81% pukeutuu kotiverkkareihin??? apua
MIKSI? Mä oon aina luullu et se on jotain legendaa. En ole onneks kuin kerran nähny yhden kaverini verkkareissa muualla kuin lenkkipolulla. En vois kuvitellakaan että olisin kotona jotenkin huonommissa vaatteissa kuin ihmisten ilmoilla. Huh huh. Miksi niin moni ei panosta itseensä?
Kommentit (109)
Mä oon yrittänyt opetella käyttämään farkkuja. Ei vaan onnistu. Näyttää aina siltä, että oon pukeutunut vain yläosaan ja alaosassa on - noh, farkut.
Ja miltäköhän sä sitten omasta mielestäs näytät niissä verkkareissa?
Mutta ne on jo vähän vanhemmat, hiukan kuluneemmat.
Ei väliä jos konttailee tai ruokaa tehdessä liikantuvat, niitä pestään usein.
Työfarkkuina on "siistimmät", esim tummat joissa ei ole mitään kulutuspesuja. Ne tosiaan kestävät paremmin hyvänä, kun kotihommiin on eri vaatteet.
Minusta taloudellista :o)
Mä oon yrittänyt opetella käyttämään farkkuja. Ei vaan onnistu. Näyttää aina siltä, että oon pukeutunut vain yläosaan ja alaosassa on - noh, farkut.Ja miltäköhän sä sitten omasta mielestäs näytät niissä verkkareissa?
vaan muunlaisia kotihousuja, joissa näytän hyvältä. Mutta farkut nyt vaan on tylsät.
Vastaa nyt kuitenkin siien kysymykseen: mikä tekee farkuista niin supertyylikkäät?
mä olen oikeesti tosi köyhä. Mun pitää yrittää olla töissä edustavan näköinen. Mulla on aika toimiva vaatekaappi kiitos serkkuni joka kokosi erilaisia vaateyhdistelmiä. Käytän jokaista 3 eri kertaa, kunnes tuon kotiin pesuun tarvittaessa.
Esim koko viime talven kuljin töissä ikivanha 80 luvulla ostettu lasketteluhaalari päällä. Vihdoin ja vihdoin mahtui päälle ja on tosi lämmin ( ja aika kamalan näköinen mutta se oli kaapissa ja ei tarvinut ostaa toista tilalle.
Kotona kun lapset ovat poissa käytän alaikäisenä ostamiani joggareita, jotka kaikki ovat aivan kamalia. Kangas niin kulunut että lähes menee kohta puhki. Kun lapset ovat kotona mulla on muutama aika ok siisti.
T-paidat, ne 10 v vanhemmat käytän kun olen yksin ja siistimpiä kun lapset ovat täällä. Jos lapsilla on vieraita, käytän joggaritakkia päällä, silloin asu on jopa siisti.
Mulla on rahatilanne oikeesti tosi paha ja se että laittaisin vaikka 30 euroa pelkästään kotihousuihin on monesta muusta asiasta pois. Niin kauan kun ei tarvi mitään ostaa käy mulle.
Olen vakuuttunut että joku pv mulle jää käyttörahaa, niin kauan toimin näin.
Esim viime vuonna käytin n 180 iltaa yhtä joggarihousuja, samoja housuja siis aina. Vyötärön kuminauha haurastui ja kuminauhan tilalle muutenkin tuli pieniä reikiä kulumisesta. Uusi kuminauha ja ompelukoneella vyötäröä vähän käänsin ja hyvä tuli. Lisäksi käytin 2 eri t-paitaa, kummankin heitin roskiin kun oli yli 10 pientä reikää per paita.
Vaate periaatteessa voi kestää tosi paljon käyttöä. Ja kun ei niitä voi oikein muutenkaan käyttää, esim jollain räteillä mä en juuri mitään tee.
Siksi mieluiten käytän vaatteen ns loppuun kotivaatteena ja olen aika tarhapöllön näköinen kun olen yksin. Vain muutaman kerran on ns yllätysvieras tullut, mutta minä yksin teen myös käsitöitä, eli pölyä riittää, on siksikin pukeutumiseni muitten mielestä hyväksyttävää.
En mäkään varsinaisesti tiedä ketään joka hiippailis kotona verkkahousuissa.. nooh ehkä juntimpaa tapausta :) Mut pointti on varmaan se, että kotona on yleensä ne jotkut rennommat housut. Ittelläni on läjä mukavia, eriväriä ja ihan hyvännäköisiäkin velour-ja trikoohousuja, erilaisia capreja, ja kaikenlaisia uheilukangasmatskusta tehtyjä housuja yms. joita tulee pidettyä kotona. Farkkuja ei tule koskaan pidettyä, ahistavat!
keikkua jakkupuvussa, niin johan nyt. Ja minä en taas näe kovinkaan suurta eroa farkkujen, ja esim. siistien suorien trikoohousujen kesken.
Jakkupuku-styleä. Kasvot meikattuina ja hiukset laitettuina. Korut ja huivit ja laukut kaikki sävysävyyn tiptop.
Kun pääsen kotiin, lentää jakkupuku nurkkaan.
Laitan päälle ihan mitä mieleni tekee ja missä minun on hyvä olla.Verkkarit on väärä ilmaisu. Mutta rennot ja kiristämättömät kuteet enivei.
MIKSI? Huh huh. Miksi niin moni ei panosta itseensä?
Herää kysymys, miksi sinä et. Tai anna olla, ei mua oikeasti kiinnosta.
Sain yhdet Levikset syksyllä ja kyllä mä pidin ne tosi siistinä. Viikkasin aina tuolille kun tulin koulusta ja laitoin kotivermeet päälle. Mä en voisi kuvitella, että pönötettäisiin miehen kanssa muissa kuin verkkareissa/collareissa kotona, mutta kyllä ne kotivaatteetkin on siistit.
Näytä mulle yhdet siistit verkkarit!
ja ihan sairasta että jos joku ehdottaa et ihmiset vois ehkä mahdollisesti olla jossain muissa kuin oloasuissa kotonaan niin heti ruvetaan puhumaan jostain pönötyksestä. Ei farkuissa kuule todellakaan tarvitse pönöttää! Ne on ihan peruskotivaatteet monille.
Pitöisköhän aloittaa ketju, jossa haukutaan fakkuja kotona käyttävät lyttyyn? Mitä hemmetin väliä sillä on millaiset housut jollain on kotonaan jalassa?
Mä löysin just kirpparilta tosi siistin Pierre cavallon fleece-asun, joka on kotona ihan lyömätön, nätti ja lämmin. Hinta 4€.
meillä kaikilla tärkätyt kalliit merkkivaatteet, taaperollakin. Jestas sentään, joku voi luulla meitä huonoiksi jos rentoudutaan kotona.
meillä kaikilla tärkätyt kalliit merkkivaatteet, taaperollakin. Jestas sentään, joku voi luulla meitä huonoiksi jos rentoudutaan kotona.
MIKSI? Huh huh. Miksi niin moni ei panosta itseensä?
Herää kysymys, miksi sinä et. Tai anna olla, ei mua oikeasti kiinnosta.
Vaan vastaan että panostan kauneuteen, en mukavuuteen. Mukavuus ja varsinkin rentous on ihan yliarvostettuja. Jos on kaunis ja ympärillä kauneutta, rentoutuu sitä ihan luonnostaan.
Emme käytä verkkareita, nehän ovat keinokuitua: lämpimässä hiostaa ja viileessä ovat kylmät sekä niistä tuulee läpi.
Puuvillaa (mahdollisimman puhdasta ja laadukasta) suosin omissa ja lasten arkivaatteissa, voi pestä myös kuumassa, jos tarve vaatii.
-collegehousuja ja -paitoja
-trikoomekkoja, -hameita, -paitoja ja -housuja
-farkkuvaatteita
-neuleita
En arvostele kenenkään pukeutumista sen paremmaksi tai huonommaksi kuin omaani, mutta minulle puuvilla on se JUTTU
-sekä ns."kankaisia" puseroita, housuja jne.
Ei mitään collegeja eikä veloureita eikä trikoita. Mulla on aina farkut paitsi lenkillä. Jos ulkona on pakkasta ja pitää olla sukkahousut farkkujen alla, niin sitten riisun sisällä farkut ja laitan hameen päälle.
En mä kyllä ymmärrä sitäkään, kun joillakin on aina farkut jalassa. Eikö voi joskus pitää jotain siistimpiä vaatteita eli esim. kangashousuja?
Ihmetyttää tosiaan, kun jotkut ilmeisesti luulee ettei muita housuja olekaan kuin ne iänkaikkiset farkut ja niissä mennään töihin, kylään, kauppaan, joka paikkaan.
moni tuntuu ajattelevan, että verkkarit on yhtä kuin ne "oikeat verkkarit", siis sellaiset keinokuituiset sähköstävät verkkakankaiset, pahimmassa tapauksessa ne 20v takaiset nappiverkkarit..
Mulle "verkkarit" on yhtä kuin mukavat housut. Nyt istun tässä Hugon mustat trikohousut jalassa. Todella nolot verkkarit. Not.
Farkuthan on mitä rennoin vaate, sekä miehillä että naisilla.
Ja kyllä farkkukangas on huomattavasti epämiellyttävämpää kuin joku oloasun housut
Mun mielestä on ihana laittaa jotain rentoa päälle kun olen kotona. En omista verkkareita mutta muita kotihousuja ja hameita kyllä, tosin mä voin niissä lähteä käymään vaikka kaupassa jos haluan, eikä tartte hävetä. Ne on ihan tätäpäivää, ehjät ja puhtaat.
Aloittaja on muuten vähän hukassa, aika harva käyttää mitään reikäverskoja silloin kun on vieraita kylässä... Mun yhdet suosikit on myös HM:n pyjamahousut, ne on aivan ihanat mutta niistä on pakko pian luopua, kun haarojen reikä on repeytynyt jo liian suureksi, harmittaa kun ovat niin ihanan pehmeät. On mulla odottamassa parit joogacaprit tai mitkä lie mutta ne on liian ihonmyötäiset ollakseen täydellisen rentoutuksen lähde.
vaihdan työvaatteeni mukavimpiin mahdollisiin vetimiin. Tällä hetkellä käytössä on H&M:n pyjamahousut ja muutama noin 10 vuotta vanha t-paita.
Mies ei ole sen parempi, hänen kotiverkkarinsa ovat varmaankin vähintään 15 vuotta vanhat, ja niissä on monta reikää.
Minusta tuo on itsensä satsaamista jos mikä - olla rennosti ja mukavasti omassa kodissa.
mikä niistä tavallistakin tavallisemmista farkuista tekee fiinimmät kuin jostain trikoo-, velour- tai collegehousuista?
Mä oon yrittänyt opetella käyttämään farkkuja. Ei vaan onnistu. Näyttää aina siltä, että oon pukeutunut vain yläosaan ja alaosassa on - noh, farkut.