ELOKUISET 2012
Kommentit (535)
Hoh hoijaa tää lyyli menee sellaista tunteiden vuoristorataa ettei mitään rajaa. Jos eilen oli se seesteinen vaihe niin tänään on se "no en todellakaan ole raskaana" vaihe.
Kovin monet kertoo vihlonnasta, nippailusta, menkkajomotuksesta, tissien kipeydestä, kuvotuksesta -mulla ei oo mitään tollasta! Kurkku on kipeenä, olisko se oire =)
Tuon laittamani laskurin mukaan (missä siis kerrotaan millä tod. näk. saa tuloksen milläkin DPO:lla eikä kp) niin DPO10 jo yli 50% saa positiivisen tuloksen, haamuna, mutta kuitenkin.
Joo täällä siis feeling blue ja venataan tätiä (ja veronpalautuksia)ja ikkunaremonttia! Tää joulu olis ollut vaan liian tärkeä vaihe elämästä. Anoppi makaa sairaalassa akuutissa leukemiassa ja äiti on venannu uutisia viimeiset 35 vuotta ja olisin NIIN halunnut antaa maailman parhaan joululahjan.
huhhuh, voikohan tuolla enää pimeempää tullakkaan.. :/ Ovulaatio on tällä viikolla, limaa erittyy jo. Mutta mulla on sillai jännä juttu, et ovislimat tulee ennen ovulaatiota. Itse aina luulin et tulee tyyliin samana päivänä.
Joskus ärsyttää tämä ressaaminen siitä tärppäämisestä, kun se stressi ei siinä ainakaan auta yhtään. Muutenkin on tosi kiireiset ajat töissä (mulla ja miehellä). Mutta toisaalta tällä ovisviikolla panettaa kokoajan ja seksi on muutenkin ihan parasta :P on se jännä miten luonto hoitaa nää hommat kuitenkin. Aikun tärppäis tässä kierrossa jo.. Mutta siis laskujen mukaan ovis vasta pe-la, mutta ehkä parempi varmistella kuitenkin, ei malta olla ilmankaan, jos vaikka ovis jostain syystä jo aikaisemmin.
Toivottavasti tässä kuussa tärppää mahollisimman monella!!
raskausoireita täällä moni arvuuttelee, mulla ei esikoisesta tullu mitään oireita ennen viikkoa 8 ja toisesta oli kokoajan sellanen olo et menkat alkais, mutta eivät alkaneetkaan sitten.
Et voi olla kumminpäin vain. Itseäni lohduttaa tässä oottelussa se, että keksii kaikkea muuta tekemistä ni ei ajattele raskautumista koko ajan. Vaikka kait se siellä kokoajan koputtelee :)
Toivottavasti ei tarvitse mennä lääkärin vastaanotolle laittamaan vauvaa alkuun, mutta tutkimuksiin mies menee jos ei tän vuoden puolella tärppäile. HUokaus.
Marjana: Sinulla ainakin ässäilyt osuneet ihan hyvään aikaan. Vauvansiemenet olleet odottelemassa munasolua :) Toivotaan nyt parasta! db Minulla viime kierrossa juuri noihin aikoihin koski mahaan ihmeellisesti ja odottelin myös VTI:tä alkavaksi. Mitään tulehduksia ei kuitenkaan tullut vaan kipu hävisi pikku hiljaa pois.
Ele: Hienosti suoriuduttu, kun pystyt olemaan laskeskelematta kiertoa! Itsellä ei onnistuisi. Limat kuullostaa ainakin hyvältä, joten eiköhän pupuilut ole laskemattomuudesta huolimatta osuneet kohdilleen! Nyt vaan jännäilemään.
Kesätyttö: Sinä olit saanut huonoja uutisia, höh :( Toivottavasti heti seuraavassa kierrossa olisi mahdollista raskautua db
Mami: Sinulla onkin siellä jo jännät paikat, huih :) Oletkohan sinä tämän kuukauden veturinkuljettaja? ;) Minä testasin tytön plussaksi jo 4 päivää ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Voihan sitä testailla jo hyvinkin aikaseen, mutta jos tulos on neg niin ei välttämättä ole oikea! Jos vaan malttaa odottaa lähelle menkkojen alkua niin tulos on aina varmempi!
Emmastiina: Sinullakin jännäilyt pahimmillaan päällä. Kohta pääset sinäkin testaamaan! Toivotaan kahta viivaa :)
Lumihiiri: Siellähän on ahkerasti peitot heiluneet, hyvä! Minun mies ei jaksa kyllä joka päivä. Eilenkin kun töistä tuli niin söi ruuan ja kävi sohvalle nukkumaan ja siitä sitten nousi illalla. Kävi suihkussa ja meni yöunilleen. Ei siinä paljon seksiä olis kerennyt harrastamaan :/
Catti: Toivottavasti olet päässyt aloittamaan piikitykset.
Tinde: Sinullakin piinailu menossa. Tsemppiä piinailuun ja toivotaan, että nuo hyvät oireet ei liity tätiin eikä luulotautiin ;)
Alexandra: Minun selain ei ehdota niitä entisiä otsikoita, koska meidän koneessa on asetukset silleen, että tää ei tallenna muistiinsa mitään mitä tällä koneella on tehty ja missä on käyty. On siis koneen asetuksista muutettavissa tuo, että ehdottaako vaiko eikö. Hyvä, että olet saanut ajatukset suunnattua pois tästä helposti stressiä aiheuttavasta projektista.
Keijunen: Meillä taitaa olla ovis samaan aikaan, koska itsellä se pitäisi olla pe-su aikana. Päästään sitten piinailemaan yhtäaikaa ;)
ON: Täällä odotellaan ovista joka siis pitäisi olla v-loppuna. Olen ymmärtänyt, että mies on päätynyt siihen tulokseet, että kolmonen saa tulla jos on tullakseen! (JIPPII) Ei tosin pidä nuolasta ennen kuin tipahtaa. Toisin sanoen, en usko ennen kuin siemenet on talletettu! Minä tunnistan oviksen helposti siitä, että panettaa :D ja sitä limaa tulee reippaasti. Tätä tapahtuu n.2 vuorokauden ajan. Mistä siis sitten tiedän, koska se itse ovulaatio tapahtuu? Liman aikana vai alussa vai lopussa vai milloin :D Minä lähden lasten kanssa reissuun perjantaina, joten pe aamuna on talletukseen mahdollisuus ja seuraavan kerran sitten sunnuntaina, toivottavasti se riittää. Viime menkat alkoivat illalla klo 20 ja yöllä sitten ihan kirkasta verta jo tuli, joten lukisitteko te sen päivän ykköseksi vai laskisitteko vasta seuraavasta päivästä?
äiti kp 12/28
Tinde - Toivottavasti oireet olisivat niitä aivan oikeita ja pääsisit kohta plussaamaan.
Vasculi - voihan harmitus, että ovis meni sivu suun!
Mami - voihan sen tehdä vaikka kuinka aikaisin, se on eri asia sitten mitä se näyttää :) Tiedän kyl tunteen, kun ei millään malttais odottaa.
Marjana - Toivottavasti vatsakipusi meni ohitse. Clomifen ilmeisesti voi kuitenkin aiheuttaa vatsan ja lantion alueen kipuja? Joten voisiko olla kuitenkin sen syytä? No anyway, toivottavasti oli ohimenevää.
Alexandra - Samaa mietin juuri itsekin, kohta vauvaprojektia vuosi täynnä. Eihän tämän pitänyt näin vaikeaa olla. Toisaalta lapsettomuuslääkäri mulle ensi käynnillä totesi, että ettehän te ole edes yrittäneet kauan.
Emmastiina - älä anna vielä periksi, toivotaan edelleen parasta ja sitä maailman hienointa joululahjaa teille
Keijunen - mullakin sama juttu, että ovislimat tulee ennen. Ovispäivänä ne loppuu sitten kuin seinään. Kyllä luonto tikanpojan ajaa puuhun vai miten se menikään :) Tsemiä oviksen hyödyntämiseen!
2äiti84 - Hienoa, että mies on taipunut vauvaprojektiin ja toivottavasti siemenet pääsevät kohteeseen asti :) Mulle on tuolla lapsettomuuspuolella opetettu, että jos menkat alkavat klo 18 jälkeen illalla -> seuraava päivä on kp1.
Oma napa. Tänään siis lapsettomuuslääkärillä, joka oli ensinnäkin 45 minuuttia myöhässä. Lääkärillä olin varmaan 5,5 minuuttia, jonka jälkeen minut tönäistiin ulos ovesta. Hohhoijaa vaan. Ultra sattui taas niin vietävästi, mut aikast hyvältä näytti. Varmuuden vuoksi otettiin vielä verikoe, jotta nähdään et hormonitoiminta on varmasti nollissa ja huomenna ne soittavat mulle, että saanko aloittaa piikittelyn. TOIVOTTAVASTI!!! Harmittaa vaan, kun niillä oli niin kova kiire taas kerran. Olisi kiva joskus saada kunnon ohjausta tähän asiaan. Vielä ärsyttävämpää on huomenna odotella puhelinsoittoa töissä, ei ole nimittäin kovin helppoa omassa työssäni vastata kesken kaiken. No, ei auta. Olen muutenkin joutunut sumplimaan työkuvioita ja paljon tämän projektin takia.
Catti kp 5
Kyllä ne Davidin testit toimivat sittenkin! Tikkuun piirtyi vahva ovisplussa :) Ja tosiaan, ovis on paljon myöhemmin, kuin mitä laskurit ilmoittaa.
äiti: Hienoa, että miehesi myöntyi! Nyt vaan siemenet talteen - ennen kuin muuttaa mielensä ;)! Fertility Friendissä sanottiin, että viimeinen limapäivä on yleensä se ovispäivä, etenkin jos aamulämmöt pomppaa seuraavana aamuna. Ts. sen voi siis bongata vasta jälkikäteen.
Mami ja Marjana: onnea testaukseen! Teillä alkaa olla jännät paikat!
t. Iloinen Lumihiiri kp 16/29-30 yk 2
lumihiiri: Mitä laskureita olet käyttänyt? Hyvä, että sieltä tuli vahva plussa! Nyt vaan peitot heilumaan ;)
ON: Nyt on vauvansiemenet talletettu kertaalleen (JIPPII) ja tehtiin suunnitelma, että seuraavan kerran talletetaan pe aamuna ennen miehen töihin lähtöä ja sit vielä sunnuntaina kun tulen reissusta. Eiköhän näillä talletuksilla pitäis jostain tärpätä jos on tärpätäkseen? Oviksen pitäis olla pe-su, niin ehkä pitäis sitten vielä tiistaina heilutella peittoja... Hmmm, tuntuu kivalta kun pääsin sittenkin kuumeilemaan ihan oikeesti! :) Molemmat lapset on tärpänny ekasta yrityskierrosta, joten jännittää mitenköhän nyt käy. Pitäiskö minun sittenki ostaa niitä ovistestejä? :D Vaikka vannoin etten niihin sorru :D Mitä ne maksaa apteekissa? En enää kerkee tilata netistä... Minä oon ihan tohkeissani täällä! Ja tuo minun kp muuttu nyt sitten 12->11, koska viimeks täti kurvasi pihaan illalla niin jos se sitten lasketaan vasta seuraavasta päivästä kp 1.
äiti kp 11/28
Marjana; Oireet voisivat hyvin olla jotain muuta, esim. raskauteen viittaavaa. ;) PEUKUT PYSTYSSÄ!!!
Alexandra84; Olen huomannut ja mua ärsyttää muutenkin kun otsikko on pakollinen!
Emmastiina; Eikös tuo tunteiden vuoristorata ole myös yksi oire. ;) Muista ettei oireita tarvitse ollakaan välttämättä ja silti on raskaana. Ei ole mullakaan esim. tissit kipeenä.
keijunen; Peukut on pystyssä ettei tarvisi mennä lääkäriin!! Halaus sinne!
2äiti84; Jes mitä uutisia!! :D Oletteko saaneet puhutta miehen kanssa? Taisi kirje auttaa. :)
Catti76; No höh, olipas kurjaa odotella ja sitten pikaisesti käydä lääkärillä. :( Peukut on pystyssä!! Halit sinne!
lumihiiri; Onnea ovisplussasta! :)
Tinde; peukut on pystyssä! :)
ON; Mahaa juilii ihan hirveesti! Lisäksi on tullut semmosia repäisykipuja, varsinkin kun nousee ylös nopeasti. Ihmetyttää vaan ettei tissit ole yhtään kipeenä! Mieskin kokoajan koskettelee niitä tahallaan ja kysyy ovatko arat. :D
hintavat labrakokeet olivat. Itsekin oon ajatellut, että jospas kävis tsekkauttamassa paikat. Ehkä koetetaan vielä tämä kierto, kun ei kovin kauaa olla kuitenkaan yritetty vielä.
Malttamaton olo tietenkin ja monella on noita häiriötekijöitä.Hyvähän se ois mahdollisimman pian tietää, jos jotain häikkää on.
Serkulla aikanaan meni viis vuotta, ennenkuin onnistuivat lapsen saamaan...
Muakin ärsyttää et pakko laittaa otsikko...
Olen muuten monta kertaa ihmetellyt että miten te muistatte kommentoida jokaiselle jotakin! Siis tarkoitan että vaikka kaikki viestit luen niin miten ihmeellä voi muistaa jokaisen niccin ja mitä tämä henkilö kirjoitti =)Kirjoitatteko te paperille ylös että tälle vastaan tätä ja tälle tätä...siis oikeesti hyvällä kysyn =) Vai tunnetteko jokaisen jo ulkoa?
Musta tuntuu että kirjotan aina vaan omaa napaa mut se johtuu vaan siitä etten todellakaan muista niccejä kun niitä ei tässä kirjotus vaiheessa enää näe =( Ehkä mäkin joskus opin. Tai pitäis pitää kaksi selainta yhtäaikaa auki (hih nyt mä sen keksin!)
Tänään juteltiin töissä henkeviä raskausjutuista kun töissä on siis 7 mun ikäistä naista ja oma esimies vielä 6kk kantavana, käynyt hänkin rankat lapsettomuushoidot joilla nyt toinen ja viimeinen poika tulossa. Juttu kääntyi jotenkin siihen miten joillekin hitsaa kiinni tää jatkuva odottaminen, päivien laskeminen, tikuttaminen jne vauva on mielessä 24 h vuorokaudessa ja kaikki muu jää tai ainakin kärsii tästä. No osu ja uppos muhun! Siis oikeesti olen jo vähän huolissani siitä miten tää on vaikuttanut mun käyttäytymiseen. Mua ei kiinnostaisi tehdä mitään muutakuin istua koneella ja miettiä omaa navan alustaa. Asiaa miettii ekana kun herää ja vikana ennenkun nukahtaa. Päivät on ihan piinaa kun ekana odottaa ovista sit loppukuun tulosta. Oikeesti voisko joku antaa porttikiellon kaikille vauva-aiheisille jutuille ja sivuille kuten RAY peliriippuvaisille? Onko musta tullut vauvariippuvainen =)
Ja sit sitä ON: Jos eilen oli se huono päivä niin tänään oikeestaan voisin taas uskoa raskautumiseen (lopeta jo...) Limat on lisääntynyt, mahaa ja selkää puristaa kun olis vanne ympärillä ja röyhtäilen koko ajan. Tulee sellaisia puistatuksia. jep jep
Mä teen niin että pidän kahta ikkunaa samaan aikaan auki:D Toisella kirjotan viestiä ja toisella luen ketjua läpi:D En mä ainakaan mitenkään vois muistaa kaikkien nikkejä vaikka yli vuoden oon täällä pyörinyt, vaikkakin aina en niin aktiivinen ole ollut. Juurikin siitä syystä että huomaan ajattelevani sitä raskautumista liikaa ja sekin varmasti vaikuttaa....Ennen sitä ei edes ajatellut mitenkään (ei ollut nettiä kun edelliset lapset on alkunsa saaneet) ja raskaaksi tuli tuosta vaan! Jännää tavallaan että nyt se sitten ei niin yksinkertaista olekaan. Mutta toisaalta en ole asiaa ihan jatkuvasti nyt ajatellut vaikka toki se mielessä pyörii, eihän vauva-asiaa saa pois mielestä millään kun kuumeilee!:D
ON: Ovis siis ilmeisesti ja aika todennäköisesti oli viikonloppuna ja päästiinkin peittoja heiluttelemaan sekä tänäänkin vielä. Nyt lähti mies työreissuun joten muutamaan päivään ei mahdollista ole, mutta uskon kuitenkin limoista ja kivuista päätellen että se ovis nyt oli. Ja hyvä minä, en ole vieläkään kiertopäiviä laskenut! Tämä on ihan helppoa oikeastaan kun päättää vaan ettei laske ja menee sen mukaan miltä tuntuu:) Se raskaus kun vaatii niin kamalan paljon asioita joiden pitää mennä kohdilleen! Selkä alkaa olemaan parempi mutta nyt sitten iski poskiontelontulehdus ja lääkärissä kävin antibioottia hakemassa. Pöh ja Pah, ei jaksaisi sairastella nyt yhtään enempää, koko syksy ollut kaiken maailman tauteja. Tulisipa se talvi niin kuolisivat pasillitkin:)
Plussatuulia kaikille ja anteeksi että tämä viesti oli näin omanapainen!
Taustaileva Ele
Alexandra: Minua nauratti suunnattomasti, kun tajusin miten hölmön kysymyksen esitin, kun utelin noita labrakokeen tuloksia. Tiedän varsin hyvin, ettei niitä samana päivänä saa. :D Hurjan hintaiseksi nuo kyllä kävi... Huhheijaa! ja minä "harmittelen" joka kerta, kun menee polimaksu, joka on vajaa 30e. Tosin onhan niitäkin mennyt jo melkein kymmenkunta.
Minulla ei oikeastaan ole vielä minkäänlaista odotusta tätä kiertoa kohtaan. Hyvin usein olen tainnutkin olla aika neutraali vielä tässä vaiheessa, kun ei mitään loppukierron oireita ole tullut. Sitten viimeinen viikko on pahin kuumeiluviikko. :D Mutta kyllä tässä positiivisena täytyy pysyä. Muuten ei pää kestä tätä touhua.
Emmastiina, toivottavasti pääset antamaan sen parhaan joululahjan. :) Meillä oli myös yksi miehen lähisukulainen, jolle olisimme halunneet kertoa tämän vauvauutisen ensimmäisenä, koska hän oli niin läheinen molemmille ja hän toivoi meille sitä vauvaa vielä sairaalassa maatessaankin (vaikkei edes tiennyt tästä vauvaprojektista). Me ei valitettavasti päästy sitä uutista hänelle kertomaan koskaan, kun hänen aikansa loppui sitä ennen. Siksi toivon sydämestäni, että te saatte tuon toteuttaa.
Ja se kaksi selainta tai muu kirjoitusikkuna avoimena on oikeasti ainoa tapa kommentoida muillekin. Vaikka nimimerkit muistaisikin, niin en muista kirjoittaa kaikkea mitä ajattelin, jos en saa tarkistaa toisen kirjoitusta.
Vauvakuume on oikeasti melkein riippuvuuteen luokiteltava tila. :D Minä myös ajattelin sitä ihan jatkuvasti...
Mami, oireet sinulla kuulostaa lupaavilta. :) Meinaatko missä vaiheessa testailla?
