Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

naisella täytyy olla todella alhainen kipukynnys, jos...

Vierailija
31.10.2011 |

hän joutuu synnytyksessä turvautumaan kivunlievittämiseen esim. epiduraaliin.

Minä pelkäsin synnytystä etukäteen, kun useimmat naiset kertovat kuinka kamalaa se on. Minun synnytykseni kesti 39h ja ponnistusvaihe 1h 45min, mutta missään vaiheessa minulle ei tullut mieleenikään haluta kivunlievitystä. Minua siis mietityttää kuinka alhainen kipukynnys naisella on, jos tarvitsee lievitystä? Onhan se synnytys ehkä ajoittain lievästi epämukavaa, muttei pahempaa kuin esim. ummetus.

Kommentit (230)

Vierailija
41/230 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hammaslääkärissä juurihoidot yms tehdään ilman puudutusta, mutta synnytyksessä tarvitsin kivunlievitystä.

Joten asialla ei ole yhteyttä.

Luulen että kipukynnys on periytyvää sorttia, lapseni ei paljon kuhmuista ja mustelmista piittaa. Hermostuu minulle kun kyselen, että missä sä oot satuttanut itsesi kun päässä hirvee kuhmu ja sinelmä.

Vierailija
42/230 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten olisi idiootti, koska haluaisin yrittää pärjätä ilman. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/230 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty otin epiduraalin, koska sellainen oli tarjolla ja tietenkin otan päänsärkyynkin kipulääkettä. Miksi en ottaisi? Miksi pitäisi kärsiä kivuista, oli kipukynnys korkea tai matala? Mitä hienoa siinä on? Typeräähän se vain on.

Vierailija
44/230 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten olisi idiootti, koska haluaisin yrittää pärjätä ilman. AP

epiduraalin ottajien huonolla kipukynnyksellä auttaa sua - miten? Ääh, miksi edes ylläpidän tätä aivokuollutta provoa.

Vierailija
45/230 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain muuta kun pikkuisen epämukavaa, kun pitää tällä asialla panikoida.

Vierailija
46/230 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat salaa epiduraalin seuraavalla kerralla ja haluat että kerromme sulle että epiduraalin ottaneilla ei ole huonompi kipukynnys.

Vierailija
47/230 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan seuraavaa vauvaani synnytämään mennessä ottaa heti epiduraalin, etten olisi idiootti, koska haluaisin yrittää pärjätä ilman. AP

No tuo nyt oli jo täysin idioottimainen kommentti! Tottakai on fiksua ensin kokeilla ilman kivunlievitystä, mutta ottaa sitä sitten, jos kivut yltävät saatanallisiksi tai ylipäätään sellaisiksi ettei niitä kestä.

Sanon vielä kerran saman minkä jo vähän aiemmin, tässä AP:lle taas rautalankaa kivuista:

"Eri naisilla tulee eri tasoiset kivut synnytyksessä. Samallakin naisella voi vaihdella eri synnytyksissä kivun taso.

Olen aina ajatellut olevani todella hyvä kestämään kipua. Esim. tulehtuneella umpisuolella pärjäsin hyvin todella pitkään kotona, kunnes tajusin, että joku voikin olla vialla. Toiset taas saavat heti helvetinmoiset umpparikivut.

Synnytyskivut olivat kuitenkin kohdallani avautumisvaiheen loppupuolella niin helvetinmoisia, että pyysin epiduraalin. Ja hyvä että sellainen on keksitty, sillä siitä aukeni taivas ja sain kerätä voimia ponnistusvaiheeseen."

Vierailija
48/230 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty otin epiduraalin, koska sellainen oli tarjolla ja tietenkin otan päänsärkyynkin kipulääkettä. Miksi en ottaisi? Miksi pitäisi kärsiä kivuista, oli kipukynnys korkea tai matala? Mitä hienoa siinä on? Typeräähän se vain on.

että yritän elämässäni pärjätä ilman lääkkeitä. En ota päänsärkyyn heti lääkettä vaan menen ulos raittiiseen ilmaa, kuukautiskipuihin auttaa lämpöpussi, alapään kutinään luonnon jogurtti ym.

Siksi on luonnollista myös synnyttää ilman lääkitystä.

Vierailija
49/230 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman epiduraalia ei ole edes synnyttänyt! Aivan kuin sektio ei ole synnytys! Hävetkää ihmiset!

Vierailija
50/230 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän elämässäni pärjätä ilman lääkkeitä. En ota päänsärkyyn heti lääkettä vaan menen ulos raittiiseen ilmaa, kuukautiskipuihin auttaa lämpöpussi, alapään kutinään luonnon jogurtti ym.

Siksi on luonnollista myös synnyttää ilman lääkitystä.

Eli sulla sen enempää kuin mullakaan ei ole kyse kipukynnyksen korkeudesta vaan periaatteesta. Sä yrität pärjätä lääkkeittä niin kauan kuin suinkin, minä en yritä pärjätä lääkkeittä. Siinä vastausta AP:llekin.

Vierailija
51/230 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi kertaa olen synnyttänyt luomusti mutta silti en tuomitse naista joka tarvitsee kivunlievitystä.

Jos minulla tuntuu pienikin vihlaisu hampaassa tai korvassa niin välittömästi otan särkylääkettä ja varaan lääkäriltä ajan.

Noita kahta kipua en kestä lainkaan vaikka synnytin ilman kivunlievitystä.

Vierailija
52/230 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yritän elämässäni pärjätä ilman lääkkeitä.

silti vaan pyysin synnytyksessä epiduraalin koska kipu oli täysin sietämäntöntä. En muista mitään mitä tapahtui siinä välissä kun pyysin ediduraalin ja kun se tuli, en muista tunteneeni kun piikki pistettiin ja niin edelleen. Siinä kohtaa on täysin tyhjää, muistan vain kauhean kuolemanpelon. Mut hei, ummetus ja niin edelleen.

Vierailija
53/230 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ap provo tai ei, idiootti hän on ja se on ihan oma valinta ja luonteenpiirre. Avaus on provona kulunut ja jos se on tehty tosissaan, se kertoo ettei ap tiedä ihmisistä ja elämästä mitään, hän on siis itse valinnut tietämättömyyden.

oma valinta. Ei kai kukaan noin tyhmä olisi jos voisi jotenkin valita. Eikä mulle avaudu oikein tuo valinta elämästä tietämiseenkään. Jos ihminen on tosi, tosi tyhmä, niin eihän se voi elämästä kauhean paljon tietää, kun se ei vaan tajuuuu.

Tarkoiitn omavalintaisella tyhmyydellä sitä, että keskittyy enemmän asioiden arvottamiseen kuin selvilleottamiseen. Fiksu ihminen osaa myös käynnistää keskustelun niin, että hänet tulee ymmärretyksi oikein, hän osaa siis ilmaista sen, mitä haluaa ilmaista. Silloin hän saa aikaan toivomansa keskustelun eikä joudu jälkikäten selittelemään. Miten käyttää kieltä on oma valinta.

Tyhmä ihminen miettii kaiken aikaa onko joku parempi kuin hän, laittaa kaikki asiat johonkin suoritepohjaiseen järjestykseen. Jos voi olla omissa silmissään hyvä vain siksi että muut ovat huonoja, koko kuva maailmasta, elämästä ja ihmisistä on aika yksioikoinen ja itsekeskeinen. Se on tyhmyyttä ja sille on vaihtoehtoja.

Avaus kertoo, että (tod. näk.) aikuinen ap ei tiedä ihmisen kivunkestosta mitään. Hän ei ole kuunnellut koulussa, välittänyt ottaa selvää tai kiinnittänyt huomiota kun tilaisuus havaintojen tekemiseen on tarjoutunut. Esim lapsena kun sattui leikeissä, toisiin sattui enemmän kuin toisiin. Se on oma valinta jos siitä ei oppinut mitään.

Vierailija
54/230 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko naisella alhainen kipukynnys,jos hän joutuu synnytyksessä turvautumaan kivunlievittämiseen esim. epiduraaliin vai onko kyse jostain muusta?

Minä pelkäsin synnytystä etukäteen, kun useimmat naiset kertovat kuinka kamalaa se on. Minun synnytykseni kesti 39h ja ponnistusvaihe 1h 45min, mutta missään vaiheessa minulle ei tullut mieleenikään haluta kivunlievitystä. Minua siis mietityttää kuinka alhainen kipukynnys naisella yleisesti on, jos tarvitsee lievitystä vai onko kyse jostain muusta? Onhan se synnytys ehkä ajoittain lievästi epämukavaa, muttei pahempaa kuin esim. polttava kuukautiskipu minun kohdallani.

AP

Vierailija
55/230 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi kertaa olen synnyttänyt luomusti mutta silti en tuomitse naista joka tarvitsee kivunlievitystä.

Jos minulla tuntuu pienikin vihlaisu hampaassa tai korvassa niin välittömästi otan särkylääkettä ja varaan lääkäriltä ajan.

"pieni vihlaisu" ja heti lääkäriin ja lääkettä!

PROVO!

Vierailija
56/230 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja esikoisen synnytykseen menin sillä asenteella, että luomuna mennään. Mutta, mutta, se kipu oli todella jotain sellaista, mitä en ollut osannut kuvitellakaan, ja epiduraaliin jouduttiin turvautumaan. Sama juttu toisella kertaa. Synnytyskipu on mielestäni aivan eri asia kuin vaikkapa päänsärky tai hammassärky tai mahakipu ummetuksessa tms. Näin ainakin minun kohdallani.

Vierailija
57/230 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
58/230 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se ei ole se kipukynnys vaan se kivun määrä ja laatu, joka eroaa enemmän. Mä en tarvinnut kipulääkettä murtuneeseen kylkiluuhun, viisaudenhampaiden poistamiseen (puudutus toki), tai mihinkään muuhunkaan. Mulla on ollut kovia selkäkipuja, ja nekin menee täysin ilman kivunlievitystä. En valita turhasta. Koen, että mulla on korkea kipukynnys.

Synnytyksissä, 4 kpl, kun supistukset on alkaneet, ne on ollut lähes kertalaakista sellaisia, että ennen kuin yksi loppuu seuraava jo alkaa - eli periaatteessa osan aikaa kaksi supistusta päällekkäin. Kivut sellaiset, että en vaan fyysisesti meinaa pysyä pystyssä, jalat ei kanna kivun takia, vaikka mitä tekisin, taju meinaa mennä. Voinhan mä antaa itseni mennä tajuttomaksi, jotta olisin sankari, mutta musta on fiksumpaa ottaa se epiduraali, jotta voin jollain tasolla olla mukana siinä synnytyksessä. Ja mulla se on kipujen voimakkuudesta huolimatta vienyt kaikki kivut pois.

Joo, on mulla menkkakipujakin ollut. Se on kuin vertaisi lapsen silitystä iholla (menkkakivut) siihen, että joku vetää sut kahtia poikki moottorisahalla (synnytyskivut). Siksi olen ottanut epiduraalin neljä kertaa.

Vierailija
59/230 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai saa kysellä kysymyksiä liittyen synnytykseen, mutta nuo on vaan suoraan sanottuna aika typeriä kysymyksiä:

Kuinka matala kipukynnys on naisella, joka ottaa synnytyksessä epiduraalin?

- No, jaa-a...

Miksi joku ottaa synnytyksessä epiduraalin?

- No oisko siksi, että muuten on kipuja?! Mut tää nyt on vaan villi veikkaus.

Vierailija
60/230 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen tosi kivulias ja pitkä synnytys...toinen kivulias, mutta ponnistus vaihe tosi helppo...kolmas ei niin kivulias, mutta ponnistu taas kamalaa...

Keskenmenoissakin koin kivun eritavalla..ensimmäinen keskenmeno tosi kivulias, mutta palautuminen nopeaa..toinen keskenmeno ei ollut kivulias yhtään, mutta vuosin itseni tiputukseen ja palauduin tosi huonosti....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme