81% pukeutuu kotiverkkareihin??? apua
MIKSI? Mä oon aina luullu et se on jotain legendaa. En ole onneks kuin kerran nähny yhden kaverini verkkareissa muualla kuin lenkkipolulla. En vois kuvitellakaan että olisin kotona jotenkin huonommissa vaatteissa kuin ihmisten ilmoilla. Huh huh. Miksi niin moni ei panosta itseensä?
Kommentit (109)
ettei mies meinaa saada näppejään pidettyä irti kun pidän pyjamapäivää :)
Joskus pidetään pyjamapäivää yhdessä koko päivä kun lapset ovat mummolassa ja voin vannoa, että meillä on erittäin kiihkeää ja hauskaa.....
mutta kai sitä nyt silti voi pukeutua kotona niin kuin ihmiset nyt normaalisti näyttää kodin ulkopuolella pukeutuvan? Eli siis hameeseen, mekkoon, farkkuihin, leggareihin ja tunikaan, sammareihin, suoriin housuihin. Onko sitä pakko vetää rentouskin överiksi ja näyttää rumalta jossain oloasussa vain jotta voi olla rento ja itsemääräämisoikeuttaan toteuttava. Miksette halua näyttää miehellenne ja lapsillenne hyvältä? Kulkevatko miehenne ja lapsennekin jossain kotirönttösissä? Jos mun mies rupeis kulkemaan täällä pyjamanhousuissa niin olis kyllä hyvin nopeesti ex-mies.
koko työpäivän, illalla ei enää jaksa.. sukkikset poois ja verkkarit + villasukat jalkaan:)
jos joku nyt tunnistaa mieheni niin sama se. Käy päivittäin lenkillä farkut jalassa. Lenkkarit on kuulemma huonot ja maihareilla pystyy juoksemaan tukevammin.
Mieheni on vahvasti kristitty, joten hän noudattaa Jeesuksen yhden vaatteen neuvoa. Eli pitää samat yhdet vaatteet päällä. Alusvaatteita vaihtaa.
Asiasta on riidelty monesti ja kaikki ostamani verkkarit on jääneet käyttämättä. Olen leikannut lahkeet ja käytän itse. Onneksi tuo Jeesuksen yhden vaatteen periaate ei ylety minuun ja lapsiini. Hän toteuttaa sitä ihan itse. Kuulemma luontokin kuormittuu vähemmän ja ei tule niin paljoa pyykkiä.
Hänellä on käytössään siis yhdet vaatteet ja kahdet alusasut eli t-paidat, sukat ja kalsarit + ne farkut joilla menee töihin, lenkille ja on kotonaan.
Pidetään kotona mahdollisimman mukavia vaatteita, ja koska meillä on lämmintä, niin collegehousuja lähinnä vaan talvella tai nyt kun lämmitys ei ole vielä päällä. Mieskin ottaa jopa alushousut pois ja kulkee kotona pelkissä collegepöksyissä ja t-paidassa. Hänellä on töissä usein puku tai rennompina päivinä tummat farkut ja kauluspaita.
Mä tykkään käyttää rentoja trikoomekkoja tai tunika-legginsit-yhdistelmää, ja talvella collegepöksyjä. Eipä ole tullut mieleenkään että kotona pitäis pukeutua sen tyylikkäämmin, ei mies eikä lapset varsinkaan siitä välitä, ne rakastaa mua tällasena kuin olen, ja mä niitä!
Minun työasuni on housu/jakkupuku. En tosiaan siinä asussa pönötä iltaani kotona, vaikka ne minulle räätälöity onkin ja mukavia päällä.
Jos minun työasuni olisi tyyliin farkut ja neule, en minäkään vaihtaisi vaatteita.
ahdistaa kaikki paksummat ja paksusaumaisemmat vaatteet, jotka ei anna täyttä liikkumavapautta ja vaihdankin kotivaatteet päälle heti kun tulen kotiin. Näin teen myös monen kaverin luona.
Mun kotivaattet on yleensä vuodenajasta riippuen pyjamanhousut, trikoo- tai collegehousut, villa- tai puuvillaleggingsit, trikootopit ja -paidat, hupparit ja ohuet neulepaidat. Mulla on paljon villasukkia ja ihanat lampaannahkatossut.
En oo koskaan tajunnutkaan, että joku häiriintyy siitä, ettei kaikki halua hengata kotona jotkut farkut (hyi, mä en edes omista yksiäkään farkkuja) jalassa.
Mieheni on vahvasti kristitty, joten hän noudattaa Jeesuksen yhden vaatteen neuvoa. Eli pitää samat yhdet vaatteet päällä. Alusvaatteita vaihtaa.Asiasta on riidelty monesti ja kaikki ostamani verkkarit on jääneet käyttämättä. Olen leikannut lahkeet ja käytän itse. Onneksi tuo Jeesuksen yhden vaatteen periaate ei ylety minuun ja lapsiini. Hän toteuttaa sitä ihan itse. Kuulemma luontokin kuormittuu vähemmän ja ei tule niin paljoa pyykkiä.
Hänellä on käytössään siis yhdet vaatteet ja kahdet alusasut eli t-paidat, sukat ja kalsarit + ne farkut joilla menee töihin, lenkille ja on kotonaan.
Eritoten raamattujen painamisen takia. Niiden takia kaadetaan jumalattomasti sademetsää nurin.
Sun mies on viisas. Ihmisten pitäisi lopettaa vaatteilla pelleily.
Hyvät farkut kestää pari vuotta kulutusta ja kunnollisilla maihareilla kävelee aktiivisesti viisikin vuotta.
Käytännössä ei tarvita, kuin alusasuja, joita voi vaihdella tarvittaessa.
Ei ne ole mitenkään huonommat vaatteet, vaan vain erilaiset kuin kodin ulkopuolella käyttämäni.
En voisi kuvitella olevani farkuissa kotona! Joustavat ja kepeät housut ovat parhaat. Tällä nimenomaan panostan itseeni, olen sellaisissa vaatteissa jotka eivät ahdista. Olen rento oma itseni, josta perhekin tykkää.
47:lle: missä seurakunnassa tuollaisia pukeutumissääntöjä jaetaan?! Melko lakihenkistä.
T. 48, Luterilainen, joka ei ole tuollaisesta edes kuullut...
todellakin vaihdan vaatteet kun tulen kotiin. On todella vaikea kuvitella että joku istuu kotonaankin viimeisen päälle tällättynä tai jäykissä farkuissa.
Laitan päälle mukavat housut, eli verkkarit tms. ja jonkun rennon paidan. Olo on kotoisa ja mukava. Näin myöskin ne paremmat vaatteet pysyvät puhtaina ja kulumattomina pidempään, ihan turha liata niitä kotona. Kun lähden ulos, vaihdan vaatteet, eikä se ainakaan mun aikaani tai energiaani kuluta yhtään.
( oonkin aina muuten ihmetellyt miten ihmiset saa vaattensa pilalle, ja valittavat huonolaatuisuutta.. mulla ei ole koskaan tätä ongelmaa, ei edes halpis vaatteiden kanssa. )
mutteivat halua häiritä farkkuihmisiä ja tahtovat säilyttää tietynlaisen tyylikkyyden ja kosketuksen länteen:
Action Jeans
http://farm4.static.flickr.com/3241/2514378731_dc1b473b3b.jpg
http://29.media.tumblr.com/tumblr_lfm5jgIxUr1qazvjlo1_500.jpg
Lopettakaa se jooga college-asuissanne heti!
Joogatkaa ja tervehtikää aurinkoa lännen malliin.
Sain yhdet Levikset syksyllä ja kyllä mä pidin ne tosi siistinä. Viikkasin aina tuolille kun tulin koulusta ja laitoin kotivermeet päälle. Mä en voisi kuvitella, että pönötettäisiin miehen kanssa muissa kuin verkkareissa/collareissa kotona, mutta kyllä ne kotivaatteetkin on siistit.
Kun kävelee kaupungilla, joka jampalla ja jampattarella on farkut jalassa. Tylsää...
sitä varten, että vauva saa puklata niille, esikoinen huitaista puuroisella kädellä, koiran karvoja joka ikisessä kohdassa, ruokaa laittaessa rasvapisarat tai muut roiskeet roiskuvat jne.
Sitä paitsi, haluan tuntea itseni freesiksi lähtiessäni kotia, enkä tosiaan tunne, jos on nuhjaantuneet vaatteet, joilla on välillä touhuttu keittiössä, pesty vessaa ja lapsia, siivottu jne. Ja kaikki kyykistelyt ja nostelut sekä koiran pikakusetukset on mukavampi tehdä mukavissa vaatteissa. Mun mielestä ihmisille on järjen käyttö sallittu useimmissa asioissa...
tai capreissa kotona. pienen vauvan äiti. en koe mitenkään tarpeelliseksi laittaa mitän muuta päälle. kuitenkin yrjötään kaikkien vaatteidn päälle, kieritään lattialla jne. rinnatkin kokoajan enemmän tai vähemmän esillä jotta voin vaivattomasti kotona ollessa imettää.. En ymmärrä mikä juttu tosta taas tehfään. hiukset aina siististi laitettu ja meikki. eli en mikään rekahunttelo vaikka lökäreitä käytänkin.,.
Minäkin olin tuota mieltä vielä 27-vuotiaana. Mutta pikkuhiljaa huomasin, että farkut ja muut kuluvat ja likaantuvat paljon nopeammin kun niitä käyttää kotonakin joten siirryin minäkin käyttämään kotiverkkareita tai kotifarkkuja, joita ei tarvitse pestä niin usein kuin toimistovaatteita. Sinäkin saatat kasvaa tuosta ulos.
Mä tosin tajusin jo 25v:na. ;) Vähän sitä ennen olin jo tajunnut ettei tarvitse meikata kun lähtee postilaatikolle tai lähikauppaan.. :D Myöskään korkkarit ei ole ihan välttämätön varustus em. reissuille, vaikka muuten korkkarit jalassa kuljenkin ja siisteissä vaatteissa, meikattuna.. ;)
on itseasiassa kolmenlaisia vaatteita. Nuhjuiset kotivaatteet, jotka kelpaavat siivoamiseen ja muuhun sotkuiseen puuhaan. niiden kanssa en ikinä kehtaisi lähteä ulos. Sitten on rennot vaatteet, esim. siisti trikoopaita ja siistit gollegehousut, joita pidän jos vaikka kaveri tulee käymään. Näissä vaatteissa voin lähteä myös ulos jos en jaksa enempää miettiä. Sitten on siistit vaatteet joita käytän "erityistilanteissa", ne vaihdan heti kotiin tultua. niissä tunnen oloni tyylikkääksi ja kauniiksi, mutten erityisen mukavaksi.
Kotiäitinä näitä "erityistilanteita" ( työ, illanistujaiset, shoppailureissut tms. ) on vain niin vähän, että välillä ihan harmittaa kun ei pääse laittautumaan.
Sain yhdet Levikset syksyllä ja kyllä mä pidin ne tosi siistinä. Viikkasin aina tuolille kun tulin koulusta ja laitoin kotivermeet päälle. Mä en voisi kuvitella, että pönötettäisiin miehen kanssa muissa kuin verkkareissa/collareissa kotona, mutta kyllä ne kotivaatteetkin on siistit.
Näytä mulle yhdet siistit verkkarit!
ja ihan sairasta että jos joku ehdottaa et ihmiset vois ehkä mahdollisesti olla jossain muissa kuin oloasuissa kotonaan niin heti ruvetaan puhumaan jostain pönötyksestä. Ei farkuissa kuule todellakaan tarvitse pönöttää! Ne on ihan peruskotivaatteet monille.
Näytä mulle yhdet siistit verkkarit!
ja ihan sairasta että jos joku ehdottaa et ihmiset vois ehkä mahdollisesti olla jossain muissa kuin oloasuissa kotonaan niin heti ruvetaan puhumaan jostain pönötyksestä. Ei farkuissa kuule todellakaan tarvitse pönöttää! Ne on ihan peruskotivaatteet monille.
vaatetusta kotioloihin kuin farkut.
Mä hengailen joko verkkareissa (joogaverkat tai kulahtaneet vanhat yöpuvun housut), sukkahousuissa tai pelkissä alkkareissa.
Kulahtaneet vaatteethan on just niitä mukavimpia, kun ovat kuluneet ihanan pehmoisiksi.
Mies tykkää kun olen sukkiksissa ja on itse joko pelkissä kalsareissa tai isänsä(!) vanhoissa verkkareissa.