Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuttuisitko, jos vanhempasi tekee testamentin jossa et saa mitään, ja vaativat luopumaan vielä lakiosasta?

Vierailija
11.07.2022 |

Kaikki siis siksi, että he haluavat varmistaa että suosikkilapsi saa ihan kaiken?
Vanhemmat olleet aina siis erittäin epäreiluja ja toista lasta susosittu, toista hylkeksitty. Myös koko aikuisuuden ajan vain suosikki saanut tukea, apua, rahaa, inhokki ei mitään.

Mä loukkaannuin, sillä lapsenikaan ei saa nyt mitään suvun metsää koskaan kun kaikki menossa sisarukselle. Ja ei, en ole se hulivili lapsi, vaan se kunnollinen, ahkera, asiansa hyvin hoitanut. Silti inhottu ja syrjitty.

Miten sinä reagoisit? Loukkaantuisitko?

Kommentit (177)

Vierailija
1/177 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisin ihmeissäni ja lakiosasta en luopuisi. 

Vierailija
2/177 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on muuten yllättävän yleinen kuvio, joskin salattu ja piilotettu koska koko asia on tabu. Omassa suvussa ollut samaa kuviota, välit siinä meni. Jännää oli että syrjitty lapsi häpesi asiaa ja pyrki salaamaan sen, oikeastaan sen lellikkilapsen olisi pitänyt hävetä ennemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/177 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luopuisi lakiosastani.

Vierailija
4/177 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Heidän rahojaan, ei minun.

Vierailija
5/177 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa uskoa että sulle olisi ihan ok että sinä et saisi koskaan pennin latia, joululahjaa, synttärilahjaa, ja samalla sisarukselle ostetaan autoa, mökki, asunto.

Meillä just tätä. Ei todellakaan ole sellainen asia missä kohautetaan olat ja sanotaan heidän rahat.

T. Toinen syrjitty lapsi

Vierailija
6/177 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin aihetta suuttua. Oikeastaan molemmille, sekä vanhemmille että suosikille. Ei se suosikki yleensä ole varsinainen syypää suosimiseen, mutta liki aina se sen hyväksyy silti, eikä puolusta sitä syrjittyä siskosta.

Samaa kokenut.

Vierailija
7/177 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lakiosasta tartte luopua. Se on nääs minimi.

Vierailija
8/177 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän luovu lakiosastasi, ethän? Pidä puolesi edes lapsesi vuoksi!

Vierailija
9/177 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lakiosasta tartte luopua. Se on nääs minimi.

Näin. Kannattaa tutustua asiaan tarkemmin. Jos ap ei ole tehnyt mitään todella raskasta abhempiaqn kohtaan, niin lakiosa kuuluu hänelle.

Vierailija
10/177 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakiosa kuuluu kaikille perheen jälkeläisille.

Vierailija
11/177 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos sisaruksesi on saanut kalliita lahjoja kuten auton/mökkiä tms., vaadi ne luettavaksi ennakkoperinnöksi. Arvelen, että sut on niin pahasti lytätty ettet edes koe anssitsevasi mitään tai sinulla ei ole voimia puolustaa itseäsi, mutta ajattele koko ajan lastasi. Ajattele, että puolustat häntä, ja vaadit mitä hänelle kuuluu.

Vierailija
12/177 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika usein nuo metsät sun muut on tulleet perintönä aiemmilta sukupolvilta. Miten yksi sukupolvi olisi oikeutettu määräämään niistä enemmän kuin muut?

Vierailija
13/177 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa uskoa että sulle olisi ihan ok että sinä et saisi koskaan pennin latia, joululahjaa, synttärilahjaa, ja samalla sisarukselle ostetaan autoa, mökki, asunto.

Meillä just tätä. Ei todellakaan ole sellainen asia missä kohautetaan olat ja sanotaan heidän rahat.

T. Toinen syrjitty lapsi

Mun vanhemmilla ei ensinnäkään ole rahoja ostaa kenellekään mökkejä ja autoja. Olen selvästi varakkaampi jo nyt kuin vanhempani, joten luonnollisestikaan raha ei näyttele meidän välisissä suhteissa minkäänlaista osaa. 

Ja perimmiltäänhän tässä ei olekaan kyse rahasta, joten voisitko pitää sen ylimielisen pääsi kiinni. Tässä on kyse syrjinnästä ja eriarvoisesta kohtelusta.

Vierailija
14/177 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lässyn lässyn ap. Mee takasi nukkumaan, olet sekaisin kuin seinäkello.

No olen töissäkäyvä, koulutettu ja älykäs ihminen. En ole mitenkään sekaisin eikä koskaan ole ollut mt-ongelmia. En vaan voi sille mitään että vanhempani ovat todella hankalia, ehkä jopa jotenkin sairaita.

Vierailija
15/177 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta todella moni unohtaa, että sitä pitää vaatia, sitä ei saa automaattisesti.

Vanhempien ei kannata etukäteen kertoa testamentista kenellekään, säilyy välit parempina. Olkoot tuo yllätys rintaperillisille, jotka saavat sitten ryhtyä moittimaan testamenttia.

Vierailija
16/177 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo, porvoolainen perintöjuttu taas.

Ja aamun tyhmä porukka uskoo täysillä, kaiken mitä palstalta lukee.

Tämä on kuule yleistä. Mulle on tehty samoin. Tätä tekee sellaiset vanhemmat jotka on mt-ongelmaisia tai pahansuopia, tai narsistisia. Ja tätä on tehty suomessa jo vuosisatoja, niin ne ennenkin meni maatilat suosikkilapselle ja muut jäi nuolemaan näppejään.

Jos sinä olet hyvästä perheestä ja sulla hyvät vanhemmat, voi olla järkytys että kaikilla ei ole sellaiset. Tietäisitpä millaisi vanhempia joillain meistä on.

T. Psykovanhemman lapsi

Vierailija
17/177 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos siitä luopui (painostettuna) niin silloin ei kuulu

Vierailija
18/177 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Toinen syrjitty lapsi

Mun vanhemmilla ei ensinnäkään ole rahoja ostaa kenellekään mökkejä ja autoja. Olen selvästi varakkaampi jo nyt kuin vanhempani, joten luonnollisestikaan raha ei näyttele meidän välisissä suhteissa minkäänlaista osaa. 

Ja perimmiltäänhän tässä ei olekaan kyse rahasta, joten voisitko pitää sen ylimielisen pääsi kiinni. Tässä on kyse syrjinnästä ja eriarvoisesta kohtelusta.

Tuo on oma kokemuksesi, vanhemmat voivat kokea sinut vaikka ilkeänä ja ylimielisenä. Vanhempien varat, heidän päätöksensä ja eriarvoista kohtelua kokeva joutuu sietämään omat tunteensa. Monelle on yllätys, että vainajaa ei pääsekään enää haukkumaan face-to-face, hän lähti jo eikä päätöstään peruta, vaikka miten raivoat.

Vierailija
19/177 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei noin käy, sillä välit ovat todella hyvät, mutta periaatteessa olen ajatellut, että vanhemmiltani aikanaan saamani perintö on lähinnä riesa, iso sellainen. Vanhemmillani on siis mökki, omakotitalo ja metsää, jotka kaikki ovat erittäin hyvillä alueilla, mutta meillä on asiat myös hyvällä mallilla, velkaakaan ei ole ollut vuosiin. Olen siis sanonut jo aikoja sitten, että perintöni voisi siirtää suoraan lapsilleni ja tulen sanomaan tästä vastaisuudessakin, joten eiköhän se toteudu.

Vierailija
20/177 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat ovat aina olleet todella tasapuolisia, joten sillä tavalla en osaa samaistua. Mutta ei minua haittaisi jäädä ilman perintöä. Minulla on paljon enemmän varallisuutta ja suuremmat tulot kuin kummallakaan siskoistani. Olemme miehen kanssa rakentaneet hyvän elämän ihan omilla ansioilla enkä ole koskaan uhrannut ajatusta sille, tuleeko perintönä joskus jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän