Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ei saa töitä?

Vierailija
17.11.2011 |

Mä olen tästä aiheesta avautunut täällä aiemminkin että en vaan käsitä sitä työttömien määrää. Kun myynti- ja asiakaspalvelutyötä on joka paikka täynnä. Itse olen aina halutessani työpaikan saanut, viimeksi tänään vakituisen.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii kunnon SoTe uudistuksen, jotta työttömiä alkais työt kiinnostaa.

Esim.

- liiton rahat loppuu 150 päivän jälkeen

- asumistukea vain Jakomäen, Koivukylän yms. alueiden asuntoihin.

Milloin tämä tapahtuu, vai tapahtuuko ollenkaan?

Ehkä sitten, kun Suomi ei saa enää halpaa lainaa.

Vierailija
42/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä suuria asioita, jotka ratkaisevat paljon. Joku on liian lihava -en voi sietää varsinkaan lihavia naisia. Jollakin on naama täynnä aknea -en halua katsella kraaterinaamaa saati sääliä häntä. Joku ei osaa teititellä -käytöstavaton idiootti. Jollakin ei ole kunnon työkokemusta -mitään amatööriä en töihin huoli. Lisäksi tarkistan etukäteen että millaisessa talossa haastateltava asuu (ihan vaan ulkoa päin). Kertoo ihmisestä paljon että mitenkä hän on järjestänyt elämisensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoin miehen tytärtä etsimään töitä muutama vuosi sitten. Tuin hakemusten tekemisessä ja rustasin sanamuotoja yms. Tyttö on ihan fiksu, käyttäytyy miellyttävästi ja oli (on edelleen) hoikka, nätti ja hyvin puettu. Sellainen "mallityyppi" ulospäin vailla nyrpeyttä. Ei mihinkään meinannut päästä, vaikka kuinka hymyili ja oli herttainen. Sukulainen opetti kassakoneen käyttöä ja kaikkea, jotta voi kertoa osaavansa käyttää niitä. Silti ei edes mikään nuorisovaateliike tai mikään muukaan kauppa halunnut palkata, vaikka mitään vaatimuksia ei ollut työlle. Kaikki olisi kelvannut, mitkä tahansa työajat ja mikä tahansa tuntimäärä. Lopulta pääsi töihin, kun miehen kaveri palkkasi.

Vierailija
44/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai haetko hirveille työajoille (esim. 04-06 joka aamu) siivoojaa, jonka pitää asua tyylikkäässä paritalossa, ihon olla priima ja työkokemus vaativien siivouskohteiden siivouksesta vaaditaan?

Pieniä suuria asioita, jotka ratkaisevat paljon. Joku on liian lihava -en voi sietää varsinkaan lihavia naisia. Jollakin on naama täynnä aknea -en halua katsella kraaterinaamaa saati sääliä häntä. Joku ei osaa teititellä -käytöstavaton idiootti. Jollakin ei ole kunnon työkokemusta -mitään amatööriä en töihin huoli. Lisäksi tarkistan etukäteen että millaisessa talossa haastateltava asuu (ihan vaan ulkoa päin). Kertoo ihmisestä paljon että mitenkä hän on järjestänyt elämisensä.

Vierailija
45/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin ennemmin työtön ikuisesti kuin tollasen esimiehen alainen, ei jumalauta mikä idiootti ja mielenvikainen, huh!

Vierailija
46/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, hyi helvetti.

Sinne hakeutuu ne jotka kestää kuran. Minä en kestä. Suojelen ihan firmaa sillä ja asiakkaita.

T, minulle ei vittuilla!

Vierailija
47/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todista minulle, että pystyt hankkimaan työpaikan minullekin. Taustaa: olen valmis lähtemään ihan mihin tahansa, kunhan saan asunnon ja työstä saatava palkka riittää asuntoon ja muuhun elämiseen.

Hoitoalalle minusta ei ole, koulutus on opetus- ja hallintopuolelle.

Matematiikka ei taida olla vahva aineesi.

Yksinkertaisemmallakin laskemisella käsittäisi, että jos paikkakunnalla on 3700 työtöntä ja 27 julkisesti avointa paikkaa + luultavasti saman verran muita työpaikkoja, siinä jää väistämättä yli 3600 ilman työtä. Piilotyöttömiä tässä laskussa ei edes ole.

Kun sama tilanne on muillakin paikkakunnilla, ei muutto auta ja sitä paitsi asuntoja on vaikea saada ja ne ovat kalliita siellä, missä on avoimia työpaikkoja. Siksi sinne otetaan ulkomaalaisia siirtotyöläisiä parakkimajoitukseen.

Vierailija
48/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista kituuttamista se on kummallakin

työttömällä ja pienipalkkaisella työntekijällä

Työtä tehdessä rahaa vastaan kuitenkin vaivaudutaan tekemään jotain, millä on myös kansantaloudellista merkitystä.

Eli - tuet ovat liian hyvät, kun kannattaa ennemmin maata kotona kuin tehdä töitä.

OIkeasti, kenellekään ei pitäisi suoda mahdollisuutta maata viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen levittämässä persettään kotona.

Kaikkiin tukiin työvelvoite ja sillä siisti. Jos on pää niin pipi että ei pysty töihin, eiköhän nälkä aja lopulta asian siihen pisteeseen, että alkaa työ maittaa.

Vierailija
49/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyynnissä on kokoajan töitä, jos vaan haluaa ottaa paikan vastaan. Eri asia kuka kestää sitä p''kaa ja v''tua sieltä toisesta päästä, itse kestin jopa 4 kk, kunnes sain muita töitä.

Vierailija
50/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan laiskuutta. Itse olen soittanut maakunnan kaikki yritykset läpi niin kauan että jostain natsaa, onko nää työttömät tehneet samoin???Epäilen suuresti. Olen tehnyt paljon pätkätöitä eli työttömyys on meinannut olla edesssä monen monta kertaa mutta päivässä olen aina työn saanut ja uskon että niin muutkin voin saada, mikä ihme erikoisihinen mä olisin, muut nn vaan laiskoja tai tarkkoja miä työtä suvaitsee tehdä. Vastaa sinä jolla lasten hoitopaikat ok muttei vaan natsaa, oletko soittanut kaikki yritykset läpi?

Vierailija
51/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo julkisesti avoimet työt ei todellakaan ole niitä joihn kannattaa hakea, nyt puhelin kouraan ja soitat KAIKKI maakuntasi yritykset läpi ja kysyt töitä, varmasti aaat. Lopeta nirsoilu ja laiskuus!

Vierailija
52/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vähän tällaista ajattelutapa Suomessa. Pakkohan niissä työttömissä on olla jotain vikaa, kun eivät töitä saa! Minäkin sain, joten se todistaa, että muidenkin pitäisi pystyä saamaan. Ovat laiskoja ja saamattomia, ehkä tyhmiäkin.

En voi puhua tässä kuin omasta puolestani. Haluan tehdä töitä. Olen hakenut töitä. Haen aktiivisesti töitä. Minulla on ammatillinen koulutus plakkarissa. Minulla on jonkin verran työkokemusta ja hyvät palautteet.

Mutta minä en pääsee juurikaan edes työpaikkahaastatteluihin. Hakemuksiani olen näyttänyt muille ja kuulemma ne ovat aivan päteviä - niin minustakin. Muutamaan työpaikkahaastatteluun olen päässyt, mutta mitään niistä ei ole poikinut. Työpaikan hakemiseen pitää käyttää väsyttävän paljon energiaa ja aikaa, mutta työtä ei irtoa. Kovin homma on säilyttää motivaatio ja usko itseensä, kun tätä jatkuu vuosia.

Jokin mättää. Koska se ei ole laiskuus eikä saamattomuus, niin se lienee sitten se tyhmyys.

lopeta se papereiden postitus, luuri kouraan ja iloinen mieli.Reippaasti soitat ja kysyt voitko tulla esittäytymään. Soitat ja soitat, vaikka satoja puheluita, IHAN varmasti jossain tarvitaan juuri työntekijää. Itsekin tiedän läipiiristä kymmeniä avoimia työpaikkoja kun vaan joku soittais ja kysyis töitä. Kiireiset yrittäjät ei edes ehdi laittaa paikkoja työkkärin sivuile. Töitä olis ihan hirveesti ja tyhmät tytöttömät lukee vaan lehdestä työpaikkailmoituksia, voi jestas mitä saamattomuutta. JOKAINEN saa työn kun tekee jotain sen eteen.

Vierailija
53/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi työllistyminen on monelle vaikeaa. Syitä on lukuisia erilaisia, lähtien nyt vaikka siitä, että samaa työpaikkaa hakee jopa 100-200 ihmistä.. Täytyy olla todella huippu, että erottuu joukosta. Minäkään en myöskään palkkaa siivoojan hommaan maisteria tai tohtoria, sillä a) he jättävät työn välittömästi kun saavat oman alan työtä b) heillä ei ole ammattitaitoa, jota nykyään vaaditaan lähes joka hanttihommaankin. Ja hanttihommiinkin saattaa olla paljon hakijoita, mikäli kyseessä ei ole proviosiopalkattu työ tai esimerkiksi "nollantunnin" työsopimus.

Tämä kaikki on hyvinkin totta, toiselta puolelta pöytää tajuaa hyvin miten työllistyminen voi olla vaikeaa. Minä rekrytoin myös niihin ap:n mainitsemiin myyntitehtäviin, eikä sekään ole niin, että niihin voi kuka vain mennä. Eivät kaikki oikeasti sovellu siihen hommaan ja pärjää siinä, aika harva oikeastaan. Olen monta kertaa istunut haastattelemassa, kun näkee, että haastateltava olisi ihan hyvä tyyppi, mutta ei vain sovi tähän hommaan. Ja tiedän, ettei niitä oman alan hommia välttämättä löydy, joten ahkerana yrittävät löytää myös muita hommia. Löytyy usein koulutusta, paljonkin, mutta väärältä alalta. Ei se este välttämättä ole, mutta esim. erinomainen hiljainen ja tarkka insinöörityyppi ei välttämättä ole hyvä myyjä.

Toivon, että nämä kaikki ihmiset löytäisivät sopivan työpaikan. Rekrytoidessa olen alkanut arvostamaan entistä enemmän työnhakijoita ja ymmärrän kuinka hankalaa se voi olla. Hakijana kykenee näkemään vain itsensä hakijana, mutta ei ymmärrä kuinka monenlaista tyyppiä meitä on ja kuinka toisilla ei vaan ole niitä ominaisuuksia, joita itsellä on eikä omaa persoonallisuuttaan ja vahvuuksia voi tuosta vaan muuttaa.

Tsemppiä kaikille työttömille ja opiskelijoille työnhakuun!

Vierailija
54/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo julkisesti avoimet työt ei todellakaan ole niitä joihn kannattaa hakea, nyt puhelin kouraan ja soitat KAIKKI maakuntasi yritykset läpi ja kysyt töitä, varmasti aaat. Lopeta nirsoilu ja laiskuus!

En tiedä, oletko säälittävä vain naurettava, jos ihan tosissasi itse uskot tuohon.

Sinulla ei taida olla kovin realistista käsitystä tämän maakunnan yritysten tilanteesta. Pienenä vihjeenä voin kertoa, että tämän syksyn aikana tässä kunnassa lopettaa kolme isoa työllistäjää, yksi niistä julkinen liikelaitos.

Ensinnäkin, tässä maakunnassa on eri alojen työttömiä työnhakijoita tuhansia. Kyllä minä sen tiedän, että kaikki paikat eivät ole avoimessa haussa.

Mutta miksi ihmeessä menisin maisterinkoulutuksella puhelinmyyjäksi, jos siitä saatava tulo ei riittäisi kuin puhelinlaskun maksuun? Minä voin tehdä jotain yleishyödyllistä työtä, mutta palkkatyön tarkoitus on nimenomaan toimeentulon turvaaminen.

Siihen peruspäivärahaa pienempi "palkka" riitä.

Vierailija
55/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, vaikka siksi että niitä töitä ei ole siellä missä on koti ja perhe...?

ja vinkua kun ei saa tukia, vai?

Muuttaminen on tietenkin palsta mammoille ihan mission impossible, koska eihän kukaan koskaan tässä maailmassa ole muuttanut työn perässä....

En voi muuttaa koko perhettä vain siksi että mulle olis töitä toisella puolella Suomea! Ei sieltä välttämättä löytyisi miehelle töitä ja tilanne olisi taas sama. Mitä järkeä siinä olisi?

En myöskään 3 lapsen äitinä ole valmis ottamaan vastaan sellaista työtä joka LASKISI tulojani nykyisestä. Aktiivisesti haen työtä koko ajan, kolmessa haastattelussa olen ollut 4kk aikana.

Vierailija
56/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin usein. Tiukka tulos tai ulos...

Vierailija
57/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työtön kohta vuoden ja kahteen haastatteluun olen päässyt. On suosituksia, lapsella päiväkotipaikka ym. asiat kunnossa mutta ei vaan natsaa. :/

Haetko kaikki mahdollisiin töihin? Eli kaikki mahdolliset työpaikat mihin ikinä vaan voisit päästä? Kaikkiin vuoroihin? Ihan minimipalkalla? Oletko laittanut hakemuksen kaikkiin vuokrafirmoihin jotka ovat lähialueellasi?

