Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi isovanhemmat odottavat vauvaperheen raahautuvan HEILLE jouluna??

Vierailija
30.10.2011 |

Taas yhtä tappelua joulusta! Ei kiinnosta pätkääkään lähteä pikkuvauvan kanssa anoppilaan/omille vanhemmille, vaikka kuinka olis MEEEEIDÄN EKA LAPSENLAPSI! Mitä sitten,se on meidän eka lapsi.

Ilmotin perheemme viettävän joulunsa tästä lähin kotonaan,ja sarvet otsassa ja syyllistäminen on melkoista.

Teillä sama laulu?

Kommentit (131)

Vierailija
101/131 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIKÖS SE OLE SINULLE TODELLA PALJON VAIVALLOISEMPI JOULU, (sorry capslockvahinko) jos aiot kutsua sukua ja vääntää kaikki pöperöt. Sitä olisi mun mielestä kohtuutonta vaatia vauvaperheeltä.

Mutta annan mä arvaan, olet aina mennyt äitin valmiiseen pöytään ja kuvittelet, että se valmistuu tosta vaan kahdessa tunnissa. Ei muuten valmistu.

Vierailija
102/131 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonne on matkaa 250km. Seuraavana jouluna ilmoitin, että emme lähde kahden vaippaikäisen kanssa sinkoilemaan minnekään, että vietämme joulun kotona. Tein heti sekä omille vanhemmilleni, että appivanhemmilleni selväksi, että jos haluavat osallistua lasten jouluun, niin tervetuloa meille. Lähes 10v olivatkin isovanhemmat molemmin puolin meillä. Nyt ollaan oltu pari joulua enemmän tai vähemmän omalla porukalla, kun vanhempani eivät ole jaksaneet tulla ja anoppi on ollut aattona toisella pojallaan, jossa on pieni lapsi. Meillä kyllä molemmat mummot toivat aina jotain ruokia tullessaan, aivan omasta halustaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/131 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä täällä kyllä tunnut lukevan näitä viestejä väärin. Ap ei ole missään vaiheessa VAATINUT isovanhempia tulemaan heille. Meinaa kyllä kutsua heidät kotiinsa, mutta ei odota että varmasti tulisivat ja vielä ruokien yms. kanssa.

Vierailija
104/131 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvojen kanssa ei todellakaan ole helppoa reissata. Meillä molemmat lapset huusivat vauvana kuin syötävät turvakaukalossa. Junalla oli mukava kulkea, mutta molemmat isovanhemmat ei asu rautatieaseman lähellä...Eli edes takaisin suhaaminen yhtä h...tiä...

Vierailija
105/131 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina mennyt mielelläni joulua viettämään vanhempieni luokse - joulu ei ole mitään ilman heitä, enkä itse nauti kestitsemisestä, joten olen vain iloinen, että äiti haluaa laittaa joulun (tottakai autan paljonkin, mutta päävastuu ei ole minun). Mutta jokainen perhe ja suku tyylillään - en osaa oikein samaistua angstiisi, ehkä meillä on vain sen verran paremman välit, ettei tuollaisesta asiasta koskaan kukaan suuttuisi - puolin tai toisin.

Mä selailen tätä ketjua ihan monttu auki.. PIdän sitä itsestäänselvyytenä, että joulu juhlitaan perheen kesken ja peheeseeni luen vanhempani ja sisarukseni. Kun tulee uusia perinteitä vastaan kumppaneiden myötä, ollaan istuttu alas ja sumplittu että miten tehdään. Joskus vietämme aaton yhdessä joskus taas joulupäivän. Meitä on 5 sisarusta joten kun huomioi kaikkien perheet niin ei ole varaa itkeä siitä aatosta, mutta AINA löytyy päivä kerääntyä yhteen koska meillä on tahtoa. Eikä ole stressiä. Kun kynttilänvalossa naljaillaan sisarusten kanssa ja katsotaan yhdessä kun meidän lapset leikkii niin kyllä siinä herkistyy rakkaudesta ja sitä joulu minulle on.

Vierailija
106/131 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että loukkaantuisin jos esikoinen perheineen ei tule meille. Mietin vain, että miten muut lapset suhtautuu jos miniä päättää, että isovanhemmat nyt tulee heille kun heillä on vauva. Muut sisarukset saa viettää joulun missä lystää.

Sinä itse tulkitsit tämän nyt ihan omien sumeiden raivopäälasiesi lävitse.

Jos muut lapset haluavat tulla kotiinsa joulunviettoon, ollaan hankalassa tilanteessa jos miniänä on ap.n tyylinen nainen, että sinne vain joulunviettoon kun he eivät halua matkustaa.

Miksi vauvaperhe ei voi viettää joulua keskenään ja antaa muiden sisarusten mennä viettämään joulua kotiinsa. Miksi sekoittaa kaikkien sisarusten joulu.

Kuten joku kirjoittikin tuolla.Ensin ei haluta mummolaan, sitten vingutaan kun joudutaan viettämään joulu keskenään omalla porukalla kun mummo ja pappa ei tullutkaan kun halusi viettää joulun omassa kodissaan muun perheen kanssa.

Hassuinta tosiaan oli vielä se, että ap vaatii, että isovanhemmat heille ja muut sukulaiset viettäkööt hänen puolesta joulunsa missä vitussa lystää. Ja lisäksi muiden pitää tuoda vielä jouluruoat hänelle kun häntä ei vittu kiinnosta joulua laittaa.

Missä kohtaa sanoin, että teidän pitää mennä esikoisen luo jouluksi ja kieltää aikuisia lapsia tulemasta teille? Käsitääkseni sanoin, että on itsekästä jos loukkaannut siitä, että esikoinen perheineen ei halua tulla teille.

että viettäkää joulunne missä lystäätte. Kotiinne teillä ei ole jouluna tulemista kun pitää mennä esikoisen perheeseen, ettei miniä saa hepulia.

Kukahan tässä on itsekäs?

kauhuissani, että mitähän tästä tulee jos esikoisen tyttöystävä on yhtä jäärä kuin ap.

Nykyään meillä käy kaikki lapset tyttö-ja poikaystävineen jouluna. Esikoisesta on tulossa isä ensi keväänä.

Meneekö tämä tosiaan sitten sellaiseksi väännöksi, että jos me jatkamme kotijoulun viettoa niin olemme itsekkäitä jos emme mene esikoisen luo viettämään joulua kun heillä on vauva. Kun minä haluaisin silti laittaa sitä joulua näille kolmelle nuoremmallekin lapselle, enkä raskisi jättää heitä viettämään joulua omissa kodeissaan kun meillä on ollut perinteenä viettää isoa joulua yhdessä.

Isovanhemmille tulee kyllä ongelmia jos heidän odotetaan lähtevän vain yhden lapsen perheeseen joulun viettoon ja muut lapset saavat viettää sen joulun sitten miten haluavat.

Eikö se ole ap. hiukan itsekästä?

Sinä tykkäät laittaa joulua perheellesi, joka ilmeisesti koostuu aikuisista lapsista ja heidän kumppaneistaan. Näillä kumppaneillakin taitaa olla vanhemmat? Onko sinun etuoikeus saada kaikki lapset puolisoineen ja lapsineen teille, mitenkäs ne puolisoiden vanhemmat...?

Ja se ei ole itsekästä, että sinä et halua kutsuttaessa lähteä lapsesi perheeseen joulunviettoon. Itsekästä on se, jos sinä vedät herneet nenään siitä, että joku lapsistasi joskus päättää viettää joulua omassa kodissaan, eikä haluakaan lähteä sun täydelliseen jouluun.

"Sinä täällä kyllä tunnut lukevan näitä viestejä väärin. Ap ei ole missään vaiheessa VAATINUT isovanhempia tulemaan heille. Meinaa kyllä kutsua heidät kotiinsa, mutta ei odota että varmasti tulisivat ja vielä ruokien yms. kanssa."

Jäi tuo alkuperäinen viesti äskeisestä vastauksestani pois..

Vierailija
107/131 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rikkoa samalla muiden jouluperinteet. Jos haluaa omat perinteet, viettää joulun itsekseen. Minä en ainakaan raahautuisi oman perheeni kanssa veljeni ja hänen vaimonsa kotiin ja kantaisi sinne jouluruokia. Viettäisimme joulun sitten kotona jos vanhempamme haluaisivat mennä heille. Mutta on se vanhemmillekin raskasta matkustaa monen lapsen luona jouluaattona, että sisarukset tuntisivat itsensä tasavertaisiksi. Muuten on aina joku kitisemässä, että miksi se meni tuonne tytön perheeseen, eikä tullut veljensä perheeseen.

Ymmärrän kyllä, ettei anoppi mielellään lähde miniän riesaksi miniän kotiin miniän haukuttavaksi. Mieluummin viettää joulunsa tyttönsä perheessä.

Mä olen aina mennyt mielelläni joulua viettämään vanhempieni luokse - joulu ei ole mitään ilman heitä, enkä itse nauti kestitsemisestä, joten olen vain iloinen, että äiti haluaa laittaa joulun (tottakai autan paljonkin, mutta päävastuu ei ole minun). Mutta jokainen perhe ja suku tyylillään - en osaa oikein samaistua angstiisi, ehkä meillä on vain sen verran paremman välit, ettei tuollaisesta asiasta koskaan kukaan suuttuisi - puolin tai toisin.

Mä selailen tätä ketjua ihan monttu auki.. PIdän sitä itsestäänselvyytenä, että joulu juhlitaan perheen kesken ja peheeseeni luen vanhempani ja sisarukseni. Kun tulee uusia perinteitä vastaan kumppaneiden myötä, ollaan istuttu alas ja sumplittu että miten tehdään. Joskus vietämme aaton yhdessä joskus taas joulupäivän. Meitä on 5 sisarusta joten kun huomioi kaikkien perheet niin ei ole varaa itkeä siitä aatosta, mutta AINA löytyy päivä kerääntyä yhteen koska meillä on tahtoa. Eikä ole stressiä. Kun kynttilänvalossa naljaillaan sisarusten kanssa ja katsotaan yhdessä kun meidän lapset leikkii niin kyllä siinä herkistyy rakkaudesta ja sitä joulu minulle on.

Vierailija
108/131 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laspsiperheenä. Ei ole syyllistetty. Joskus käyty jonain joulupäivänä anopilla, joka asuu viereissä kaupungissa eli lähellä.

Vierailija
109/131 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari ensimmäistä vuotta menimme isovanhemmille, sitten päätimme että tämä oli nyt tässä :). Meille saa tulla, kotona olemme.

Miehen vanhemmat ovat olleet meillä pari kertaa, minun äitini joka joulu. Me itse kotona.

Vierailija
110/131 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluun on vielä sen verran aikaa, että mitä hittoa sitä ressaamaan näin etukäteen?

Ja hei, ei sinne ole pakko mennä eikä kenenkään ole pakko tulla teille.

Vierailija
111/131 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vietettiin ennen lapsia miehen kanssa jouluaatto puoliksi molempien vanhempien luona. Ei ollut mikään ongelma, kun vanhemmat asuivat niin lähellä. Kahden lapsenkin kanssa vielä kuljettiin, mutta kun kolmas syntyi, niin mun äitini kysyi, että olisko helpompi viettää joulua meillä. Tottakai oli itselleni helpompi! Mun vanhemmat tuovat aina osan ruuista, koska äitini niin ehdotti. Muutama joulu tehtiin niin, että käytiin syömässä mun vanhemmilla ja sitten ajettiin haudan kautta meille avaamaan paketit. Niitä paketteja, kun ei neljälle lapselle viitsi kuljettaa edestakaisin. Nyt jo kolmas tai neljäs joulu näin, että mun vanhemmat ja molemmat veljeni tulevat meille aatoksi. Toisella veljelläni on oma perhe, mutta hänen vaimonsa haluaa tulla myös meille joulua viettämään, koska kuulemma meillä on niin mukava käydä! :) Tää on meille tosi ihana ratkaisu! Miehelleni on myös tämä ollut kaikista paras vaihtoehto. Appivanhemmat viettivät monia vuosia ulkomailla joulut, joten heidän kanssaan ei olla aattoja vietetty. He tulevat käymään sitten tapanina tai joulun jälkeen. Tämä on kaikille paras ratkaisu ja onneksi kaikki on tyytyväisiä! :) Mieheni vanhemmat olisi myös tervetulleita meille, mutta vierailevat jouluna muualla. Onneksi suht kivuttomasti ollaan saatu joulusta sellainen, että se miellyttää kaikkia! :)

Vierailija
112/131 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan äidillä on oikeus marssia suoraa pöytään ja olla tekemättä mitään, ruokailun ajan koko päivän ruokien kanss uurastanut äiti voi viihdyttää vauvaa. MINÄ olen nyt ÄITI ja MINULLA on nyt NIIN RANKKAA vauvan kanssa, että MINÄ saan palvalua. MINÄ OLEN nyt niin kiireinen, että en voi edes laittaa joulua kotona! ... Mistä näitä avuttomia oman navan tuijottajia riittää?! (huom! Tämä äskeinen ei koskenut pitkäaikaissairaiden-, koliikki-, tai muuten oikeasti erityisen vaativien vauvojen vanhempia)

Vierailija
113/131 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, MEILLÄ on nyt vauva ja meillä on NIIIIIIN rankkaa! Vauvan äidillä on oikeus marssia suoraa pöytään ja olla tekemättä mitään, ruokailun ajan koko päivän ruokien kanss uurastanut äiti voi viihdyttää vauvaa. MINÄ olen nyt ÄITI ja MINULLA on nyt NIIN RANKKAA vauvan kanssa, että MINÄ saan palvalua. MINÄ OLEN nyt niin kiireinen, että en voi edes laittaa joulua kotona! ... Mistä näitä avuttomia oman navan tuijottajia riittää?! (huom! Tämä äskeinen ei koskenut pitkäaikaissairaiden-, koliikki-, tai muuten oikeasti erityisen vaativien vauvojen vanhempia)

...mutta kun on useampia pieniä, ja vielä työt, työreissut, rempat siihen lisäksi ja kruununa 1000 km jouluajamista, niin ehkä hei eri juttu.

Vierailija
114/131 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mahdollisesti kutsun porukkaa (vanhemmat,sisarukset) meidän kotiin,mutten ole päättänyt vielä sitäkään. Vituttaa niin,että oletetaan aikuisten ihmisten menevän sinne ja tänne jouluksi siksi,että niin on 31 vuotta tehty. Ja viitsitään vielä loukkaantua! Etenkin kun meillä nyt 2kk vauva ja he hyväkuntoisia,autollisia isovanhempia.

Kiitos vinkistä,jos kutsun porukkaa tänne,pyydän tuomaan osan ruokia mukanaan.

-ap

Mitä edes kutsumaan, jos kerran pitää vieraitten sapuskat raahata, pyh. Olkaa omissa oloissanne ja tyytykää siihen. Harmittamaan jää, niin sinua kuin isovanhempiakin. Ja kenties vauvaasi isompana lapsena kun katsoo joulukivia ja kysyy "Miksei mummo ja pappa ollut siellä"

"Koska äiti ei pääse liikkeelle sen yhden pienen vauvan kanssa, eikä jaksanut tehdä koko joulumenua suvulle"

Oi tsiisus.

Vierailija
115/131 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden "tavallisen" vauvan kanssa ei pitäisi olla vaikea ajella kohtuulista matka mummolaan, mutta nämä tuoreet vanhemmat luulevat tosiaan, että pikkuvauva-aika yhden kanssa on jotain ylitsepääsemättömän rankkaa :-D

Vierailija
116/131 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on naurettavaa kököttää joulu kotona vauvan kanssa vain siksi, että ei halua antaa isovanhemmille periksi ja vauva on TEIDÄN. Vauvan kanssa on sitä paitsi helppo matkustaa ja parhaimmillaan joulu isovanhempien luona voi tarkoittaa lepohetkiä myös vanhemmille.

No, jokainen tavallaan mutta meillä vietetään aina joulua isovanhempien luona. Meidän lasten mummolat sijaitsevat reilun 2000km päässä toisistaan mutta joulunvietot ovat sujuneet jo 9v ilman ongelmia. Meillä on alusta asti ollut sellainen tapa, että joka toisen joulun vietämme minun vanhempieni luona ja joka toisen anoppilassa. Ja vastavuoroisesti uutta vuotta vietetään toisessa paikassa eli aina joulunpyhien/vuodenvaihteen aikaan käymme molemmissa paikoissa. Tämä järjestely on tasapuolinen eikä tarvitse tapella. Meille vanhemmille tämä järjestely tarkoittaa toki paljon työtä, kun pitää ensin pakata tavarat, lahjat ym. ja matkustaa joko 500km autolla tai 1800km lentokoneella - ja muutaman päivän päästä pakkailla taas tavarat kasaan ja siirtyä seuraavaan paikkaan. Lapsista tämä järjestely on todella kiva - tavallaan olisi mukava viettää joulua oman perheen kesken kotosalla mutta toisaalta lapset nauttivat suuresti isovanhempien, serkkujen ja muiden sukulaisten seurasta. Myös sisarukseni ovat mukana tässä "rytmissä" eli joka toinen joulu vietämme vanhempieni luona joulua isolla porukalla ja seuraavana kaikki ovat joulun puolisoidensa kotona (ja kaikki osapuolet ovat olleet tyytyväisiä).

Ymmärrän toki, ettei kaikilla ole sellaista mummolaa, jonne haluaa mennä joulua viettämään mutta pitkälti on omasta halusta kiinni tapellaanko joka joulu vai ei. Itsekäs ei kuitenkaan kannata olla vaan ajatella asiaa lapsen ja isovanhempien kannalta - heidän ilonsa takia ainakin minä olen valmis joustamaan ja näkemään ylimääräistä vaivaa.

Vierailija
117/131 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen joulun ja joulupöydän rakentaa? Eikö saisi lapsen saatuaan enää ottaa kutsua vastaan perinteiseen joulunviettoon?

Mä olin se koliikkivauvan äiti, mutta mentiin siis lapsen tokanankin jouluna sinne mummolaan. En nyt muista tarkkaan, mutta olisinko silloin pikkuisen enemmän osallistunut ruuanlaittoon. Kaupassa käytiin yhdessä ja maksoin osan, vaikkei olisi tarvinnut. Mutta siis useammin mummot täällä meillä käy ja kyllä mä mielelläni heille kahvipöydän laitan ja jos on ruoka-aika, niin toki saavat syödäkin, jos haluavat. Toki ymmärrän, että joulupöydän laittaminen on paljon työläämpää, mutta jos yksin elävä mummo nyt haluaa jälkeläisilleen joulupöydän pistää, niin en mä nyt näe, että on jotenkin kamalaa ottaa se kutsu vastaan. Meijän suvussa on muutenkin aina autettu toisia ja oltu vieraanvaraisia ihan vilpittömästi.

Nyt meillä on isompi asunto, joten voipi olla, että tänä vuonna pyydetään mummot sitten meille joulunviettoon. Mutta saa nähdä, voi olla, että äitini haluaa olla kotonaan ja ei meillä ole mitään sinne menemistä vastaan. Tosiaan siis: mummot käyvät meillä useammin noin arkena, koska heidän on yksinkertaisesti helpompi tulla meille kuin toisinpäin. Me asutaan keskustassa autottomana ja isovanhemmilla on tänne muutakin asiaa, joten tapaamiset onnistuvat sitten vaivattomasti samalla ja toiselle ei edes pääse helposti julkisilla, eli sen suhteen ollaan melkeinpä autokyytien varassa. Jos me nyt muutaman kerran vuodessa sitten sinne kutsuttuna mennäänkin, niin miksen voisi mennä sinne vieraana? Toki siis autan kyllä vaikkapa ruuanlaitossa, jos halutaan, mutta kyllä mä annan sen tilankin siinä, jos kerran tykkää meille pöydän hienoksi laittaa. Kyllä mekin heitä viedään syömään vaikkapa ravintolaan äitienpäivänä, jne.

Kun isovanhempani olivat elossa, meillä oli tapana mennä heidän luokseen jouluksi ja meitä ei ollutkaan mikään ihan pieni porukka. Toki jokainen toi silloin jotain joulupöytäänkin tai osa oli auttamassa valmisteluissa. Nykyäänkin vielä vieraillaan kutsuttuna joulun aikaan tädeillä ja serkuilla, välillä isolla porukalla kerrallaan. Meillä nyt on melko läheiset suhteet. Joulu on perhejuhla ja mä lasken siihen perheeseen myös meidän vanhemmat sekä veljeni perheineen. Laajemmin vielä kaikki tätini, setäni ja serkkuni. He kun ovat olleet osana jouluperinteitämme ja niin paljon kaikkea muutakin.

Vierailija
118/131 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on naurettavaa kököttää joulu kotona vauvan kanssa vain siksi, että ei halua antaa isovanhemmille periksi ja vauva on TEIDÄN. Vauvan kanssa on sitä paitsi helppo matkustaa ja parhaimmillaan joulu isovanhempien luona voi tarkoittaa lepohetkiä myös vanhemmille.

No, jokainen tavallaan mutta meillä vietetään aina joulua isovanhempien luona. Meidän lasten mummolat sijaitsevat reilun 2000km päässä toisistaan mutta joulunvietot ovat sujuneet jo 9v ilman ongelmia. Meillä on alusta asti ollut sellainen tapa, että joka toisen joulun vietämme minun vanhempieni luona ja joka toisen anoppilassa. Ja vastavuoroisesti uutta vuotta vietetään toisessa paikassa eli aina joulunpyhien/vuodenvaihteen aikaan käymme molemmissa paikoissa. Tämä järjestely on tasapuolinen eikä tarvitse tapella. Meille vanhemmille tämä järjestely tarkoittaa toki paljon työtä, kun pitää ensin pakata tavarat, lahjat ym. ja matkustaa joko 500km autolla tai 1800km lentokoneella - ja muutaman päivän päästä pakkailla taas tavarat kasaan ja siirtyä seuraavaan paikkaan. Lapsista tämä järjestely on todella kiva - tavallaan olisi mukava viettää joulua oman perheen kesken kotosalla mutta toisaalta lapset nauttivat suuresti isovanhempien, serkkujen ja muiden sukulaisten seurasta. Myös sisarukseni ovat mukana tässä "rytmissä" eli joka toinen joulu vietämme vanhempieni luona joulua isolla porukalla ja seuraavana kaikki ovat joulun puolisoidensa kotona (ja kaikki osapuolet ovat olleet tyytyväisiä).

Ymmärrän toki, ettei kaikilla ole sellaista mummolaa, jonne haluaa mennä joulua viettämään mutta pitkälti on omasta halusta kiinni tapellaanko joka joulu vai ei. Itsekäs ei kuitenkaan kannata olla vaan ajatella asiaa lapsen ja isovanhempien kannalta - heidän ilonsa takia ainakin minä olen valmis joustamaan ja näkemään ylimääräistä vaivaa.

ei minkäänlainen väsymys paina kun jaksatte vapailla tuossa määrin reissata. Teillä näyttää lisäksi olevan joulusta uuteen vuoteen vapaata. Taidatte olla opettajia. Normaaleilla ihmisillä ei ole joulun aikaan yhtään ylimääräistä vapaapäivää, ellei sitä jollain konstilla saa itselleen tehtyä.

Vierailija
119/131 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minkäänlainen väsymys paina kun jaksatte vapailla tuossa määrin reissata. Teillä näyttää lisäksi olevan joulusta uuteen vuoteen vapaata. Taidatte olla opettajia. Normaaleilla ihmisillä ei ole joulun aikaan yhtään ylimääräistä vapaapäivää, ellei sitä jollain konstilla saa itselleen tehtyä.

No joulusta uuteen vuoteen on about 4 työpäivää, joten eiköhän aika moni muukin kuin opettajat kerää siihen pitämättömiä vapaita. Reippaita olette! Meilläkin samanlaiset ajatukset, mut matkaa onneksi vain 450km ja 300km

Vierailija
120/131 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki voi kerätä vapaita joulua varten ja olla pois miten tykkää työpaikaltaan. Ei todellakaan tekisi mieli viettää joulunpyhiä ruuhkissa, kaikki kun eivät tosiaan asu leppoisan iltakävelymatkan päässä toisistaan. Kaiken lisäksi anoppi tekee joulusta stressaavan työleirin johon olettaa minun osallistuvan kaikkien muiden maatessa sohvalla "valmista ruokapöytää" odotellessa. Minä ja mieheni emme edes pidä suurimmasta osasta jouluruoista ja miksi hitossa niitä pitää tehdä niin paljon, että niitä joutuu syömään vähintään viikon putkeen? Itse luottaisin Saarioiseen ja muutenkin minimaaliseen osaan niistä ruoista mitä muka pitäisi olla. Haluaisin alkaa kehitellä omat jouluperinteemme omassa rauhassa. Jo lapsetkin ovat sanoneet että haluaisivat olla kotona jouluna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä