Pahastuisitko: "Aika nuorena olet aloittanut lastenteon"
Olin hakemassa esikoistani harrastuksesta. Minulla on kolme lasta ja nämä kaksi nuorempaa olivat mukana hakemassa vanhinta lasta.
Odottelin pienempieni kanssa pukukopin ulkopuolella kun esikoinen pukeutui siellä. Kurkistin välillä sisälle. Näin, että esikoiseni juttelee vieressä istuvan naisen (joka pukee omaa lastaan) kanssa.
Kestää ja kestää ja menen sanomaan esikoiselleni, että pukisitko vähän nopeammin ole kiltti, omalla kielelläni. Nainen ei tietenkään ymmärrä.
Esikoiseni saa puettua ja tulee luokseni. Tämä nainen tulee kanssa luokseni ja sanoo, ai että sinä olet XXXXXXX:sta? Siis sanoo maan mistä olen. Sanon joo niin olen. Nainen kertoo että esikoiseni kertoo. Sitten nainen sanoo: "Ja kolme lastakin sinulla on jo! Aika nuorena olet aloittanut!"
Olin vähän hämilläni ja sanoin niin, no joo voihan sitä niinkin sanoa, olin 24 saadessani esikoisen. Nainen sanoo jotain "joo" tms. ja lähtee.
Pitäisikö tuosta nyt pahastua? Mitä luulette, tarkoittiko hän sen pahalla? :/ Mielestäni en ollut erityisen nuori, ihan aikuinen kuitenkin jo.
Kommentit (32)
Eihän tuo nyt ollut mikään loukkaus.
SE oli loukkaus, kun mä kuljin kaupungilla 3 lapsen kanssa vähän alle 30-kymppisenä ja vastaantuleva mummu katsoi päästä varpaisiin ja kysyi ivalliseen sävyyn, että "Montakos meinasit vääntää?" Harmittaa etten saanut sanaa suustani :D Olis pitänyt sanoa vaikka että "Niin monta ku Jumala suo" ja kattonut sit mummun ilmettä.
yleensä siitä että kehutaan nuoreksi ilostutaan, mutta ilmeisesti XXXXXXX:ssä ajatellaan toisin.
Näin nelikymppisenä muuten alle kolmikymppiset alkavat näyttää/tuntua ihan pennuilta, joten ajatuskin siitä, että joku 25 vääntää muksuja tuntuu järkyttävältä, sehän on ihan teini!
Sitten kun muistaa, että oma äiti on ollut 17 mut tehdessään, sitä vasta järkyttyykin, sehän on ollut teini mun täyttäessä kymmenenkin..
kun mulle sanottiin, että "olet niin nuoren näköinen, että ootkohan saanut ekan lapsen heti valokolakin jälkiin". Sain esikoiseni ollessani 30 ;).
Tosin sanoja oli yli 80-vuotias naishenkilö, jonka epäilen sairastavan jotain muistisairautta...
Lisäksi ehkä hän ymmärsin ikäsi väärin tai ei kuullut kun kerroit minkä ikäisenä olet saanut esikoisesi.
Ei kannata välittää. Unohda koko asia :)
saavat kaiken kuulostamaan huonolta ja vialliselta. Hienoa, jos itse et ole törmännyt tällaisiin ihmisiin. Voin kertoa, että esimerkiksi työkaverina nälvijät ovat äärimmäisen rasittavia, ennen kuin heidän negatiivisuuteensa tottuu. Yleensä ovat kateellisia tai jotenkin pettyneitä omaan elämäänsä: muilla on kaikki paremmin ja nämä pitää saada "pudotettua maan pinnalle" tölvimällä ilkeästi.
pahastumisen aihetta joka asiasta. Aivan sama, mitä sanoo niin ollaan nokka kippuralla pahastumassa.
Kuvitelkaapa ap.n kaltainen miniäksi....*huoh*
Todennäköisesti hän tarkoitti että oletpa nuorekkaan ja raikkaan oloinen kolmen lapsen äidiksi. Suomalaisille kehuminen on vaikeaa, hän yritti sitä tökerösti.
niinpä ;DD
yleensä siitä että kehutaan nuoreksi ilostutaan, mutta ilmeisesti XXXXXXX:ssä ajatellaan toisin.
Näin nelikymppisenä muuten alle kolmikymppiset alkavat näyttää/tuntua ihan pennuilta, joten ajatuskin siitä, että joku 25 vääntää muksuja tuntuu järkyttävältä, sehän on ihan teini!
Sitten kun muistaa, että oma äiti on ollut 17 mut tehdessään, sitä vasta järkyttyykin, sehän on ollut teini mun täyttäessä kymmenenkin..
Sulla ei näytä olevan _mitään_ käsitystä että minkä ikäinen on teini. Kannattaa ehkä opetella faktat ensin :)
Olet siis joku manne tai muu vastaava nehrunpantu ulkomaalainen? Sen takia se varmaan tuli sulle juttelemaan, tarkoituksenaan vähän vihjata että voisit pysyä maassasi, eikä tarvii tänne tulla niiden kolmen lapsen kanssa imemään meidän veronmaksajiemme maksamia sosiaaliturvia.
Esikoinen oli eskarissa. Jatkuvasti kuulin päivittelyä nuorestaa iästäni ja kuulen siitä vieläkin koska esikoinen lähentelee jo 30v.
En ole koskaan loukkaantunut asiasta.
-oletpa sinä laihtunut (se on varmaan läski, joka on kateellinen ja halusi vittuilla minulle kun olen laihtunut. Menis tuokin lehmä salille)
-voi kun on kivannäköinen tukka kun olet leikannut (joo, ompa vittumainen ämmä. Sillä itellä olis varmaan haluttanut pitkät hiukset, mutta kun on tuollaiset haperot hiukset niin ei saa ja nyt yrittää mulle vittuilla kun olen hiukan leikkauttanut hiuksia)
-onpa sulla monta lasta. Miten olet jaksanut niiden kans, eikö se ole raskasta (vittuako tuo kyylää, mulla on oikeus tehdä niin monta lasta kuin haluan, ilman, että tulee vittuileen, että oon väsyneen näköinen)
Näitä vittuilijoita kyllä löytyy joka työpaikasta. Hassua vain, että ne on aina samoille ihmisille.
saavat kaiken kuulostamaan huonolta ja vialliselta. Hienoa, jos itse et ole törmännyt tällaisiin ihmisiin. Voin kertoa, että esimerkiksi työkaverina nälvijät ovat äärimmäisen rasittavia, ennen kuin heidän negatiivisuuteensa tottuu. Yleensä ovat kateellisia tai jotenkin pettyneitä omaan elämäänsä: muilla on kaikki paremmin ja nämä pitää saada "pudotettua maan pinnalle" tölvimällä ilkeästi.
pahastumisen aihetta joka asiasta. Aivan sama, mitä sanoo niin ollaan nokka kippuralla pahastumassa.
Kuvitelkaapa ap.n kaltainen miniäksi....*huoh*
Todennäköisesti hän tarkoitti että oletpa nuorekkaan ja raikkaan oloinen kolmen lapsen äidiksi. Suomalaisille kehuminen on vaikeaa, hän yritti sitä tökerösti.
usein kauhistellaan yllättyneellä äänellä, kuinka nuorena olen tehnyt lapseni. Itse annan päättäväisesti tälle positiivisen tulkinnan. Voisin tietysti loukkaantua ja ajatella, että "jaa, tuo luuli minua ulkonäköni perusteella paljon vanhemmaksi", mutta sen sijaan olen päättänyt että ihmiset ihmettelevät asiaa siksi, että olen jo alle 30veenä ehtinyt tehdä 2 lasta, opiskella maisteritutkinnon ja tehdä koulutustani vastaavaa työtä. Samoin olen ollut saman miehen kanssa 13v, josta 6v naimisissa, jne. Ihmiset näköjään saa elämänsä tähän vaiheeseen vasta hieman minua myöhemmin.
Joten olen ottanut joka kerta kohteliaisuutena, ihan sama miten sanoja on sen tarkoittanut ;)
Sitä paitsi mminusta 22v ei ole mitenkään nuori saamaan ekan lapsensa.
Näytät nuoremmalta kuin olet ja sinä pahastut, jos joku luulee sinua nuoremmaksi? Olisiko ollut parempi, jos olisi sanonut, että mummokos se on tullut X hakemaan harrastuksesta? Kaikki kolmen lapsen äidit eivät todellakaan näytä nuorilta, perä on levinnyt, hiukset pudonneet päästä ja silmäpussit roikkuu polvissa, parempi kuulua siihen nuorelta näyttävään vähemmistöön!
Olen saanut kuulla paljon tuota aikoinaan, kun oli kolme lasta 25-vuotiaana ja näytin tosi paljon ikäistäni nuoremmalta. Hymyilin aina vain takaisin, että
- "Niin olen, mutten sentään ihan teini ollut esikoisen syntyessä. Täytin pian 21v"
ja se siitä.