Mikä on karseinta kodinsisustukessa mitä tiedät?
Kommentit (174)
sisustuslehtien mukaan koko ajan uutta, heitetään vanha pois.
Hyi että ne on kamalia (ja kukapa nyt haluaa istua kuolleen eläimen päällä!?!)
nahkasohvat! Hyi että ne on kamalia (ja kukapa nyt haluaa istua kuolleen eläimen päällä!?!)
nahkasohvan, koska ne kestää pitkään, kymmeniä vuosia. En nyt väitä, että tiedän sinun kulutustottumuksistasi mitään, mutta olen havainnut, että monet onnellisesti jauhelihaa pureskelevat yksilöt kauhistelevat esim. taljoja.
Nahka on kuitenkin todella kestävä, eli siis ympäristöystävällinen materiaali. Mä oon kasvissyöjä, mutta suosin nahkaa ja taljoja.
sekä sellainen mitäänsanomaton tyyli, ei yhtään asukkaiden persoonaa pelissä. Valkoista, beesiä, sinistä, ehkä repäisty hieman ja laitettu ne pari turkoosia tai limenvihreetä sohvatyynyä piristämään. En tykkää.
Kirjahyllyt joissa sekaisin kirjoja, ulkomailta tuotuja alkoholeja, koriste-esineitä jne.
Minusta kirjahyllyssä saa olla vain kirjoja.
erilaiset sisustustyylit, vaikka itse tykkäänkin vain tietynlaisesta. Oikeastaan ainoat sisustuselementit, jotka ovat mielestäni aivan kamalia ovat hirvenpää tai viuhka seinällä. Kaikki muu on ihan ok, vaikkei olisikaan mun tyyliä.
varmaan kauhistuis meidän kämpästä. =D Meillä on kaikki huonekalut ihan eri paria, ilmaiseksi tai halvalla saatu, sisustustaulutkin sellaisia jotka on meille tyrkytetty jossain sukulaisissa kun roskiin menis muuten. =D Ja koristetyynytkin ihan eriparia kaikki, samoin mummon kutomat värikkäät räsymatot, kylppärin pyyhkeistä nyt puhumattakaan.
Mut hei, meille se sisustus on täysin yhdentekevä kunhan jotenkin toimii. =D Keskitytään sit muihin asioihin.
varmaan kauhistuis meidän kämpästä. =D Meillä on kaikki huonekalut ihan eri paria, ilmaiseksi tai halvalla saatu, sisustustaulutkin sellaisia jotka on meille tyrkytetty jossain sukulaisissa kun roskiin menis muuten. =D Ja koristetyynytkin ihan eriparia kaikki, samoin mummon kutomat värikkäät räsymatot, kylppärin pyyhkeistä nyt puhumattakaan. Mut hei, meille se sisustus on täysin yhdentekevä kunhan jotenkin toimii. =D Keskitytään sit muihin asioihin.
Kuulostaa siltä, että en haluaisi asua teillä, ei pahalla. :) Kaikki ihmiset eivät ole ns. visuaalisia ihmisiä, eikä tarvikaan.
Mun mielestä kamalin asia on Kaj Stenvallin ankkataulut. :0
Ykkösenä tulee isot tv-taso-kirjahylly-yhdistelmät, hyi yöks.
Otimme vanhan 3-osaisen kirjahyllyn käyttöön - on täynnä kirjoja yms.
Kakkosena tulee kappaverhot.
Tämmöiset meillä on monessa lasissa niiden helppouden takia.Sit koivun ja kirsikan väri, oli huonekalu mikä hyvänsä.
Meillä on puusepän tekemä tupakalusto ja muitakin huonekaluja ko. puusta ja kirsikan väriset kirjakaapit, samoin lattialaminaanit. KOivua, koska se on niin kovaa ja kestävää ja kirsikan väriset tuotteet oli tarjouksessa, joten saatoimme ostaa yhtenäisen sarjan kaappeja.Laitosmaiset kliiniset keittiöt
Keittiössä on vanha laitostiskipöydän teräskansi, ihan paras leivonnassa, mehustuksessa säilönnässä, lihanleikkuussa yms. sotkuhommissa ja saa vielä puhdistettua. ja kaapistot steriilin valkoisia.
jossa ei ole kirjoja sekä alkoholipullot koristeina-niitä vaan en ymmärrä! Kodin ei tarvitse olla suurella rahalla sisustettu ja voi olla ihan "eriparisiakin" huonekaluja yms., mutta silti sen saa kodikkaaksi ja viihtyisäksi!
Ihmettelen myös, jos ei kotia muuten laiteta viihtyisäksi, mutta telkkari yms. vempeleet pitää olla viimeistä huutoa ja näyttäviä!
nahkasohvat! Hyi että ne on kamalia (ja kukapa nyt haluaa istua kuolleen eläimen päällä!?!)
nahkasohvan, koska ne kestää pitkään, kymmeniä vuosia. En nyt väitä, että tiedän sinun kulutustottumuksistasi mitään, mutta olen havainnut, että monet onnellisesti jauhelihaa pureskelevat yksilöt kauhistelevat esim. taljoja.
Nahka on kuitenkin todella kestävä, eli siis ympäristöystävällinen materiaali. Mä oon kasvissyöjä, mutta suosin nahkaa ja taljoja.
kasvissyöjä, elän mahdollisimman "eläinystävällisesti". En käytä eläinkokeilla testattua kosmetiikkaa, saippuoita, esuaineita yms.
Todellinen eläinten ystävä ei ota talja/nahkajuttuja kotiinsa..
Tämä siis minun mielipiteeni.
-sisustus, jossa tavoitellaan antiikkia, tyyliin seinällä taistelevat metsot ja kaikki on vähän sinne päin
-suuret kontrastit, tyyliin musta-punainen (voi toteuttaa hyvälläkin maulla)
-maskuliininen tyyli: kaikki suurta, jykevää, nahkaa ja metallia ja tyyliin hirvensarvet (hirvensarvet siis voi olla ok jos ne on yhdistelty hyvällä maulla)
-pirttikalusteet ja röijyt (nämä siis sisustuksen keskeiset elementit)
-sisustus, jossa on tavoiteltu persoonatonta ja kliinistä tunnelmaa, mutta joka todellisuudessa näyttää joltain Anttilan nettisivulta repäistyltä
-sieluttomuus liittyen edelliseen, kodissa ei ole läsnä mitään edelliseen sukupolveen viittaavaa vaan kaikki kalusteet on haalittu Jyskistä ja Ikeasta (tai astetta kalliimmasta paikasta) ja seinällä on sisustustaulu, joka on ollut jossain paikassa myynnissä sisustustauluna (persoonatonta!) tai maksimissaan jostain lomakohteesta tuotu sisustuselementti
-sieluttomuus liittyen edelliseen, kodissa ei ole läsnä mitään edelliseen sukupolveen viittaavaa
Pitääkö olla perintöhuonekaluja (ei ole) vai mumman ja faarin hääkuva seinällä vai mitä ajat tällä takaa?
ole aikakaudellisesti täsmääviä, esim. 70-luvun kerrostalokämpästä on yritetty tehdä kalusteilla joku helve-in brittiläinen maaalaistalo.
Kun kirjoitin tuon kommentin, että antiikkisisustus, joka on "vähän sinne päin" - väärä ympäristö pilaa myös antiikkifiiliksen.
-sieluttomuus liittyen edelliseen, kodissa ei ole läsnä mitään edelliseen sukupolveen viittaavaa
Pitääkö olla perintöhuonekaluja (ei ole) vai mumman ja faarin hääkuva seinällä vai mitä ajat tällä takaa?
Ymmärrän tätä kirjoittajaa. Tarkoitan perintöhuonekaluja tai valokuvia juurikin. Tai sitten vanhoja kirjoja ja kerrostumaa. Kamalaa jos koti näyttää siltä, että olkkarissa on uusi sohvakalusto, tv-taso ja sohvapöytä sekä karvalankamatto.
joka muka jotain antiikkia (tai maalattu josta maali lohkeillut). Pannun uuniin joutaisi mieluummin.
Luen jonkun verran sisustuslehtiä ja näitä on joka toisessa lehdessä.
No meiltä löytyy sekä noi yllämainitut (paitsi, että ne on ihan oikeasti antiikkia, isomummin peruja ja TODELLA rakkaita), mariskoolikokoelma ja vielä tekstejä seiniltä! Luultavasti tähän ketjuun vastanneista joka toinen pyörtyisi, jos joutuisi meille sisälle astumaan... Mutta eipä mahda mitään. Me tykätään!
ole aikakaudellisesti täsmääviä, esim. 70-luvun kerrostalokämpästä on yritetty tehdä kalusteilla joku helve-in brittiläinen maaalaistalo.
Kun kirjoitin tuon kommentin, että antiikkisisustus, joka on "vähän sinne päin" - väärä ympäristö pilaa myös antiikkifiiliksen.
Meillä esim. on 60-luvun vuokra-asunto ja paljon antiikkia. Inhoan talon ajan hengen mukaisia huonekaluja joten...
mutta joku tietoisuus entisistä ajoistakin vaan tekee omasta mielestäni kodista kodin. En vaan osaa yksilöidä, mikä sellainen yksityiskohta on. 70-luvun elementtitalot rakennettiin aikanaan täysin välittämättä alueen historiasta, itse en pidä ajatuksesta, että hylätään kaikki vanha tai entinen. Sisustus, jossa kaikki on uutta, on jotenkin hajuton ja mauton. Mutta tämä on siis oma mielipiteeni ja ihmisillä on erilaisia makuja.
-pirttikalusteet ja röijyt (nämä siis sisustuksen keskeiset elementit)
ja siihen en puutu. Mutta karseeta on jos koti muistuttaa kaatopaikkaa.
Esim siskoni on alkoholisti ja asuntoa ei ole siivottu moneen vuoteen. Ilman oksennusrefleksiä siellä ei voi käydä.