Äiti, mahtavaa että mies on näyttänyt vihreää valoa! Nyt varmaan kannattaa yrittää olla ihan hissunkissun vauva-asioista, ettei hänelle iske taas pakokauhua. :D Tsemppiä oviksen hyödyntämiseen. Jos menkat on alkaneet myöhään illalla tai yöllä, minä luen ensimmäiseksi kiertopäiväksi sen seuraavan päivän.
Catti: No onpas ollut kiireinen lääkäri. =/ Oliko ne arvot nollassa?
Ele, sitten kun kuolee bakreerit, saadaan ne virustaudit riesaksi. ;)
ON: Hih, te olette ihanan optimistisia! :D Aloin itsekin uskoa, että se vatsakipuilu voisi olla raskaudesta johtuvaa, vaikka järki sanookin, että eihän noilla kiertopäivillä vielä raskausoireita voi tulla. :D Joka tapauksessa, eilen ei enää koskenut vatsaan mikä on oikeastaan hyvä asia. Mietin jo nimittäin, että jos se jatkuu niin soittelen naistentautien polille, että pitäisikö tilanne tarkastaa.
Nyt sitten ei ole mitään oireita ja yritän keksiä vaan kamalasti tekemistä, etten ajattelisi tätä koko ajan.
Olin jo Emmastiinan esimiehestä himpun verran kateellinen. Olen pohtinut välillä, että miten minä järjestän työasiat siten, että pääsen sitten mahdollisiin hoitoihin, jos niihin on lähdettävä. Olisipa helppoa, jos esimies olisi joutunut käymään lapsettomuushoidot läpi. Silloin olisi melko pieni kynnys mennä kertomaan suoraan, että tilanne on nyt tällainen.
Marjana kp 20/29-30 Dpo 5 yk 20
Emmastiina: Kurkkukipu on oikeasti raskausoire :) Itselläni kurkkukipu oli ensimmäinen raskausoire viimeksi kun raskauduin. Älä vielä heitä toivoa! Vasta sitten jos täti tulee. Niin ja itselläni on selaimen lisäksi auki ihan word-dokkari, mihin kommentoin sitä mukaan kun luen juttujanne. Sitten kopioin tästä tekstin siihen vastauslaatikkoon. Ei sen suurempia taikoja :)
Keijunen: Oikeassa olet siinä että parasta on vain yrittää pitää itsensä kiireisenä muilla asioilla, ettei tätä niin hirveästi ehdi koko ajan ajatella.
2äiti84: Kylläpäs sinulla oli vaikeita kysymyksiä! Yleensä kai kp1 on se päivä kun tulee jo kunnolla verta, tuhruttelupäivää ei siis lasketa vielä. Toisaalta tähänkin on niin monta eri tapaa… :)
Catti76: Nimenomaan! Lääkäri kyllä minullekin juuri kertoi että ensimmäisen vuoden aikana raskautuu vaan se X prosenttia (en nyt millään muista mikä se oli, mutta masentavan pieni silti). On se kyllä outoa että näinkin luonnollinen asia voi olla niin vaikea. Toivon todella että saat tänään hyviä uutisia ja pääset piikittämään!
Mami: Oikeassa olet, otsikon pakollisuus on raivostuttavaa! :) Niin ja ei niiden tissien heti tarvitse kipeät olla, vaikka olisitkin raskaana, joten älä turhaan sitä huoli. Nuo vatsan juilimiset kuulostaa kyllä siltä, että ei tässä kohta enää mitään testiä tarvita, varma tapaus :)
Raparperisyrän: Soittivat eilen ja kertoivat että saan maksaa testit itse, työterveydenhuollon piiriin yritin saada, kun kuulemma joissain tapauksissa kuuluvat siihen. Voin vaikka sitten kirjoitella että paljonko lopulta tulivat maksamaan kun saan laskun kotiin. Kela-korvauksen niistä kyllä saa. Sama olo minullakin että parempi se on sitten nyt jo tietää jos jossain on jotain vikaa, eikä odotella ensin vuotta km:sta ennen testeihin menoa. Mutta, hintavaahan tuo on!
Ele: Hienosti on teillä nyt kyllä ovis hyödynnetty. Ja nostan hattua sille että voit olla laskematta kp:ä. On kyllä myönnettävä että ei itselläkään nyt koko ajan ne kp:t mielessä ole, kyllähän toki tiedän että koska oli ovis ja koska tulee menkat, mutta siinä välissä yritän vaan olla ajattelematta koko asiaa ja kuulostelematta kroppaa.
ON: Eilen vatsaa jomotti vähän sieltä täältä ja pistävää kipuakin oli yhdestä kohtaa. Vastaavia oireita minulla oli siitä kierrosta kun raskauduin ja viime kierrosta. Joten, viime kierrosta oppineena voin sanoa etten yhtään enää tiedä mikä omalle kropalle on normaalia, joten yritän olla sen enempää näitä oireita ajattelematta. Viime kierrosta olin kuitenkin ihan varma että on tärpännyt, kun oireet olivat niin samanlaiset kun kesäkuussa, mutta eipä näin ollutkaan. Aika näyttää miten kävi tästä kierrosta.
Plussaonnea kaikille, ensimmäistä testaajaa jo innolla odottelen!!
Alexandra, kp24/28-32, yk6+km+yk3
Taas me aamukukkujat olemme täällä samanaikaisesti ja jäi viestisi väliin kun kirjoittelin juuri silloin itse :)
On se ihme että kaikki maksaa niin hirveästi, gynekäynti ultrallakin on aina sen 150 euroa. Ja nyt siihen päälle tosiaan nämä labrat ja sitten pitäisi seuraavaksi se miehen siemenneste tarkastuttaa. Sehän nyt piti olla "vain" 100 euroa. (Siis ihan hirveästi, mutta verrattuna tähän laskuun...) Kyllähän se oikeasti tuntuu siltä että sill määrällä rahaa mitä tähän projektiin on jo laitettu olisi voinut viettää pari viikkoa jossain etelän lämmössä. Uskomatonta!
Mutta, kohta se viimeinen piinaviikko alkaa ja itsellänikin alkaa kyllä varmasti silloin se varsinainen piinailu. On se outoa että tässä välissä onnistuu olemaan ihan "normaali" ja sitten se viimenen viikko on sellaista itsensä tunnustelemista :)
Alexandra
Kiitos tsempeistä!
Alexandra, en mä osaa selittää, on niin monta vaihtoehtoa enkä tajua niistä kaikista itsekään mitään.
Arvelen kuitenkin ettei ihan vaan joku seurattava juttu ole kun en ole raskaaksi tullut, kun muuten tullut helposti.
Kp 26 vaihtui eilen Kp 1
Elokuisiin kuulun silti vielä, mutta en kyllä usko että sellaista saadaan.
Oikein kovasti onnea teille muille, toivotaan että mahdollisimman moni plussaa :)
Wattu
Wattu
Marjana: Ymmärrän tunteen...Entisessä työpaikassa töihin tultiin vaikka pää kainalossa enkä olisi IKINÄ voinut pyytää vapaata vedoten hoitoihin. Toivottavasti teillä on kuitenkin mahdollisuus ottaa omaa lomaa, tehdä tunteja sisään tai mitä tahansa. Työ on vaan työtä, lapsi on koko elämä.
Ja kiitos Alexandra yltiöpositiivisuudesta, kurkku on kipeä tänäkin aamuna =)
Ja testaajia jännään minäkin! Itsellä kierto venyi sinne 30 päivään joten vielä viikko pitäis kärvistellä. Tosin meinaan kyllä nyt pe testata sen negan ihan vaan pikkujoulujen kunniaksi.
Wattu: =( En halua kirjoittaa mitään kliseitä mut tsemppiä ja rutistus ja ikinä ei voi tietää, se on ainakin varmaa.
Catti: Olipas harmittavan nopea lääkäri. Tässä asiassa kyllä toivoo että saisi enemmän ohjausta lääkäreiltä. Toivotaan että kokeissa kaikki ok ja saat asian eteenpäin :)
Tinde: Hyvältä kuulostaa :) Peukkuja!!
Marjana: Tässä kierrossa söin ensimmäistä kertaa clomeja. Eikä näyttänyt olevan mitään tehoa. Odotin että jotain olisi ollut koska viime kierrossa sain oviksen ilman mitään lääkkeitä. Clomit otettiin sen takia käyttöön että varmasti tulisi jotain tapahtumaan. (Yksi syy myös se että tänä vuonna tullut vain kaksi kertaa ovis) Sitä sitten ajattelin että nyt ainakin tehoaa kun on lääkkeetkin. Lääkäri määräsi seuraavaan kiertoon kaksi tablettia. Jos se nyt sitten auttaisi :) Kyllähän sen tiesin että voi joutua monta kiertoa syömään että auttaa. Odotukset oli liian kovat täytyy myöntää.
Alexandra: Toivotaan että jomotus ja kipuilu johtuu raskaudesta. Peukkuja!!
Emmastiina: Täällä kans kaks ikkunaa auki. On niin paljon kirjoitettavaa ettei kaikkea aina muista :) Piinaviikko edessä :) Koita kestää :) Toivotaan iloisia uutisia.
Äiti: Mukavaa että miehesi pää kääntyi ja saitte jo peittoa heilutella.
Ele: Pikaista paranemista.Pakkasta ja lunta saisi tulla. Olisi mielikin vähän korkeammalla kun ei olisi näin pimeää :)
Wattu: Älä vielä luovuta. Peukkuja paljon!!
ON: Nyt on olo jo parempi. Tässä totesin että ihan mukavaa kun nyt saa pienen hengähdys tauon. Jos sitä hetkeksi miettisi muita asioita. Terolut kuuri kestää vielä 8 päivää niin otan rennosti sen ajan ja yritän olla stressaamatta. Kyllä se tästä. Täällä teitä muita tsemppaan ja plussa tuulia!!! :)
Kesätyttö
Pitää nyt ihan ekaksi sanoa, että elämä ei oo reilua. Tuolla töissä olen hoitanut päihdeäitien lapsia, joilla on hirveitä vieroitusoireita äidin raskauden aikana käyttämistä aineista. Aikaisemmat lapset on jo sijoituksessa ja silti jotkut vaan saa lisää niitä lapsia. Tosi surulliseksi veti taas tässä yksi yö, kun itsellä ei onnistu ja sellaiset saa lapsia, jotka ei niistä pysty itse huolehtimaan :(
Pitää vielä todeta, että pelkän tupakan vieroitusoireet ei oo mukavaa katseltavaa vauvalla. Vauvat vaan itkee ja tärisee pari päivää syntymän jälkeen. Tuntuu jotenkin niin epäreilulta, että niin pieni joutuu kärsimään äidin tekemisistä. Joten jos vaan mahdollista, niin lopettakaa tupakointi jo ennen raskautta.
Mutta jos nyt vaikka vähän iloisempiin aiheisiin. Saatiin kuulla, että miehen setä vaimoineen saa vauvan kesäkuun alussa. Olis niin kiva saada "tehtyä" sille leikkikaveri :) Toivottavasti mulla oliskin nyt ovis, koska mies lähti eilen toiselle paikkakunnalle ja tulee vasta lauantaina takaisin. Ainakin mahan nippailujen ja kp:n mukaan ovis voisi hyvinkin olla tänään, kierto on yleensä ollut sen 31-32 päivää, tosin nyt yrityksen alettua kierto on hieman pidentynyt... Saatiin eilen ässäiltyä ennen miehen lähtöä ja toivon että se riittäis. Mahdollisen plussan saisin sitten sopivasti "häämatkalla". Lähdetään miehen kanssa joulukuun alussa kahdeksi viikoksi Thaimaahan. Se on meidän eka yhteinen ulkomaanmatka ja tavallaan häämatka, vaikka häistä onkin jo reilut kaksi vuotta :D Ollaan myös etsimässä omaa asuntoa ja ollaan katseltu kolmioita siinä toivossa, että ylimääräiselle huoneelle olisi kohta käyttöä...
Gislie kp 18/29-36 yk5
Näin se aika onneksi menee eteenpäin, silloin kun sitä toivoo! Pian on jo viikonloppu!
Wattu; Iso voimahali sinne! Lisäänkö sinut uudestaan listaan? Jos haluat, laita viestisi jatkoon miten haluat että näyt listalla.
Emmastiina; Mä kans avaan kaksi ikkunaa, en millään muuten muista kaikkea. Välillä laiskottaa enkä jaksa tehdä sitä, vaan kirjoitan tänne kaikki mitä muistan ulkoa.
Marjana; En osaa päättää? Koitan kokoajan tehdä jotakin etten ajattelisi koko asiaa ja saisin näin pitkitettyä testaamista. Vaikka tiedän että kun viikonloppu koittaa, niin on varmaan pakko testata... Vai maltanko odottaa? Niin ja jos se täti ei kurvaile kylään. :/
Alexandra; :D Voi kuule, ei tämä nyt niin varma tapaus ole! Pelottaa että tipun korkeelta ja kovaa. :/
Ele: Eipä täälläkään noihin labroihin tietenkään olisi ilman lääkärin lähetettä päässyt, mutta yksityisellä puolella sen hankkiminen ei ollut vaikeata. En voi kyllä muuta sanoa kun että tämä kyseinen lääkäri oli juuri sellainen mitä toivoinkin, ihminen joka ottaa tosissaan tilanteen, eikä vaan hyssyttele ja kerro tilastoja. :) Mutta, siis samaa mieltä olen siinä että ihana on saada nyt nuo joka tapauksessa tarkastettua. Mies eilen sanoi minulle että hän ei kyllä varsinaisesti ymmärrä että minkä ihmeen takia minä kävin niissä labroissa, kun kerran sain hymynaaman. Huokaus, miehet! No, selitin siinä sitten että niissä labroissa katsotaan 4 eri arvoa, joista vain yksi liittyy suoranaisesti tuohon ovulaatioon (luullakseni :D). Mutta, kun näin hintalapun niillä labroilla, niin meinasin kyllä tipahtaa tuolilta! Ne maksoivat noin 50 euroa/kpl, eli yhteensä 200 euroa! Sairaanhoitaja lupasi vielä tarkastaa jos kuuluisi meidän työterveydenhoidon piikkiin nuo, kuulemma ainakin joissain tapauksissa kuuluvat, ja palaa sitten minulle. Eiköhän se lasku sieltä tule perässä. Meillä on ainakin mennyt rahaa meidän syntymättömään lapseen jo pitkälti toista tuhatta euroa tavalla ja toisella. Enkä edes ole tikuttanut kun parissa kierrossa… :D
Kuulostaa siltä että teillä on ovis oikein hyvin hyödynnetty tästä kierrosta taas, hienoa! Toivottavasti nyt vihdoin nappaisi! Tsemppiä piinailuun!
