Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietin neljättä lasta,olenko hullu??

Vierailija
02.11.2011 |

Lapset 8,6 ja 2 eli ei mitään vaipparallia enää ja työkin jo häämöttää kun olen ollut hoitovapaalla.Silti vaan haaveilen neljännestä lapsesta,mies ei ole lämmennyt mutta ei ole tyrmännytkään ajatusta.Pitäsi siis auto vaihtaa tila-autoon,ehkä taloakin laajentaa ja ikääkin meillä on jo 36v.Olenko siis ihan väärällä tiellä vauvakuumeineni??Onko muilla vastaavaa kokemusta/haaveilua?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun on lapsenteon makuun päässyt, ei malta lopettaa :) Itse en kyllä hankkisi enempää kuin 2 tai enintään 3, nyt meille vasta esikoinen tulossa.

Vierailija
2/11 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna palaa vaan, jos mies on samaa mieltä. Auto lienee pakko vaihtaa, mutta mitään muuta mutostahan neljäs lapsi ei vaadikaan. Ikääkään ei ole vielä yhtään liikaa. Suosittelen lämpimästi!

t. Neljän (14, 12, 7, 5) äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljännestä haaveilen.Mies ei vielä lämmennyt mutta taivuttelu menossa.:DSaman ikäsii ollaan enkä koe itseäni vanhaksi.Nyt olis vielä mahdollisuus tehdä.tsemppiä ja toivottavasti natsaa.:)On muuten helppoa sanoa että en tee kun yhden.Sitten vauva syntyy ja ajatusmaailma"me ei tehdä kun yks tai korkeintaan kaks" heittää häränpyllyä.Itse en ajatellut lapsia ollenkaan mutta sitten iski vauvakuume ja nyt 3 ihanata.

Vierailija
4/11 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi et vasta neljä lasta tekee oikean perheen, joka on lasten kehityksellekin parasta! Olen aivan samaa mieltä ja siitä vaan jos ed lapsesi on hyvin kasvatettu. Jos taas kasvatusasiat on hakusessa en tekisi.

Vierailija
5/11 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan kolmatta ja mietin jo neljättä. Ajattelin kyllä jättää tekemättä. Mistä sen tietää mihin ne lapsenteko halut loppuu :)

Vierailija
6/11 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa palaa vaan :) ehottomasti jos yhtään tuntuu et haluaa ni onhan se mukava k on useampi lapsi. ihan vanhuuttakin ajatellen..

Vierailija
7/11 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli samantyyppinen aloitus :)

Mä haaveilen kolmannesta. Syksy tekee mut aina vauvakuumeiseksi, jos niin voi sanoa. Olen molemmilla kerroilla ollut raskaana syksyllä.

EN ole koskaan ollut maailman lapsirakkain ja pullaäiti, tykkään lapsista kyllä. Haluaisin vain isoman perheen ja lisää Elämää taloon.

Jos sä oot terve, anna mennä vaan :)

Vierailija
8/11 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aikaa ja huomiota todella riittää antaa yksilöllisesti jokaiselle joka päivä, niin siitä vaan.

Aikaa on kuitenkin rajallisesti ja jokainen lapsi tarvitsee sitä joka päivä useamman tunnin. Töiden, harrastuksien, sosiaalisen elämän, oman ajan, parisuhteen jne. lisäksi pitäisi oikeasti riittää aikaa joka päivä jokaiselle. Lapset eivät ole yksikkö, lauma, jota huolletaan vaan yksilöitä, jotka tarvitsevat aikaa.

Vierailija
9/11 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta käyt asiaa läpi ovatko lapset tässä vai vielä se yksi. Joka tapauksessa luopuminen tulee jossain vaiheessa vastaan.

Jos neljäs on teille ok, niin ehkä kannattaisi käytännön syistä miettiä sitä nyt heti melko putkeen. Tämä sinun ikäsi vuoksi ja koska vanhemmat lapset ovat vielä pieniä koululaisia erilaisine tarpeineen kuin esimurkku/murkkuikäiset.

Siitä siis vaan neljättä jos viihdyt kotona etkä kaipaa sen enempää. Samoin jos vanhemmat lapset eivät kaipaa mitään erityistä, heillä siis aikaa vaativia erityistarpeita tai vanhempiakin sitovia harrastuksia.

Mutta toisaalta on hyvä ajatella eteenpäin. Kolme-neljä vuotta eteenpäin olisit nuorimman lapsen kanssa samassa tilanteessa kuin nyt nuorimman. Silloin vanhin lapsista olisi jo ala-asteen lopussa ja siirtymässä piakkoin yläasteelle ja nykyinen nuorinkin jo lähes eskari-ikäinen. Periaatteessa ilman uutta lasta elämä olisi jo aika helppoa ja uomissaan. Itse olisit 40v pintaan ja edelleen pienen lapsen äiti.

Minulla 12v, 10v ja 6v lapset ja täytyy myöntää että en kaipaisi tähän enää yhtä pientä lisäksi. En vaikka vielä pari vuotta sitten mietin neljättä, mutta minulle se mietintä heräsi ehkä pari vuotta liian myöhään ja elämä oli jo muuttunut tarpeeksi.

Nyt perheenä on kiva matkustella ja harrastaa (lasketella, luistella, käydä uimassa jne) ja viettää aikaa lasten kanssa ilman yhden vahtimista. Lisäksi meillä lasten harrastukset vievät aikaa ja kiva on niihinkin panostaa. Itsekin haluan mielelläni käydä joskus harrastamassa tai lenkillä:). Eli jonkinlainen itsekkyys on pikkuhiljaa noussut kun lapset ovat kasvaneet, sekä tietenkin se että isommat lapsetkin kaipaavat yhtä sun toista edelleen vaikka erilaisia asioita kuin pienet lapset. Lisäksi nyt 38v tuntuu että voisin ottaa ehkä jo liiankin löysin rantein pienen lapsen hoidon, en varmaan jaksaisi olla kunnollinen äiti säännöllisine ruoka-aikoineen ja ulkoiluineen (varsinkin näin kura-aikana) ja kaikkine muine touhuineen pienen kanssa.

Vierailija
10/11 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse odotan kolmatta ja olen 35. Tuumasn eilen ystävälleni että jos oisin nuorempi niin saattaisin haluta vielä neljättä tämän jälkeen :)

Vierailija
11/11 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksatteko hoitaa 4 lasta, kaikkien mahdolliset harrastukset ja kuljettelut kouluiässä ym. Kestääkö talous isompienkin lasten kanssa, kun on paljon enemmän ruokakuluja, taaskin ne harrastukset, pelimatkat ja muut. Entä miten oma työsi, pystytkö palaamaan siihen pitkän kotiputken jälkeen vai käykö niin, että neljännen lapsen jälkeen joudutkin opiskelemaan uutta ammattia. Ja ennen kaikkea: haluatko oikeasti neljännen lapsen, vai haluatko vain vielä pitkittää kotonaoloa muutaman vuoden?