Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ei saa töitä?

Vierailija
17.11.2011 |

Mä olen tästä aiheesta avautunut täällä aiemminkin että en vaan käsitä sitä työttömien määrää. Kun myynti- ja asiakaspalvelutyötä on joka paikka täynnä. Itse olen aina halutessani työpaikan saanut, viimeksi tänään vakituisen.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAKSI elättäjää, eikä ole mitään järkeä muuttaa, jos muutosta ei kokonaisuutena ole mitään hyötyä (toinen saa kenties töitä, mutta toinen - kenties paremmin tienaava - joutuu jättämään työnsä). Ja minä nyt ainakin olen sen verran "tyhmä", että ajattelen myös esimerkiksi sukulaissuhteiden ja lasten koulun sekä ystävyyssuhteiden pysyvyyttä. Nuo eivät ole meille vähäpätöisiä asioita. Onneksi mieheni on kanssani samoilla linjoilla.

p.s. "palstamamma" on yhdyssana

no, vaikka siksi että niitä töitä ei ole siellä missä on koti ja perhe...?

ja vinkua kun ei saa tukia, vai?

Muuttaminen on tietenkin palsta mammoille ihan mission impossible, koska eihän kukaan koskaan tässä maailmassa ole muuttanut työn perässä....

Vierailija
22/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaminen on tietenkin palsta mammoille ihan mission impossible, koska eihän kukaan koskaan tässä maailmassa ole muuttanut työn perässä....

valitetaan, että miksi ootte siellä kun siellä on niin kallista!

JA kaikki ei voi muuttaa. Esim. siskoni asuu Kainuussa, jossa hänen miehellään on perheyritys. Pitäisikö hänen jättää mies ja lapset sinne ja muuttaa työn perässä etelään tai ulkomaille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun työttömän ollessa on paljon vähemmän ongelia minkään suhteen, saman summan sitä saa kuussa käteen joka tapauksessa jos lähtisi niihin alipalkattuihin siivoojan hommiin, jääpähän työttömänä enemmän aikaa omille lapsilleen ja omille harrastuksille, ei ole niin riippuvainen milloin tekee mitäkin, heti kun minimipalkka nousee 10€ tunti ja kuukausi nettopalkka on vähintään 1200€ niin lähden töihin.

Tuet ovat liian hyviä Suomessa, ei kannata töitä tehdä.

työttömällä ja pienipalkkaisella työntekijällä, työnpalkkaa pitää nostaa kun mitään hintoja ei voi laskea sillä siitä selviää ja työnteko alkaa kiinnostaa, saadaan ostovoimaa ja sitä myötä lisää työtä mutta ei suomeen, täällä on hinnoiteltu kaikki niin korkealle että mitään tuotannollista ei kannata tehdä tässä maassa vaan paperihommia korkeintaan.

Vierailija
24/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAKSI elättäjää, eikä ole mitään järkeä muuttaa, jos muutosta ei kokonaisuutena ole mitään hyötyä (toinen saa kenties töitä, mutta toinen - kenties paremmin tienaava - joutuu jättämään työnsä). Ja minä nyt ainakin olen sen verran "tyhmä", että ajattelen myös esimerkiksi sukulaissuhteiden ja lasten koulun sekä ystävyyssuhteiden pysyvyyttä. Nuo eivät ole meille vähäpätöisiä asioita. Onneksi mieheni on kanssani samoilla linjoilla.

p.s. "palstamamma" on yhdyssana

mieluiten vielä isoilla alkukirjaimilla... ;=)

Vierailija
25/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei kannata tehdä työtä. Minimipalkka alalla kuin alalla pitäisi olla 3000 euroa kuukaudessa.

Vierailija
26/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. On reippaasti ylikoulutettu tehtäviin - rekrytoijallakin on tod. näk. alempi tutkinto

2. Työkokemus alalta puuttuu

3. Asuu perheineen paikkakunnalla, jossa alan töitä ei ole (muutosta seuraisi se, että työttömäksi joutuisi sitten se toinen puoliso)

Tässä aika painavia syitä, mutta saahan sitä aina ihmetellä.

Ja tiedoksi tälle kirjoittelijalle, joka lainasi tekstiäni: Yllätys yllätys, en ole työtön, mutta pystyn ymmärtämään syitä, miksi kaikki eivät työllisty. Syitähän on toki muitakin kuin mainitsemani. Mutta TEKOsyitähän nekin tietenkin vain ovat.

Vierailija
27/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä työtä hakee.Ravintola alalle pääsee varmasti mutta moni ei sinne halua ja elää sitten mielummin työttömyystuilla.

Meilläkin olis paikka avoinna mutta hakijat haluavat jopa ite määrittää työtehtävänsä.Mikäs siinä kun työttömänä on yhtä hyvä...joillakin!

[/i

Meillä lähtöpalkka on 9,47 plus iltalisä 1,01 Tesin mukaan.Minun mielestä se Ei ole paskapalkka!!!Varsinkin jos kyseessä on juuri työelämän aloittanut nuori.Yrittäjäkään ei saa läheskään aina sellaista tuntipalkkaa!

Vierailija
28/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista kituuttamista se on kummallakin

työttömällä ja pienipalkkaisella työntekijällä

Työtä tehdessä rahaa vastaan kuitenkin vaivaudutaan tekemään jotain, millä on myös kansantaloudellista merkitystä.

Eli - tuet ovat liian hyvät, kun kannattaa ennemmin maata kotona kuin tehdä töitä.

Vierailija
29/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä työtä hakee.Ravintola alalle pääsee varmasti mutta moni ei sinne halua ja elää sitten mielummin työttömyystuilla.

Meilläkin olis paikka avoinna mutta hakijat haluavat jopa ite määrittää työtehtävänsä.Mikäs siinä kun työttömänä on yhtä hyvä...joillakin!

[/i

Meillä lähtöpalkka on 9,47 plus iltalisä 1,01 Tesin mukaan.Minun mielestä se Ei ole paskapalkka!!!Varsinkin jos kyseessä on juuri työelämän aloittanut nuori.Yrittäjäkään ei saa läheskään aina sellaista tuntipalkkaa!

Sori vaan. Onneksi ei ole pakko tehdä töitä sellaisella palkalla.

Vierailija
30/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi työllistyminen on monelle vaikeaa.

Syitä on lukuisia erilaisia, lähtien nyt vaikka siitä, että samaa työpaikkaa hakee jopa 100-200 ihmistä.. Täytyy olla todella huippu, että erottuu joukosta. Minäkään en myöskään palkkaa siivoojan hommaan maisteria tai tohtoria, sillä a) he jättävät työn välittömästi kun saavat oman alan työtä b) heillä ei ole ammattitaitoa, jota nykyään vaaditaan lähes joka hanttihommaankin. Ja hanttihommiinkin saattaa olla paljon hakijoita, mikäli kyseessä ei ole proviosiopalkattu työ tai esimerkiksi "nollantunnin" työsopimus.

Vierailija
31/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työuraa on kertynyt 6 vuotta. kerran olen vaihtanut kaupunkia ilman tiedossa olevaa työpaikkaa, muuta silti olen nyt taas täystyöllistetty, tosin vuokratyöntekijänä.

olen aina ollut sitä mieltä, että parempi se paskaduunikin, kuin työttömyys. ompahan ainakin jotain mitä ansioluetteloonsa kirjoittaa. ehkä se on juuri tuo työteliäs ja ahkera asenne jolla olen saanut kalenterini täyttymään.. meitä on kuitenkin moneen junaan. jotkut ihmiset luulevat, ettei työssäkäynti kannata. ehkä ei ihan pienimmällä harkkarin palkalla, mutta siitä harkkarin paikasta voi sitten ponnistaa ylöspäin! näin varsinkin ravintola-alalla, jossa itse työskentelen.

teen tällä hetkellä töitä kahdessa eri paikassa ja heitän keikkahommaa aina silloin tällöin. enkä kyllä valita vaikka jonkun mieletä teen töitä pskapalkalla, 11,50e tunti plus lisät. motivaatiosta ja viitseliäisyydestä se on kiinni.

