ELOKUISET 2012
Kommentit (535)
Marbula: Älä vielä luovuta. Kaikkialla sanotaan että monesti ovis on paljon luultua myöhemmin. Itsekkin odotin tuolla kp14 aikaan ja vasta kp16 oli plussa. Toisaalta on ollut myös 35 päivän kiertoja jolloin ovis on viikon myöhässä normaalista.
Noista kohtukuolemista niin se on asia minkä tiedostan mutta en halua edes ajatella. Vaikka pidän itseäni aika "kovana" ihmisenä niin tuollaisesta en selviäisi. Rv30 on kuitenkin kantanut vauvaa jo niin kauan, varmasti hommannut kaikki tarvikkeet ja sitten pitää synnyttää kuollut vauva. AIVAN KARMEAA.
ON: Ovista hyödynnettiin 3 päivää ennen, plussapäivänä ja päivä sen jälkeen. Nyt vaan odotellaan. Olo on yllättävän rauhallinen ja seesteinen. Sellainen että kaikkemme on ainakin yritetty. En halua lukea oireista enkä arvuutella oireita osaan nimittäin luoda itselleni ihan mitä tahansa oireita sydänkohtauksesta aivokasvaimeen =)
Ihanaa että meitä on näin paljon kuumeilijoita nyt ihan samassa tilanteessa! Päästään sit testailemaan kaikki yhtäaikaa... Hyvää perjantaita kaikille!
Kiitos kannustuksesta Emmastiina! Toivotaan et ovis vielä tulisi! En ole tätä kuuta aiemmin oikein näitä oviksia miettinyt, niin olen ihan pihalla! Viime kuussa tein ihan huvikseen ovistestin yhtenä päivänä kun mahassa oikein juili niin vahva viiva tuli! Silloin ei vaan olosuhteiden pakosta voitu asiaa edistää muutamaan päivään. Kyllä kuulkaa harmitti! Meni siis sitten tähän kuuhun tämä homma, ja nyt ei sitten vahvaa viivaa millään! No katsotaan vielä pari päivää.
Jännää kyllä käydä täällä lukemassa miten kenelläkin menee! =)
Marbula
Siirtyisin tänne tuolta heinäkuisista, eipä vielä onnannut..
Elikkäst kp 2/33, ollaan ainakin siinä luulossa, kierto lyhentynyt pikkuhiljaa liki kymmenellä pvällä kesästä..
Tsemppiterveisin
Raparperisyrän kp 2/33, yk 4
Niinhän se on, että vasta kun vauva on maailmassa, voi huokaista. Keskenmeno olisi niin kauhea kokemus, ei voi kuin rukoilla voimia tälle perheelle! :'(
Mitenkähän Marjanan tilanne? Ehditkö vielä heiluttelemaan peittoa?
On; Alamasu on niin outo, jomottelee ja juilii. Ovista tämä ei ainakaan ole, joten ihmettelen tätä tunnetta. Enkä yhtään muista oliko edellisissä raskauksissa tätä juilimista? (Nämä pitäis kaikki kirjoittaa muistiin!!) Kunpa ei vain mitään menkkoja enteile viikon päähän... :/ Pupuiltu ei olla enää. Mies kun on lähes kokoajan töissä, eikä ole missään välissä semmoista tilaisuutta missä ehtis. No, toivotaan että se 8 päivää (melkein) putkeen ennen ovista/oviksen aikana riittäis!
Ikävää nähdä niin monia tuttuja nimiä täällä yhä:( Eviksen juttuja lähinnä seuraillut mutta //oni moni muukin sydämeeni käynyt tällä puolella
Täällä uusi(vanha) kuumeilija yrittää tunkeutua joukkoon mukaan..:) Uusi siksi, että en aiemmin tällaisella palstalla ole mukana ollut ja vanha siksi, että lapsia on siunaantunut 4, joten kuumeilu on tuttua!
Ikää on kertynyt mittariin 28v niin minulla kuin miehelläkin. Yhdessä oltu 14v ja naimisissakin jo 6v. Lapset ovat kaikki tytöntylleröitä ja ikää heillä on 10v, 4v ja kaksoset 2,5v. Ajateltiin, että viisi on meidän lapsiluku ja olinkin jo paksusti siunatussa tilassa (rv 26+3), kunnes eräänä kauniina kesäpäivänä lähdettiin miehen kanssa viettämään päivää läheiseen kaupunkiin. Iloitsimme, että saimme lapsille vahdin ja päästiin lähtemään ravintolaan syömään, yms..No, minun ruokailut vaihtuivatkin sairaalapöperöihin, sillä rattijuoppo ajoi meidän kaistalle ja ruhjoi meidän auton. Ihme, että minä ja mieheni jäätiin henkiin, vauvamme ei selvinnyt. Rattijuopon takia meidän lapsiluku on edellleen neljä ja yksi enkelipoika. Vauva todellakin oli poika ja se teki siitä erityisen kovan paikan miehelle, kun on aina tahtonut edes yhden pojan ja nyt poika olisi meille suotu, mutta sitten se riistettiinkin niin julmalla tavalla pois. Kolarista tuli monenlaisia vammoja, itse olin sairaalassa reilun 3 viikkoa, mies selvisi parilla päivällä..Mutta enemmänkin vammat ja traumat olivat henkisiä vauvan menetyksestä johtuen. Aikaa tästä tapahtumasta on reilu vuosi, ja nyt tuntuu pikkuhiljaa siltä, että elämä voittaa. Tahdomme vielä sen pienen nyytin, pelko on vaan kova, jos taas joku satuttaa meitä ja riistää pikkuisen pois.
Kolarin jälkeen keskityimme vain lapsiimme ja heidän hyvinvointiin. Tenavillekin oli todella kova paikka kun ei sitä veikkaa sitten syntynytkään. Mutta nyt on tullut aika, kun olemme uskaltautuneet miettimään uutta raskautta. Toivonkin, että saan tulla kirjoittelemaan teidän kanssa tänne.
Nyt mennään kierron puolessa välissä ja ovista on koitettu reilusti hyödyntää. Toivon, että tuottaisi tulosta, mutta kuitenkin pelkään..Kolarin jälkeen oli vielä monta kuukautta arvoitus, että onko mun sisällä kaikki ok uutta raskautta varten ja lääkärit pelottelivat jos minkälaisilla vammoilla ja vahingoilla, tottahan sen nyt itsekin tiedosti, mutta sain terveen paperit muutama kuukausi sitten kun kuukautiset ja ovulaatiot, yms on alkanut ihan normaalisti.
Elikkäs, ei se elämä oo aina reilua, joskus toiset tuntuvat pääsevän liian helpolla kun toiset sitten taas joutuvat tarpomaan ja tahkoamaan asioidensa kanssa. Toivon syvästi sydämessäni, että jokainen tällä palstalla saa sen oman pienen nyyttinsä kun sen aika on! :)
Kp 14/30-32, yk 1
Terkuin, Jenniina
Tervetuloa Jenniina ja suuri rutistus...Aivan karmea kokemus takana. Olen itse vakuutusyhtiössä töissä ja kuulen erilaisia surullisia tarinoita viikoittain mutta tuo on riipaiseva tarina.
ON: Pohjustan tätä ajatuksen virtaa sillä että olen insinööri...Olen koko aamun miettinyt raskautumisen todennäköisyyttä. Kaikkiallahan sanotaan että jos kaikki natsaa 100% niin raskautumisen todennäköisyys on noin 20% kierrossa. No ensinnäkin miten tämä on laskettu ja todistettu? Mut okei en tartu siihen. 20% vastaa 1/5 mistä tulisi että todennäköisyys sata olisi siis joka 5 kierto. Eli yksikään kierto ei ole todennäköisempi kuin toinen. On yhtä todennäköistä raskautua ekasta kuin viidennestäkin kierrosta (olettaen siis että nainen ovuloi, seksiä on oikealla hetkellä jne) No eilen kävi minun ikäinen asiakas 34vee nainen jolla oli vaatimattomasti 11 lasta, iät 14,13,12,11,9,8,7,6,5,3 ja 11kk. Voidaanko siis todeta että hänen todennäköisyys raskautua on 1/5? Olen koko aamun todellakin pohtinut lukemiani todennäköisyyksiä (90% raskautuu vuoden sisällä) ja todennut että tää on ihan bullshittiä! Naisessa on niin miljoona liikkuvaa osaa ettei tuollaista voida ikinä määrittää ja nuo prosentit on ihan hihasta heitettyjä. Lisäksi ei ole vain nainen vaan pelissä on ikäänkuin 2 noppaa -mies ja nainen ja että raskautuminen tapahtuisi pitäisi laskea että kuinka todennäköistä on heittää kahta noppaa niin että molemmista tulee luku 6. Eli opetus itse itselleni: hakeudu tutkimuksiin just sillon kun hyvälle tuntuu ja raskaus voi alkaa ihan yhtä todennäköisesti mistä tahansa kierrosta. Piste =)
Emmastiina dpo 2...
edit: Tiedän ettei asia ole näin musta-valkoinen mutta hauskana ajatusleikkinä meitä on 29 kuumeilijaa. Tuolla todennäköisyydellä meistä 6 plussaa tässä kuussa. Let's see =)
... Mikäs sielä tilanne? :)
Jenniinalle tervetuloa! Otan osaa, miten kovan menetyksen olet kokenut. :'( Isot voimahalit sinne kaikille. Välillä tätä elämää ei voi käsittää, miksi niin paljon pahaa tapahtuu toisille ja toisille taas ei mitään...
On; Viime yönä vihloi kovasti alamasua. Valmiiksi jo masentaa jos se tarkoittaa ensi viikolla alkavia menkkoja. Täti pliis, jäisit nyt lomalle!!!
Gislie: Olen ollut kotona esikoisen kanssa nyt 2vuotta ja tarkoitus olisi olla vielä vuosi. Raskaus aikana ajattelin että olen kotona siihen asti kun esikoinen on 1,5vuotta, mutta toisin kävi. Tämä mamma nauttikin kotiäitiydestä niin että vieläkin kotona ollaan. Toivon että toinen tulisi pian niin saan olla kotona vielä pitkään. Tämä on niin ainutlaatuista aikaa :)
Wattuwarwas: Toivotaan ettei mitään hälyyttävää löydy. Halaus!!
Marbula:Olen tikuttanut klo 11-12 ja välillä illalla samoihin aikoisin kuin sinä. Toivotaan että se ovis sieltä tulee.
Emmastiina: Hauska :)
Jenniina: Todella ikävä kokemus teillä. Mukavaa jos kaikki on kunnossa ja tervetuloa joukkoon.
Mami:peukkuja että täti jää lomalle :)
ON: Täällä odotellaan ovista edelleen. Maanantaina seuranta ultra kun niitä clomeja ekaa kertaa käytän.
Toivotaan paljon plussia :) !!
Kesätyttö82 kp14/32-42
Anteeksi ensin että sekaannun teidän pinoon :D Pakko täällä on kuitenkin käydä kurkkimassa, mitä kanssakuumeilijoideni kierroille kuuluu :)
Mutta noista sinun juilimisistasi pakko kommentoida. Minulla vihloi tosi kovaa alavatsaa tasan viikko ovulaatiosta eli viikko sitten lauantaina. Sitten tällä viikolla oli sellaista jännää menkkoja enteilevää jomottelua, mutta ihmettelin vähän kun niin aikaisin (tiistaina ja keskiviikkona, kun menkkojen piti alkaa vasta lauantaina eli tänään). Mulla nuo menkkajomottelut ei siis normaalisti tule noin ajoissa ollenkaan. Keskiviikkona sitten sain hullun päähänpiston testata ja plussahan se oli, silloin kp 24/26-28. Että minulla ne oudot jomottelut ja vihlonnat oli tällä kertaa hyvä merkki :) Ja itse olen noita vihlontoja tuntenut kummassakin aikaisemmassa raskaudessa viikko oviksesta, kiinnittymiskivuiksi olen ne ajatellut.
Mutta tsemppiä piinailuun sinulle ja kaikille muillekin elokuisille.
Haaveissa3
Voi kiitos kun kävit kommentoimassa! :) Eli se voisi hyvin enteillä myös vauvaa?! Mulla jomottelut vain jatkuu, ja nyt kun mietin niin kuopuksesta taisi olla just samanlaista. Ihan varma en kyllä ole. Tosi piinaavaa odotella viikko vielä! Kuinkahan aikasin sitä voisi testata? Mulla siis nyt kp 19/28-31. Ja kovasti onnea sinne!!! Toivottavasti me kaikki tultaisiin täältä perässä PIAN. :)
Meillä kp 10/35-36, VASTA! :D Tulis nyt jo edes ovulaation hetki, että pääsis "tunnelmaan". Olo on niin toiveikas ja kärsimätön. Tiedän, että on turha toivoa liikoja. Harvemmin se vissiin ekalla yrityksellä tärppää, mutta minkäs tälle voi, kun kuume on niin hirmuisen kova! :/
Mies osti Onni-ovulaatiotestejä. Paketissa on 15 kpl liuskoja. Milloin kannattaisi alkaa tikuttaa näin pitkässä kierrossa? Ajattelin, että ehkä kp 14 joka aamu samaan aikaan?
Mukavaa viikonlopun jatkoa!
Tiitu kp 10/35-36
Tervetuloa uusille, kiva kun on paljon kuumeilijoita!
Jenniina, teidän perheellä on kyllä ollut raskasta! :( Toivon sydämestäni sinulle ja perheellesi jatkossa vain hyvää ja tietenkin plussaa!
Itse tässä nyt jännittelen, kun olin jo heittämässä toivoa ovisken suhteen, niin tulihan se ovis sieltä! Siis nyt on kp 21! Elikkäs Tiitu, jos sulla on pitkä kierto niin ei ihan heti tarvi tikutella. Mä oon tikutellut jo yli viikon, eikä tikkuja enää ollut kuin 2 jäljellä. Aamusta asti oon harmitellut kun mahassa juilii että kohta tulee menkat, mutta sehän oli ovisjuttuja! Mulla on sellaisia perustikkuja missä on vaan 2 viivan paikkaa, eli ei mitään hymynaamoja. Noita on hankala tulkita mutta tossa oli viiva kyllä niin vahva, että ei kyllä vahvempi voi olla! =) Tänään siis taas peittoja heilumaan ;) Täytyy kyllä sanoa että on kovempi tahti kuin normisti, mieskin sitä sanoi... =) Työssäkäyvänä parivuotiaan äitinä kun ei normisti niin kauheasti aina jaksa =D
Viisaammat; onko se tästä nyt sitten 2 päivää ne parhaat? Huomaan kyllä välillä olevani niin noviisi, vaikka yritän noiden tikkujeni kanssa olla kovinkin professionaali :)
Iloisena Marbula
Nyt vaan oma napaisesti kysyisin apua teiltä!
Mies on näyttänyt jo vähän vihertävää valoa vauvalle (JES). Ollaan juteltu asiasta jonkun verran, mutta hän tarvitsee nyt jotain faktaa miksi se kolmas lapsi olisi järkevä meille.
Olenhan minä niitä faktoja luetellut ja laskenut rahallisesta hyödystä lähtein hänelle. (Olen nyt lasten kanssa kotona ja en saa pennin hyrrää rahaa mistään). Mies pyysi ne kaikki faktat paperille, hmph. Johan minä hänelle kirjeen kirjoitin, mutta hän tahtoo ne faktat lyhyesti ja ytimekkäästi.
Kertokaa mitä teille tulee mieleen miksi kolmas lapsi olisi järkevää. Hän haluaa niitä järkiperusteluita :/
Nyt minulla on sellainen tunne, että kyllä hän vielä myöntyy. En halua ylipuhua miestä tähän vauvaprojektiin, mutta mies pyysi perusteluita.
Tänään kun asiasta taas puhuimme niin minä sitten lopulta sanoin, että selvä unohdetaan se vauva ja minä laitatan kierukan itselleni. Johon mies alkoi puhua ihan sekavia :D "Eihän meillä ole vaunujakaan enää ja minkäslaisia vaippoja olet ajatellut vauvalle käyttää ja mahdutaankos me meidän autoonkaan" Mies kun on niin vannonut ettei koskaan laukea sisään niin tänäänpä tuo senkin teki :) Joten nyt vaan hyvät perustelut kehiin, koska ovikseen ei ole viikkoakaan ;)
äiti kp 9/28
Ompa tämä aktiivinen ketju! Varmaan unohdan puolet mitä piti kommentoida, mutta jospa nyt kuitenin jotain yrittäisin.
Wattuwarwas, voi ei :(. Toivottavasti ei mitään vakavaa. Voimia.
Marjana, onnea ovisplussasta! Toivottavasti saat plussaa r-testistä parin viikon päästä. Teille sen plussan niin soisin, kun ootte jo noin pitkään toivoneet ja odottaneet. Voi, kun tää kierto olis SE kierto teille! Tsemppiä piinailuun.
Alexandra, kiitos tervetulotoivotuksista. Aika kivinen tie on tainnut teilläkin olla. Osanottoja km:sta. Ja onnea oviksen hyödyntämisestä. Toivottavasti saadaan iloisia uutisia parin viikon päästä.
Emmastiina, teillä on ainakin ovis hyödynnetty maksimaalisesti. Tuo on niin totta, että oireita pystyy kehittelemään vaikka kuinka. Itse kykenen ihan samaan. Toivotaan kuitenkin, ettei sun tarvitse alkaa oireita kehittelemään, vaan että tulevat ihan luonnostaan :). Tuo todennäköisyyspohdinta saa kyllä kieltämättä hymyilemään. Kuka niistä todennäköisyyksistä tietää, kun joillekin tärppi käy jotakuinkin ajatuksesta ja jotkut joutuu menemään rankkojen hoitojen kautta. Tuskin siinä kenenkään matematiikkapää riittää oikeasti laskemaan, että koska ja kenelle ne plussat tulee.
Raparperisyrän, teretulemast.
Mami, ompa teillä ollut putki päällä. Tuolla tahdilla ovis tustkin pääsee menemään ohi huomaamatta. Täytyy jo olla super-munis, jos onnistuu kaikki tielle osuvat simot ohittamaan ilman läheisempää kohtaamista. Joko päätit koska testaat?
Jenniina, ihan kauheita olette joutuneet kokemaan :(. Voimia kaikkeen toipumiseen. Pelko varmasti seuraa mukana pitkän aikaa, mutta silti toivon teille pikaista tärppiä. Voimia.
Kesätyttö, peukutuksia oviksen löytymiseen.
Tiitu27, jos olen oikein ymmärtänyt, ovis tulee useimmilla 14vrk ennen menkkojen alkua. Jos kierrot on suht säännöllisesti 35-36, niin oviksen voisi kuvitella tulevan joskus kp 21-22, mutta ainahan tikuttaminen kannattaa vähän aikaisemmin aloittaa :). Onnea oviksen metsästykseen.
Marbula, onnea oviksesta sinnekin. Hienoa, että löytyi lopulta. Taidetaan tietää mitä teillä on ollut ohjelmassa tänään :). Tsempityksiä piinailuihin.
2äiti84, aikamoinen tilanne teillä. Toivotaan, että mies kuitenkin kääntää kelkkansa. Ei kai sitä vauvakuumetta aina voi järjellä perustella.
ON: Oviksesta taitaa olla viikko. Tissit on kipeät, mutta muistelisin näin olleen aina oviksen jälkeen. Myös imetys saattaa moisia tuntemuksia aiheuttaa, joten ehkä en lue sitä raskausoireeksi. Tänään on myös ollut tosi kuvottava olo, mutta toisaalta söin ison palan himoitsemaani mutakakkua ja se saattaisi aiheuttaa huonon olon kenelle vaan ja koska vaan. Valkovuotoa tulee litratolkulla, mutta niin sitä tuli viime kierrossakin. Oireita on siis vaikka kuinka, mutta raskausoireita tuskin näin aikaisessa vaiheessa olisi :). Piinailu jatkuu siis.
Wattu: Toivottavasti kaikki on ok. Onneksi tuo 3 luokka ei vielä merkitse yleensä mitään, tihummin joutuu vaan papassa jatkossa käymään.
Marjana: Toivottavasti nuo clomit nyt sitten tuovat sen toivotun tuloksen!! Hermoja piinailuun =)
Mami: Teil on kyllä tehty töitä tuon lopputuloksen eteen. Täällä joku laskiskeli niitä todennäköisyyksiä, ihme jos et kuulu siihen 20%:iin =) bd bd bd!!
2äiti84: Itse ei tätä 3: tta ole onneksi tarvinnut paljoa perustella, mutta jos oikeen kaivamalla kaivaa niin kuopus haluaa siskon/veljen, rahallisesti en oiken tässä häviä ja saan olla kotona kun lapset tulee koulusta (esikko käy koulua ja kopus lähtee eskariin 2 vuoden päästä). Ja saan olla kotona!! Tilaa ei meilläkään liiemmälti ole, mutta eiköhän se sit järjesty jotenkin. Kävisköhän nämä järkisyksisi teillekkin??
Niiskurouva: Peukkuja testaukseen!!
Pahoittelut jälleen kaikille heinäkuisista tippuneille ja nyt supervahvoja plussatuulia sitten tähän kuuhun!!!
ON: Selkä sanoi sopimuksen irti (joku muukin valitti samaa... sori en muista nikkiä!!). Kauheeta kun ei oikein uskaltaisi tulehduskipulääkkeitäkään ottaa, mutta tuska on niin kova et pakko vähän kikkailla. Ennenkuin tiesin odottavani esikkoa meni minulta välilevy ja popsin ties mitä pillereitä. Vialle ei siis voitu mitään tehdä, oli sen selän kanssa kiva olla 9 kuukautta. Huh,huh...
Meitähän on täällä aika monta jotka testaavat pienen ajan sisällä joten nyt kimppaplussaa!!
Wilhelmiina kp 34/45 dpo 3
Ha haa Marbula, tulihan se sieltä! Nyt vaan hyödyntämään tuota kadoksissa ollutta ovista =)
Monella täällä lupaavia oireita!
on: vaikka en halua kytätä oireita etten sellaisia ala turhaan kuvittelemaan niin ainoa todellinen "oire" on se että alaselkä on kipeä ja mua riipii tuonne nivusiin, varsinkin oirealle puolelle. Ei kovin tyypillisiä ja tuskin liittyy tähän yritykseen tasan mitenkään =)
Emmastiina: Minulla alkaa koskemaan alaselkään liikkeessä kun ovis alkaa lähestyä. Kipu on lopulta niin kova, etten kärsi hirveästi mitään nostella tai liikkua. Sitten kun ovis on ohi niin kipu häviää kuin sormia napsauttamalla! Hassua sinänsä kun kipu ei ole lihaksissa vaan se tuntuu aivan tuolla nikamissa. Kerran jo varasin ajan naprapaatille, kun ihmettelin niin voimakasta kipua. Kipu kuitenkin kerkesi loppua ennen sitä aikaa ja niin jätin siellä käymättä. Nyt taas kipu alkoi tänään ja ovis pitäis olla pe.
ON: "Vauva-anomus" kirjoitettu miehelle ja päätöstä odottaessa ;)
äiti kp 10/28
Hei! Ja anteeksi, kun tälleen työnnyt teidän pinoonne. Olen käynyt täällä kurkkimassa "tuttujen" kuulumisia ja halusin vain tulla kertomaan, että sormet ja varpaat on täällä ristissä kaikkien puolesta!
Ihanaa, Marjana ja Alexandra, että olette saaneet selkeät ovisplussat ja olette päässeet hyödyntämään ne kunnolla! Ja ihanaa, Evis, että olet taas mukana menossa! :) Kovasti toivon teille plussatuulia!!
Toki myös kaikille muillekin piinailijoille!
sopaka ja "heinähattu" 6+3
Moi!
Aikaista aamua kaikille! Mulla tuntuu olevan toivo nyt mennyttä tämän kuun osalta. En ole mitään kunnon viivaa tikkuun saanut (haileita vaan) vaikka varmaan viikon oon tikuttanut! Kuinka tarkkoja ne on? Ja mihin aikaan yleensä tikutatte? Ite oon aina tikuttanut siinä 17 aikaan kun töistä oon tullut. Kerran päivässä siis. En tiedä. Pöh. Odotan että tulis nyt vaan kuukautiset että pääsis seuraavaan kiertoon. Toisaalta elätän pientä toivoa vielä, kun kierto on pitkä, keskimäärin 32, mut joskus pari päivää enemmänkin.
Lumihiiri: Hauska kuullu että sinullakin heti alusta asti ammatillisempi meininki kuten minulla :) Mua kyllä toisaalta vähän ahdistaakin noi tikut. kohta ne on loppumassa, joten en tiedä käytänkö ensi kuussa ollenkaan. Katsotaan nyt. Mielessä kummittelee lääkärin jutut ennen esikoista... Ehkä esikoinen vaan oli joku outo sattuma, mitä ei toisten tapahdu. Nojaa, turha kai tässä vaiheessa pohtia enempää.
Wattuwarvas: No ei! Pidetään kaikki peukkuja, ettei mitään löydy!
Pitäisi tästä kai puuronkeittoon lähteä. Jotenkin fiilikset on vähän matalat, mutta eiköhän ne tässä vapaapäivän aikana vähän nouse. Jollei nyt niin ensi kuussa sitten taas...!
Hyvää viikonlopun alkua!
Marbula