Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

naisella täytyy olla todella alhainen kipukynnys, jos...

Vierailija
31.10.2011 |

hän joutuu synnytyksessä turvautumaan kivunlievittämiseen esim. epiduraaliin.

Minä pelkäsin synnytystä etukäteen, kun useimmat naiset kertovat kuinka kamalaa se on. Minun synnytykseni kesti 39h ja ponnistusvaihe 1h 45min, mutta missään vaiheessa minulle ei tullut mieleenikään haluta kivunlievitystä. Minua siis mietityttää kuinka alhainen kipukynnys naisella on, jos tarvitsee lievitystä? Onhan se synnytys ehkä ajoittain lievästi epämukavaa, muttei pahempaa kuin esim. ummetus.

Kommentit (230)

Vierailija
181/230 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään kohtaa ap:n aloituksessa ei mainita, että kaikki kokevat kivun samalla tavalla!

Ap kirjoittaa: Minua siis mietityttää kuinka alhainen kipukynnys naisella on, jos tarvitsee lievitystä? Onhan se synnytys ehkä ajoittain lievästi epämukavaa, muttei pahempaa kuin esim. ummetus.

Mutta kuka jaksaa jatkaa keskustelua niitten kanssa jotka väittää mustaa valkoiseksi.

aloitukseesi: "Onhan se synnytys ehkä ajoittain lievästi epämukavaa, muttei pahempaa kuin esim. ummetus AINAKAAN MINUN KOHDALLANI" ettei tulisi näitä väärin ymmärryksiä.

Vierailija
182/230 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on takana viisi hyvin erilaista synnytystä, joissa myös kipu on tuntunut hyvin erilaiselta. Osassa synnytyksiä on käytetty kivunlievitystä (ilokaasu, petidiini, aquarakkulat) osassa ei. Ja jokunen synnytys on minusta ollut jopa ihan kivuton, ja tämä viimeisin teki kyllä niin s****nan kipeää... Mutta ehkä siis kipukynnykseni on muuttunut matkan varrella *reps*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/230 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitukseesi: "Onhan se synnytys ehkä ajoittain lievästi epämukavaa, muttei pahempaa kuin esim. ummetus AINAKAAN MINUN KOHDALLANI" ettei tulisi näitä väärin ymmärryksiä.

Ap:n elämä ei liene helppoa tolla pollalla. Väärinkäsityiksiä riittää.

Vierailija
184/230 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en periaatteestakaan halua ylimääräisiä mömmöjä kroppaani kuin äärimmäisessä tilanteessa ja synnytys ei ollut sellainen. Jännitin etukäteen synnytystä, koska tiesin etten missään nimessä haluaisi epiduraalia. Yllätyksekseni kivut olivat tosi vähäisiä. Olen kärsinyt kovemmistakin vatsakivuista esim. ollessani mahataudissa. Jokainen kokee synnytyksen eri tavalla, mutta toivoisin, että av-äipillä riittäisi ymmärrystä myös niitä kohtaan, joiden synnytys ei ole järjettömän kivulias. Ei ole häpeä myöntää ettei kestänyt synnytyskipuja, mutta häpeällistä on haukkua niitä, jotka ovat kestäneet.

Mulla oli myös ennakkoajatuksena, että mahdollisimman "luomuna" mennään. Mutta hepskukkuu, ne kivut olivatkin kohdallani niin kammottavia, että turvauduin epiduraaliin. Kyllä ymmärrän, että kaikilla ei näin ole, ja hienoa, että joidenkin synnytyskivut ovat ummetukseen verrannollisia. Mutta mielestäni tällaisten onnekkaiden naisten ei kannattaisi vähätellä muiden tuskia ihmettelemällä, että kyllä mahtaa olla epiduraalilla synnyttäneillä alhainen kipukynnys ja varmaan on raskausaikanakin valittanut jokaisesta pienestä kolotuksesta. Se on empatiakyvyn puutetta ei muuta. Olen puhunut!

Olet puhunut täyttä asiaa.

Mutta kun mikään määrä rautalankaa ei riitä...

en jaksa enää edes lukea tätä ketjua enempää, kun rautalanka ei voi vääntyä enää enempää!

Vierailija
185/230 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sitä mieltä

Voitko käsi sydämellä väittää, etteikö ap:n kirjoitus yleistäisi synnytyskivun niin, että se on KAIKILLA vain ummetuksen tasoa - > niillä jotka ottaa epiduuraalin on huono kipukynnys?

En minä ainakaan saa siitä sellaista käsitystä.Sori vaan.

Öh, kuvittelepa mieleesi kaikkein suuri kiputila, mitä olet koskaan kokenut (esim. hammaslääkärin poraaminen tai puhjennut umpisuoli). Tai jos et kovin suurta kipua ole koskaan kokenut, niin kuvittele esim. kuukautiskivut tai mahakivut tuhatkertaisina.

Sitten kuvittele, että olet kärsinyt synnytyksessä vastaavat kivut ja ottanut niihin epiduraalin ja lue ap:n teksit uudestaan. Onko vielä mielestäsi teksti ihan neutraali?

Vierailija
186/230 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on takana viisi hyvin erilaista synnytystä, joissa myös kipu on tuntunut hyvin erilaiselta. Osassa synnytyksiä on käytetty kivunlievitystä (ilokaasu, petidiini, aquarakkulat) osassa ei. Ja jokunen synnytys on minusta ollut jopa ihan kivuton, ja tämä viimeisin teki kyllä niin s****nan kipeää... Mutta ehkä siis kipukynnykseni on muuttunut matkan varrella *reps*

oletko olevinasi parempi ihminen kuin yhden lapsen synnyttäneet. Sellaisen kuvan annat kyllä tuolla kommentillasi!

Vierailija
187/230 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko olevinasi parempi ihminen kuin yhden lapsen synnyttäneet. Sellaisen kuvan annat kyllä tuolla kommentillasi!

Vierailija
188/230 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sitä mieltä

Voitko käsi sydämellä väittää, etteikö ap:n kirjoitus yleistäisi synnytyskivun niin, että se on KAIKILLA vain ummetuksen tasoa - > niillä jotka ottaa epiduuraalin on huono kipukynnys?

on miljoona kertaa kivuliaampi kuin synnytys.

Synnytys meni ilman kivunlievitystä.

Öh, kuvittelepa mieleesi kaikkein suuri kiputila, mitä olet koskaan kokenut (esim. hammaslääkärin poraaminen tai puhjennut umpisuoli). Tai jos et kovin suurta kipua ole koskaan kokenut, niin kuvittele esim. kuukautiskivut tai mahakivut tuhatkertaisina.

Sitten kuvittele, että olet kärsinyt synnytyksessä vastaavat kivut ja ottanut niihin epiduraalin ja lue ap:n teksit uudestaan. Onko vielä mielestäsi teksti ihan neutraali?

Vierailija
189/230 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silkkana vittuiluna! Eli kerran synnyttäneet on aivan idiootteja, jotka eivät tajua synnytyskivuista mitään. Joopa-joo!

Vierailija
190/230 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sitä mieltä

Vierailija
191/230 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sitä mieltä

Juu, näin me ihmiset ollaan erilaisia. Mulla synnytys oli paljon kivuliaampi kuin umpparitulehdus. En silti rupea ihmettelemään sitä, jos jollain umpparikivut ovat niin kauheita, että haluaa kivunlievitystä. Enkä ajattele, että on varmaan muutenkin sellainen ihminen, jolla on alhainen kipukynnys ja valittaa kaikesta mahdollisesta. :)

Vierailija
192/230 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sitä mieltä

Juu, näin me ihmiset ollaan erilaisia. Mulla synnytys oli paljon kivuliaampi kuin umpparitulehdus. En silti rupea ihmettelemään sitä, jos jollain umpparikivut ovat niin kauheita, että haluaa kivunlievitystä. Enkä ajattele, että on varmaan muutenkin sellainen ihminen, jolla on alhainen kipukynnys ja valittaa kaikesta mahdollisesta. :)

Vierailija
193/230 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos et ole provoilija, niin sääliksi käy noin tyhmät ihmiset.

Vierailija
194/230 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä ole mitään ihmettelemistä.

Vierailija
195/230 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todettu kipukynnys persoonakohtaiseksi jutuksi. Yksi kestää, toinen ei ja kolmas on siinä välillä, ei tuossa nyt mitään ihmeellistä ole.

Vierailija
196/230 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D :D :D

ihana olet

Vierailija
197/230 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri ihmisillä eri lailla. Itselläni ei kyllä ollut LÄHELLÄKÄÄN ummetusta. Synnytin ilman kivunlievitystä ja sattui niin helvetisti. Toinen vähemmän ja kolmas vähiten. Kait paikat oli jo niin löystyneet.

Vierailija
198/230 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsin epiduraalin sektioon. Eipä kukaan kysellyt haluanko käydä läpi kyseisen operaation ilman puudutusta.

hän joutuu synnytyksessä turvautumaan kivunlievittämiseen esim. epiduraaliin.

Minä pelkäsin synnytystä etukäteen, kun useimmat naiset kertovat kuinka kamalaa se on. Minun synnytykseni kesti 39h ja ponnistusvaihe 1h 45min, mutta missään vaiheessa minulle ei tullut mieleenikään haluta kivunlievitystä. Minua siis mietityttää kuinka alhainen kipukynnys naisella on, jos tarvitsee lievitystä? Onhan se synnytys ehkä ajoittain lievästi epämukavaa, muttei pahempaa kuin esim. ummetus.

Vierailija
199/230 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän joutuu synnytyksessä turvautumaan kivunlievittämiseen esim. epiduraaliin. Minä pelkäsin synnytystä etukäteen, kun useimmat naiset kertovat kuinka kamalaa se on. Minun synnytykseni kesti 39h ja ponnistusvaihe 1h 45min, mutta missään vaiheessa minulle ei tullut mieleenikään haluta kivunlievitystä. Minua siis mietityttää kuinka alhainen kipukynnys naisella on, jos tarvitsee lievitystä? Onhan se synnytys ehkä ajoittain lievästi epämukavaa, muttei pahempaa kuin esim. ummetus.

hän joutuu synnytyksessä turvautumaan kivunlievittämiseen esim. epiduraaliin. Minä pelkäsin synnytystä etukäteen, kun useimmat naiset kertovat kuinka kamalaa se on. Minun synnytykseni kesti 39h ja ponnistusvaihe 1h 45min, mutta missään vaiheessa minulle ei tullut mieleenikään haluta kivunlievitystä. Minua siis mietityttää kuinka alhainen kipukynnys naisella on, jos tarvitsee lievitystä? Onhan se synnytys ehkä ajoittain lievästi epämukavaa, muttei pahempaa kuin esim. ummetus.

vahingossa ponnistaa aivosi ulos. Ei sille enää mitään voi, tehty mikä tehty. Koita pärjätä Ap.

Vierailija
200/230 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ystävistäni eivät ole kestäneet synnytyskipuja ja ovat halunneet epiduraalin. Eräs ystäväni pelkäsi synnytystä ja vaati epiduraalin. Toista lastaan synnyttäesssä hänelle ei enää ehditty antaa epiduraalia ja jälkeen päin hän kertoi että se ensimmäisen synnytyksen epiduraalin laitto oli järkyttävämpää kuin toinen synnytys.