattuihin siivoojan hommiin, jääpähän työttömänä enemmän aikaa omille lapsilleen ja omille harrastuksille, ei ole niin riippuvainen milloin tekee mitäkin, heti kun minimipalkka nousee 10€ tunti ja kuukausi nettopalkka on vähintään 1200€ niin lähden töihin.

Tuet ovat liian hyviä Suomessa, ei kannata töitä tehdä.

Vierailija
15/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, vaikka siksi että niitä töitä ei ole siellä missä on koti ja perhe...?

ja vinkua kun ei saa tukia, vai? Muuttaminen on tietenkin palsta mammoille ihan mission impossible, koska eihän kukaan koskaan tässä maailmassa ole muuttanut työn perässä....

Vierailija
16/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös muilta aloilta hakenut, mutta ei pääse,koska ei ole alan kokemusta..

Myynti- ja asiakaspalvelutyöt tyssää jo siihen ruotsinkielen taitoon..

Ettekö te ymmärrä että suurin osa syistä, joiden vuoksi ette saa työtä, johtuu teistä itsestänne kuten nyt tässäkin tapauksessa. Kyllä kai normaalijärkinen ihminen hankkii sen ruotsin kielen taidon, jos sitä kerran oma ala vaatii!

Vierailija
17/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. On reippaasti ylikoulutettu tehtäviin - rekrytoijallakin on tod. näk. alempi tutkinto

2. Työkokemus alalta puuttuu

3. Asuu perheineen paikkakunnalla, jossa alan töitä ei ole (muutosta seuraisi se, että työttömäksi joutuisi sitten se toinen puoliso)

Tässä aika painavia syitä, mutta saahan sitä aina ihmetellä.

Vierailija
18/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmistuin vuos sitten..olen aktiivisesti hakenut oman alan töitä,soitellut joka ikisen firman läpi..kahteen haastatteluun päässyt,siihen on tyssännyt..nyt on jo sellanen fiilis et ihan sama,kituutellaan työkkärillä loppuelämän.. Olen myös muilta aloilta hakenut, mutta ei pääse,koska ei ole alan kokemusta.. Myynti- ja asiakaspalvelutyöt tyssää jo siihen ruotsinkielen taitoon..

Ettekö te ymmärrä että suurin osa syistä, joiden vuoksi ette saa työtä, johtuu teistä itsestänne kuten nyt tässäkin tapauksessa. Kyllä kai normaalijärkinen ihminen hankkii sen ruotsin kielen taidon, jos sitä kerran oma ala vaatii!

Mainitsin vaan nuo siksi,koska ap ne mainitsi aloituksessaan.

Vierailija
19/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettona 1400 euroa kk ja käytännössä täysin ilmaisen asunnon? Saan käyttää aikani ihan mihin tahdon ilman että olisin sidoksissa työnantajaorjuuttajaan!

Vierailija
20/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. On reippaasti ylikoulutettu tehtäviin - rekrytoijallakin on tod. näk. alempi tutkinto

2. Työkokemus alalta puuttuu

3. Asuu perheineen paikkakunnalla, jossa alan töitä ei ole (muutosta seuraisi se, että työttömäksi joutuisi sitten se toinen puoliso)

Tässä aika painavia syitä, mutta saahan sitä aina ihmetellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi