Miksi vauvan peppua ei voisi pestä tavallisen hanan alla?
Tämä tuli mieleen, kun luin tuota "lapsiperheiden oksettavimmat tavat" -ketjua. Siellä joku mainitsi, ettei lapsen peppua voisi pestä vessassa, jossa on vain tavallinen hana. Mulle ei ole tullut mieleenkään, ettei pyllyä pestäisi tavallisen hanan alla. Onhan niitä peppuja pesty ennen kuin hanoja ja sisävessoja on edes ollut...
Kommentit (57)
olen pessyt neljän lapseni kakat veskissä hanan alla ja joku luonnonoikku kai olen kun saan kerta pesulla niin tytöltä kuin pojalta alapään puhtaaksi!
Lavuaarin pesen iltaisin ja pyyhe menee aina pesuun kun lapsen siihen olen kuivannut.
Mutta meillä lapset on oppinut potalle kun osaavat istua niin se vähentää kummasti pyllypesuja. ;)
kauan poissa vaippamaailmasta.
Minulla on 10v, 8v ja 6v lapset, kaksi tyttöä ja yksi poika. Kaikkien lasten kakat on pesty hanojen alla ja hanoja on ollut tuhansia. Ollaan reissattu pitkin maailmaa, kylässä, huoltoasemilla.. Siis todellakin, ei ole tullut mieleenikään, ettei joku osaa juoksevan veden alla pestä vauvan pyllyä.
Saisin vauvan puhtaaksi ihan minkä tahansa vesipisteen luona. Mikä teitä vaivaa? Mikä on 5-10v aikana muuttunut? Omien lasteni pyllynpesuaikaan kaikki pesivät peput. Onko nykyään siis joku suositus pyyhkiä niillä pyyhkeillä?
Hyvin hoituu normihanan alla, sekä tytöillä että pojilla. Jos vaikka vinkkinä semmonen että jätä jalat altaan ulkopuolelle. Saa hommat paremmin hoidettua eikä kuivu jalkojen iho turhaan siitä läträämisestä.
vauvan pyllynpesuhana, niitä myydään lastentarvikeliikkeissä. Vauvan pyllyä ei missään tapauksessa SAA pestä tavallisen hanan alla!
ja tavallisen hanan alla. Ei ikinä mitään vaikeuksia.
Mitään kosteuspyyhkeitä ei ole käytetty kuin korkeintaan jossain reissussa.
Ovat aikaimoisia kemikaalipommeja. Reissussa ja vastustelevan taaperon kanssa joskus olen käyttänyt, mutta jokapäiväiseen, toistuvaan pesuun en kyllä käyttäis.
kauan poissa vaippamaailmasta.
Minulla on 10v, 8v ja 6v lapset, kaksi tyttöä ja yksi poika. Kaikkien lasten kakat on pesty hanojen alla ja hanoja on ollut tuhansia. Ollaan reissattu pitkin maailmaa, kylässä, huoltoasemilla.. Siis todellakin, ei ole tullut mieleenikään, ettei joku osaa juoksevan veden alla pestä vauvan pyllyä.
Saisin vauvan puhtaaksi ihan minkä tahansa vesipisteen luona. Mikä teitä vaivaa? Mikä on 5-10v aikana muuttunut? Omien lasteni pyllynpesuaikaan kaikki pesivät peput. Onko nykyään siis joku suositus pyyhkiä niillä pyyhkeillä?
mun esikoinen syntyi seitsemän vuotta sitten, eikä mulle mitään vesipesua koskaan ole suositeltu eikä opetettu. helpompi musta on kantaa mukana kosteuspyyhkeitä kuin jotain harsoja pepun kuivaukseen. kosteuspyyhkeet sentäs saa hävitettyä siellä missä sattuu olemaan mutta märkää harsoa saa kuljetella mukanaan.
Kolmen vauvan pyllyt ihan putipuhtaaksi olen pessyt ihan tavallisten hanojen alla. Yhden pojan ja kahden tytön.
Eipä ole tullut mieleenkään, että se olisi jotenkin hankalaa.
En ole kuullutkaan, että pitäisi jotain erityishanoja olla... Joku ihmetteli, että miten se sieltä edestä pestään. Minulla on taipuva ranne!! Ja vedellä on taipumus virrata alaspäin.
Ei mitään ongelmia! Vauva vasemmelle kädelle ja jalat lavaariin ja sitten oikealla kädellä pesen. Toki saa vasemmalla kädellä pitää lujasti kiinni, ettei jaloilla ponnaava vauva karkaa.
Babystanderi suihkualtaassa hoitaja ei kannattele lasta,
Lapsi seisoo itse ja ottaa tukea kalusteesta.
Just tämän takia en päästä vauvaperheitä kotiini kylään. Oksettava ajatus, että joku pesis meidän vessassa pas*aista pe*settä lavuaarissa. Se sontahan jää hajulukkoon, vaikka miten pesisit hanaa ja lavuaaria. Ei kiitos.
Huhhuh kirjoitti:
Just tämän takia en päästä vauvaperheitä kotiini kylään. Oksettava ajatus, että joku pesis meidän vessassa pas*aista pe*settä lavuaarissa. Se sontahan jää hajulukkoon, vaikka miten pesisit hanaa ja lavuaaria. Ei kiitos.
Ei kyllä jää.
Joidenkin ei pitäisi antaa lisääntyä...
Niin miettikaa kun on vain kylma tai kuuma hana! Siina peset tappihanan alla :D ja silti onnistui
Nyt kyllä jäi häiritsemään että millainen hana siihen vauvan pesuun pitäisi olla?
Ilmeisesti alkaa tää kulttuurin rikastaminen pikkuhiljaa näkymään, älykkyysosamäärän laskemisena.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi vasemmalle käsivarrelle ja oikealla kädellä pyllyn suihkutus.
Pysyykö se käsienpesuallas sitten puhtaampana ;)?
En minä kakkaista lasta ammeessa pese, vaan pylly PYYHITÄÄN ensiksi joko vessapaperilla tai kosteuspyyhkeillä. Miten niin yksinkertaisesta asiasta kuin perseen pesu voidaan saada tällainenkin vänkäysketju aikaan?
Saakohan nuo oman persiinsä pestyä, vai onko vikamallinen suihku tai osaako muutoinkaan.....panee välillä epäälyttämään nää jutut.
Kymmenen vuotta vanha keskustelu velojen kauhisteltavaksi. 🙄
Ei mulle mitään opetettu, mutta nyt vihdoin tajusin. Siis tämän avainkohdan: "kädellä pidetään joko oikeasta tai vasemmasta reidestä sen mukaan, pestäänkö etu- vai takapuolta". Minä uusavuton idiootti olen koittanut jotenkin kietoa kämmentäni räpistelevän vauvan alavatsan ympärille, joten eipä ihme ettei ole onnistunut. KIITOS sinulle!