Vierailija
32/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista kituuttamista se on kummallakin

työttömällä ja pienipalkkaisella työntekijällä

Työtä tehdessä rahaa vastaan kuitenkin vaivaudutaan tekemään jotain, millä on myös kansantaloudellista merkitystä.

Eli - tuet ovat liian hyvät, kun kannattaa ennemmin maata kotona kuin tehdä töitä.

että tehdään töitä ilman että siitä saa asianmukaista korvausta, loppujenlopuksi ketä se palvelee että tekee puoli-ilmaiseksi duunia kun ostovoima ei kasva, kulut vaan kasvaa töitä tekevälle mutta tulot ei.

Vierailija
33/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tohtori humanistiselta alalta. En onneksi ihan sieltä huuhaimmasta päästä. Tutkintoni ja työhistoriani on sellainen, että en todellakaan helposti työllisty yliopiston tai korkeakoulujen ulkopuolelle. Tällä hetkellä olen pätkätöissä. Mutta tuottavuuden nimissä paikkoja ollaan lakkauttamassa myös minun laitokseltani, joten todennäköisesti jossain vaiheessa tulee hetki kun pätkääni ei enää jatketakaan.

Sen jälkeen minulla on edessä uudelleenkouluttautuminen. Enhän olekaan tähän mennessä kuluttanut koulunpenkkejä kuin vasta 22 vuotta, joten ihan kivahan sitä on sitten jatkaa!

Vierailija
34/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän se kataisen talkoohenki tarkoitti

että tehdään töitä ilman että siitä saa asianmukaista korvausta, loppujenlopuksi ketä se palvelee että tekee puoli-ilmaiseksi duunia kun ostovoima ei kasva, kulut vaan kasvaa töitä tekevälle mutta tulot ei.

tässä palataan takaisin siihen, että tuet ovat liian hyviä, kun kannattaa ennemmin pysyä kotona vetämässä lonkkaa.

Ei tuilla pidä pärjätä niin hyvin ettei hinkuisi töihin. Ei tukien ole tarkoitus elättää vaan tukea väliaikaisesti.

Vierailija
35/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita vaikka jollekin työvoimaviranomaiselle ja kysy miksi näin on, kun se sinua noin mietityttää.

Itselläni on työpaikka tällä hetkellä, mutta määräaikainen pesti päättyy vuoden lopussa. Sen jälkeen ei taas mitään. Olen aktiivinen, olen koulutettu, on työkokemusta jne.. jne.. mutta minun alalleni on koulutettu liikaa ihmisiä. Pätkätöitä vuosia, välissä lyhyempiä ja pidempiä työttömyyskausia. Olen välillä hakenut myös mitä tahansa hommia, mutta minua ei noteerata hauissa ollenkaan vääränlaisen taustan takia. Oman alani paikkoihin pääsen välillä haastatteluihin, välillä en ja välillä sitten tärppää. Työpaikat menevät ja tulevan aika pitkälti suhteiden avulla. Välillä on sopivia kontakteja ja välillä ei.

Onneksi olkoon ap, kun sinulla on sopiva koulutus näille työmarkkinoille. Minäkin olin hyvässä uskossa vielä opiskellessani alalle. Piti olla varma työpaikka, mutta ajat muuttuivat.

Eli älä kiltti syyllistä meitä, jotka ovat välillä työttömänä. Ei se johdu siitä, että oilisimme huonoja tai laiskoja tai rumia tai lihavia tai meillä on ärrävika, mielenterveysongelmia, alkoholismi tai että me ollaan muuten vaan aivan mahdottomia.

Vierailija
36/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vähän tällaista ajattelutapa Suomessa. Pakkohan niissä työttömissä on olla jotain vikaa, kun eivät töitä saa! Minäkin sain, joten se todistaa, että muidenkin pitäisi pystyä saamaan. Ovat laiskoja ja saamattomia, ehkä tyhmiäkin.

En voi puhua tässä kuin omasta puolestani. Haluan tehdä töitä. Olen hakenut töitä. Haen aktiivisesti töitä. Minulla on ammatillinen koulutus plakkarissa. Minulla on jonkin verran työkokemusta ja hyvät palautteet.

Mutta minä en pääsee juurikaan edes työpaikkahaastatteluihin. Hakemuksiani olen näyttänyt muille ja kuulemma ne ovat aivan päteviä - niin minustakin. Muutamaan työpaikkahaastatteluun olen päässyt, mutta mitään niistä ei ole poikinut. Työpaikan hakemiseen pitää käyttää väsyttävän paljon energiaa ja aikaa, mutta työtä ei irtoa. Kovin homma on säilyttää motivaatio ja usko itseensä, kun tätä jatkuu vuosia.

Jokin mättää. Koska se ei ole laiskuus eikä saamattomuus, niin se lienee sitten se tyhmyys.

Vierailija
37/85 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskapalkkojen vastaanottaminen saa ne palkat pysymäänkin alhaalla.Aina sun perässä tulee joku joka tekee hommat vielä halvemmalla työnantajan taskuun tietenkin.

Ei tukien lasku auta,vaan palkkojen nosto ja työnantajille vastuuta työntekijöistään.

Vierailija
38/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vittu saatanan käynty armeijan ja kärsinyt 11 kuukautta aikanaan.Olen elättänyt itteäni työelämässä ja asunut silloin soluasunnoissa.Olen opiskellut korkeakoulututkinnon.Ollut töissä 500e kuuakusipalkalla. Painettuani kuin hullu töitä sain asunto-osakkeen ostettua Hesasta.

Sitten tein lapset,eukko petti ja lähti toisen miehen matkaan. Joudin myymään osakkieeni, rahat tuhlattu elämiseen. En saa töitä.

Mun nettohyöty on lähes 1600 euroa nettoa kuussa suhteessa palkkatyöhön, ksoka saan 300e arvosta elatusmaksuja anteeksi.

Ehkä rankka elämäni palkitsee minut levolla, pois hastavasta työelämästä.Olen siis työtön,lomalainen.

Ehkä haluaisin työpaikan kumminkni, koska 600 hakemusta olen laittanut ilman tulosta.

Ja PERKELE, jos töitä saan ja vielä raadan yhteiskunnan eteen, on sen palkan oltava 3000 euroa bruttoa ja reilusti yli 2000e nettoa kuussa.

Jos mut pakotettais vaikka 1500e bruttopalkalla töihin....sinisilmäisenä ahkerana parikymppisenä ottaisin sen ja kumartaisin vielä työnantajalle.......

nyt katkerana 35-vuotiana mieluummin tapan itseni kuin tekisin 1500e bruttopalkalla töitä...!

Vierailija
39/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä täysin paikkaansa:kokeille on hommia,jos on kokin koulutus.Tarjoilijoiltakin vaaditaan anniskelupassi ja hygienipassi,joissain tapauksissa myös kahden vuode kokemus alan töistä.Itse valmistuin keväällä horeca-alalta hotellivirkailijaksi,niille ei yksinkertaisesti ole töitä.Samoin olen hakenut tarjoilijan hommia,samaa paikkaa on hakenut 100-300 muuta ihmistä. Samoin kaupan alalla on pulaa kirjanpitäjista,kun taas asiakaspalvelijoita on liiaksi asti. Että ei ole aina oma valinta elää työttymyystuilla,työmarkkinoilla kysyntä ja tarjonta ei vain kohtaa.

Vierailija
40/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä täysin paikkaansa:kokeille on hommia,jos on kokin koulutus.Tarjoilijoiltakin vaaditaan anniskelupassi ja hygienipassi,joissain tapauksissa myös kahden vuode kokemus alan töistä.Itse valmistuin keväällä horeca-alalta hotellivirkailijaksi,niille ei yksinkertaisesti ole töitä.Samoin olen hakenut tarjoilijan hommia,samaa paikkaa on hakenut 100-300 muuta ihmistä. Samoin kaupan alalla on pulaa kirjanpitäjista,kun taas asiakaspalvelijoita on liiaksi asti. Että ei ole aina oma valinta elää työttymyystuilla,työmarkkinoilla kysyntä ja tarjonta ei vain kohtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän