Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vauvan peppua ei voisi pestä tavallisen hanan alla?

Vierailija
30.10.2011 |

Tämä tuli mieleen, kun luin tuota "lapsiperheiden oksettavimmat tavat" -ketjua. Siellä joku mainitsi, ettei lapsen peppua voisi pestä vessassa, jossa on vain tavallinen hana. Mulle ei ole tullut mieleenkään, ettei pyllyä pestäisi tavallisen hanan alla. Onhan niitä peppuja pesty ennen kuin hanoja ja sisävessoja on edes ollut...

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en hei oikeasti edes tiedä, miten kukaan saa ylipäätään pestyä vauvan kakkaisen pepun jonkun ihan minkä tahansa hanan alla. Siis miten te oikein sitä vauvaa pitelette, että saatte toisella kädellä pestyä pepun sekä etu- että takapuolelta?

Haukkujen jälkeen voisko joku selittää pliis.

t. Nimimerkki "Kosteuspyyhkeisiin jo synnärillä tutustunut"

Vierailija
2/57 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisten hanojen avulla ja tav lavuaarissa olen vauvani pyllyn pessyt.

Se menee niin, että hoitopöydällä otetaan kakkavaippa veke, ja sillä jo yritetään pyyhkiä kamaa mukaan mahd paljon. Kosteuspyyhkeellä voi myös vähän sipaista, mutta sitten vaan lapsi makaamaan jomman kumman käsivarren päälle, ja sitten toisella kädellä pestään pylly juoksevan hanan alla. How hard can it be?

Kosteuspyyhkeilä voi vielä tarkentaa tulosta hoitopöydällä, jos niikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyllyt hanan alla.Oik.kädellä pidän esim vauvaa vatsapuoli alaspäin kainaloiden alta ja vas.pesen takamukset edestä ja takaa.Ikinä en ole käyttänyt kosteuspyyhkeitä kuin reissussa ollessa jos ei ole ollut juoksevaa vettä.

Vierailija
4/57 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan lapsi makaamaan jomman kumman käsivarren päälle, ja sitten toisella kädellä pestään pylly juoksevan hanan alla. How hard can it be?

No tosiaan, jos tavoitteena ei olekaan puhtauttaan kiiltelevä peppu, niin ei se tosiaan kovin vaikealta kuulosta. Molempien poikien kanssa olen yrittänyt tuota hanan alla pesua, ja aina sitä kakkaa tuntuu jäävän pippelin syövereihin, vaikka kuinka yrittäisi vauvaa käännellä. Oonkohan mä vähän avuton :oO :oD

Kiitos kumminkin selvennyksestä.

Vierailija
5/57 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vessassa todella pieni pesuallas ja tottakai tavis hana siinä, eikä mitään ongelmia pyllypesujen suhteen. Uskomatonta, että joku vetää ongelman tästäkin asiasta.

Vierailija
6/57 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi vasemmalle käsivarrelle ja oikealla kädellä pyllyn suihkutus.

Vierailija
7/57 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen iho meni kauheaksi toistuvasta vesipesusta vaikka kuinka olisi rasvannut jne.

Hanan mallilla ei kyllä ollut väliä :)

Vierailija
8/57 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullutkaan, että pitäisi jotain erityishanoja olla... Joku ihmetteli, että miten se sieltä edestä pestään. Minulla on taipuva ranne!! Ja vedellä on taipumus virrata alaspäin.

Vierailija
9/57 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/57 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti?

On täälläkin taas aiheet.

Tottakai voi pestä minkä hyvänsä hanan alla. Lapsi vaikka vasemmalle kädelle poikittain (tietty pitää tukea päätä vastasyntyneellä), toisella kädellä pestään eestä ja takaa.

Älkää sitten käyttäkö niitä kosteuspyyhkeitä poikavauvoilla kovin usein!! Vain hätätapauksessa, jos ei hanaa ole saatavilla. Niistä kun erittyy kemikaalia, joka vaikuttaa siihen saako ne poiksut joskus teille lapsenlapsia.

Vierailija
11/57 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyykö se käsienpesuallas sitten puhtaampana ;)?

En minä kakkaista lasta ammeessa pese, vaan pylly PYYHITÄÄN ensiksi joko vessapaperilla tai kosteuspyyhkeillä. Miten niin yksinkertaisesta asiasta kuin perseen pesu voidaan saada tällainenkin vänkäysketju aikaan?

Vierailija
12/57 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää sitten käyttäkö niitä kosteuspyyhkeitä poikavauvoilla kovin usein!! Vain hätätapauksessa, jos ei hanaa ole saatavilla. Niistä kun erittyy kemikaalia, joka vaikuttaa siihen saako ne poiksut joskus teille lapsenlapsia.

Av-raati tietää taas!

Vierailija
13/57 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakka ei ole vaarallista ja lavuaarin ja hanankin voi pestä.

Vierailija
14/57 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyykö se käsienpesuallas sitten puhtaampana ;)?

En minä kakkaista lasta ammeessa pese, vaan pylly PYYHITÄÄN ensiksi joko vessapaperilla tai kosteuspyyhkeillä. Miten niin yksinkertaisesta asiasta kuin perseen pesu voidaan saada tällainenkin vänkäysketju aikaan?

Vierailija
15/57 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyykö se käsienpesuallas sitten puhtaampana ;)? En minä kakkaista lasta ammeessa pese, vaan pylly PYYHITÄÄN ensiksi joko vessapaperilla tai kosteuspyyhkeillä. Miten niin yksinkertaisesta asiasta kuin perseen pesu voidaan saada tällainenkin vänkäysketju aikaan?

Luuletko, että paskat lentävät pitkin ammetta kun lasta pestään? Jos teillä näin olisikin niin ei ole kaikilla, koska se pylly osataan PYYHKIÄ!

Ei muutenkaan ole kylpyammeen peseminen suuri urakka. Sille tarkoitettua ainetta suihkutetaan ammeeseen ja suihkulla huuhdellaan. Mutta ei tosiaan ole tarpeen vauvan tai omankaan pyllyn pesun jälkeen.

Vierailija
16/57 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylpyammeet ovat katoavaa kansanperinnettä, eikä monessa asunnossa ole olemassa muuta vesihanaa kuin se vessan lavuaarissa oleva, jos ei lasketa suihkua ja keittiön hanoja. Tai sitä pesukoneen hanaa, jossa on vain kylmävesiliitäntä.

Vierailija
17/57 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan lapsi makaamaan jomman kumman käsivarren päälle, ja sitten toisella kädellä pestään pylly juoksevan hanan alla. How hard can it be?

No tosiaan, jos tavoitteena ei olekaan puhtauttaan kiiltelevä peppu, niin ei se tosiaan kovin vaikealta kuulosta. Molempien poikien kanssa olen yrittänyt tuota hanan alla pesua, ja aina sitä kakkaa tuntuu jäävän pippelin syövereihin, vaikka kuinka yrittäisi vauvaa käännellä. Oonkohan mä vähän avuton :oO :oD

Mulla on nyt hurja kolmen kuukauden kokemus poikavauvan pyllyn pesusta, kertaakaan ei ole kakka levinnyt pippeliin asti. Onko ne ajat vasta edessä, vai?

Vierailija
18/57 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mun pojilla sitten jotenkin erikoisen muotoiset peput ja pippelit, mutta jotenkin se kakka sinne etupuolelle vaan menee!

Vierailija
19/57 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en hei oikeasti edes tiedä, miten kukaan saa ylipäätään pestyä vauvan kakkaisen pepun jonkun ihan minkä tahansa hanan alla. Siis miten te oikein sitä vauvaa pitelette, että saatte toisella kädellä pestyä pepun sekä etu- että takapuolelta?

Haukkujen jälkeen voisko joku selittää pliis.

t. Nimimerkki "Kosteuspyyhkeisiin jo synnärillä tutustunut"

Eikö ne enää synnärillä opeta edes vauvan pesua?

Siellä on tosin erikoismalliset hanat, eli ovat tavallista korkeammalla.

Mutta onnistuu tavallisellakin, kun yksi ja toinen jo on kertonut. Vauva vasemmalle käsivarrelle, siis oikeakätisellä, ja kädellä pidetään joko oikeasta tai vasemmasta reidestä sen mukaan, pestäänkö etu- vai takapuolta. Oikeaa kättä käytetään pesemiseen, veden lisäksi tietenkin ja joko jollakin pesulapulla varustettuna tai sitten ilman.

Vierailija
20/57 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt hurja kolmen kuukauden kokemus poikavauvan pyllyn pesusta, kertaakaan ei ole kakka levinnyt pippeliin asti. Onko ne ajat vasta edessä, vai?

niin kyllä se pippelikin on kakassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme