Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykoanalyysissä käyneet! Kysymys koskien asiakkaan ja terapeutin suhdetta..

Vierailija
14.11.2011 |

Olen käynyt tämän syksyn analyyttisessä terapiassa ja pelkään että nyt terapeuttini on ihastunut minuun. Onko tää nyt vaan mun päässä vai mitä ihmettä?

Kerroin eräästä unesta koskien häntä ja sen jälkeen hän on pukeutunut siistimmin ja käynyt myös siistimässä hiuksensa. Katsoo myös eri tavalla silmiin kun ennen. Minulla on siis pulmia miesrintamalla ja olen erinomainen viettelijätär, näen heti miehestä mitä hän toivoo naiselta ja muunnun sellaiseksi(siis kärjistäen) . Nyt minusta siis tuntuu että olen vietellyt terapeuttini, ihan kamalaa!

Onko KELLÄÄN ollut vastaavia kokemuksia?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin vielä minkä tyyppinen se sun uni oli?

Mitähän sen kertominen vaikutti terapeuttiin?

20

Vierailija
22/25 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että se on huomionhakuinen persoonallisuus(jos ei häiriöksi asti, niin piirteitä ainakin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/25 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri niihin omiin psyykkisiin haavoihin.

Terapiassa tapahtuu niin sanottua transferenssiä, eli potilas siirtää omia tunteitaan/fantasioitaan/pelkojaan jne terapeuttiinsa. Tämä onkin koko hommalle oleellista. Ilman transferenssia terapia ei toteudukaan.

On siis erittäin todennäköisestä että käsittelet juuri olellista asiaa itsessäsi ja sinun on hyväksi puhua siitä terapiassa.

On yleensäkin perussääntö että terapiaprosessia ei tulisi "vatvoa" muiden kanssa, koska siinä hajoaa moneen suuntaan. Olisi hyvä elellä muu aika ns normaalielämää ja sitten terapiassa on mahdollista mennä syvemmälle alitajuntaan ja torjuttuihin asioihin, joita ei OLEKAAN tarkoitus puida muiden tuttavien kanssa.

Vielä: terapeutin ammattitaitoa ja sitä parantavaa elementtiä on juuri se, että hän pitää omat tunteensa ja tarpeensa terapian aikana omalla "tontillaan".

Toivotan sinulle voimia vaativaan prosessiin. Auttakoon se sinua elämään omaa elämääsi ehjempänä eteenpäin

t diakoni Meiju

Tikkurilans eurakunta

vantaan seurakunnat

Vierailija
24/25 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2011 klo 09:31"]

Veikkaan, että se on huomionhakuinen persoonallisuus(jos ei häiriöksi asti, niin piirteitä ainakin).

[/quote]

av-diagnoosi :D ap: ota asia puheeksi.

Vierailija
25/25 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on terapeutti ja hän on kertonut, että näitä ihastumisia sattuu joskus, yleensä asiakas ihastuu terapeuttiin mutta joskus se on molemminpuolista.

Hän tietää kollegan, joka sai potkut ryhdyttyään seksisuhteeseen asiakkaan kanssa, tämä terapeutti oli nainen.

Mutta ihan arkipäiväistä se ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi