naisella täytyy olla todella alhainen kipukynnys, jos...
hän joutuu synnytyksessä turvautumaan kivunlievittämiseen esim. epiduraaliin.
Minä pelkäsin synnytystä etukäteen, kun useimmat naiset kertovat kuinka kamalaa se on. Minun synnytykseni kesti 39h ja ponnistusvaihe 1h 45min, mutta missään vaiheessa minulle ei tullut mieleenikään haluta kivunlievitystä. Minua siis mietityttää kuinka alhainen kipukynnys naisella on, jos tarvitsee lievitystä? Onhan se synnytys ehkä ajoittain lievästi epämukavaa, muttei pahempaa kuin esim. ummetus.
Kommentit (230)
Nämä synnytyksessä epiduraalia ym. vaativat ovat myös näitä, jotka koko raskausajan valittavat ja kitisevät muille joka pikku kolotuksestaan ja tekevät raskaudestaan ison numeron.
ei ollut muuta enää tarjolla kuin epiduraali ja ilokaasu. Ja epiduraalikin piti laittaa sitten äkkiä. Joten otin sen koska ilokaasusta ei ollut mitään iloa.
En tuotakaan kyllä tiennyt etukäteen.
Tarvitsin epiduraalin sektioon. Eipä kukaan kysellyt haluanko käydä läpi kyseisen operaation ilman puudutusta.
hän joutuu synnytyksessä turvautumaan kivunlievittämiseen esim. epiduraaliin.
Minä pelkäsin synnytystä etukäteen, kun useimmat naiset kertovat kuinka kamalaa se on. Minun synnytykseni kesti 39h ja ponnistusvaihe 1h 45min, mutta missään vaiheessa minulle ei tullut mieleenikään haluta kivunlievitystä. Minua siis mietityttää kuinka alhainen kipukynnys naisella on, jos tarvitsee lievitystä? Onhan se synnytys ehkä ajoittain lievästi epämukavaa, muttei pahempaa kuin esim. ummetus.
ja av-palstalaisten mukaan sektio ei edes ole synnytys!
Väännetäänpä tähän provoon vähän rautalankaa:
Eri naisilla tulee eri tasoiset kivut synnytyksessä. Samallakin naisella voi vaihdella eri synnytyksissä kivun taso.
Olen aina ajatellut olevani todella hyvä kestämään kipua. Esim. tulehtuneella umpisuolella pärjäsin hyvin todella pitkään kotona, kunnes tajusin, että joku voikin olla vialla. Toiset taas saavat heti helvetinmoiset umpparikivut.
Synnytyskivut olivat kuitenkin kohdallani avautumisvaiheen loppupuolella niin helvetinmoisia, että pyysin epiduraalin. Ja hyvä että sellainen on keksitty, sillä siitä aukeni taivas ja sain kerätä voimia ponnistusvaiheeseen.
Tarvitsin epiduraalin sektioon. Eipä kukaan kysellyt haluanko käydä läpi kyseisen operaation ilman puudutusta.
hän joutuu synnytyksessä turvautumaan kivunlievittämiseen esim. epiduraaliin. Minä pelkäsin synnytystä etukäteen, kun useimmat naiset kertovat kuinka kamalaa se on. Minun synnytykseni kesti 39h ja ponnistusvaihe 1h 45min, mutta missään vaiheessa minulle ei tullut mieleenikään haluta kivunlievitystä. Minua siis mietityttää kuinka alhainen kipukynnys naisella on, jos tarvitsee lievitystä? Onhan se synnytys ehkä ajoittain lievästi epämukavaa, muttei pahempaa kuin esim. ummetus.
Idiootti! kyse on alatie synnytyksestä! ja av-palstalaisten mukaan sektio ei edes ole synnytys!
Ja nyt tarkkana. Alatiesynnytys on yhdyssana.
Minä myös synnytin ilman epiduraalia enkä kokenut kipua mitenkään ylivoimaisen kovaksi. Tunnen myös erään naisen, joka pyörtyi ensimmäisen supistukseen.
Ahhhaahhhaha, sä varmaan jäät sitten ummetuksen takia saikulle ja joudut sairaalaan ;D
Hölmö..ei kipuja voi verrata ihmisten kesken.
Huono provo.
mutta nopeat synnytykset ovat toinen juttu, koska kroppa ei ehdi mukaan. Juuri viime viikolla äitipolilla sanottiin minulle tuosta..
Mutta onneksi olen synnyttänyt kuitenkin ilman kivunlievitystä, koska enhän muuten olisi nainen enkä mikään...
enkä aliarvioi naisia, jotka päätyvät kivunlievitykseen, enkä pidä itseäni lainkaan parempana. Ei tarvitse heti alkaa haukkumaan. Kysyin aivan asiallisesti, koska tunnen niin paljon synnyttäneitä naisia, joiden kokemukset ovat laidasta laitaan. Joidenkin mielestä synnytys on yhtä helvettiä ja joidenkin mielestä verrattavissa kuukautiskipuihin.
Tarkoitukseni oli siis kysyä kuinka alhainen kipukynnys näillä epiduraaliin turvautuvilla naisilla yleensäkin on? Anteeksi, jos koitte aloituksi loukkaavaksi.
terv AP
yrittää potkia kuollutta provoasi henkiin. Mä en usko että kukaan joka pystyy käyttämään internettiä ja kirjottamaan ymmärrettävää tekstiä voi olla niin tyhmä kuin ap esittää olevansa.
enkä aliarvioi naisia, jotka päätyvät kivunlievitykseen, enkä pidä itseäni lainkaan parempana. Ei tarvitse heti alkaa haukkumaan. Kysyin aivan asiallisesti, koska tunnen niin paljon synnyttäneitä naisia, joiden kokemukset ovat laidasta laitaan. Joidenkin mielestä synnytys on yhtä helvettiä ja joidenkin mielestä verrattavissa kuukautiskipuihin.
Tarkoitukseni oli siis kysyä kuinka alhainen kipukynnys näillä epiduraaliin turvautuvilla naisilla yleensäkin on? Anteeksi, jos koitte aloituksi loukkaavaksi.
terv AP
Synnytykset eivät ole vertailukelpoisia kokemuksia, koska ne ovat täysin subjektiivisia. Jokainen synnytys on erilainen jopa samalla naisella. Tuollaista asiaa ei voi mitata objektiivisesti, koska siinä on niin monta muuttujaa ja itsestä riippumatonta tekijää..
terv AP
Olen synnyttänyt epiduraalin kanssa, sillä en kestä kipua. Usein joudun päänsärkyynkin ottamaan Buranan, sillä ilman sitä minulle tulee tosi paha olo. Jos näen telkkarissakin synnytysohjelmia tai väkivaltaisia ohjelmia, alkaa vatsaani väntää, joten kai minulla on tosi alhainen kipukynnys.
käsitys, että pitkä, luonnollisesti etenevä synnytys voi ollakin siedettävä. Oma käynnistetty synnytykseni eteni sellaista tahtia että tuskat ennen epiduraalia olivat aivan hirvittävät. Vaikka olin todella kovaa kipua kokenut aiemminkin, sellaista en ollut osannut kuvitellakaan.
Miten vastataan kysymykseen "Kuinka alhainen kipukynnys epiduraaliin turvautuvilla naisilla on?" ? No, oisko vaikka "aika alhainen"? En minä tiedä.
Toisen kohdalla kivut lievemmät ja kestin ilman epiduraalia. Kolmannen kohdalla sektio ja epiduraali.
Yleisesti kipukynnykseni on mielestäni aika korkea.
käsitys, että pitkä, luonnollisesti etenevä synnytys voi ollakin siedettävä. Oma käynnistetty synnytykseni eteni sellaista tahtia että tuskat ennen epiduraalia olivat aivan hirvittävät. Vaikka olin todella kovaa kipua kokenut aiemminkin, sellaista en ollut osannut kuvitellakaan.
Voisiko joku pitkän synnytyksen kokenut kuvailla vähän synnytyksen etenemistä?
Itselläni synnytyksen kesto oli 3h, supistukset alkoivat heti 45-60 sek. mittaisina 2 minuutin välein.
t.aikaisemmin pituutta kommentoinut
mulla on varmaan sit tosi alhanen kipukynnys, synnytys kesti n kolme tuntia, ja luojalle kiitos sain epiduraalin, taju oli lähteä siinä touhussa, niin kauheesti sattui.
En edelleenkään tajua, mitä hienoa siinä on, että synnyttää ilman kivunlievitystä. Marttyyriäitiyden tavoittelu? Luomuhörhöily?
ni mä sanon niille ettei todellakaan saa puuduttaa ja kun multa poistetaan luomia niin mä sanon et hei luomuna vetästään. ja ai kauhee kun olin kitarisojen poistossa niin ne yritti mut nukuttaa mut hei mä sanoin et ei!
Mä olen synnyttänyt kolme lasta ilman mitään kivunlievityksiä ja helvettiä se on ollut. Sattu niin perkeleesti ja olisin ottanut ilomielin vaikka morfiinia tai ihan mitä vaan kunhan niistä kivuista olis päässyt eroon. No, en saanut ja kyllä sen jokainen kestää jos on pakko, mutta en mä näe mitään syytä nykyaikana, miksi pitäisi kärsiä kivuista jos niihin on helpotustakin olemassa.
Mä en ainakaan koe että olisin millän tavalla parempi tai autuaampi kun olen lapseni ilman kivunlievitystä synnyttänyt. Olishan se ollut ihan kiva edes kerran kokea se epiduraalin autuus mistä olen kuullut puhuttavan :)