Miksi vauvan peppua ei voisi pestä tavallisen hanan alla?
Tämä tuli mieleen, kun luin tuota "lapsiperheiden oksettavimmat tavat" -ketjua. Siellä joku mainitsi, ettei lapsen peppua voisi pestä vessassa, jossa on vain tavallinen hana. Mulle ei ole tullut mieleenkään, ettei pyllyä pestäisi tavallisen hanan alla. Onhan niitä peppuja pesty ennen kuin hanoja ja sisävessoja on edes ollut...
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Kymmenen vuotta vanha keskustelu velojen kauhisteltavaksi. 🙄
Onks sulla joku ongelma lapsettomien kanssa? En itse huomannut heiltä kauhistelua täällä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä jäi häiritsemään että millainen hana siihen vauvan pesuun pitäisi olla?
Meillä oli kodinhoitohuoneessa sellainen syvä allas, jossa hanana keittiön hanan tyyppinen hana. Vauvaa pestessä vesi tuli ylhäältä alaspäin. Oli kätevä.
"Odottaa jo keskustelijaa, joka kertoo vieraan pesseen vauvansa heidän keittiönsä tiskialtaassa"
Huhhuh kirjoitti:
Just tämän takia en päästä vauvaperheitä kotiini kylään. Oksettava ajatus, että joku pesis meidän vessassa pas*aista pe*settä lavuaarissa. Se sontahan jää hajulukkoon, vaikka miten pesisit hanaa ja lavuaaria. Ei kiitos.
Ihan vaan tiedoksi, että se vauvan pa*ka ei ole sellaisia isoja mustia jöötejä, kuin sinulla. Se on nestemäistä ja holahtaa kyllä vesien mukana viemäriin, eikä jää mihinkään hajulukkoon.
Täh? Ihan normaalin hanan alla se opetettiin pesemään siellä synnärilläkin. Suihkussako ihmiset sitten pesee vai missä?
Vierailija kirjoitti:
Täh? Ihan normaalin hanan alla se opetettiin pesemään siellä synnärilläkin. Suihkussako ihmiset sitten pesee vai missä?
Meillä oli vierihoito-osastolla sellainen korkea hana, joka on kyllä tavallista matalaa kyllpärinhanaa näppärämpi, mutta onnistuuhan se ihan helposti jälkimmäiselläkin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallisten hanojen avulla ja tav lavuaarissa olen vauvani pyllyn pessyt.
Se menee niin, että hoitopöydällä otetaan kakkavaippa veke, ja sillä jo yritetään pyyhkiä kamaa mukaan mahd paljon. Kosteuspyyhkeellä voi myös vähän sipaista, mutta sitten vaan lapsi makaamaan jomman kumman käsivarren päälle, ja sitten toisella kädellä pestään pylly juoksevan hanan alla. How hard can it be?
Kosteuspyyhkeilä voi vielä tarkentaa tulosta hoitopöydällä, jos niikseen.
TArkentaa tulosta!! Hauskasti sanottu.
Hanan alla onnistuu hyvin. 4 lasta on hanan alla pyllyt pesty, käänsin lapsen välillä, jotta molemmat puolet puhdistuu.
Ihme hifistelyä. Kersa autotallin lattialle ja painepesurilla puhtaaksi!
Vierailija kirjoitti:
Koska se tuntuu ihottavalta vaikka puhekyvytön imeväinen ei sitä pystykään kertomaan muuten kuin purskahtamalla itkuun. Peräaukon huulet on yksi ihmiskehon arimmista paikoista mm hermotiheyden ja hermopäiden määrän vuoksi.
Ja höpönlöpö! 4 lastani nauttivat kaikki veden virratessa hanasta pyllyyn.
Tuo sinun informaatiosi on jostain, mutta mistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä jäi häiritsemään että millainen hana siihen vauvan pesuun pitäisi olla?
Meillä oli kodinhoitohuoneessa sellainen syvä allas, jossa hanana keittiön hanan tyyppinen hana. Vauvaa pestessä vesi tuli ylhäältä alaspäin. Oli kätevä.
"Odottaa jo keskustelijaa, joka kertoo vieraan pesseen vauvansa heidän keittiönsä tiskialtaassa"
Minä olen tehnyt niin ja joskus laskin altaaseen vettä ja laitoin lapsen siihen läträämään pyllypesun jälkeen kun tein ruokaa.
Oikein tyytyväinen lapsi oli, nyt jo reipas koululainen.
Vierailija kirjoitti:
Mä en hei oikeasti edes tiedä, miten kukaan saa ylipäätään pestyä vauvan kakkaisen pepun jonkun ihan minkä tahansa hanan alla. Siis miten te oikein sitä vauvaa pitelette, että saatte toisella kädellä pestyä pepun sekä etu- että takapuolelta?
Haukkujen jälkeen voisko joku selittää pliis.
t. Nimimerkki "Kosteuspyyhkeisiin jo synnärillä tutustunut"
Pyllyn pesen lavuaarissa lappamalla vettä kädellä hanasta, tyttövauvojen pimpan olen joskus pessyt pitelemällä vauvaa kaksin käsin ikäänkuin puoli-istuvassa asennossa hanan alla ja vauvan jalat hanan molemmin puolin. Tämä siis silloin, kun kakka on ollut erityisen tahmeaa enkä meinaa muuten saada puhtaaksi. Meillä on kyllä hyvin matala hana ja typerästi muotoiltu allas, kuvittelisin että paremmilla vehkeillä saisi sen pyllynkin pestyä hanan alla.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi vasemmalle käsivarrelle ja oikealla kädellä pyllyn suihkutus.
Suihkutus??
Lapsen pylly pestään kädellä avoimen vesihanan alla.
Siis mitä mä taas erehdyin lukemaan ?
Herraisä soikoon, ihan normi hana/lavuaarissa se paska pestään.
Noi kosteuspyyhkeet jättää aina iholle hiukan kakkaa, ja ne ärsyttää pienten herkkää ihoa kovasti.
Täällä pestään vain vedellä kakat, niin lapset kuin aikuiset...
Hyi helvetti miten likaista porukkaa puhtaan veden mekassa asuukaan...
Vierailija kirjoitti:
Koska se tuntuu ihottavalta vaikka puhekyvytön imeväinen ei sitä pystykään kertomaan muuten kuin purskahtamalla itkuun. Peräaukon huulet on yksi ihmiskehon arimmista paikoista mm hermotiheyden ja hermopäiden määrän vuoksi.
Siellä mitään huulia ole, vaan ryppynaru
Vierailija kirjoitti:
Mä en hei oikeasti edes tiedä, miten kukaan saa ylipäätään pestyä vauvan kakkaisen pepun jonkun ihan minkä tahansa hanan alla. Siis miten te oikein sitä vauvaa pitelette, että saatte toisella kädellä pestyä pepun sekä etu- että takapuolelta?
Haukkujen jälkeen voisko joku selittää pliis.
t. Nimimerkki "Kosteuspyyhkeisiin jo synnärillä tutustunut"
Eikö ne enää synnärillä opeta edes vauvan pesua?
Siellä on tosin erikoismalliset hanat, eli ovat tavallista korkeammalla.
Mutta onnistuu tavallisellakin, kun yksi ja toinen jo on kertonut. Vauva vasemmalle käsivarrelle, siis oikeakätisellä, ja kädellä pidetään joko oikeasta tai vasemmasta reidestä sen mukaan, pestäänkö etu- vai takapuolta. Oikeaa kättä käytetään pesemiseen, veden lisäksi tietenkin ja joko jollakin pesulapulla varustettuna tai sitten ilman.
Ei mulle mitään opetettu, mutta nyt vihdoin tajusin. Siis tämän avainkohdan: "kädellä pidetään joko oikeasta tai vasemmasta reidestä sen mukaan, pestäänkö etu- vai takapuolta". Minä uusavuton idiootti olen koittanut jotenkin kietoa kämmentäni räpistelevän vauvan alavatsan ympärille, joten eipä ihme ettei ole onnistunut. KIITOS sinulle!
Minäkin olen kolme vauvaa pessyt aina niin että vauva on vatsallaan kyynärvarren päällä, en tiennyt että se on "väärin". Meidän hanan alle ei tosin mahdu tuolla edellisen kirjoittajan ehdottamalla sivuttaistyylilläkään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi vasemmalle käsivarrelle ja oikealla kädellä pyllyn suihkutus.
Suihkutus??
Lapsen pylly pestään kädellä avoimen vesihanan alla.
Mitä on nää ihmiset, joiden mielestä on vain yks tapa tehdä asiat?