Kesätyttö82: Olen niin pahoillani puolestasi! Olet kyllä nyt saanut taas niin huonoja uutisia! Yritä jaksaa, kyllä se päivä sieltä vielä tulee. Tiedän ettei varmasti ole helppoa! Jaksamista ja halaus!
Emmastiina: No, toivottavasti et joudu tipahtamaan korkealta, vaan saat sen plussan :)
Lumihiiri: Hienoa että teillä mieskin jaksaa väsymättä illasta toiseen :) Itsellä ainakin tuo davidin tikku ei kyllä varsinaisesti hirveän näkyvästi vahvistunut, ennenkun sitten kun testasin sen lisäksi hymynaamalla ja sain plussan. Silloinkin oli tuossa davidin testissä vielä selkeästi vaaleampi kun kontrolliviiva. Mutta, teidän metodilla ei ole niin tarkkaa koska se ovis on, se tulee joka tapauksessa hyvin hyödynnetyksi :)
Catti76: No, miten meni tänään? Pidän sormet ja varpaat ristissä vuoksesi!!! Onnea!
Tinde: Hyvältä kuulostaa, viikonloppuna sitten testaamaan!
Vacsu: No voi harmi! Olen pahoillani puolestasi! Tiedän tasan miltä tuntuu kun jää kierto hyödyntämättä, se odotteluaika seuraavaan on vaan niin pitkä. Eikö ole mitään mahdollisuutta että kuitenkin joitain simppoja olisi vielä odottelemassa? Halaus!
Mami: Testauksen ajankohta vaihtelee, jotkut saa sen plussan aikaisemmin, jotkut myöhemmin. Itse pyrin siihen että testaisin vasta kun menkat on päivän myöhässä, mutta aina en kyllä onnistu. Voit toki testata jo aikaisemmin, kunhan muistat että sillon voi tulla nega ihan jo pelkästään siitä syystä että testaat niin aikaisin. Plussaonnea!
Marjana: Saan verikokeiden tulokset postitse kotiin joskus myöhemmin. Kuulemma progesteronissa menee 2 viikkoa, ennen kun näkee tulokset. Lääkäri lupasi postittaa kotiin ja laittaa sitten ohjeet mukaan, jos jotain tarvitsee tehdä jollekkin asialle. En oikeastaan tiedä mitä toivoa. Vaikka meillä ei varsinaista yritystä ole takana niin hirveästi vielä, tämä on 9 kierto (eli totta kai vauvakuumeilijalle tuntuu ikuisuudelta!!!), niin olisihan se jotenkin helpottavaa jos löytyisi asia, millä voitaisiin helpottaa raskautumista. Toisaalta sitten taas toivoo että kaikki on kunnossa ja luomusti sitten taas tärppää.
Toivottavasti kokemasi oireet ovat merkki raskaudesta, tavalla tai toisella, eikä mitään muuta. Joillainhan raskausoireet alkavat hyvinkin aikaisin. Minulla on ystävä joka aloitti oksentamisen suunnilleen heti hedelmöittymisen jälkeen. Plussankin sai sitten vasta pari viikkoa myöhemmin, vaikka totta kai siitä hyvinkin selkeästä oireesta jo tiesi että raskaana olikin :D Kyllä olisi mielestäni teille aika ihana joululahja saada nyt se plussa. Kyllä sinäkin olet täällä palstalla pyörinyt niin kauan, että aika olisi siirtyä tuonne odottajien puolelle. Toivon parasta!! Mitkä fiilikset sinulla itsellä on? Jaksatko pysyä vielä positiivisena? Nythän kuitenkin clomit käytössä, niin tuohan se omaa lisää tähän.
ON: Oletteko huomanneet että kun kirjoittaa viestin otsikkoa niin selain ehdottaa vanhoja kirjoittamianne otsikoita? Tiedättekö että oikeasti se on hieman masentavaa huomata että sieltä ainakin minulle tulee otsikkoehdoituksia viime keväältä, kylmää, pimeätä jne. Lähinnä se hieman masentaa, koska huomaa että talvi on taas ja edelleen täällä vain ollaan. Vaikeata uskoa että kohta meilläkin on tätä jo vuosi takanapäin. No, mikäs se prosentti olikaan joka raskautuu ensimmäisenä vuotena? Ei se kyllä oikeasti mikään ihan hirveän korkea ollut, edes nuoremmilla. Ja sen lisäksihan minä olen tosiaan raskautunut jo, joten menossa oikeastaan vasta 3 yk... Tälläistä tänään :D Eipä ole mitään oireita ja aika on mennyt ihanan nopeasti ja ajatuksetkin on pysyneet aika hyvin poissa tästä projektista (siltä osin että en koko ajan kuvittele itselleni oireita).
Mutta, naiset, plussaonnea!!!
Alexandra, kp23/28-32, yk6+km+yk3