HEINÄKUISET 2012
Jee, jo keskiviikkona plussasin, ja eilen tuli vahvempi viiva erityisen herkällä raskaustestillä ja la.on 7.7.2012
Tänään EI siis ala menkat vaan odotus!
Tulkaa pinoilemaan kaikki onnekkaat odottajat
Kommentit (366)
kaikille plussanneille!!!
Itellä jäi sinne neuvolaan soittamatta, jospa sitä maanantaina ehtis!
Kuulostaapa ihanalta tuommonen käytäntö että neuvolassa ultra, täälläkään ei ole kuin ne normi käynnit sairaalalla...
Miul on viime päivinä, varsinki iltasin, ollu maha ihan järkyttävän turvoksissa. Ja siis ihan koko maha eikä vain alavatsa... yrittäny viel syömisiäkin tarkkailla kun molemmissa aiemmissa ollu raskausdiabetes...
Mites te joilla jo lapsia, missä vaiheessa ajattelitte kertoa sisaruksille? Esikolle aikanaan kerrottiin pikkusiskosta ekan ultran jälkeen, mut nyt tuntuu että on hankala salata sinne asti kun ikää ja ymmärrystä jo sen verran enemmän.
Aika samoihin aikoihin meillä tuli eka oksentelu..mulla 11.11,ja nimenomaan kahvin jälkeen! Se ei ole toistunut..noista sun kivuista,voi olla normaaliakin,mutta aika erikoiselta kuulostaa.Kysyppäs neuvolasta että mitä se on.Onneksi tiedät,että pikkuinen on elossa kun kävit ultrassa.. : )
Minäkin olen kade,kun joku täällä kertoi että joka neuvolassa ultrataan..Itse olen turkulainen,ja täällä on hervottomat jonot ultraan,joka sijaitsee pääterveysasemalla.Mullakin venyy eka ultra-aika vasta 15. raskausviikolle..mutta ei se mitään,kun kuulis vaan ne sydänäänet..huomenna taas yritetään,kun menen neuvolaan muutenkin.
Olen saanut seurakseni kamalan pahoinvoinnin. Päätä särkee ja olo on kuvottava. Tänään pitäisi mennä miehen vanhemmille isänpäivälounaalle. En halua siellä vielä kertoa uutisia jotenkin pakko jotenkin tsempata olon kanssa.
Itse ajattelin parin viikon päästä mennä varhaisultraan. Ihan sen takia, että tiedän aikaisempien raskauksien perusteella että raskaus ei pysy piilossa sitä maagista 12 viikkoa että olisi eka varsinainen ultra takana. Kivempi sitten etä on ultra käytynyt kun joutuu kertoamaan asiasta vaikka vielä ei ole ihan turvallisilla vesillä. Kakkosta taisin odotella viikolla 9 kun ekat kysymykset tuli että no koskas paljastat koska on LA..
Mukavaa päivää kaikille!
Esikoinen varmasti bongaa minut oksentamasta jostakin ennemmin tai myöhemmin. :D Eilen ensimmäisen kerran puhuin norjaa, onneksi olivat lapset jo nukkumassa.
Laskettu aika olis 20.7. neljättä odotellaan. Nyt rv 4+2 eikä tällä hetkellä muita oireita kun välillä paineen tunnetta alamahassa.
Parhaalle ystävälle oon kertonu ja se oli innoissaan mun puolesta...muille ei olla vielä kerrottu, kiva nauttia tästä salaisuudesta ja kun tiedän että kun neljättä odottaa niin kaikista se ei ole onnittelun aihe.. lastenneuvolan tätikin vihjaili ettei kannata enää neljättä tehdä...
-Ninna-
Ninnu80: onnittelut plussauksesta. =) Tuntui pahalta kun luin juttusi jossa joidenkin mielestä neljäs ei ole onnittelun aihe ja että neuvolan tätikin vihjaillut ettei neljättä kannata tehdä.
Itselläni on neljä lasta ja viides nyt tulossa ja yhtäkään en pois antais. Tämä viides oli täysin vahinko, mutta yhtään en kadu ja pois en antais. Ja mulla tuntuu aina pahalta kun joku kommentoi ikävästi näitä lapsi lukuja kun lapsia on enemmän kuin 2-3. Olen itsekkin kuullut arvosteluja asiasta ja se tuntuu tosi pahalta joka kerta. Jokainen lapsi on rakas ja vaikka kuinka monta saisin niin ne olisi yhtä rakkaita. Raskasta välillä on, mutta minut tekee lapset onnelliseksi.
Miksiköhän uskotaan, että 2-3 lasta on ok, mutta neljä tai enemmän on liikaa.
Jokainenhan tietää itse parhaiten montako lasta jaksaa hoitaa ja rakastaa.
Onnittelut raskaudesta ja muista olla onnellinen ja ylpeä, vaikka joku vielä jotakin ikävää sanoisi. Ei neljän kanssa ole loppujen lopuksi kamalampaa kuin kahdenkaan kanssa. =)
Tsemppiä ja voimia. Myös kaikille muillekin oli ensimmäinen tai kymmenes lapsi. =)
Älkäämme antako ihmisten arvostella raskauksiamme oli tilanne mikä tahansa.
Terveisin Sirppana jota on aina arvosteltu (milloin iän tai lapsiluvun suhteen) nyt viides matkalainen rv 5+0
niistä kovista kivuista, joita mulla oli voisin sanoa sen verran että mulla oli irronnut munasolu(vai olikohan se kypsynyt keltarauhanen) ja se yksityisen lääkäri sanoi ultratessa että onko ollut kipua vasemmalla ja mä sanoin et joo tosi kovaakin kipua.et se selittäs sen kivun minkä takia melkein lähdin ensiapuun keskellä yötä.nyt on ollut kivutonta ja oikein ihanaa tää elämä(jos ei lasketa yöllisiä pissaretkiä 3x yössä) esimiehelleni kerroin tänään kun se osaa neuvoa kaikissa jutuissa ja on kiva että joku töissä tietää et miks mä ravaan vessassa(siellä kun ei pääse vessaan ilman et kertoo muille) ja huomenna saa tietää loput isovanhemmat:)
Hei,
Plussasin perjantaina (jee!) - yli kahden vuoden yrittämisen tuloksena!
Ollaan noin kolmevitosia miehen kanssa molemmat, kyseessä on kolmas lapsi, kaksi ensimmäistä jo eskari- ja ekaluokkalaisia. Näinköhän sitä enää osaa vauvan kanssa ollakaan? :-)
Laskettu aika näyttäisi olevan (jos kaikki hyvin menee) 17.7 ja äitiysloma alkaisi 12.6. Lievää pahoinvointia ilmassa, mutta muuten olo hyvä.
Klaava 5+0
Onnittelut uusille plussanneille :)
sirppana: Kiitos paljon ja kovasti onnea sinullekin. Kyllä tulin itse tosi iloiseksi kun sain plussan raskaustestiin puoli vuotta tätä yritettiin, aikaisemmat raskaudet alkoi paljon pienemmillä yrityksillä ( 1 yk2, 2 yk1 ja 3 yk3) niin alkoi jo tuntua epätoivoiselta vaikka nyt ajateltuna ei puoli vuotta ole pitkä aika..yrittäessä vaan tuntui siltä. Ja niinhän se on että eli miten vaan niin kaikkia ei voi miellyttää, eiköhän se oo tärkeintä että on omasta mielestä tehnyt oikeat päätökset. Ei munkaan mielestä kolmas lapsi muuttanut elämää,tuskin nytkään muuttuu, eniten elämä muuttui kun eka lapsi syntyi. Minkä merkkinen auto teillä sirppana on? meillä toyota verso, mihin mahtuu 7 mut sit ei mitään muuta oikein mahdukkaan.
Parhaalle ystävälle sanoin että juhlan kunniaksi tarjoan kakkua ja laitoin kakun pöytään, kysyi että mitä me juhlitaan ja sanoin arvaa :) sehän arvas heti ja syöksyi halaamaan :) ajattelin kyllä muillekin läheisille tarjota kakkua plussan kunniaksi sit kun niille kerrotaan..
Eilen plussattu :) La ois 9.7.2012.
Ei vaan voi jotenkin uskoo todeksi, pari vuotta ollaan yritetty ja viimein tärppäs..
Onnea plussanneille! : D Tänään kävin neuvolalääkärillä..tehtiin papa-koe ja yritettiin kuunnella sydänääniä.Ei kuulunut vielä.Neuvottiin tulemaan uudestaan ensi viikon lopulla..huoh,tämä epätietoisuus on niin rasittavaa.. :/ Nyt rv 8+2 Milloin teillä on kuuluneet ekan kerran sydänäänet dopplerilla?
meillä on kaksiovinen 5 hengen auto. =) Me ei yleensä liikuta kauheasti autolla. Mutta kauppaan autolla on pakko päästä. Asutaan niin keskustassa, että ei hötkyilty ison auton kanssa ja hyvin ollaan selvitty tolla kopperolla. =) Emme siis kulje autolla koko perhe yhdessä.
Esittelyjä kaivattiin. Olen 28-vuotias yhden lapsen äiti (reilu 1-vuotias). Laskettu aika on varmaan noin 13.7. Ehdin jo toivoa, että pahoinvointi jäisi tällä kertaa muistoksi vain, mutta niin sitten eilen alkoi velloa ihan kunnolla. Mitä kaikkea muut olivatkaan keksineet pahoinvoinnin lievittämiseksi?
Menen Kättärille, kuten ensimmäisenkin kanssa. Aivan mahtava paikka.
Maha alkaa tosiaan olla jo sen kokoinen, että tuttavat varmaan aavistelevat. Ultraan on kuitenkin vielä aikaa. Pitänee vaatteilla peitellä siihen saakka. Tai en tiedä. Toisaalta jos kävisi jotain pahaa, ystäville kertoisi siitäkin. Miksei siis iloistakin uutista.
Pakko vastata tuohon autoasiaan. Meillä oli ennen 7-paikkainen auto. Kuljemme usein kokoonpanolla 5 ihmistä ja 1 koira. Ongelmana oli todellakin se, että kun melkein kaikki paikat oli varattu, ei tavaroita mahtunut mihinkään (kiitos isojen turvaistuimien). Takakonttihan noissa 7-paikkasissa on onnettoman pieni.
Nyt käytössä on 8-paikkainen pakettiauto. Aikamoisia ajatuskuvioita on joutunut päässään käymään, kun ennen ahdisti pelkkä ajatus farmariautosta. No eipä tarvitse farmaria, kun on nyt iso auto, jossa mahtuu jopa ajon aikana liikkumaan penkkiriviltä toiselle! Kätevää!
Mietin joskus, että mitenköhän ennen ihmiset mahtuivat autoihin. Sitten tajusin, että omassa lapsuudessa ei turvaistuimia ollut. Kaikki istuivat penkeillä vierekkäin. Mahtuihan siinä sitten paremmin.
Mitäs oireita mammoilla on jo?
Täällä väsyttää, paleltaa, väsyttää, paleltaa, väsyttää ja kaikki ärsyttää. Tukka rasvottuu sika nopeasti ja nälkä on jatkuva.
Aika pienoisia vielä oireet, mutta väsymys alkaa olla kyllä melkoista.
Sirps rv 5+4
Mulla on tällä hetkellä PALELU (lämpö yli 37),väsyttää välillä,kuvotuksen tunne nälkäisenä,välillä pieniä menkkamaisia kipuja (kohtu kasvaa).Vatsa ei toimi joka päivä(kerran oli jopa 3 päivää väliä).Ja jano on usein.Ärtyisyys myös..aika paljon samoja kuin sirppanalla. : ) RV 8+4
Tekee mieli kommentoida vielä tuota että "neljäs ei ole kaikille onnittelun aihe".Raivostuttavaa! Suomessa on joku ihmeellinen yhtenäisyyspakkokulttuuri,että lapsia sais olla tasan 2,kaikki muu siitä vähemmän tai enemmän on muka väärin.Törkeää toisten asioihin sekaantumista! Lapset ovat rikkaus,ja jos joku jaksaa hoitaa vaikka 6 lasta niin siitä vaan! Varsinkaan ammattilaisen ei pitäis tuollaisia asiattomia mielipiteitä laukoa.Muutenkin,pitäisi palata enemmän siihen,että lapsia saadaan,ei tehdä.Ja aina ollaan tyrkyttämässä ehkäisyä,kuten vaarallisia e-pillereitä.Grr!
annsu: oon ihan kade teidän autosta :) sellanen ois tosi kiva. Me käydään monta kert vkossa isovanhemmilla yms koko porukka ja vauva aina nukkunu pienenä vaunuissa parhaiten ja vaunut on sit kulkenu mukana..nyt pitää varmaan sit nukkua matkarattaissa reissussa..ne varmaan mahtuu mukaan.
Morning butterfly: totta! Munkin mielestä se on täysin oma asia monta lasta saa ja jollein riittää yksi ja toisille enemmän. Vähän jänskättää mitä toi neuvolatäti tuumaa kun näkee et oon raskaana...viimeksi kun käytin 2v lastani neuvolassa kysyi töihin paluustani. Kun vastasin etten ole vielä ajatellut sellaista, että olen vain nauttinut kun saa olla kotona. Niin sanoi että pitäis alkaa ajattelemaan...
Mulla ei oo vielä oikeastaan mitään oireita ( nyt rv4+6) muullonkaan ei oo näin alussa viel ollu mitään.lämpökään ei oo koholla.kaipa se oksentelu alkaa joskus rv 6-7 paikkeilla...niin tais alkaa muistakin.
Pari testiä tuli tehtyä jo kolme viikkoa sitten heikoilla mutta selvillä viivoilla kuitenkin.Neuvolassa käyty laittamassa kirjoihin ja kansiin, pojan 7kk neukun yhteydessä ja kutsu ultraankin saapui (14.12). Laskettu aika täällä olisi 2.7.2012 pistää vähän kiireesti kun elokuussa olisi tämän pariskunnan häät=)Ennestään löytyy pojat -99 ja -11 joten tyttöä tässä yritetään.Ja Tyyris Tylleröksi alettu kutsumaan. Ja tää mamma on niin happy