Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teillä syödään tortillat? Jauhelihalla vai broilerilla? Mitä muita lisukkeita?

Vierailija
28.10.2011 |

Käytätkö valmiita maustesekoituksia vai maustatko lihan/broilerin itse?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijalla ja broilerilla. Joskus jauhelihalla. Paljon kasviksia. Aika usein käytän valmista fajitas-mausteseosta. 

Vierailija
2/41 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan yleensä chili peperonia, aurajuustoa, dippiä, ananasta ja kurkkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihaa yleensä, salaattia, kurkkua, tomaattia, fetajuustoa, sipulia, oliiveja, paprikaa, juustokastiketta ja salsaa!

Vierailija
4/41 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broilerilla, maustetaan itse.

Lisäksi on guacamole, pico de gallo ja tulinen tomaattikastike, jotka teen itse, salaattia, pannulla käytettyjä kasviksia sen mukaan mitä kaapissa sattuu olemaan ja turkkilaista jugurttia, koska sitä on aina kaapissa.

Tortillat teen itse, koska kaupasta ei juuri koskaan löydy maissiversioita ja ne mitä olen maistanut, on olleet aika kamalia. Jos ostan kaupan vehnälättyjä, paistan nekin vielä kuivalla pannulla, jotta ne saa vähän makua.

Vierailija
5/41 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihalla, maustan itse.

Lisäksi tomaattia, salaattia, chilikastiketta ja juustoa.

Vierailija
6/41 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yleensä jauheliha + valmis mausteseos. Salaattia, kurkkua, paprikaa. Itsetehty guacamole. Juustoraastetta.

Välillä tehdään salaattijuustokuutioista, kurkusta, vihreistä oliiveista ja kermaviilistä sekoitus, joka maustetaan suolalla ja mustapippurilla. Lisäksi itsetehtyä guacamolea.

Vierailija
7/41 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jauheliha, tulisessa papukastikkeessa

itsetehty guacamole

vihersalaatti, tomaatti

jalapenot

juustoa toisinaan raasteena

creme fraische (ei mausteta, tasoittaa kastikkeen ja jalapenojen tulisuutta)

Vierailija
8/41 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tortillat syödään suulla, pureskellaan hampailla ja sitten niellään. Tortillan sisään kääritään jauhelihakastiketta, itsetehtyä guacamolea, ostettua tomaattikastiketta, salaattisuikaleita, tomaattiviipaleita ja creme fraichea.

Vierailija
9/41 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2011 klo 14:41"]

Käytätkö valmiita maustesekoituksia vai maustatko lihan/broilerin itse?

[/quote]

Jauehlihaan kelpaa valmis mausteseos.

Broilerin ja sianlihansuikaleet maustan itse.

Lisäksi kiinankaalia, tomaattia, kurkkua, raakaa punasipulia, ananasta ja juustoraastetta. (Joskus avocadoa ja maissia tai paprikaa).

Ja guoacamolea tietenkin myös.

Vierailija
10/41 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisukkeeksi taco-kastiketta, sipulia, salaattia, tomaattia, papuja, sinappikurkkusalaattia, jalapenoja, juustokastiketta, quacamolea jne. ELi jokainen valistee tortillaansa mieleiset sörsselit noista.

Vierailija
11/41 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi jotakin salaattia, kurkkua, tomaattia, oliivia, kermaviiliä, erilaisia kastikkeita tilanteen mukaan, kurkkusalaattia ja valkosipulimurskaa. Niin ja tacokastiketta tms purkista.

Valmiita mausteseoksia käytämme.

Vierailija
12/41 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi ainakin salsaa, jäävuorisalaattia, tomaattia, kurkkua ja paprikaa. Välillä lisäksi myös nachoja (joita siis minä laitan tortillan sisäänkin, tulee mukavan rapeaa).

Maustan itse tai käytän valmista mausteseosta (yleensä puoli pussia/400 g lihaa, jotta ei tule liian suolaista, mutta lisään sitten esim. chiliä lisää), fiiliksen mukaan.

Jos lapset eivät olisi maitoallergisia, olisi lisäksi juustokastiketta ja raejuustoa.

Vierailija
13/41 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- useimmiten kanaa, on vaan parempaa kuin jauheliha

- maustan itse, aika miedosti, makua saa sitten kastikkeista

Lihan lisäksi:

- sipuli-paprikaseosta paistettuna

- tomaattia

- salaattia

- voimakasmakuista juustoa raastettuna

- creme fraichea

- paria laatua kastiketta, toinen hot ja toinen medium, näistäkin on hot nykyään tehty itse

- joskus lisäksi quacamole

- joskus lisäksi juustokastike (kaupan valmis)

Vierailija
14/41 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käytän valmista Fajitas-maustesekoitusta. Lisäksi paistettua sipulia ja paprikaa, hot taco-kastiketta, salaattia, tomaattia, jalapenoja, juustoraastetta, smetanaa. Jokainen kasaa omansa mieleisillään täytteillä.

Vierailija
15/41 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistan jauhelihan ja salsakastikkeen (tulisinta)lisään siihen, lisäksi tarjolle sipulia, salaatteja ja kermaviiliä

Vierailija
16/41 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mies ollaan suurimmalle osalle mausteita + paprikalle (ja chilille) pahasti allerigia. Ja lapsille ei maistu tulinen ruoka (vaikka OVAT saaneet kaverien luona useamman kerran esim. chiliä jne.).

Mutta laitetaan..

Broileria, pekonia, tomaattia (niille, jotka voivat sitä syödä), kurkkua, jäävuorisalaattia, juustoa.

Joskus jauhelihaa.

Vierailija
17/41 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lemppari on pepperonimakkarasiivuja, aurajuustoa, jääsalaattia, punasipulia ja kastikkeeksi tomaattichili salaatinkastike.

Jauhelihalla myös joskus, maustan itse kun en voi sietää niitä valmismausteseoksia. Tuolloinkin lisäksi jääsalaattia, kurkkua, tomaattia, punasipulia, jotain juustoa ja joko hot tai sweetchili kastike.

Vierailija
18/41 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Possua tai nautaa itse maustettuna ja paistettuna. Salaattia, tomaattia. kurkkua, maissia, jalopenoja. Juustokastiketta tai juustoa, hapankermaa, itsetehtyä guacamolea paljon, itsetehtyä tomaattisalsaa.

Vierailija
19/41 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska mä en käytä broileria enkä siipikarjanlihaa.

Voin käyttää valmiita sekoituksia tai maustaa itse. Jos maustan itse, teen yleensä jauhelihan ja tai papujen sekaan tomaattiliemen ja ehkä vähän punkkuakin. Siihen sitten mausteeksi suolaa, lipstikkaa, mustapippuria, paprikaa, korianteria, kurkumaa, valkosipulia, sipulia, savustettua chiliä, usein myös juusokuminaa, vaikkei se oikein oikea tortillamauste olekaan. Liraus etikkaa tai punkkua tekee yleensä terää.

Muita täytteitä on yleensä vihreää salaattia, tomaattia ja paprikaa, joskus maissia, joskus hedelmäsalsaa (jonka voi ehdä itse tai ostaa purkissa) tai ihan vain hedelmänpaloja. Juustoraastetta tai raejuustoa. Ja Guacamolea. (jos et tee guacamolea itse niin lue purkkien kyljet tarkkaan. Toisissa valmisteissa on neljännes avocadoa, joissain vain pari prosenttia. Eron maistaa.) Jos käytän papuja jauhelihan sijasta, tarjolla on usein myös vihreitä herneitä.

Vierailija
20/41 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jauheliha +sipuli +valmismaustesekoitus

papuja

purkkimaissia

kurkkua

tomaattia

paprikaa

jäävuorisalaattia

medium tomaattisalsa