anoppi osti ominpäin lapselle talvitakin, purkaus
"ei saisi valittaa" kun toinen auttaa..
anoppi osti kaksiosaisen toppa-asun pojalle, tarjoustalosta.
olin itse katsellut "laadukkaampia" merkkejä, en nyt mitään remua sentään, mutta ns.laskettelupukuja, joissa olis hyvä kosteudenkestävyys, jne. ja etsinnässä oli sellaisetn housut joissa vyötärö tulee mahan päälle, eikä vyötärömallia...
argh että otti päähän kun tää yks sitte meni ja hommas puvun kysymättä ensin meiltä.
Kommentit (81)
Olisi voinut antaa sen rahan jonka oli valmis sijoittamaan niin siihen parempaan pukuun.
Olen niin 100 kertaa kokenut samaa. Onneksi lapset on kohta aikuisia niin pääsen eroon koko anopista.
Minusta 2 toppasettiä lapsella ei ole lainkaan liikaa. Vai oliko tarkoitus, että sinä valitset puvun ja maksatat sen sitten anopilla?
Itse tekisin niin, pitäisin puvun "varapukuna" ja ostaisin itse (sen kummemmin mitään numeroa tästä anopille tekemättä) mieluisamman puvun.
Jos kyseessä olisi oma äitini/isäni/sisarukseni, voisin ihan suoraan sanoa, että tämän mallinen puku on osoittautunut epäkäytännölliseksi ja ehdottaisin sen palauttamista.
Vääntäkää kunnon krapulapaskat sen anopin halpistakin päälle, ja tungette sit sen postilaatikkoon. Luulis vihjeen menevän perille, että anoppi saa pitää paskasekundat itellään! :D
"ei saisi valittaa" kun toinen auttaa.. anoppi osti kaksiosaisen toppa-asun pojalle, tarjoustalosta. olin itse katsellut "laadukkaampia" merkkejä, en nyt mitään remua sentään, mutta ns.laskettelupukuja, joissa olis hyvä kosteudenkestävyys, jne. ja etsinnässä oli sellaisetn housut joissa vyötärö tulee mahan päälle, eikä vyötärömallia... argh että otti päähän kun tää yks sitte meni ja hommas puvun kysymättä ensin meiltä.
Ostaako anoppi aina teidän talvi-asut? Tai siis estääkö joku että et silti ostaisi sitä laadukkaampaaa asua? Voishan sitä anopin ostamaa pitää kakkospukuna.
Vai olistko ajatellut että anoppi ostaisi sen ainoan asun sun toiveiden mukaan? Kai ton nykyisen saa palauttaa..
mun anoppi osti ekaluokkalaiselle vanuttuneen inkakuosisen (ehtaa 90-luvun alkua!) toppahaalarin kirppikseltä ja oli aivan tohkeissaan kun meiltä nyt säästyy isot rahat toppavaatehankinnoissa....
Oli kyse siitä virallisesta asusta, jolla tarkenee kaikilla säillä tänä talvena.
Ap:ll saattaa olla ne varapuvut jo kaapissa.
Meillä anoppi on just tollanen ja koska meillä on raha välillä tiukassa niin kyllä sapettaa.
mutten ole koskaan ärtynyt sukulaisten ilmaiseksi antamista vaatelahjoista. Äitini ostelee vähän väliä lapsille vaatteita, jotka eivät välttämättä ole 100-prosenttisesti oman makuni mukaisia, mutta pitääkö siitä nyt hyvänen aika ärtyä? Lapset eivät ole koskaan valittaneet mummon ostoksista.
Jos anopin ostama puku oli pinkki ja kukkakuviollinen ja pari kokoa liian suuri, sanoisin hänelle jotain. Jos taas puku oli oikeaa kokoa eikä aivan järkyttävän värinen, olisin hiljaa ja kiitollinen. Jos olet niin kontrollifriikki, että lapsen haalari saa hermot kireälle, suosittelisin ostamaan mieluisen haalarin tai pyrkiytymään terapiaan.
on meilläkin anoppi ostanut toppahaalarit pojalle, kun itse käytin tällä kirppariostosta, joka oli kyllä käytännöllinen ja itse tykättiin. Halusi kuitenkin välttämättä ostaa myös uuden jonka väristä en kyllä yhtään tykännyt, mutta en katso lahjahaalaria lahkeeseen vaan ollaan sitäkin pidetty, vaihtohaalarit on aina hyvä olla olemassa.
En ymmärrä miksi olet kiukkuinen kun voit aivan hyvin ostaa itse sellaisen kuin haluat.
Itse tekisin niin, pitäisin puvun "varapukuna" ja ostaisin itse (sen kummemmin mitään numeroa tästä anopille tekemättä) mieluisamman puvun. Jos kyseessä olisi oma äitini/isäni/sisarukseni, voisin ihan suoraan sanoa, että tämän mallinen puku on osoittautunut epäkäytännölliseksi ja ehdottaisin sen palauttamista.
anoppi oli leikannut kaikki hintalaput irti.. ei sitä voi palauttaa.
ainakin minun on ostettava housut tuohon asuun, koska nämä ovat sellaiset vyötärömalliset, ja niistä on kokemusta että lumi menee sisään, selkään.. ei hyvät talvella! :(
en mä anoppia tästä ala vihaamaan, mutta harmittaa tuollainen "avuliaisuus" ja jäi selkeesti odottamaan sitä et mä ylistellen kiittelen tästä ihanasta tarjoustalon puvusta... huoh.
ap
Itse tekisin niin, pitäisin puvun "varapukuna" ja ostaisin itse (sen kummemmin mitään numeroa tästä anopille tekemättä) mieluisamman puvun. Jos kyseessä olisi oma äitini/isäni/sisarukseni, voisin ihan suoraan sanoa, että tämän mallinen puku on osoittautunut epäkäytännölliseksi ja ehdottaisin sen palauttamista.
anoppi oli leikannut kaikki hintalaput irti.. ei sitä voi palauttaa.ainakin minun on ostettava housut tuohon asuun, koska nämä ovat sellaiset vyötärömalliset, ja niistä on kokemusta että lumi menee sisään, selkään.. ei hyvät talvella! :(
en mä anoppia tästä ala vihaamaan, mutta harmittaa tuollainen "avuliaisuus" ja jäi selkeesti odottamaan sitä et mä ylistellen kiittelen tästä ihanasta tarjoustalon puvusta... huoh.
ap
joskus tuonut jotain mikä ei ole ihan mun mieleni mukaista, mutta aina olen osannut kiitoksen sanoa. On se kauheeta kun meni lapselle toppavaatteet ostamaan, kyllä sitä pitääkin itkeä netissä, on se niin kauheeta.
Tarjoustalosta, Seppälästä ja Haloselta...
Ei kysytä, onko jo tms. eli tarvitaanko edes. Ja koko on kaiken lisäksi _aina_ liian knafti.
Sillä vaan kun oli jo laputkin leikannut pois. Oliko lapsi mukana sovittamassa? Jos ei ollut niin voisit tekaista hätävalheen ja sanoa, että oli väärää kokoa ja pitäisi käydä palauttamassa/vaihtamassa ... menet sitten itse palauttamaan, jos Tarjoustalo hyväksyy palautukset.
Tai myyt huutiksessa ja jos anoppi kyselee puvun perään niin sanot, että oli väärää kokoa. Paitse jos on sen sortin anoppi, että tuputtaa sitä pukua sitten jollekin toiselle lapsenlapselle tai tutuille :(
Sinähän voit edelleen ostaa lapsellesi minkä puvun haluat ja käyttää tuota varapukuna, ainakin meillä käytetään useampia. Sinä et pukuun ole menettänyt rahaa joten mitä ihmettä nariset?? Taidan olla paljon parempi tytär/miniä kuin ajattelinkaan, ainakaan ei tule mieleenkään narista LAHJOISTA joita lapset saavat, oli ne sitten omaan mieleen tai ei. Tarpeelliset tavarat voin hankkia itsekin.
se, etteikö muka varapukukin tulisi hyvään käyttöön. Käyttäkää sitä vaikka ostoksilla käydessä, henkselittömät housut on helppo vetäistä jalasta kaupassa, niin ei tule pojalle kuuma. Kätevät siis sellaisessa käytössä!
Ap kuulostaa siltä, että häntä painaa anopin asenne yleisemmin. Päsmäröikö hän teitä, eikä kunnioita sinun kasvatustapojasi?
Anoppien ja miniöiden väli on herkkä, koska miniät helposti ajattelevat, ettei heillä ole oikeutta sanoa vastaan tai olla eri mieltä. Pienet harmitukset kasaantuvat pääkopan pohjalle ja kohta jo aivan jonninjoutavatkin asiat (kuten tämä talvitakkiasia, anteeksi nyt vaan!) alkavat kasvaa kärpäsistä härkäsiksi.
Jos joku muu olisi halunnut ilahduttaa teitä ostamalla lapsellesi käyttövaatetta, tuskin kokisit sitä samalla lailla loukkaukseksi kuin nyt koet anoppisi ostoksen.
Anoppi tuskin haluaa kyseenalaistaa sinun kasvattajan roolisi ja määräysvaltasi. Hän halusi vain ilahduttaa sinua ja poikaansa ja pojanpoikaansa. Ajatteles, hän sentään mietti, mikä olisi teille tarpeellista ja osasi ostaa oikeankokoisen puvun...
Ihan turha miettiä, että teillä olisi sille rahalle ollut parempaakin käyttöä. "Se raha" ei ole sinun, vaan anopin ja anoppi voi sen käyttää haluamallaan tavalla.
ainakin minun on ostettava housut tuohon asuun, koska nämä ovat sellaiset vyötärömalliset, ja niistä on kokemusta että lumi menee sisään, selkään.. ei hyvät talvella!
Ostat joulualesta hyvät kosteussuojatut housut (itse sain juuri Lennen housut 70% alennuksella), (talvi)takin kastuminen ei yleensä olekaan se ongelma, vaan nimenomaan housujen.
Halvemmaksi tuo tulee kuin koko puvun ostaminen.
paremman.
Näillä näkymin ei tule kovin kylmää eikä ehkä lumistakaan talvea tänä vuonna.
on että pojalla on varapuku.