Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toisissa päiväkodeissa onnistuu 30min päivälepo, toisissa ei?

Vierailija
28.10.2011 |

Ja ihan kunnallisista päiväkodeista kyse. Meidän pk:ssa joutuu eskaritkin makaamaan pimeässä tunnin, ja aina saadaan negatiivista palautetta, kun nukkarissa ei olla hiljaa.

Samaan aikaan kaveri sanoo, että heidän pk:ssa on päivälepo 30min, sen jälkeen pääsee hiljaisiin leikkeihin

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten esim päiväkodin koko ja yhteisten palavereiden määrä. Erityislasten tarpeiden määrä (yhteydenpitoa neuvolaan, yms)

tai sitten työntekijöiden laiskuus...

Vierailija
2/8 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aloittanu elokuussa uudessa päiväkodissa ja oon ollu ihan järkyttynyt kun eskareittenkin pitää levätä 2 tuntia joka päivä. Olen itse nukkarissa joka päivä ja aloitin heti puhumisen eikö asiaa voi muuten järjestää ja annoin ihan järkeviä ehdotuksiakin, esim. miten aiemmissa työpaikoissani on asia hoidettu. Mutta ketään ei kiinnosta, heidän talossaan on aina tehty näin ja tehdään. Jos se ei vanhemmille sovi, vaihtakoon paikkaa. Meillä ei ole kyse tilanpuutteesta ja 5 aikuista palaveeraa ym. kaksi tuntia päivässä, josta toki 30 min on kahvitaukoa. Aivan käsittämätöntä mun mielestä, mutta en mahda asialle mitään uutena työntekijänä, yrittänyt kyllä olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemisen ja pienen hiljaisen hetken yhteispituus n. 45min. Katselin tänään näitä muutamia, jotka köllöttelivät sadun jälkeen n.15 min ennen ylösnousemista ja eivät näyttäneet kyllä mitenkään kärsiviltä. Harmi, ettei nykyaikuisetkaan osaa rauhottua edes vartiksi omiin ajatuksiin ihanassa hiljaisuudessa vaan ympärillä täytyy olla koko ajan hälinää, liikettä, tapahtumaa, virikettä jne SAATIKA toivoa sitä lapsilleen:(

Vierailija
4/8 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen ole muita syitä. PPH:lla ei tarvita mitään pakkolepoja, vaikka hoitaja on yksin 4 lapsen kanssa. Eli ne nukkuvat, jotka nukkuvat, muilla hiljaista tekemistä.

Vierailija
5/8 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemisen ja pienen hiljaisen hetken yhteispituus n. 45min. Katselin tänään näitä muutamia, jotka köllöttelivät sadun jälkeen n.15 min ennen ylösnousemista ja eivät näyttäneet kyllä mitenkään kärsiviltä. Harmi, ettei nykyaikuisetkaan osaa rauhottua edes vartiksi omiin ajatuksiin ihanassa hiljaisuudessa vaan ympärillä täytyy olla koko ajan hälinää, liikettä, tapahtumaa, virikettä jne SAATIKA toivoa sitä lapsilleen:(

Miksi kaikki tekeminen on kielletty? Kyse on pelkästä vallankäytöstä eikä kasvatuksesta.

Vierailija
6/8 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nimittäin olla, että joidenkin lasten vanhemmat vaativat, että lapsen pitää nukkua, ja sen takia tunnin lepo voi olla tarpeen.

Oma mielipiteeni on, että lapselle tekee hyvää lepohetki kesken päiväkotipäivän: Meluton, rauhallinen hetki.

Olen myös sitä mieltä, että lapsenkin pitää oppia rauhoittumaan ja rentouttamaan itsensä.

En tiedä mitä AP:n päiväkodin lepohetkellä tehdään, mutta oletan että esim puoli tuntia tuosta lepohetkestä kuunnellaan satua ja puoli tuntia ollaan vain rauhallisesti omissa pedeissään.

AP voisi helpottaa oman lapsensa tilannetta niin, että juttelet lapsesi kanssa: Mitä lepohetkellä saa tehdä ja mitä ei. Uskon myös että lapsellesi tekisi ihan hyvää, että hänkin opettelisi olemaan joskus hiljaa ;)

Vierailija
7/8 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeesti, miten vaikeeta se on ymmärtää että jopa niin "isojen" kun eskarilaisten hermoille pieni rauhoittuminen päivän aikana on erittäin terveellistä? 45-60 minuuttia josta osa on satua, musiikkia tms. ja osa IHAN VAAN HILJAA olemista on ihan jees päivänsä isossa lapsilaumassa viettäville. Se että ei ole sitä "hiljastakaan" tekemistä vaan joutuu olemaan yksin ajatustensa kanssa saattaa vaikka vahingossa kehittää sitä lapsen mielikuvitustakin.

Sitte ihmetellään kans kun aikuiset jää yhä useammin burn out-saikulle jne. Kun lapsena oppii rentoutumisen jalon taidon saattaa siitä olla myöhemminkin hyötyä!

Esikoinen on ensvuonna eskarilainen ja en ainakaan halua sellaseen paikkaan omaa lastani jossa ei voi levätä kunnolla.

Vierailija
8/8 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hiljaa, en lue mitään, en kuuntele musiikkia enkä juttele kenenkään kanssa, IHANAA!

Lapsen aivot tarvitsevat huilia enemmän kun aikuisen, samoin eläinlapsetkin nukkuvat ja huilaavat enemmän kun aikuiset. Antakaa lapsille rauha!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme