Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa äitiäni!

Vierailija
16.11.2011 |

Joak valittaa ja mäkättää jatkuvasti. Ja puuttuu asioihin.

Jos meillä on esimerkiksi sotkuista(minulla pieniä lapsia), hän alkaa syyllistää minua laiskaksi, kun en jaksa tehdä mitään(!). Mieheni ei tarvitse tietenkään osallistua kodinhoitoon, koska hänellä on työ klo 8-16. Mä oon totaalisen huoon ihminen tai siltä musta ainakin tuntuu kuunnellessani äidin mäkätyastä.

Mä en osaa tehdä oikein mitään oikein. En osaa kasvattaa lapsia enkä mitään. Huusholli on usein sotkunen, kun en oikeesti ehdi siivota, kun pitää katsoa juuri kävelemään oppineen taaperon perään.

Vaikka kuinka yritän olla välittämättä niin välitän silti. Kyllä se sattuu sydämmeen, kun äiti arvostelee ja kommentoi jatkuvasti.

Isälle äiti on myös samanlainen. Jos kaikki ei mene äidin mielen mukaan, isä saa kulla kyllä kunniansa. Ainut oikea tapa elää on äidin tapa. Muut on huonoja.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko hyvä idea, jos vietettäis joulu toisessa mummolassa? Aloin miettiä, että oon ollu viimiset 5vuotta joulun äitini seurassa. Nyt on vaihtelun vuoro!! Loukkaantuu varmasti, mutta so what?

Vierailija
22/27 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin kodissa saa ja pitää näkyä elämisen jäljet. Sama asia päiväkodissa siellä näkee kyllä touhuavatko lapset vai eivät? Jos pikkulasten koti on tiptop saa se ainakin minut epäilemään lasten huonoa kohtelua.

Toisekseen sun ensisijainen tehtävä on äitiys ja se on todellista työtä ilman vapaita ruokatunteja. Lasten kanssa oleminen menee turhien siivousten edelle älä anna minkään ismin puijata ittees tästä asiasta.

Kolmanneksi miksi miehesi ei tarvitsisi osallistua kodin huoltotöihin?? Jos lasten paras on etusisalla niin koko perhe puhaltaa yhteen hiileen aina lasten iän mukaan. Pian selviätte siivouksesta helpommalla kun opetat lapsiasikin.

Neljänneksi opettele sanomaan äidillesi vastaan! Voit aivan hyvin sanoa: sovitaanko niin et sinä olet jo kasvattanut lapsesi ja nyt on minun vuoro! Jos äitisi jatkaa kokemuksesta ja neuvoista niin vastaa että kysyt kyllä jos niin katsot! Jos vielä jatkaa niin kysy ymmärrätkö?

Ihme ettei isäsi ole uskaltanut nousta äitiäsi vastaan. Jonkun se on tehtävä kuitenkin niin alahan kasvaa aikuiseksi äläkä hermostu jos suuttuu kyllä leppyy aikanaan ja jos ei niin mitä sitten? Tsemppiä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai miten hän pääsee jatkuvasti mestaroimaan sun tekemisiä?

Vierailija
24/27 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettele kyseenalaistamaan äitisi jutut sanomalla se hänelle! Aloita pienestä asiasta, jonka hallitset. Ja toisekseen älä puhu teidän perheen asioita hänelle. Jos kysyy vastaa että katsotaan nyt. Rajoja kuten joku täällä jo sanoikin!

Tätä on aikuiseksi kasvaminen! Ethän enää ole se pikkutyttö -vai?

Vierailija
25/27 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ketjussa kirjoitettu oli mitä olen kokenut äidin tekemänä. Minusta äitini paikka se on kasvaa, ei minun jota äiti näpäyttelee. Tälläinen hän on nyt 60- vuotiaana mutta muistan että ennen eroaan 34- vuotiaana hän oli samanlainen.

Olen yli 30- vuotias eikä tulisi mieleenkään käyttäytyä kuten äitini!!

Mutta onneksi sisareni ja omien lapsilla on toinen mummo josta lapset tykkää. Kas kummaa! Mutta arvatkaapa onko äitini loukkaantunut isosiskoni LAPSIEN KÄYTÖKSESTÄ, he kun ovat mukavia tälle toiselle mummolle. On poistunut muutamia kertoja siskoltani kun häntä ei kohdella kuten toista mummoa.

Tämä on ihan oikeasti ärsyttävää ja jossain määrin pelottavaa käytöstä vanhemmalta. Aina saa olla vähän varuillaan josko äiti ottaa jostain itseensä.

Ja kovalla nenäkkyydellä varustautuneella äidillä on pokkaa jättää ottamatta yhteyttä jos jostain loukkaantuu, hän odottaa että hänelle soitetaan ja hänelle madellaan.

T. suurperheen äiti, joka asuu omassa kodissa ja kasvattaa omia lapsia!

Vierailija
26/27 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette nyt perhe, miehesi ja sinä, ja aivan hyvin voi viettää vaikka seuraavat 5 joulua siellä miehen kotona. Ja sen jälkeen seuraavat 5 joulua omassa kodissa. Sitten voi katsoa, onko äitisi oppinut läksynsä ja voiko sinne kenties mennä jouluksi.

Vierailija
27/27 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu hänet harvemmin kylään!

Ja toinen juttu, en ymmärrä tätä sotkua kotona, itsellänikin on pieniä lapsia sekä työ, eikä kukaan muu kuin minä meillä siivo. Ei ole muuta sotkua kuin ehkä muutama lelu lattialla, mutta sotkua meillä ei ole koskaan, siivoan järjestelmällisesti niin, ettei yksinkertaisesti sotku pääse kertymään