Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kokemuksia deguista?

Vierailija
09.11.2011 |

Meillä pohditaan hamsterin ja degun välillä.. Hamsteri vähän arveluttaa, koska on yöeläin ja ei ole kiva jos kamu kukkuu yöt yksinään. Menee vähän pointti lemmikin hankkimiseen jos elellään ihan eri rytmeissä ;))

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon virikkeitä,ne eivät kesyynny, niistä ei oikeesti ole paljoa iloa, niiden sairastelut ja kuolemat on aika rankkoja, en suosittele kenellekään. Mikä vika on marsuissa, niitäkin on oltava 2 tai useampia, kesyyntyy helposti, helppo käsitellä, istuu mielellään sylissä, todella ihania.

Vierailija
2/3 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huom!! NE ovat HELPOSTI ALLERGISOIVIA!! Itse olen ties mille kaikelle allerginen (=siitepölyt ja ruoka-aineet), mutta eläimille olen ainoastaan hevosille sekä deguille. Ja degu allergia on todella paha, mä menen kymmenessä minuutissa tukkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Degu on enemmän rotan, marsun tai kanin kaltainen työmäärältään. Ei mikään helppo häkkilemmikki, tarvitsee ehdottomasti lajitovereita ja ison häkin.

Tavallinen syyrialainen on erakko, joten niitä ei oteta kuin yksi. Hamsteri vastaa hoitomäärältään hiirtä ja gerbiiliä eli on paljon helpompi kuin yllämainitut.

Kompromissi näiden väliltä on okahiiri (ei tosin käsittelylemmikki), kesyhiiri tai gerbiili. Ne elävät sekä yöllä että päivällä, eivätkä vaadi hamsteria enempää. Tosin kaikki em. ovat myös laumaeläimiä, joten yksi ei riitä (uroshiirtä lukuunottamatta).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi