Psykoanalyysissä käyneet! Kysymys koskien asiakkaan ja terapeutin suhdetta..
Olen käynyt tämän syksyn analyyttisessä terapiassa ja pelkään että nyt terapeuttini on ihastunut minuun. Onko tää nyt vaan mun päässä vai mitä ihmettä?
Kerroin eräästä unesta koskien häntä ja sen jälkeen hän on pukeutunut siistimmin ja käynyt myös siistimässä hiuksensa. Katsoo myös eri tavalla silmiin kun ennen. Minulla on siis pulmia miesrintamalla ja olen erinomainen viettelijätär, näen heti miehestä mitä hän toivoo naiselta ja muunnun sellaiseksi(siis kärjistäen) . Nyt minusta siis tuntuu että olen vietellyt terapeuttini, ihan kamalaa!
Onko KELLÄÄN ollut vastaavia kokemuksia?
Kommentit (25)
Pitkän hoitosuhteen myötä tunnet todennäköisesti, että hän on kiinnostuut asioistasi, on sinulle mukava, kunnioittava, ystävällinen ja kiinnostunut, MUTTA se on hänen työtään!
Tällaiset tunteet ovat asiakkailla melko yleisiä!
Pitkän hoitosuhteen myötä tunnet todennäköisesti, että hän on kiinnostuut asioistasi, on sinulle mukava, kunnioittava, ystävällinen ja kiinnostunut, MUTTA se on hänen työtään!
Tällaiset tunteet ovat asiakkailla melko yleisiä!
Onko tää tähän prosessiin kuuluva juttu. Ehkä yritän puhua tästä terapeutilleni? Nolottaa kyllä todella mutta kait on väärti sitten. Tässä kun on itse niin tämän keskellä niin ei oikein näe selkeästi näitä juttuja..
Ap
Ja mitä haluaisit puhua? Kysyä miksi hän on ihastunut sinuun????? Ja mitä terapeutin pitäisi siihen sanoa?
Jos terapeutti käyttäytyy asiattomasti niin sitten otat asian puheeksi tai vaihdat terapeuttia. Hiusten kampaus tai uusi villapaita ei ole asiatonta.
Todennäk. draama on oman pääsi sisäistä.
mahdollistakin että terapeutti on ihastunut. Ei ne kaikki ole ammattitaitoisia. Mäkin ottaisin asian kyllä puheeksi, varmaan osaat terapeutin käytöksestä tulkita miten asia on.
Ja mitä haluaisit puhua? Kysyä miksi hän on ihastunut sinuun????? Ja mitä terapeutin pitäisi siihen sanoa?
Jos terapeutti käyttäytyy asiattomasti niin sitten otat asian puheeksi tai vaihdat terapeuttia. Hiusten kampaus tai uusi villapaita ei ole asiatonta.
Todennäk. draama on oman pääsi sisäistä.
lähinnä niin että minua pelottaa jos hän olisikin ihastunut (koska siis oikeastikin pelottaa koska haluan tämän terapian onnistuvan). No joo jotenkin järjellä ajateltuna tää on niin selvää että tää on mun päässä mutta tunnetasolla sitten..
jos sillä oli vain sattumalta parturi varattu samalle päivälle ja uusi paita päällä, ja töissä sitten asiakas miettii että mitä tämä tarkoittaa.
Että potilas ihastuu terapeuttiin terapian jossain vaiheessa. Mulla oli samaa problematikkaa miesten kanssa kuin sulla, ja siksi mulle suositeltiin naisterapeuttia, mikä olikin loistojuttu just tämän miehiin olevan ongelmallisen suhtautumiseni takia. Ota ihmeessä asia puheeksi terapeutin kanssa, voitte päästä syvemmälle esim sinun mahdollisten vuorovaikutusongelmien kanssa.
En ole ollut terapiassa, mutta olen miettinyt sitä ja pelännyt juuri tuota. Mä en ole mitenkään erityisen kaunis tai ihana muutenkaan, mutta aika älykäs ja aika naisellinen luonnostani, niin että suuri osa miehistä kiinnostuu minusta ainakin jos saa jutella mun kanssa. En olisi koskaan uskaltanut mennä miesterapeutille juuri tuosta syytä!!!
En ole ollut terapiassa, mutta olen miettinyt sitä ja pelännyt juuri tuota. Mä en ole mitenkään erityisen kaunis tai ihana muutenkaan, mutta aika älykäs ja aika naisellinen luonnostani, niin että suuri osa miehistä kiinnostuu minusta ainakin jos saa jutella mun kanssa. En olisi koskaan uskaltanut mennä miesterapeutille juuri tuosta syytä!!!
Ehkä hyötyisit terapiasta.
No varmasti! Mutta mistä sinä niin päättelet? Tuliko sulle paha mieli?
No varmasti! Mutta mistä sinä niin päättelet? Tuliko sulle paha mieli?
Olen vain hämmästynyt itsevarmuudestanne. I'm too sexy for this shirt :)
mä olen ihan varma, että mun terapeutti flirttaili (yksipuolisesti) kanssani parilla ekalla tapaamisella. Niillä kerroilla olin sellainen pirteä. Sitten kun aloin vaan valittaa, niin en ole havainnut mitään flirtinsuuntaistakaan. Joten olen kyllä sitä mieltä, että terapeutitkin ovat vain ihmisiä ja voivat jopa ihastua potilaaseensa.
mä olen ihan varma, että mun terapeutti flirttaili (yksipuolisesti) kanssani parilla ekalla tapaamisella. Niillä kerroilla olin sellainen pirteä. Sitten kun aloin vaan valittaa, niin en ole havainnut mitään flirtinsuuntaistakaan. Joten olen kyllä sitä mieltä, että terapeutitkin ovat vain ihmisiä ja voivat jopa ihastua potilaaseensa.
Oma vireys - terapeutin vireys?
Oma vireys - terapeutin vireys?
projisoisin oman flirttaamiseni olevan terapeutin flirttaamista? Tämähän on se standardiselitys ja toki se voi olla mahdollista, mutta ei ne terapeutit oikeasti mitään pyhiä jumalia ole, tyystin vailla inhimillisiä tunteita. Ja kun vielä osa on ammattitaidottomia kuten on muissakin ammateissa, niin ihan hyvin se terapeutti voi päästää itsensä ihastumaan. Ja olen käynyt varmaan yhteensä 10 ammattiauttajalla tässä vuosien saatossa joten olen nähnyt yhtä ja toista.
ja ota asia puheeksi terapeuttisi kanssa.
Joku kysyi diagnoosiani, minulla ei ole virallista diagnoosia. En siis saa mitään tukia tähän vaan itse maksan. Sekin on siis suuri syy miksi niin kovin haluaisin tämän onnistuvan koska maksaa aika lailla.. Mutta ahdistuksen takia lähdin hakemaan apua sekä käsittelemään lapsuuteni aikana kokemia traumoja.
Pelkään siis jonkinlaista vastatransferenssiä.. En todellakaan kuvittele olevani mikään "too hot for this shit" -kuten joku ehdotteli. Minun käyttäytymismallini vaan on tämä ja siitä juuri eroon haluaisinkin. Ehkä siksi näin kovasti pelkäänkin että joudun samaan mihin "kaikkien" muidenkin miesten kanssa..
Ap
On se mahdollista että mies on ihastunut! Ne terapeutitkin on vaan ihmisiä.
Onko hän naimisissa?
Nuorempana kun kävin miespsykiatrilla, niin se
sanoi melkein joka kerta kuinka hyvännnäköinen oon.
Vaikka ei sen lausuminen kuulunut siihen.
Sitten myöhemmin kävin myös miesterapeutilla joka
oli älyttömän komea...
Varmaan siksi kävinkin siellä mielellään..
Hyödystä en tiedä. Asiakas saattaa herkästi ruveta
unelmoimaan jos toinen on miellyttävä ja vastapuoli taasen saattaa ruveta reagoimaan tiedostamattaan?
Joku kysyi diagnoosiani, minulla ei ole virallista diagnoosia. En siis saa mitään tukia tähän vaan itse maksan. Sekin on siis suuri syy miksi niin kovin haluaisin tämän onnistuvan koska maksaa aika lailla.. Mutta ahdistuksen takia lähdin hakemaan apua sekä käsittelemään lapsuuteni aikana kokemia traumoja.
Pelkään siis jonkinlaista vastatransferenssiä.. En todellakaan kuvittele olevani mikään "too hot for this shit" -kuten joku ehdotteli. Minun käyttäytymismallini vaan on tämä ja siitä juuri eroon haluaisinkin. Ehkä siksi näin kovasti pelkäänkin että joudun samaan mihin "kaikkien" muidenkin miesten kanssa..
Ap
Sulla on varmaan samaa kuin mulla on ollut..tuo viimeinen lause paljastaa asian.
Onko se hyvä nyt käydä miesterapeutilla?
Jos pystyt ja siitä on hyötyä, miksi ei.
Tuleeko sulle mieleen että voiko tapahtua samaa
kuin kaikkien kanssa? Sorry, tämä kysymys.
Seuraa tilannetta ja sitä edistytkö.
Olen käynyt tämän syksyn analyyttisessä terapiassa ja pelkään että nyt terapeuttini on ihastunut minuun. Onko tää nyt vaan mun päässä vai mitä ihmettä?
Kerroin eräästä unesta koskien häntä ja sen jälkeen hän on pukeutunut siistimmin ja käynyt myös siistimässä hiuksensa. Katsoo myös eri tavalla silmiin kun ennen. Minulla on siis pulmia miesrintamalla ja olen erinomainen viettelijätär, näen heti miehestä mitä hän toivoo naiselta ja muunnun sellaiseksi(siis kärjistäen) . Nyt minusta siis tuntuu että olen vietellyt terapeuttini, ihan kamalaa!
Onko KELLÄÄN ollut vastaavia kokemuksia?
Etköhän jo itse vastannut kysymykseesi. Tää on ihan klasssinen psykoanalyysiasetelma! :D Olet siis psykoanalyysissä sen vuoksi, että olet ainakin omasta mielestäsi erinomainen viettelijätär ja sinulla on ongelmia miesrintamalla. Nyt ajattelet, että terapeutti on ihastunut sinuun. Onneksi olkoon! Olet alkanut hienosti työstää ongelmaasi terapiasuhteessa! (Ei se mitään, oivalluksiin asti et ole ihan selvästi vielä päässyt...)
Sun pitää heti vaihtaa terapeuttia ja pyydä naista. Et saa mitään apua terapiasta jos istunto on epämukava.