ELOKUISET 2012
Kommentit (535)
Älä *Mami* luovuta, ei varmana ollu liian myöhään. Mieti nyt, et tiedä millon munasolu on oikeesti irronnu ja silti sillä on vielä 24h hedelmöittyä eli sovitaanko ettet myöhästynyt.
Ja mä käytän noita clearblun digitaalisia niiden helppouden ja selkeyden vuoksi. Eli nyt yököttävän yksityiskohtainen kuvaus miten homman hoidan. Mulla on yläkerran vessassa kertakäyttömukeja, sellaisia pieniä. Suoraan sängystä aamupissille ja pissin siis kuppiin. Siinä samalla kun jatkan lorottelua kaivan sen testerin ja dippaan pissiin (tää on niin nopea homma et saan sen tehtyä pissin aikana) sit kippaan loput pissit pönttöön ja kävelen testerin kanssa alakertaan keittämään kahveja =) (Ja joo se testeri on siis millon minkäkin pöydän päällä ja miestä hävettää kun meillä on rampannu kaikkia remppareiskoja kylässä)
Miksi halusin tämän liian yksityiskohtaisen kuvauksen tehdä niin ole kauhulla lukenut myös näitä jotka jäähdyttelevät pissiä ja pidättävät 4 tuntia testiä varten tms mikä minusta kuulostaa NIIN tuskasen vaikeelta omaan rutiiniini nähden.
Nyt mä otan itseäni niskasta kiinni ja kirjoitan tännekin. Olenhan mä täällä harva se päivä notkunut ja jännäillyt teidän kanssa, mutta mites se kirjoittaminen on taas jäänyt.
Mulla tilanne se, että puolitoista viikkoa sitten otin piikin, joka aiheuttaa vaihdevuosien kaltaisen tilan. Tiistaina lapsettomuuslääkäri ja jos kaikki menee hyvin alan pistämään joka päivä lääkettä, joka alkaa sitten tekemään munasoluja ja paljon. Tästä pari viikkoa eteenpäin ja edessä punktio+alkionsiirto. Mä olen ollut vielä jotenkin niin pihalla koko touhusta etten ole osannut edes tätä tosissaan ottaa. Mutta kaipa sitä tarttis ruveta pikkuhiljaa ruveta tosissaan kuumeilemaan :) Jännittää!!!!
Sori kaamea omanapaisuus. Yritän parantaa tapani. Toivottavasti tänne jää vielä loppupään kuumeilijoita minun kanssa :) Elokuu olkoon meidän kuukausi.
Catti kp 3/25-28 yk kohta vuosi
Hei kaikille! Olen ollut jo 10päivää kipeä ja olen edelleen. Ensin oli kamala yskä, joka esti nukkumisen ja veti pohjakuntoon ja nyt sitten on aivan mieletön nuha.. En ole kertakaikkiaan jaksanut kirjoittaa, vaikka päivittäin seurailen kaikkien kuulumisia ja pidän peukkuja jokaiselle omassa tilanteessaan! Jatkossa kirjoitan varmasti enemmän kuin vain tätä omaa napaa.
Täällä siis kp12 ja ovistesteissä ei onneksi näy ovista vielä. Onneksi siksi, että on tän räkätaudin takia ihan evvk olo koko rakasteluun, pussailuakaan kun ei voi harrastaa kun on dedä tukossa :-(
Huomenna menen gynelle taas. Joku (anteeksi en muista kuka) kertoi että Suomessa maksaa 150e ultra ja gyne! Se on kyllä tosi kallista! Mä maksan 80e ja siihen sisältyy kaikki testit (vaikka jotain labranäytettä) ja ultra ja aikaa siellä menee sellanen 20-40min riippuen kerrasta. Ja sairasvakuutukseni korvaa liki 85% summasta mulle takasin, että onko ihme, että olen vähän koukussa tohon ultrailuun.. ;-) Olin kyllä aiemmin ajatellut, että en ehkä tässä kuussa kävis ultrassa, mutta olen liian utelias ja malttamaton, haluan tietää, että siellä varmasti on follikkeli tai kaksi... Olen siis Clomeilla, siksi on hyvä ultrata, vaikka tähän asti on kyllä joka kerta kasvanut vain 1 tai 2 johtofollikkelia, joten tuskin siellä sen useampaa nytkään on...
Tässä kierrossa olen ajatellut - jos tästä flunssasta päästään ajoissa eroon! - että tällä kertaa nostan sitten rakastelun jälkeen jalat ylös ja olen niin, vaikka mies luultavasta saa naurukohtauksen siitä ;-) Ovista tikutan ja huomisesta otan Clearbluen hymynaamatestit käyttöön :-)
Statistiikkoja laskeneelle (anteeksi etten muista nikkiä): toivotaan että vähintään se 6 plussaa tulee elokuisten ketjuun!! Haluan uskoa kyllä että tulee enemmänkin!! bd bd
terveisin punanenäinen prinsessa (miehen ilmaus tänään) Gabriela kp12/27-31
Mami ja Niiskurouva!
Kauheeta kun on kiirettä koko ajan, täytyis päästä enemmän tänne lukemaan ja kirjoittelemaan..
Täällä sitä taas odotellaan ovista (kunhan menkat loppuis enste) ja taidanpa tilata uudet satsit tikkuja netistä. :)
exandra: Varmasti lääkärinkin vaikea antaa ihan varmaa faktaa tuollaisesta asiasta, kun se hedelmöittyminen on kuitenkin niin hankala prosessi kaiken kaikkiaan. Toivottavasti olet saanut sen lääkekuurin nyt alkuun kuitenkin. :)
Marbula: Onko sitä ovisplussaa löytynyt? Minäkin tikutan töiden jälkeen illalla, kun kotia saavun. Toki siinä pitäisi sitten muistaa, ettei käväise vessassa juuri töistä lähtiessä. Totesin itse, että se plussa kyllä näkyi, vaikka vessassa käynnistä oli vain tuntikin.
Jenniina, kamala tarina. Hienosti olette jaksaneet tämän vuoden tarpoa eteenpäin ja nousta sieltä ikävistä tunnelmista. Tsemppiä nyt tähän vaúvakuumeiluun.
Valitettavasti jää taas osa viesteistä lukematta, kun niitä oli tullut taas niin paljon. Palaan niitä lueskelemaan myöhemmin. Mukavaa viikonalkua joka ikiselle kuumeilijalle! Kohtahan siellä olisi veturinkuljettajankin mahdollista ilmoittautua! Sen verran lopuillaan alkaa olla jo kierrot monella.
Täällä on jotkut kyselleetkin kuulumisiani. :) Koulutusmatkalta siis palattu ja väsyttää ihan järkyttävästi. Sain ovisplussan silloin torstai-iltana ja jaksettiin ässäillä vielä samana iltana yhdentoista aikoihin. Varsinainen ovulaatio oli sitten perjantaina aamupäivästä (kivut oli taas sen mukaiset...), joten toivottavasti ne siittiöt on siellä jaksaneet odotella. Sen varassa ollaan nyt, koska ei enää pystytty varmistelemaan, kun lähdin reissuun sitten heti pe-aamuna. Odotellaan taas se kaksi viikkoa, että nähdään riittikö tuo kerta. Kierto on tosiaan nyt ihan himpun verran lyhyempi kuin aiemmin.
Marjana kp 18/29-30 Dpo 3 yk 20
Marbula: Ainakin clearbluen ovistestissä lukee että seuraavat 48 tuntia plussasta ovat ne otollisimmat.
Emmastiina: Eikö olekkin ihana tunne kun voi rentoutua ja olla varma että on kaikkensa tehnyt? :) On muuten aika ihanaa lukea sinun laskujasi… Toivon todella että enemmän kun 6 meistä plussaa tästä kuusta!
Raparperisyrän: Pahoittelut tänne tipahtamisesta!
Mami: Kyllä nuo vatsan juilimiset ovat käsittääkseni yleisin raskausoire. :) Niin ja jos et kerran tikuta, niin eihän se ole yhtään varmaa että nämä myöhemmän juilimiset ovat oviksesta johtuvia, joten älä vielä heitä toivoa!
Helene4: Kiva kun käyt moikkailemassa. Miten itselläsi menee? Kerro kuulumisia!
Jenniina: Tervetuloa! Tarinasi sai oikein tipan linssiin. Mutta onneksi olet niin ihanan positiivinen siitä huolimatta!!
Haaveissa3: Onneksi olkoon!
Niiskurouva: Kiitos, kyllähän sitä on jonkin verran epäonnea tännekin päin suotu… Toivottavasti seuraavaksi sitä onnea! Onnea piinailuun!
Wilhelmiina: Miten olisi ne panacodit siihen selkään? Nehän olisivat vaihtoehto, eikö?
Sopaka: Ihanaa kuulla sinusta!!! Ja tulehan useammin moikkailemaan! Itse ainakin mielelläni kuulen uutisia plussaneilta!
Catti76: Kiva kuulla sinustakin. Teillä on sitten kohta jännittävät päivät tiedossa. Onnea!
Gabriela: Ei ihme että käyt niin usein ultrassa. Olen oikeasti ihmetellytkin että miten sinulla on varaa käydä niin usein :) Itsekkin mielellään kävisi totta kai. Toivottavasti pääset flunssastasi pian eroon!
Marjana: Hienoa että saitte oviksen hyödynnettyä vielä silloin torstaina! Ajoituksellisesti kuulostaa oikein hyvältä, nyt sitten vaan piinailemaan... :)
ON: Antibioottikuuria jäljellä vielä 3 päivää ja tuntuu että se aiheuttaa vähän vatsa juilimista. Olen yrittänyt olla todella realisti tämän kierron onnistumisen suhteen ja yritän keksiä kaiken maailman syitä sille miksi tämä olisi huono kierto plussata, jotta voi sitten lohdutella itseään tädin tullessa... :D Mitään oireita ei ole vielä. Kuviteltuja on kohta vaikka kuinka paljon... :D Nyt lähtö kohti labraa verikokeeseen jossa tarkistetaan kilpirauhasarvot ja progesteroni ainakin...
Koska meillä ensimmäinen pääsee testaamaan?
Alexandra, kp22/28-32, yk6+km+yk3
Gabriela -Eikös nuha lähde nussi...lla? Tsemppiä sinne paranemiseen, ei oo kivaa olla kipeenä =(
Hyvää maanantaita kaikille!
Kovasti olette kirjoitelleet:)
Jenniina: Suuren suuret pahoittelut, olette joutuneet paljon kokemaan:( Vaikutat kuitenkin positiiviselta ihmiseltä, plussaonnea!!
Emmastiina: Hauskoja pohdintoja!:) Toivotaan silti että plussia tulisi enemmän:)
Haaveissa3: ONNEA!
Wilhelmiina: Mä sain justiinsa selkääni Panacod-kuurin. Ja on helpottanut särkyyn! Käypä pyytämässä resepti! Ei kuulemma vaikuta ovulaatioon eikä raskautumiseen, näin lääkäri minulle sanoi.
Mami: Älä ihmeessä luovuta! Ei varmasti ollut liian myöhään!
Catti: Tsemppiä!
Gabriela: Mukava kuulla sustakin! Koitahan häätää flunssa ja nuha matkoihinsa punanenä prinsessa:)
Marjana: Hienoa että ehditte vielä hyödyntää ovista! Piinailemaan vaan, kumpa se plussa nyt tulisi, täällä peukut ja varpaatkin pystyssä!!
Alexandra: Hienoa että pääset noihin öabrakokeisiin, ei sitten tarvitse murehtia niistä mitään! Itsekin olisin nuo kilppariarvot halunnut muttei täällä pääse verikokeisiin ilman lääkärin lähetettä! Tsemppiä sinulle ja plussaonnea!
ON: Ei hajuakaan mikä kiertopäivä menossa. Päätin etten niitä laske (sen verran tiedän koska menkat suunnilleen pitäisi alkaa) mutta perjantaina tuntui mahassa pientä kipuilua ja eilen illalla tuli jotain "limaa" kunnolla:D Olisikohan se ollut ovis??????? Ainakin se on hyödynnetty mikäli näin oli. Rinnat on myös hieman arat ja yleensä ne on aina ovulaation (oletetun) jälkeen. Noh, päivä kerrallaan mennään.
Plussatuulia ihan jokaiselle!
Taustaileva Ele pihalla kiertopäivistään:D
Lykkäämpä minäkin lusikkani tähän ovis testihässäkkään. Eli itselläni on käytössä Davidin liuskatestit. (Kokeilin kyllä digitestejäkin, mutta ikuna en hymynaamaa saanut joten lopetin noin budjettimielessä niiden käytön). Testin olen tehnyt niin että aamulla käyn Wc:ssä, enkä kasta tikkua tähän pissaan! Häärään aamutoimet ja juon kupin kahvia. Tunnin kuluttua, ennen töihin lähtöä teen sen testin. Ja kun viiva vahvenee, oon sit iltapäivällä varmistanu testiä. Itselläni se ovisplussa on tullu hyvinkin selkeenä tuolla tunnin pidätysmenetelmällä, liian laimea virtsahan voi tuota ovistulosta väärentää. Eli ei ole tuon kanssa tulkintaongelmia ollut, plussan kyllä huomaa!
eleanora: Tuo kodeiini saa mut oksentelemaan joten Voltaren geelin ja panadolin voimalla mennään. Onneksi jo pystyy itsensä suoristaan, joten eiköhän se tästä näilläkin tropeilla...
Wilhelmiina dpo 4...
Moi!
Marjana: se ovis löytyi, kp 21 eli lauantaina oli! Nyt siis on asiaa edistetty kahtena päivänä, josko vielä tänään :) Sitten saa mieskin lepotauon =D
Mami hei, kun ei tikuta niin on kyllä aika vaikea tietää sitä ovista (itellä on juilimista oviksen aikaa mutta myös oli about viikko aiemminkin, eli ota siitä selvää)! Eli ihan hyvin on voinut olla jo silloin aiemmin. Taikka sitten nytten. Ja tuossahan on kuitenkin sitä aikaa vielä, kun ei tarkkaan tiedä koska se tapahtuu. Että varmasti ehditte tähän myöhäisempäänkin ovikseen :) Peukkuja, oli kumpi oli! Ja jos olis se aiempi niin olisipa siis raskausoireita!
Ne tikut on kyllä ihan käteviä, mulla itellä on niitä raskaustestin näköisiä, eli viivat vaan tulee. Voi suoraan pissasuihkusta ottaa, ei tarvi purkkiin kerätä. Tietty kun niitä haaleita viivoja seuraa niin meinaa tulla hulluksi, että onko vai ei. Mutta kyllä sitten kun tulee se vahva viiva niin on se sitten kanssa vahva eikä siitä voi erehtyä.
Joku täällä kirjoitti jalkojen ylösnostamisesta! No minä nostin nyt kahtena päivänä =D Liekö siitä mitään apua, mutta kaikki keinot ovat sallittuja!
Kuinkahan pitkä jännäily tiedossa, kun ovis oli niin myöhään niin ei kannata kauheen aikaisin odottaa tätiä tai sitä toistakaan vaihtoehtoa...!
Maanantaita!
Marbula
Lääkärillä kävin seuranta ultrassa. Ei ole clomit vaikuttaneet. Eli ovista ei todennäköisesti tapahdu tässä kierrossa. Sen verran pieniä olivat rakkulat. Itkin koko automatkan kotiin. Miten voi niin pahalta taas tuntua :(
Terolut kuurin sain minkä aloitan tänään ja sen jälkeen clomeja 2 tablettia seuraavassa kierrossa.Julkiselle puolelle joulukuun alussa ja katsotaan mitä siellä sanovat.
Vaikka siihen on varautunut ettei sitä ehkä vieläkään tule raskaaksi niin aina se koville ottaa :(
Teille muille kuumeilijoille toivon todella plussia. Että saisitte mahtavan joululahjan :)
Kesätyttö
Marjanasta! :) Mä niiiin toivon ja rukoilen että NYT se vaavi päättäisi tulla! Jotenkin tuntuu että kaikki oli tarkoitettu näin, että ovis oli aiemmin kun lähdit sinne reissuun jne. :)
Anteeksi taas ON... Mutta mulla juilimiset senkus jatkuu. Ihan uskomatonta! Mua ihan huvittaa tämä tilanne. Nyt en enää stressaa, vaan loppuviikosta sitten jännäilen alkaako menkat tai näyttääkö testi negaa... Parhaamme olemme tehneet ja yritän muistaa että tämä asia ei ole meidän käsissä. Milloinkohan sitä voisi testata? Mullahan on 5 raskaustestiä tuolla kaapissa. :D
KIITOS teille ihanille, tuli niin paljon parempi mieli teidän tsempeistä! :)
*Mami* Samoilla päivillä ollaan ja ihan samanlaiset fiilikset täälläkin. Jotenkin sellainen seesteinen olo ja nyt vaan katsotaan. Ajattelin ite testata 1.12 tai ehkä on IHAN pakko testata jo nyt perjantaina 25pvä kun sit olis pikkujoulut illalla =) Jos sais edes aaveen.
Mä tiedän et korkeelta pudotaan mut jotenkin ei osaa pelätä kun ei oo niitä epäonnistumisia vielä montaa harteilla, on vaan sellainen onnistumisen olo.
Tässä muuten hauska linkki jos haluaa katsoa todennäköisyyksiä saada positiivinen milläkin kp
http://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/dpo-chart.php?dpo=13
Angiina selätettiin antibiootein ja nyt jännäillään ovista.
Jenniina: Voi hurja, mikä tarina! Halaus ja onnea yritykseen.
Emmastiina: Kiitos, kun laskit nuo prosentit:) Katsotaan, meneekö nappiin. Uskon kuitenkin, että tässä kuussa kaikki plussaavat.
Ja onnea kaikille ovisplussan tikkuunsa saaneille.
ON: Mulla fiilikset kovasti enteilee ovulaatiota, mutta Davidin tikkutestisarjani näyttää vaan haalean vaaleaa viivaa. Tänään pitäisi laskujen mukaan olla ovis, mutta tikku on edelleen eri mieltä. Kuitenkin munanvalkuaislimaa on kuitenkin bongattu ja joka ilta on peittoja heiluteltu perjantaista lähtien. Myös alavatsassa juilii ja polttelee, joten ennemmin tai myöhemmin jotain varmasti tapahtuu. Miehessä ei ole vielä näkynyt väsymisen merkkejä (enemminkin innostumisen merkkejä), joten samaa tahtia varmaan jatketaan (-hamaan kierron loppuun saakka...?).
Lumihiiri 15/29-30
Gabriela - Toivottavasti alat paranemaan pikkuhiljaa ja pääsette hyödyntämään oviksen. Mukavaa, että pääset taas ultraan. Uskon, että siihenkin voi jäädä koukkuun :) varmasti tuntuu todellisemmalta,kun kuulee et siellä oikeasti on munasolu "valmiustilassa".
Marjana - Hyvä, että saitte oviksen hyödynnettyä ennen koulutusmatkaa. Nyt sitten vain piinailemaan.
Alexandra - Aina se toivo nousee loppukiertoa kohden ja sitten tosiaan pääkopassa käy aikamoinen vilske. Hyvä, että pääset noihin verikokeisiin.
Ele - Varmaan ihana tunne, kun on pihalla kiertopäivistään. Itse ainakin on tämän liian pitkän yrittämisen jälkeen alkanut liikaakin panostamaan tähän raskautumiseen. Tämän pitäisi kuitenkin olla kivaa ja stressitöntä puuhaa.
Wilhelmiina - minäkin olen käyttänyt noita Davidin liuskatestejä ja olen kans pyrkinyt siihen, että annan virtsan jäähtyä jonkin aikaa. Olen kyllä niillä oikeinkin hyvin ovikseni bongannut, joten hyvin toimivat.
Marbula - pitkä kierto tulossa sinulla. Mutta hyvä, että ovis tuli hyvin hyödynnettyä. Eiköhän kahden viikon kuluttua ala olemaan jännät ajat :)
Kesätyttö - Voi ei! Jaksamista sinulle, kyllä ne keinot vielä löydetään ja teille vauva saadaan.
Mami - toivottavasti sinun oireesi tietävät hyvää!!! Plussatuulia!
Emmastiina - sinulle myös plussatuulia, hyvältä kuulostaa!
Lumihiiri - Tsemiä oviksen bongailuun, hyvin olette jo hyödyntäneet.
Oma napa: Huomenna ratkeaa mun kohtaloni. Toivottavasti munasarjojen toiminta on hiipunut tarpeeksi ja voidaan aloittaa piikitys. Nyt kyllä jänskättää, koska kuukautiset jatkuvat edelleen ja ei kyllä tunnu siltä, et olis mitkään "vaihdevuodet" menossa!? No, huomenna olen viisaampi! Jännittää!
Catti kp 4/
jätän noi kiertopäivät lopusta pois, kun noilla lääkkeillä sekoitetaan mun kroppani lopullisesti
Vois kans päivitellä vähän kuulumisia.
Ovis on (luultavasti) ollut reilu viikko sitten en sitten tikuttanut ollenkaan vaan mentiin ihan matikalla tämä eka yrityskerta.
Nyt on sitten alkanut rintojen aristelu, yökötys, vatsan turvotus ja palelu. Enteileekö sitten tädin kyläilyä, luulotautia vai oisko tärpänny. Malttamattomana nyt sitten odotellaan tämä viikko, joka ei toivottavasti pääty tädin kyläilyyn. Tuntuu vaan, että aika menee niin hitaasti. Laitoin jo testejäki tilaukseen, että on sitten jos tarvitsee. Epäilen kyllä vähän, että mikäli tätiä ei kuulu lauantaihin mennessä niin varmaan pitää jo hätäillä ja testailla. Lauantaina on sitten miehen työpaikan pikkujoulutkin.
KP 23/27-30
Ovis oli tod. näk. eilen. Ovis testejä en ole tehnyt ku mies ollut koko vkon lopun taas töissä. Tänään ei puhettakaan pupuilusta, vaan riideltiin koko ajan. Joten tää keirto olis sit tässä. Palstailukin mennyt ihan vaan lukemiseksi.
T:Vacsu dpo1(?)
...Kun näytti niin sekavalta! Olisko nyt parempi? :)
Ilmoitelkaa jos haluatte muutoksia/lisäksiä sinne, niin päivittelen.
Kuinka aikasin voi tehdä raskaustestin? Ensin ajattelin testata sunnuntai-aamuna, sit mietin jos testaisinkin lauantaina tai ehkä perjantaina jo... Niin ja jos täti ei yllätä sitä ennen. Nyt siis Kp 22/28-31.
Alexandra: Mitäs ne verikokeet kertoivat?
Ele: Nostan hattua, jos pystyt olemaan laskematta kiertopäiviä. :) Minun pitää olla reissussa tai sitten kotona vieraita, että unohdan päivät. Koti- ja työjutuissa tulee säännöllisesti mietittyä.
Marbula: Onko sinulla luteaalivaiheen pituudessa sitten paljonkin heittoja? Kun kirjoitit, että et tiedä kuinka pitkä jännäily on nyt oviksen jälkeen tulossa.
Kesätyttö: Onko sinulla ollut Clomit miten kauan käytössä? Niiden tehohan voi tulla parin kierron jälkeen tai sitten sitä annosta voidaan tosiaan nostaa, jos yhdellä tabletilla on saatu edes jonkinlainen vaste.
Mami: Joskus Dpo 12 on varmaan aikaisin päivä, jolloin oikeasti kannattaa testata. Silloin aika hyvät mahdollisuudet saada haamu ainakin. Mutta kun se malttaminen on niin kamalan vaikeaa. ;)
Ja tuo lista näyttää hyvältä.
Lumihiiri: Hyvä että olette aktiivisesti peittoja heilutelleet. Joskus ne testit vaan ei saa ovista kiinni, vaikka muut merkit onkin.
ON: Minä kärsin eilen jostain tosi oudosta vatsan jomotuksesta/vihlonnasta. Oireilu oli siis aivan alavatsalla, eikä sijoittunut kummallekaan puolelle erityisesti. Ajattelin, että onkohan tulossa virtsatietulehdus, mutta sitä ei kuulunut kuitenkaan. Yhdynnän aikana ei kärsinyt kovin syvälle työntää, kun silloin tuntui aristusta. En oikein tiedä mistä se sitten johtuu... Pitää seurailla jatkuuko se tänään vielä. Säikähdin jo, että voiko se Clomi-kuuri tehdä tällaista, mutta ilmeisesti aika harvoin se aiheuttaa mitään nesteen kertymistä munasarjoihin tms... Vai onko jollain muunlaista tietoa?
Marjana kp 19/29-30 Dpo 4 yk 20
Heti ON; Tajusin eilen kun mahakipu yltyi niin kovaksi, että mulla taisi ovis olla vasta nyt! Ja tietenkin mies oli töissä! Mulla taitaa kroppa olla ihan sekasin. Kp piti olla siinä 14-15 tiennoilla, kun mielestäni sen hyvin tunsinkin. Mitä lie silloin sitten ollut?! No, tänään kun mies tuli töistä ässäiltiin samantien, mutta ei se varmaan enää auttanut kun ovis oli viime yönä. :( Vai mitäs luulette? Ihan kauhea masis taas. Jos ei tässäkään kierroksessa tärppää, niin ostan kyllä niitä ovistikkuja seuraavaan kiertoon. Miten niitä oikein käytetään?
Plussatuulia kaikille!