Moni hakee vain niihin töihin mihin haluaisi päästä. Sitten palkkapyyntö on aivan naurettava.

Muista että monet eivät vaan halua lapsellista työntekijää. Eikä kyllä ole järkeä sellaista ottaakkaan. Koska poissaoloja tulee todella paljon. Eikä kykene tekemään ylitöitä eikä kolmivuoroa

Vierailija
58/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, oletko säälittävä vain naurettava, jos ihan tosissasi itse uskot tuohon.

Sinulla ei taida olla kovin realistista käsitystä tämän maakunnan yritysten tilanteesta. Pienenä vihjeenä voin kertoa, että tämän syksyn aikana tässä kunnassa lopettaa kolme isoa työllistäjää, yksi niistä julkinen liikelaitos.

Ensinnäkin, tässä maakunnassa on eri alojen työttömiä työnhakijoita tuhansia. Kyllä minä sen tiedän, että kaikki paikat eivät ole avoimessa haussa.

Mutta miksi ihmeessä menisin maisterinkoulutuksella puhelinmyyjäksi, jos siitä saatava tulo ei riittäisi kuin puhelinlaskun maksuun? Minä voin tehdä jotain yleishyödyllistä työtä, mutta palkkatyön tarkoitus on nimenomaan toimeentulon turvaaminen.

ja etelä-suomi on ainakin töitä pullollaan kun vaan alkaa töitä soittelemaan, töitä tosiaan niin paljone ettei niitä edes ehditä laittaa julkisesti avoimiksi. Lapista en tiedä mutta kyllä alempaa töitä löytyy kun ei nirsoile.

Vierailija
59/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, vaikka siksi että niitä töitä ei ole siellä missä on koti ja perhe...?

ja vinkua kun ei saa tukia, vai?

Muuttaminen on tietenkin palsta mammoille ihan mission impossible, koska eihän kukaan koskaan tässä maailmassa ole muuttanut työn perässä....

En voi muuttaa koko perhettä vain siksi että mulle olis töitä toisella puolella Suomea! Ei sieltä välttämättä löytyisi miehelle töitä ja tilanne olisi taas sama. Mitä järkeä siinä olisi?

En myöskään 3 lapsen äitinä ole valmis ottamaan vastaan sellaista työtä joka LASKISI tulojani nykyisestä. Aktiivisesti haen työtä koko ajan, kolmessa haastattelussa olen ollut 4kk aikana.

Sitten sinä muutat lasten kanssa yksin (tai miehesi hoitaa lapsia). Monet pariskunnat elää erillään töiden takia. Elämä on sellaista.

Tulosi laskevat kuitenkin. 500 päivää menee täyteen niin tiput kelan tuille. Eikä kukaan ota enää ihmistä töihin jolla on kolme lasta eikä ole tehnyt puoleentoista vuoteen töitä.

Moneen sataan paikkaan olet hakenut? Oletko laittanut KAIKKIIN alueesi työnvälitys/vuokrafirmoihin hakemukset? Oletko hakenut muitakin kuin alasi töitä? Oletko valmis tekemään ylitöitä entä kolmivuorotyötä?

Tekstistäsi saa sen kuvan että sinua ei edes kiinnosta työnteko? Jos ihmisellä ei ole työtä niin hän tekee vaikka 7 euron tuntipalkalla, kantaa 12 tuntia päivässä paskaa paikasta toiseen.

Vierailija
60/85 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole töissä niin koulutuksellasi ei ole mitään arvoa.

Puhelinmyyjänä kyllä tienaa kun tekee työnsä hyvin. Mutta siinä on ero moniin töihin. Ero on se että jos teet työsi huonosti niin et saa juuri mitään palkkaa.

Juuri tuo alentava puhe hanttihommista ja puhelinmyyjistä, kertoo sen että sinä olet itse syyllinen työttömyyteesi.

Palkka puhelinmyyjällä on paljon suurempi kuin peruspäiväraha.

Ihmisen pitää vaan mukautua uusiin tilanteisiin. Vaikka olisit ennen ollut professori yliopistossa, niin voi olla että lopun elämäsi joudut olemaan roskakuski. Näin se vaan menee. Itsensä on elätettävä. Vaikka sitten "hanttihommilla".

Asenteesi todistaa sen kannan että työttömät ovat työttömiä omasta syystään. Vahvistaa myös sitä tosiasiaa että Suomessa on liian korkeat sosiaalituet ja varsinkin työttömyystuet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme