ELOKUISET 2012
Kommentit (535)
Niinkun täälä on jo todettu, tuo pakollinen otsikko on ärsyttävä..
Mutta, te olette niin kamalan aktiivisia palstalaisia, että siinä vaiheessa, kun saan kaikki luettua, en enää kerkeä kirjoittaa "henk.koht" kommentteja kaikille.. Mutta sanonkin siis vain yhteisesti kaikille naisille tsemppiä oviksen bongailuun ja sen hyödyntämiseen, sekä piiiitkään piinailuun. Paljon plussatuulia kaikille!!
Täällä kiire meinaa pukkaa päälle. Kuka on joskus väittänyt, että kotiäidillä ei muka olisi mitään tekemistä. Pöh sanon minä :) Laskurin mukaan tällä viikolla pitäisi ovulaation olla, sitä sitten vaan hyödyntämään. Oon vähän miettinyt, pitäisikö kuitenkin hankkia niitä ovistikkuja, sillä en edes oo varma, ovuloinko joka kk. Multa on leikattu toinen munasarja pois, mutta gynekologin mukaan sen ei pitäis mihinkään vaikuttaa. Jos noilla tikuilla sitten saataisiin asiaan varmistus :) Vaikka jotenkin olen mielummin pahemmin ajattelematta asiaa, mulle riittää, että suunnilleen tiedän, milloin pitää makkarin puolella vähän ryhdistäytyä :D
Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
-Elita
Synkkää iltapäivää kanssakuumeilijat. Mä olisin ihan valmis vähän kylmempään ilmaan ja edes pieneen lumikinokseen. On jotenkin niin älyttömän pimeetä, että ei meinaa hereillä pysyä...
Täällä taisi olla monella piinailut menossa. Tsemppiä hänelle, joka ensimmäisenä uskaltaa testilaatikolle. Toivottavasti tulee hurja määrä plussia tässä kuussa ja tungosta synnäreille elokuussa.
Marbula, mä käytin tuota "jalat kohti taivasta" -metodia juurikin siinä kierrossa, josta esikko lähti kyytiin. Vähän vaikea sanoa, vaikuttaako se ihan aikuisten oikeasti mihinkään, mutta tuskin siitä haittaakaan on :). Toivotaan, että se tuo teille sen positiivisen tuloksen...
Kesätyttö, osanottoja huonoihin uutisiin. Varmasti ottaa koville.
Mami, mikä on tilanne? Toivottavasti niihin kaikkiin odottaviin testeihin tulee vahva viiva ja juna lähtee liikenteeseen. Milloin ajattelit testailla? Oireet on ainakin tosi lupaavat!!!
Emmastiina, tsemppiä testaukseen. Ja kiitos tosta linkistä - jäin ihan koukkuun kaikkeen tuolta sivuilta löytyvään :). Kuten niihin plussatestien kuviin...
Tinde, hyvänkuuloisia oireita sulla. Tsemppiä testailuun sielläkin. Plussapuhureita!
Marjana, ompa kummallista jomottelua ollut siellä. Mulla oli myös noita jomotteluja silloin ykköstä yrittäessä ja itseasiassa yltyivät aika koviksi juurikin siinä kierrossa, kun sitten tärppäsi. Kivut oli sitä luokkaa, että lääkärissä niistä kävin, mutta mitään järjellistä syytä niille ei koskaan löytynyt. Tosin lekuri epäili, että olisi voinut olla kysta, joka puhkesi, mutta sulla on taidettu ultrata niin, että kai ne kystat olisi siellä näkyneet jos sulla niitä olisi ollut. Toivotaan, että jomottelut liittyvät sulla raskautumiseen. Olis kyllä teidän vuoro plussata.
Alexandra, onnittelut siitä, että olet pystynyt olemaan kuvittelematta oireita. Itse löydän niitä roppakaupalla ja toki yritän keskittyä miettimään, mistä moiset tuntemukset OIKEASTI johtuvat, mutta jossain se setä Toivo kuitenkin majailee... Plussapuhureita sinnekin!!!
Keijunen, hyvä, että ootte alottaneet varmistelun ajoissa. Tuo on ihan totta, että luonto on kyllä hoitanut homman hienosti lisääntymisen suhteen. Ainakin mitä himoihin tulee.
2äiti84, hieno homma, että mies on siellä kääntänyt kelkkansa. Meillä oli sikälis sama tilanne, että miehellä oli jo lapsia edellisestä suhteesta ja siinä vaiheessa, kun itelle iski vauvakuume, hän oli vakaasti sitä mieltä, että jo olemassa olevat lapset hänelle riittävät. Onneksi saatiin kuitenkin asiasta keskusteltua ja mies tuli toisiin aatoksiin sillä seurauksella, että vauvaa alettiin yrittää. Ekasta kierrosta meillä silloin tärppäsikin, mutta se meni kesken viikolla 7+. Sitten saatiinkin sitä seuraavaa tärppiä odotella ja vaikka se oli itelle aika rankkaa, mies sanoi sen ajan valmistaneen häntä vauvan tuloon ja jotenkin mieskin halusi sitä lasta oikeasti sen jälkeen, kun sitä piti vähän odotella. En siis tarkoita, että toivoisin teille odottelua, kunhan vain jaoin oman kokemukseni :). Toivotaan, että teillä tärppi käy sukkelasti.
Nuo kp:t taidetaan "virallisesti" laskea niin, että kp1 on se päivä, jolloin kunnon vuoto alkaa (tuhrupäiviä ei siis lasketa) ja jos vuoto alkaa klo 18 jälkeen, kp1 on vasta seuraava päivä. Tai näin lapsettomuushoidoissa oleva tuttavani kertoi, mutta ehkä ilman hoitoja ollessa noilla päivillä ei ole ihan niin paljon väliä.
Catti, surullista, ettei lääkäreillä ole aikaa oikeasti kohdata potilaitaan. Pahoittelut siis siitä. Tuliko puhelinsoitto? Pääsetkö piikittämään?
Lumihiiri, onnea oviksesta! Kiva, että se löytyi vaikka oletettua myöhemmin olikin. Pääsitte kai hyödyntämään plussan?
Monelle jäi vielä kommentoimatta, mutta pakko kiitää kohta. Muutama sana sitä rakasta omaa napaa sitä ennen:
Oireita on vaikka muille jakaa, mutta melkein kaikelle löytyy kyllä ihan luonnollinen selitys ihan ilman raskautta. Vaikka tietty toivoisin, että nämä olis sitä itseään :)... Päätä on särkenyt useamman päivän ja kuvotus on aika kamala (oisko huono imetysasento ja sen vuoksi niskat jumissa, josta päänsärky ja kuvotus), pissalla pitää juosta alvariinsa (mutta niinhän mä aina juoksen), nännit on kosketusarat (jos oikein muistan, niin näin on aina oviksen jälkeen. Ja liekö tuolla imetykselläkin jotain osaa ja arpaa tuntemuksiin), väsyttää (ketäpä ei tämä pimeys ja katkonaiset yöt väsyttäisi)jne. Oikeastaan ainoa oire, jolle en keksi kovin järkevää selitystä, on runsas valkovuoto. Mutta jospa se menee ihan vaan kierron tasaantumattomuuden piikkiin... Millään en usko, että yk1 olisi voinut tulosta meille tuoda, joten tod. näk. roikun täällä vielä vaikka kuinka pitkään.
Niisku 23/28?
Vau, onpas täällä oltu ahkeria! Mukavaa, että palstalla on hyvin porukkaa ja juttua riittää. Ulkonakin on niin pirun pimeää ja vettä tihruttaa, yöks!
Lumihiiri - Hienoa, että löysit oviksen!
2äiti84 - Mahtavaa, että pääsitte heti tositoimiin. Onpa hienoa, että olet aina raskautunut noin nopeasti. Jospa tämä kolmaskin onnistuisi yhtä kivuttomasti :)
Mami - hyviä oireita, toivottavasti se tietää hyvää!
Emmastiina - mulla on tapana kirjoittaa tietokoneen muistioon ja sitten kopsaan sen tänne. Eihän tästä kommentoinnista tulisi muuten mitään, ainakaan tällä muistilla. Vauvakuume voi joskus olla todella paha, mutta tavallaan silti ihanaa :) Kiva, että testailet perjantaina. Päästään mekin jännäämään.
Eleanora - koitahan parannella itseäsi ja hyvä, että ovis tuli hyödynnettyä. Kuulostaa ihanan stressivapaalta.
Marjana - hyvä, että kivut poissa!
Alexandra - toivottavasti vatsan jomotus tietäisi hyvää tässä kierrossa, mutta samaan tulokseen olen tullut itsekin. Ei voi luottaa vauvakuumeisen naisen tuntemuksiin yhtään :) :)
Kesätyttö82 - Hyvä, että olet jo positiivisella mielellä!
Gislie - Uskon, että sinun työssäni on raskasta katsoa äitejä, jotka raskautuvat kerta toisensa jälkeen vaikka eivät äitejä osaa ollakaan. Niin surullista ja pistää myös todella vihaksi. Hyvä, että ovis tuli hyödynnetyttä ja toivottavasti häämatkalle tulee ihana yllätys.
Keijunen - ehdottomasti tänään ettei mene sivu suun. Siimahännät elää kauan, munasolu ei kovin kauan hengissä pysy ja parasta olisi, että siittiöt olisivat odottamassa, kun munasolu irtoaa.
Elita - Kyllä ilman ovistikkujakin pärjää, kunhan jaksaa olla aktiivinen :)
Niiskurouva - toivottavasti oireesi olisivatkin aivan oikeita, mutta ei auta kuin odotella
Ja minä minä: Kyllä puhelin tänään on soinut pitkin työpäivää, noloa! Mutta eipä sieltä tyksistä mitään soiteltu, joten soitin sitten hoitajalle päin kun alkoi ärsyttämään. Arvot nollissa ja piikitys alkaa tänään!!!!! Ensi viikolla ultrat ja sitä seuraavalla viikolla sitten tositoimiin. Hain äsken apteekista yli 500 euron lääkkeet, voi luoja! No, eipä lapselle voi hintalappua laittaa. Mun vauvakuume on tainnut kadota jonnekin syksyn pimeyteen. Siis tottakai haluan vauvan, mutta valmiiksi on jo sellainen asenne ettei tämä onnistu :( Töissä on hankalaa ja olin jo järjestänyt ultrapäivät vapaaksi, niin eikös se hoitaja tänään ilmoittanut mulle eri päivät ensi viikolle. Huoh, miksi mun elämä täytyy olla näin vaikeaa?
kaamosmasentunut Catti kp 6
Nyt kun tässä pääsi oikein kunnolla kuumeilemaan niin muistu mieleen semmonen vähän ikävempi juttu :(
Minulla on löydetty toisesta munasarjasta joku ylimääräinen pieni kasvain. Kuulema yleensä aina hyvänlaatuinen, eli ei sen puolesta ole ongelmaa raskautumisen suhteen. Kuitenkin kun viimeksi kävin lääkärissä niin silloin otettiin syöpäarvot niin ne oli vähän koholla. Lääkäri vaan sanoi, että se voi kohota vaikka endometrioosissa tai jossain tulehuksessa tai vaikka hyvänlaatuinenkin kasvain voi sitä nostattaa. Kontrollin laittoi puolenvuoden päähän.
No nyt sitten tänään muistin tämän asian ja yritin soitella vähän sinne ja tänne, että voinko nyt rauhallisin mielen yrittää raskautta. Sain lapsettemuushoitoihin erikoistuneen lääkärin kiinni ja ensin hän sanoi, että hänen mielestään anti palaa vaan. Sitten hän vielä tuumi ja perui sanansa ja sanoi juttelevansa perjantaina toisen lääkärin kanssa ja käski soittaa hänelle uudestaan maanantaina. No muuten hyvä, mutta kun se ovis on v-loppuna :(
Minua on niin ahistanu koko päivän, että en mitään oo saanu aikaseks tehtyä kotona. Hätäpäissäni varasin huomiselle gynelle ajan. Näänpä, että onko kasvain kasvanut ja saan hänen mielipiteensä asiasta.
Jotenki minusta tuntuu, että kyllä minä taidan sen riskin ottaa, että annan palaa jo nyt. Riippuen toki siitä mitä siellä huomenna näkyy.
äiti kp 12/28
2äiti84: Voi ei! Tuohon olikin tympeä juttu :( Ikävää ettei se lääkäri oikein tiennyt mitä olisi siitä sanonut. Mutta ei nyt sanonut kuitenkaan ehdottomasti eikään. Toivottavasti huomisella gynekäynnillä selviää vähän ja saisit mielenrauhan tuohon! Ja tietenkin, että voitte rauhassa aloitella yritystä, pidetään peukkuja!
Catti: Tämä kaamos ja syksy ja pimeä ja kaikki tuntuu tekevän tepposet kaikille! Masentaa itseäkin välillä kun on aina väsynyt ja pimeys vaan jatkuu ja jatkuu kun ei luntakaan tule. Älä nyt heitä kuitenkaan toivoasi! Ihan pian pääsette tositoimiin! Ja toivottavasti saat töistä järkättyä ne päivät helposti vapaiksi. Tsemppiä kovasti!
Keijuselle sanoisin minäkin, että tänään vaan talletus pankkiin :) Ovat siellä sitten odottamassa munasolua.
Elita: Ovistikut on ihan käteviä, mutta olen kyllä miettinyt, että tuleeko siitä turhaa stressiä. Meinasin olla ainakin ihan menettänyt toivoni kun viivaa ei meinannut tulla. Toisaalta, jos niitä ei olisi ollut niin tokkopa oltais oikeaan aikaan hyödynnetty.
Marjana: En oikein tiedä siitä luteaalivaiheen pituudesta.. :( Tää mun kierto on muutenkin vaihteleva. Keskimäärin se on 32, mutta kaikkea 29-35 väliltä on nähty sen jälkeen kun se oikeasti vakiintui. Ekan lapsen jälkeen se oli ihan sekaisin pitkän aikaa. Nyt ollut ehkä reilu puoli vuotta aika ok. Mikä teidän mielestä muuten on pitkä kierto? 35 ja yli? Vai?
ON: Jotenkin on sellainen olo, että ei tässä kierrossa ole tullut mitään. En tiedä miksi. Kai sitä on vaan kaikesta stressaantunut. Töissä on kiirettä ja muutenkin tympii. Muuttamassa ollaan reilun kk:n päästä ihan toiselle paikkakunnalla. Kaikkea tässä nyt riittää. Ja sitten miettii koko ajan esikoisen aikaa, että mitäs silloin oli oireina. Silloin oli ainakin parina yönä kauheat vatsakrampit, siis ihan hirveät. Lisäksi rinnat oli ihan törkeän kipeät. Nyt ei mitään. Korkeintaa vähän vatsan nippailuja. Toisaalta, esikoista yrittäessä mukana oli Terolutit, en tiedä vaikuttiko ne jotenkin oireisiin. Ehkä ei.
Sellainen tuli mieleen, että kuinka normaalia elämää vietätte ovisaikaan ja siitä sitten siihen asti kun selviää että onko raskaana vai ei? Ite en ole alkoholia juonut (en juo muutenkaan paljon), mutta mietin, että onko rankalla liikunnalla mitään merkitystä? Voiko se jotenkin haitata asiaa? Kaikkea sitä miettii, kun oikein alkaa miettiä.
Nojoo, sitten suihkuun, sohvalle tv:n ääreen ja nukkumaan. Huomenna taas innolla töihin vaikka kuinka tylsis!
Marbula
Ihan normaalia elämää ainakin minä vietän. Eli urheilen (no okei, nyt lähinnä vaunulenkkejä ja satunnaista salia..), syön kyllä kaikkea (mutta oletetun oviksen jälkeen esim. lääkkeissä olen varovainen), ja saatan saunan jälkeen juoda siideriä. Joku kerran sanoi, että kroppa on sen verran viisaaksi luotu, että jos sen ensimmäisen kuukauden aikana nauttii jotain "kiellettyä", niin sillä ei ole suurempaa vaikutusta sikiöön. Eli tarkoitan lähinnä alkoholia tai tupakkaa.
Pitkä kierto on musta yli 35 päivää. Ennen esikkoa kierrot tosiaan oli kaikkea 20-90 päivän väliltä, ei kiva.. :/
2äiti84, inhottavaa :( Multa tosiaan puuttuu toinen munasarja, leikattiin noin 10v. sitten. Mulla oli siellä kasvain, joka oli päässyt kasvamaan sen verran isoksi, että oli tuhonnut munasarjan :/ Silloin lääkäri sanoi, että tuollaiset useammin on hyvänlaatuisia! Kannattaa kuitenkin varmaan odottaa, että asia tutkitaan. Jos se vaikka olisikin kasvanut, ja lääkäri on sitä mieltä, että pitäisi leikata tms., niin siinä vaiheessa olisi ikävää huomata olevansa raskaana :/ Vaikka toisaalta, vaikka kasvain olisikin, ja JOS olisi pahanlaatuinen, niin ei raskaus olisi välttämättä ns kielletty, mutta silloin ei saisi hoitoja, joka olisi tietenkin huono juttu omalta kannaltasi.. :/ Mutta kuten jo sanoin, pahanlaatuisen kasvaimen mahdollisuus on hvin pieni!! Onneksi menet gynekologille, joka osaa neuvoa :)
Laita vaan mut vielä listaan :)
Äiti84:lla myös kurja tilanne, tsemppiä!!!
Mä kävin sylittelemässä ja nuuskimassa tulevaa kummipoikaani, kovasti on kasvanut ja muuttunut vaikka on vasta kolmiviikkoinen. Mun vauvakuumeeni on varmaan ikuista eikä lähekkään millään :D
Gislie, ei ole elämä aina reilua ei...sun työssä tosiaan varmasti kaikenlaista näkee ja niitä ei niin kivoja asioita. Hienoa että löytyy ihmisiä siihenkin työhön, rankkaa on varmasti, mutta tärkeää työtä!
wattu kp 2/26-30 yk 7
Mukavaa kun tämä ketju on niin aktiivinen. Kiva jännäillä ja jakaa tuntemuksia teidän kanssanne. :)
Elita; Kotiäidillähän just on tekemistä. ;) Olen itse ollut 5v. kotiäitinä, joten kokemusta on. Mutta en valita, koska rakastan touhuta kotona lasten kanssa, ihan parasta mitä tiedän! Nyt tosin etsin töitä, jos löytyy...
Niiskurouva; Kiitos kysymästä, sama tilanne täälä. Tai no, olin tänään joululahjaostoksilla ja juili ihan mahdottomasti! Hetken jo säikähdin että kohta lorahtaa jotain housuun. Sit vielä heikotti, vaikka oli syönnyt hyvin. Mitään ei ole kuitenkaan lorahtanut ja heikotus meni ohi. Koskahan sitä testais?! Koska meinaat itse testata? Ja saako kysyä, että minkä ikäiset lapset sulla olikaan? En muista oletko kertonut.
Catti; Voi sua muru, iso voima ja tsemppihali!! Kyllä kaikki vielä hyväksi muuttuu, uskotaan niin yhdessä! :)
2äiti84; Hyvä kun varasit ajan gynelle. Huomenna saat varmasti enempi selvyyttä ja hänen mielipiteensä asiaan. Halaus!!
Marbula; Mietin kans tuota liikuntaa, joten olen nyt ottanut rauhallisemmin kaiken varalta. Alkoholia en enää käytä ollenkaan, enkä tupakoi. Ja mm. raakaa kalaahan ei saisi raskaana syödä, joten olen sitä myös vältellyt.
wattu; Kiva juttu, lisään sut kun päivitän listaa kohta. :)
ON; Tänään tosiaan on heikottanut, vaikka olen syönnyt hyvin. Joululahjaostoksilla kävin ja hetken jo luulin että pian lorahtaa jotain housuun. Rauhotuin kun mietin ettei menkkojen vielä edes pitäisi alkaa. Nyt on siis varmaan reilun viikon juilinnut? Mä en yhtään tiedä milloin testaan?! Onneksi huomenna on taas paljon puuhaa, niin ei ehdi "ajatella" koko asiaa.
Hippasen kesti, mutta eipä haittaa.
Alexandra: Jaahas että ei onnistunut saada kuluja pienemmäksi, ilmoittele vaan tosiaan, kuinka paljon testeihin upposi.
Tulipa noista oireista mieleen viime kierron "oireet", heh. Tuntui vatsassa vihlomista yms..ja se oli mulla kyllä siitä, että jännitin niin kauheasti ja toivoin että olis tärpännyt.:)
Toivottavasti täällä tämänhetkisten oireet kertoisivat jostain ihanasta.
Watulle harmittelut menkoista, mutta minäpä olen seuranasi täällä vielä, alkupäässä roikuskelen. :)
Mami: Sullapa jännät paikat, kuinkas tämä jännäys voikin olla niin tarttuvaa tavaraa! Vähän onneksi unhottaa sen että itsellä on vielä jonninverran matkaa noihin hetkiin.
Catti: Huhhuh, siullakin menee lompakosta iso siivu lääkkeisiin! Mutta mikäs voisi olla parempi syy maksaa itsensä "kipiäksi"?! ;)
Gislie: olen kyllä itse todella tiukkis tupakin ja alkomaholin suhteen muutenkin, suututtaa ja suruttaa, että huonosti äidiksi sopivat saavat lapsia..ja kun niin moni ihana, kunnollinen ihminen joutuu läpikäymään paljon kaikenlaista onnistuakseen. :/
Toivottavasti äiti sinulla olisi kaikki kunnossa, onneksi pääset huomenna tutkittavaksi.
Jaksamista kaikille, plussapuhuria ja tervehtymisiä, älkää antako pimeyden voimia viedä!
-Rapa-
Onpas tämä aktiivinen ketju :).Ihanaa lukea teidän aatoksia. kaikille paljon plussaonnea bd! Olen tässä viimeisen viikon vain taustaillut, kun jotenkin niin masentunut ja väsynyt olo ettei jaksa kirjoittaa.
Mami, sun oireet ja tuntemukset kuulostaa erittäin lupaavalta. Peukut on pystyssä, kyllä se plussa sieltä napsahtaa. Usko pois :).Tuo ´lorahtelu´kuulostaa hyvälle. Jos en muita oireita aiemmista raskauksistani muista, niin tuon kyllä. Milloin uskaltaudut testaamaan? Mä tässä odottelen ensimmäistä rohkeaa josko uskaltautuisin itsekin sen jälkeen.
Marbula, itsekin olen pohtinut pitäisikö jostain tietyistä asioista luopua oviksen aikaan tai sen jälkeen, mutta yksi lääkäri sanoi joskus että voi elää täysin normaalia elämää, sellaista kuin on tähänkin asti elänyt. Ja ihan alkuraskaudessakaan, siis silloin kun ei vielä raskaustestissäkään mitään näy vaikka raskaana olisikin, niin ei vahingoita sikiötä. Yhteistä verenkiertoahan ei vielä tässä vaiheessa ole äidillä ja sikiöllä. Tietty eriasia on lääkkeet, jotka vaikuttaa elimistössä vielä pitkäänkin. Itse otin mpr-rokotuksen tehosteen kesällä ja siitä piti odottaa 3kk ennenkuin saa raskautua.
Äiti, tosi ikävää, haleja ja tsemppiä gynen käyntiin.
On, ei ihmeitä. Ei mitään oireita :(. Jotenkin tuntuu ettei onnistunut tässäkään kierrossa. Masentaa tämä pimeys, suklaata siihen syön ihan älyttömästi. Ja joulutorttuja joita leivoin tänään. Pitäisi saada itsensä lenkkille, mutta kun ei sekään oikein huvita. Tänään tuli postissa raskaustestejä. Milloinkohan sitä uskaltaisi testata. Virtsatietulehdus iski aamulla. Eilen illalla mietin, että miten niin outo tunne ´alakerrassa´ja epäilin et hiiva tulossa. Mut aamulla sitten olikin karmeaa kirvelyä virtsatessa ja vessassa saanut juosta koko päivän. Tämäkin vielä.
Lilian kp23/30? yk2
Lueskelin tuossa vanhoja vauva ja kaksplus lehtiä vuodelta 2002 jolloin odottelin esikoista. Vauvanhoito ei ole asiana muuttunut mihinkään ja odotusasiatkin ovat yhä samat, mutta tuo varustelupuoli (vaunut, turvakaukalot) ovat menneet huimaa vauhtia eteenpäin. Huvittavaa nyt katsella millaisia oli silloiset "trendivaunut" =). Ja joku juttu oli raskaustesteistäkin missä ennustettiin että ehkä tulevaisuudessa testituloksen voi jo vaikka lukea... =)... Niin se tekniikka kehittyy.
Täällähän on viikon sisällä testaavia jo aika pino! Mukavaa seurailla teidän muiden oireita tässä samassa vaiheessa =).
Catti: Nuo lääkkeiden hinnat ovat kyllä päätähuimaavia, mutta kuten sanoit ei sille lopputulokselle sit hintalappua kyllä tule laittaneeksi! Oliko lääkkeet Kela korvattavia? Clomit eivät olleet...
ON: Vatsaa juilii, äklö olo ja nenä vuotaa. Tosin perheessä nuhaa ja mahatautia, joten voipi olla sitäkin. Tänään tein testin ihan siksi kun olisi tarkoitus epilepsialääkitystä korjailla, mutta sitä täytynee siirtää muutamalla päivällä koska Clearbluen Plussaan tuli superhailakka pystyviiva... En tuuleta tuon puolesta yhtään, viimeksi kun merkkas vaan kemiallista raskautta. Mutta lauantaina tai sunnuntaina ehkä sit uudelleen, vahvistunee siksi jos on vahvistuakseen.
Plussapuhureita toivotellen,
Wilhelmiina dpo 7
Hienoa Wilhelmiina että avasit testisarjan ja varovainen, varovainen lämmin tuulenpuhallus sinulle että nyt raskaus alkaisi. Vielä ei juhlita mut jos saan edes ristiä sormeni =)
Marbula: En aio ainakaan tietoisesti vältellä mitään mitä olen ennenkin tehnyt. Asiaan on kaksi poikkeusta 1) pelaan lentopalloa ja 2) r-a-k-a-s-t-a-n graavilohta. Ja tuosta viimeisestä tulisin itkemään monet itkut =) Tosin siitäkin luin että jos sen tekee itse tuoreesta kalasta niin syönti on ihan sallittua. Ai niin ja sillä sekunnilla jos plussaan ja röökit menee roskiin.
Huomasitteko muuten että oli Pireus-vaunuista löydetty niin paljon turvallisuuspuutteita että ne vedettiin pois markkinoilta? Itse säpsähdin koska tuo oli yksi malli mitä vähän katselin...
Ja ON: Mieliala seilaa, nyt on taas tää huono päivä. Jotain oireita on, eilen viilsi vasempaan kylkeen koko päivän ja nyt vaan huono-olo mutta silti jokin järjen hive yrittää sanoa että "sää oot niin tyhmä, keksit vaan kaikki oireet ja piinaat itseäsi" Okei mun pakko myöntää että olen selkärangaton ihminen ja pakko oli itsekkin testata (en aikonyt tätä teille kertoa ;) Clearblue ja sain ns roskisaaveen. Tää ei niin tarkoita sit mitään!
Emmastiina: Samoissa siis mennään =). Peukutetaan nyt varovasti et haamut vahvistuisi!
Wilhelmiina
Wattu: Voi harmi että taas tipahdit! Onneksi kuitenkin elokuisiin, niin täällä on heti seuraa muista kuumeilijoista. Ei tietenkään helpota kun muut alkavat olla jo piinailemassa, mutta kyllähän täälläkin noita loppukuunkin kuumeilijoita on. Yritä pitää toivoa yllä kuitenkin, vaikka ymmärrän ettei ole helppoa! Halaus!
Emmastiina: Varovaiset onnittelut roskishaamusta! Koska meinaat testata seuraavan kerran? Meille on lauantaina tulossa vieraita myös pikkujoulua viettämään, mutta koska tämä oviksen perusteella on pidempi kierto, niin en meinaa vielä lauantaina testata. Juon vain vähän ja yritän hämätä vieraita… :)
Kesätyttö82: En voi kuvitellakaan kuinka raastavaa on kun tietää ettei ovista tule joka kierrosta. Itse elän ainakin siinä uskossa että tulee, mutta tikuttamisenkin olen vasta aloittanut, joten varmuutta ei ole. Tsemppiä sinulle!
Gislie: Ihanaa että olette lähdössä ulkomaille ja katselette uutta asuntoakin! Saa muuta ajateltavaa ja on jotain mitä odottaa tässä pimeydessä! Niin ja todellakin olet oikeassa siinä että elämä on kaikkea muuta kun reilua!
Mami: Pelko tipahtamisesta on normaalia. Itse aina yritän keksiä jonkun lohdutuksen itselleni jo etukäteen, tyyliin viiniä ja suklaata, tai vastaavaa. Jossain kierrossa ollut arnoldsin donitsikin. Eihän se varsinaisesti sitä oloa helpota sitten jos tipahtaa, mutta on sillä kuitenkin sellanen henkinen vaikutus että itse sitten yritän vain ajatella että ”no, saanpahan ainakin tänään herkutella” :D Mutta, en kyllä usko että joudut pettymään!
Keijunen: Itsekkin huomasin ajattelevani kun sen ovisplussan sain että koska nyt sitten oikeastaan olisikaan se paras aika ässäillä. Meillä mentiin sitten vaan asenteella niin monta kertaa kun mahdollista. Ainakin siinä ensimmäisessä kerrassa on sitten niitä valioyksilöitä ja ei ainakaan niistä seuraavista kerroista luulisi haittaa olevan. Mutta, ymmärrän huolesi!
Elita: Tee niinkun parhaaksesi katsot tikuttamisen suhteen! Itselläni se ilo siitä että sain sen plussan oli jotain aivan mahtavaa ja sitten vielä kun pystyy olemaan varma siitä että ovis on hyödynnetty. Mutta, sehän riippuu ihan siitä kuinka aktiivisia olette muuten.
Niisku: Oirelistasi on kadehdittavan pitkä ja niistä ainakin tuo valkkari on sellainen jota ei mitenkään voi kuvitella :D Joten, hyvältä vaikuttaa! Itsellä tosiaan ollut se antibiottikuuri, joka on voidetta, joka laitetaan illalla emättimeen (ällöttävää), joten sieltähän se sitten tulee ulos (vielä ällöttävempää) enkä siis yhtään osaa sanoa onko valkkaria vai ei. Toisaalta hyvä, niin ei ainakaan vielä ole voinut olla ihan täpinöissään :)
Catti: Mahtavaa että piikitys alkoi!! 500 euron lääkkeet? Ja minä valitan 200 euron labroista… Hävettää!! On se kyllä oikeasti aika uskomatonta miten paljon rahaa voi laittaa jo syntymättömään lapseen. Lopputulos on kuitenkin sen arvoinen, ihan niinkun kirjoititkin. Ymmärrän täysin että on raskasta tällä hetkellä! Yritä ottaa päivä kerrallaan, kyllä se siitä taas. Tämä hiton pimeä syksy aiheuttaa kyllä kaikille enemmän tai vähemmän masennusta. :) Onnea tähän kiertoon!
2äiti84: Todella harmillinen tilanne! Onneksi kuitenkin olet tänään menossa sinne gynelle, niin etköhän sieltä saa vastauksia siihen että voitteko hyödyntää oviksen nyt vai ette. Ja sen lisäksi hän osaa kertoa tarkemmin koska se on. Ehkä se onkin vasta maanantain jälkeen ja saat sitten lääkäriltäkin lausunnon asiaan. Tsemppiä!
Marbula: Itsekin olen miettinyt juuri tuota liikuntaa ja alkoholia… Ovisplussan saatuani jätin seuraavan päivän rankan jumpan väliin, mutta muuten olen ollut ihan normaalisti. Alkoholia juon sen 1dl punkku illassa (pitäisi auttaa kiinnittymisessä), mutta sen lisäksi vain erikoistilanteessa, kuten pikkujoulut tai vastaavat ja silloinkin vain vähän. Gyne on minulle sanonut että alkoholin juominen sinäänsä ei vaikeuta raskautumista, paitsi jos juo kännit. Mutta, varmuuden vuoksi välttelen kyllä juomista (mikä kuulostaa aika oudolta ottaen huomioon että juuri kirjoitin että juon 1dl punkkua iltaisin :D).
Lilian: Luulen että ainakin itselläni tämä pimeys vaikuttaa siihen että koko ajan tekisi mieli vaan syödä jotain makeeta ja oleskella sohvalla eikä lenkit tai jumpat tunnu mitenkään innostavan. Joutuu ihan tosissaan tapella että sinne pääsee. Vielä pahempi minulla ainakin on tuo makeanhimo, olen sortunut tälläkin viikolla useamman kerran. Itsellä on siis periaate että syön makeata vain viikonloppuisin, mutta se ei ole kyllä pitänyt tälläkään viikolla. Harmillista että sait virtsatientulehduksen, se on todella rasittava tauti!
Wilhelmiina: Varovaiset onnittelut superhailakasta viivasta. Toivottavasti alkaisit meille veturinkuljettajaksi. Meinaatko tosiaan jaksaa lauantaihin asti odotella? Olet kyllä kärsivällinen!
ON: Hieman etovaa oloa on ollut taas eilen ja tänään, sama oire oli myös viime kierrossa tästä kohtaa. Ilmeisesti kroppaa vaan käyttäytyy nyt km:n jälkeen erilailla kun ennen sitä. Toistaiseksi odottelen vielä kärsivällisesti ensi viikkoa. Oviksen perusteella tosiaan hieman pidempi kierto tällä kertaa. Se on kyllä kiva tietää, jottei heti nouse toiveet kun ei täti maanantaina kurvaa paikalle. Vahva tunne on kyllä siitä ettei nyt ole napannut. Edelleen totta kai toivon että olisi, mutta kyllä tässä jo varovasti kääntää katsetta seuraavaan kiertoon.
Alexandra kp25/28-32, yk6+km+yk3
Wilhelmiinalle halaus, let's hope...
Alexandra: Kyl mä huomenna testaan kun on ne pikkujoulut. Tosin meinaan kyl sen yhen sidukan juoda jos tekee mieli. En siis juo alkoholia muutenkaan joten tää on murheista pienin.
Te muut perhanat jotka testaatte myöhemmin: Mä oon niin kade kun jollain on selkärankaa odottaa =) Mut ihana tilanne kun tuloksia alkaa tulla sit joka päivä! Grr mä NIIN odotan ens viikkoa.
Kesätyttö: Juu nyt ei kannata luovuttaa! Clomifen kun kertyy elimistöön, joten esim. kolmannessa käyttökierrossa sitä on jo selvästi suurempi määrä kropassa kuin ensimmäisessä kierrossa. Sillä on niin pitkä puoliintumisaika, ettei se ehdi hävitä ennen uuden kuurin aloittamista. Ja varsinkin kun sinulla tuplataan annoskin nyt.
Niisku: Juu on minua sen verran monesti ultrattu, että luulisi kystien näkyneen. Tosin ilmeisesti tuo Clomifen voisi niitä kystia tehdä... Toivottavasti ei kuitenkaan. Ja onneksi se vatsakipu loppui.
Catti: Voi että, toivottavasti saat muokkailtua ne työpäivät uudestaan sopiviksi, että pääset ultraan.
Äiti: Onneksi sait gynen ajan noin pian ja saat mielenrauhan ja selvyyttä asiaan. Toivottavasti kasvain ei ole alkanut kasvamaan.
Marbula: Niin siis luteaalivaihehan on yleensä keskimäärin 14 vuorokautta, mutta siinäkin voi olla eroja eri ihmisten ja eri kiertojenkin välillä. Minulla on aina kierron pituus heitellyt 28-35 välillä, mutta luteaalivaihe on aina 14 vuorokautta. Minun on helppo sitä seurata, kun tunnen oviksen selvästi. Mietin vaan, että jos sinulla on luteaalivaiheen pituudessa ongelmia, niin kannattaa varmaan aika pian olla lääkäriin yhteydessä, koska sitä voidaan helposti auttaa lääkkeillä ja toisaalta heitot siinä voivat vaikuttaa niin äkkiä raskautumiseen negatiivisessa mielessä.
Minä yritän oviksen jälkeen elää melko seesteistä elämää. Alkoholia saatan käyttää hyvin vähän eli esim. lasillisen viiniä ruuan kanssa tai saunasiiderin. Lääkäri joskus sanoi, että ihan hysteeriseksi ei kannata heittäytyä, koska silloin vaan vaikeuttaa sitä raskauden alkamista tai jatkumista, jos koko ajan miettii mikä voi olla haitaksi. Mitään ryyppyjuhlia mielestäni kyllä ei kannata pitää.
Nyt se kuumeilu alkaa nostaa päätään... Enää (VIELÄ!!!) 8 päivää ja tietää miten kävi. :)
Marjana kp 21/29-30 Dpo 6
Täällä myös yksi, joka päätöksistään huolimatta avasi sen ClearBluen tänään... Ja samanlaisen hailuran pystyviivan sain, kun mitä te kuvailitte, MUTTA olen noita viivoja saanut just noihin testeihin ennenkin, joten mulle se ei tarkota justkaan yhtään mitään. Laskin sitä paitsi päivät väärin ja kuvittelin testaavani "neljä päivää ennen kuin kuukautisten pitäisi alkaa", kun todellisuudessa siihen taitaa olla vielä viisi päivää.
Toivottavasti teillä kummallakin (ja kaikilla muillakin) viivat vahvistuu ja elokuu on se teidän/meidän kuu!!!
..ja eilen tehtiin sitten talletus numero 1. Tänään varmaan vielä ja sit huomennakin. Hitto mitä ihmeen avaruustiedettä tää on.
Mua alkaa ärsyttää jo oma miettiminen kun kelaan vaan et milloin ja miten ja kuinka usein. Fakta on kuitenkin se, että joskus vauvoja tulee vaikka käyttää ehkäisyä ja on yhdynnässä sen yhden kerran. (mun kuopus) Ja niitä tulee kun naiskentelee joka päivä tai joka toinen. Niitä syntyy ylipainoisille ja alipainoisille, niille jotka tupakoi, dokaa tai vetää huumeita ja mulla on tuttavapiirissä kaksi e-pillerivauva.
Voi koskea mahaan oviksessa/raskaudessa/ennen menkkoja/ tai sitten ei.
AARRGH. Olen turhautunut ja vähän surullinen. Mies oottaa kovasti plussaa ja itse mietin et uskaltaako vielä tänään vai jättääkö huomiseksi. Tosi kiihkeetä. Pitäis vaa elää elämää ja ei kelailla näitä, niinku silloin parikymppisenä.
Terkuin
Keijunen (mieli maassa) :(
oikein paljon plussaonnea piinailijoille! :) itehän oon sitä mieltä et viiva ku viiva on aina parempi ku ei viivaa ollenskaan. :D
Noh, äsken kävin pissimässä tikkuun ja vahvat viivat heilahti davidin testiin.
Nyt tässä arvomme että olisiko otollisin aika tänäiltana vaiko huomenna. Testin mukaan 24-48 h on hyvä aika, mutta itteää piinaa jos vaikka heilahtaa ohi mokoma :(
Ja tosiaan en raattis ihan joka päivä kun en tiedä missä kunnossa noi miehen kaverit on, lääkäri sano, että ei ihan joka päivä kannata.
Uh, auttakaa piinailevaa.