Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

81% pukeutuu kotiverkkareihin??? apua

Vierailija
31.10.2011 |

MIKSI? Mä oon aina luullu et se on jotain legendaa. En ole onneks kuin kerran nähny yhden kaverini verkkareissa muualla kuin lenkkipolulla. En vois kuvitellakaan että olisin kotona jotenkin huonommissa vaatteissa kuin ihmisten ilmoilla. Huh huh. Miksi niin moni ei panosta itseensä?

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä voisi pitä niitä kotona. Siis ihan tavalliset pillifarkut. Kotona pidän mustia jumppahousuja, trikoisia. Paitaa en kyllä vaihda kotiintullessa koska käytän yleensä farkkujen kanssa trikoopaitoja jotka on ihan mukavia päällä.

Vierailija
22/109 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvaatteet usein pitää pesettää pesulassa, ja niitä ei sinne koko ajan jaksa olla viemässä. Verkkarit taas voi heittää kotona pesukoneeseen, eli ne voisi vaikka joka päivä pestä ilman sen suurempaa vaivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja t-paidassa.

Pitäisi ostaa oikeita kotivaatteita mutta köyhänä täytyy tyytyä nyt näihin.

Vierailija
24/109 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkaireita ei ole, mutta pyjama housut kylläkin. Jeps ja saatan mennä niillä, jopa kauppaan...

Vierailija
25/109 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI? Mä oon aina luullu et se on jotain legendaa. En ole onneks kuin kerran nähny yhden kaverini verkkareissa muualla kuin lenkkipolulla. En vois kuvitellakaan että olisin kotona jotenkin huonommissa vaatteissa kuin ihmisten ilmoilla. Huh huh. Miksi niin moni ei panosta itseensä?

Panostan siis itseeni pukeutumalla juurikin mihin mua huvittaa; joskus ne ovat verkkarit, joskus jotain muuta.

Jos en panostasi itseeni, antaisin jonkun muun määritellä

( sinun AP - ja kaltaistesi ), mitkä ovat "huonommat" vaatteet ja mitkä paremmat tai sopivammat mihinkin tilaisuuteen tai hetkeen.

Minuapa vaan ei määräile kukaan; sinua näemmä määräilee. Se on kyllä aika surullista.

Vierailija
26/109 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko mä vaihtaa ne vähän rennompiin vaatteisiin kun tulen kotiin, laitan perheelle ruokaa, pesen kuraisen koiran tai teen vaikka viikkosiivouksen? Ja jos saan, niin millaiset vaatteet te hyväksytte ylleni? Ilmeisesti farkut ovat vielä ok, mutta ei yhtään tätä joustavammat housut kuitenkaan?

Vierailija
27/109 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin tuota mieltä vielä 27-vuotiaana.

Mutta pikkuhiljaa huomasin, että farkut ja muut kuluvat ja likaantuvat paljon nopeammin kun niitä käyttää kotonakin joten siirryin minäkin käyttämään kotiverkkareita tai kotifarkkuja, joita ei tarvitse pestä niin usein kuin toimistovaatteita.

Sinäkin saatat kasvaa tuosta ulos.

Vierailija
28/109 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakkupuku-styleä. Kasvot meikattuina ja hiukset laitettuina. Korut ja huivit ja laukut kaikki sävysävyyn tiptop.

Kun pääsen kotiin, lentää jakkupuku nurkkaan.

Laitan päälle ihan mitä mieleni tekee ja missä minun on hyvä olla.

Verkkarit on väärä ilmaisu. Mutta rennot ja kiristämättömät kuteet enivei.

Vierailija
29/109 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vasta jokin aika sitten löytänyt kotiverkkarit, eli ihan varta vasten ostin kaupasta parit tällaset joustavat treenihousut (ei kylläkään velouria). Ja nyt ihmettelen miten olen joskus jaksanut olla aamusta iltaan farkuissa.

Vierailija
30/109 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tullaan töistä.

Miehellä työvaatteet jotka aika likaiset, niin vaihtaa colleghousut ja t-paidan. Itse vaihdan myös työpäivän jälkeen vaatteet joko collegehousuihin tai flanellihousuihin ja t-paitaa/pitähihaiseen t-paitaan.

En jaksa niillä samoilla vaatteilla pönöttää koko iltaa himassa. On se kivempi siivoilla ja touhuta jossain lökäreissä kun farkuissa/suorissa housuissa.

Kauppaan/asioille jos mennään vielä illalla vaihdan farkut jalkaan ja jonkun paidan. En riisu työvaatteet jos heti ruoan jälkeen mennään, eli kerkeen kotiin syömään ja taas mennään.

Ja ihan noissa kotivermeissä kumpikin meistä avaa oven. Ei meitä haittaa. Meillä jopa kaverit käy kylässä kun meillä kotivaatteet päällä.

Vierailija
31/109 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mukavat. Kyllä mä kotiäitinä käytän trikoo college ym housuja. Kauppaan laitan farkut. Vaikka olisi kuinka venyvät ja pehmeät farkut ei niistä mukavia saa tekemälläkään. Ulos mennessä kun pitää pukea vielä ulkoiluhousut päälle,niin jo on tönkkö olo. Ei ole ihme että hiivalääkkeitä mainostetaan joka puolella,jos naiset ovat kotonakin tiukat farkut jalassa. Monet lääkärit suosittelevat käyttämään jotain muita housuja kuin farkkuja juuri hiivan vuoksi.

Vierailija
32/109 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kai sitä nyt silti voi pukeutua kotona niin kuin ihmiset nyt normaalisti näyttää kodin ulkopuolella pukeutuvan? Eli siis hameeseen, mekkoon, farkkuihin, leggareihin ja tunikaan, sammareihin, suoriin housuihin. Onko sitä pakko vetää rentouskin överiksi ja näyttää rumalta jossain oloasussa vain jotta voi olla rento ja itsemääräämisoikeuttaan toteuttava. Miksette halua näyttää miehellenne ja lapsillenne hyvältä? Kulkevatko miehenne ja lapsennekin jossain kotirönttösissä? Jos mun mies rupeis kulkemaan täällä pyjamanhousuissa niin olis kyllä hyvin nopeesti ex-mies.

Vierailija
33/109 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oikein naurattaa, kun "virkaminästä" on jäljellä yläkertaan päästyäni lähinnä sukkahousut, jos sitäkään. Mies on heittänyt duunivaatteet pois jo suunnilleen autotallissa ja hipsii kalsareissa kohti polvipussihousujaan.

Näissä supermukavissa ja erittäin rumissa vetimissä me sitten hiipparoimme koko illan.

Vierailija
34/109 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kai sitä nyt silti voi pukeutua kotona niin kuin ihmiset nyt normaalisti näyttää kodin ulkopuolella pukeutuvan? Eli siis hameeseen, mekkoon, farkkuihin, leggareihin ja tunikaan, sammareihin, suoriin housuihin. Onko sitä pakko vetää rentouskin överiksi ja näyttää rumalta jossain oloasussa vain jotta voi olla rento ja itsemääräämisoikeuttaan toteuttava. Miksette halua näyttää miehellenne ja lapsillenne hyvältä? Kulkevatko miehenne ja lapsennekin jossain kotirönttösissä? Jos mun mies rupeis kulkemaan täällä pyjamanhousuissa niin olis kyllä hyvin nopeesti ex-mies.

Mua muutenkin ihmetyttää se, että suomalaisten kansallisvaatteeksi on tullut farkut, jotka sitten puetaan päälle ihan joka paikkaan, sopi ne tilanteeseen tai ei.

Vierailija
35/109 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. jos tykkää olla lasten kanssa lattiatasossa kokoamassa palapeliä tms.

Mulla on useimmiten kotona velourhousut ja -huppari, lapsetkin tykkää olla velouräidin sylissä, tuntuu mukavalta ihoa vasten ;)

Vierailija
36/109 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tarttis saada ajatukset kuriin, kun ajattelen miestäni, joka kulkee kotona pelkissä boksereissa ja näyttää äärest hyvältä...Itselläni on hänen vanhat bokserit ja t-paita ja mies tykkää.

Mitä lapsiin tulee, heillekkin on opetettu, että koulu ja vapaa-ajan vaatteet on erit.

Vierailija
37/109 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuljet töihin julkisella. Sitten istuksit töissä lukuisilla tuoleilla. Mistä tiedät mikä inkontinenssi-mummo tai ei-pesydy-ikinä-puli niilläkin tuoleilla on istunut? Plus kaikki ilmansaasteet, kura, loska ym. Nämä kannat sitten kotiisi ja istuksit tyytyväisenä sohvalla ja makoilet siinä inkontinenssi-mummun pissatahroissa?

Minulla on kotivaatteet erikseen syistä, että haluan olla kotona mukavissa vaatteissa enkä halua tuoda kaikenmaailman likaa kotiini. Kotivaatteet eivät kuitenkaan tarkoita mitään reikäisiä ja haisevia rytkyjä vaan puhtaita, ehjiä ja rentoja vaatteita.

Vierailija
38/109 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
39/109 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotioloissa saatan välillä tehdä aurinkotervehdyksiä, seistä päälläni tms. ja koen tämän nimenomaan itseeni panostamiseksi. Ei olisi mieltä olla siisteissä ja vähemmän venyvissä työvaatteissa.

Samoin ruokaa on mukavampi laittaa muissa kuin työvaatteissa; ei haittaa vaikka vähän roiskuisi.

Ei siinä montaa sekuntia mene, kun niitä vaatteita vaihtelee.

Julkisissakin kun välillä penkit ovat likaisia ja haisevat kuselle, niin en kyllä sängylleni halua niissä virallisemmissa kuteissa rojahtaa.

Vierailija
40/109 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein vaihdan kotivaatteet päälle kun tulen ulkoa. Kotivaatteet on verkkarit tai sitten juuri sellaiset täälläkin monta kertaa mainitut velourhousut. Ei ole rikkinäiset, virttyneet tai muuten kulahtaneet, mutta verkkarit kuitenkin. Joskus myös leggingsit ja joku pitkä huppari tai collari.

Tämä ihan mukavuussyistä. Lähtenyt todennäköisesti siitä, kun töissä pidin aina siistejä vaatteita ja vaihdoin ne kotona rennompiin, etteivät "rönttöönny" tai sotkeennu kotona.

Nykyisin kun olen kotona pienen kanssa, niin saatan kyllä olla koko päivän kotonakin farkuissa, koska olen aina sellaisissa vaatteissa, joita ei tarvitse varoa. Usein kuitenkin vieläkin vaihdan mukavampaa päälle kotiin tullessamme.