HEINÄKUISET 2012
Jee, jo keskiviikkona plussasin, ja eilen tuli vahvempi viiva erityisen herkällä raskaustestillä ja la.on 7.7.2012
Tänään EI siis ala menkat vaan odotus!
Tulkaa pinoilemaan kaikki onnekkaat odottajat
Kommentit (366)
Kiva että muitakin loppukuun odottajia ilmaantuu :)
Täällä myös palelua ja mahan turvotusta, muuten olo ihan ok. Ajattelimme kertoa lähipiirille jouluna ja sitten töissä varmaan vuoden alusta. Aloitin tuolla vasta nyt viime kesänä, niin vähän kyllä ahdistaa kertoa näistä uutisista jo "nyt", mut toisaalta kun ei yli kolmeen vuoteen tapahtunut mitään, niin en voinut tietenkään jättää uutta työpaikkaa ottamatta kun kerran tarjottiin ;)
Ensimmäinen neuvola olisi 20.12, tuntuu että siihen on kamalan pitkä aika, mut eiköhän tää aika nopeasti mene.
En ole ajatellut ottaa influenssa- tai muitakaan piikkejä, en oo koskaan ottanut enkä halua niitä nytkään.
Viikonlopun jatkoja
Katza ja ihmetys 5+3
Jospa minäkin kirjoittaisin tänne. Meillä odotellaan neljättä, laskettuaika ois heinäkuun kolmas. Kävin viime viikolla pyörähtämässä neuvolassa herttaisen, vastavalmistuneen terkkarin luona. Kiva lukea, että muutkin kärsivät tästä alkuraskaudesta... Nukkuminen on kaikkein parasta, silloin ei oo paha olo! :D
Onpas täällä paljon heinäkuussa synnyttäviä! Tietäee siis ruuhkaista aikaa synnäreillä ;)
Meille tulossa kolmas, la on 18.7. Vähän kaksijakoiset fiilikset: vauva on toivottu, mutta silti raskaaksi tuleminen jotenkin järkytti ja nyt mielessä vain pyörii kysymyksiä tyyliin "miten me selvitään"... Me ei erityisesti yritetty kolmatta, ajateltiin että saa tulla jos tulee. Ja tulihan se :)
Mutta tässä sitä ollaan ja toivotaan että kaikki hyvin menisi. Olo on huono, enkä kyllä diggaile tätä alkuraskauden "ihanuutta" (=kuvotus, väsy, turvotus) ollenkaan.
Ajattelin liittyä nyt keskusteluun,kun esikoista odottaessa jäi osallistuminen seuraamisvaiheelle.
Perjantaina plussasin ja siis toinen on tuloillaan. Raskaus oli tällä kertaa suunniteltu ja niin onnellinen olo nyt molemmilla vanhemmilla! La on 30.7 mutta jos yhtään menee samoin kuin edellisellä niin kuun puoliväliin jäädään. :)
Mie plussasin viime torstaina vahvat kaks viivaa... elikkä 24.11... Laskettu ois laskureiden mukaan 21.7.2012 mitä innolla odotetaan.
Meillä jätettiin pillerit pois puoltoista vuotta sitten ja nyt viimein sain pettymysten sijaan nauraa ja itkeä onnesta maha kippurassa lattialla!! =)
Menkkoja aloin kaipailee viikkoa myöhässä... en uskaltanu iloita siitä näyttäisikö testit jo plussaa. sitten oli pakko testi ostaa ja joulu tulikin meille kuukautta aiemmin. =)
Mies oli onnessaan, ollaan yhdessä oltu päälle 8 vuotta, oma koti, koira mut jokin puuttuu... ei enää pitkään.. =)
Onneks mies on noin hyvin mukana alusta asti, ensimmäiseen neuvolaankin varmaan lähtee mukaan 15.12.
Onnea kaikille muillekin odottajille!!! =)
Tervehdys kaikille uusille ja vanhoille väsymyksestä kärsiville.
Väsymystä täälläkin ilmassa. Päiväunet on saatava. Nukahdan vaikka istualteen sohvalle kun väsyttää niin silloin on nukuttava. Välillä paleltaa täälläkin. Etenkin ruokailun jälkeen ja iltaisin.
Välillä on hyvin kyllästynytkin olo tämän väsymyksen kanssa ja on hieman sellainen olo, että voi ei vastahan mä pääsin tammikuussa eroon isosta mahasta ja tuskasesta olosta ja nyt se kaikki on taas alotettava alusta. Mutta tuntemuksista huolimatta olen vauvasta innoissani ja jännityksellä odotan ensi viikon ultraa. Raskaudet ei vaan ole mun juttu...vauvat kyllä. =)
Onneksi ensimmäisen kolmanneksen jälkeen helpottaa vähäksi aikaa. Sitä aikaa innolla odotan. Ehkä pyykkivuori ja kotikin taas kunnostautuu vanhaan loistoonsa kun tästä uupumuksesta selviän.
Välillä tuon uupumuksen takia jutut menee levottomiksi. Eilen illalla suunnittelin nimiä tytöille ja pojille. Lopulta ne meni överiksi tyyliin Ilo Yrjö, Ihana Mansikka Unelma, Petteri Panu (Peter Pan) ja nauratti makeasti. Mies taisi jo siinä vaiheessa onneksi kuorsata.
Ai niin ja meillä tuo isäntä omaa jotain lapin shamaanin taitoja tms. On jokaista lasta odottaessa nähnyt unta lapsesta ja sukupuoli on tähän mennessä aina mennyt oikein. Nyt oli nähnyt unta tytöstä. Saas nähdä pitääkö paikkansa. Olisin kyllä aika iloinen jos perheeseen saataisiin toinen tyttökin. Kun poikia on jo kolme ja tuo yksi tyttö vain.
Itsekkin näin unta, että olin synnyttämässä, mutta sukupuoli ei kyllä tullut esille. Vain pieni, hoikka ryppynen pikku rääpäle. Ja uni oli todella todentuntuinen.
Sirppana rv 7+1
Jaksuja kaikille väsyneille ja etenkin huonovointisille. Toivotaan, että viikot vierivät nopeasti.
voi että osaa sattua..jos ei ole hyvä asento niin aivastaminen repäisee alavatsaa ihan jumalattomasti.ja ilmeisesti mulle on tulossa joku pikkunen lenssu ny eli aivastuttaa vähän väliä..ei kiva!!
mä oon nähnyt kans unia mut en näe ikinä sukupuolta..ei olla vielä varmoja selvitetäänkö kumpi sieltä on tulossa..toisaalta jos sen itse näkee ultrassa niin sittenhän se on siinä ja mulle on kyl ihan sama kumpi tulee..mies odottaa poikaa:)
Mulla on ollu pari viikkoa jo tosi huono olo, kylmä on jatkuvasti niinku mulla kyllä yleensäkin. Laskureiden mukaan nyt 6+3 viikot ja innoissaan ku mikäkin, pitäis vaan osata ottaa iisimmin. Tuossa eilen saunassa meitittiin pitäiskö jouluna vanhemmille kertoo suuri uutinen, vai vieläkö odoteltais? mielipiteitä? olishan se ihana joululahja =)
Parhaaks oon muute tuohon huonoon oloon kokenu hedelmät ja tikkarit. Hirveä himo on myös maustekurkkuihin, mutta ku ei niitäkään pitäis hirveesti syödä.. Kahvia ei käy yhtään mieli, vaikka ennen join pannullisen päivässä melkeinpä. ja suklaa ällöttää. Isäntä vaan nauroi että eiköhän tuu sekin aika eteen ku vedän kolmatta levyy suklaata naamaan ja komennan sitä hakee lisää... EI TUU!!
Mut juu, yrittäkää jaksaa pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa, kyllä se palkitaan!! =)
Heissan odottajat!
Täällä kanssa ihan järkyttävän huono olo. Oksentamaankin olen joutunut useamman kerran. Samoin palelu ja väsymys jatkuu. Minulla myös aivastaessa aivan tuskainen kipu vasemmalla puolen alavatsaa, mutta onneksi kipu menee suht pian ohi. Täällä kanssa popsitaan hedelmiä todella paljon. Samoin salaattia ja muutenkin kaikkea raikasta. Lämmintä ruokaa ei tee mieli ollenkaan, ei myöskään mitään makeaa. Pilttejä ostin ihan itselleni :D ja purkkaa tulee myös syötyä. Siinä jotenkin itseään onnistuu huijaamaan, että mukamas jotain söisi vaikkei söiskään.
Me ollaan jo kerran käyty ultrassa, kun minulla on nyt reilun viikon ollut pientä tiputteluvuotoa ja äitiysneuvolasta ohjasivat päivystykseen. Sairaalalla lääkäri sitten ultrasi ja siellähän se pienoinen makasi ihan oikeassa paikassa ja syke oli vahva. Lääkärin mukaan vuoto on niin marginaalista ja kohtu on kiinni ja muutenkin kaikki näyttää hyvältä, joten mitään hätää ei pitäisi olla. Nyt yritän sitten olla stressaamatta noista vuodoista, jos niihin ei muutoksia tapahdu. Ensimmäinen neuvolakäynti on 13.12. eli takasn kahden viikon kuluttua. Silloin ollaan jo rv 9+, joten aika nopsaa tämä aika kuitenkin menee :)
Jaksamisia kaikille odottajille!!!
sopaka ja heinähattu 7+1
tänään vedin ekaa kertaa mammahousut jalkaan(9+0) kun aamusta jo turvotti niin..
onhan sulla mammutti jo silloin viikkoja melkein 10 että olishan se kiva joululahja..jos vaikka saisit jonkun ultrakuvan vaikka kehyksiin lahjapakettiin :) ja kyllähän vanhemmilta sitten tukea saa jos jotain ikävää sattuukin.
mä oon himoinnu päärynöitä ja piimää ja mandariinejä. lämpimät ruuat ei oikein uppoa mut pakolla menee vähän ja mikään makea ei houkuttele(no ok joulupiparit)paino pudonnut alkuun sen pahoinvoinnin takia vaan mut eiköhän se tuu korkojen kera takas kunhan ruoka alkaa maistumaan:D
Vauvasta kertominen on hyvä joululahja :)
Mä kerroin sit tänää anopille ja kälylle ja sen miehelle... kun käly kysyi että mitä 19 pv liittyy teidän seuraavaan vauvaan kun oli viime yönä nähnyt unen tulevasta vauvasta ja unessa vahvasti numero 19...sanoin et se on neuvolan mukaan laskettu aika 19 heinäkuuta...hetken kaikki oli että ai siis mitä ja sit kaikki onnitteli :) ja kälyn mies sanoi että turhaan hermoilit että hyvinhän me tää otettiin ( mua jännitti etukäteen miten suhtautuvat). Anoppikin sanoi että sehän on jokaisen oma asia monta lasta tekee, itsehän ne hoitaa ja että toivotaan tervettä lasta :) Nyt mulle on sit ihan sama mitä muut ajattelee..pääasia että mun elämän tärkeimmät ihmiset onnitteli :) Ja käly oli nähny unessa et vauva ois tyttö...sitä hieman vaikea uskoa 3 pojan jälkeeen...pääasia että terve.
Oon tosi kalpea, kälyn mieskin sanoi et oonko ollu tää ulkona yhtään kun naama niin valkoinen (oon kyllä ollu). Ja heikottaa koko ajan ja mitään ruokaa ei innosta syödä ei edes suklaata tai karkkejakaan...vichy ja makuvedet uppoaa hyvin kun koko ajan janottaa...
ninnu rv 6+4
ninnu:ootko muistanu ottaa raskausvitamiinejä ja kalkkia ja foolia jne jne:) mun neuvolan täti sano että tolla piimämäärällä kalkin saanti on turvattu(juon sitä reilun litran päivässä+jugurtit+juustot) mutta ku mikään muu ei oikein maistu.jos sulla on vaa verenpaineet matalalla..
RV 8+4 menossa, la on siis 7.7.2012. Kauhea pahoivointi ja iltaoksentelu seurana ja tänään alkoi sitten syömisen jälkeen kova ylävatsakipu. Renniet suussa. Mutta hyvän asian vuoksi tässä kestetään:)
Meillä ehkäisy jätettiin 7/10 ja nyt sitten toisella Clomifen kierrolla onnistui. Tietenkin jännittää että meneekö kaikki hyvin. Varhaisultrassa näkyi pikkutyyppi.
Np ultra on 21.12 ja parasta joululahjaa toivotaan.
Jos vaan kaikki menee hyvin ni kyllä me jouluna taidetaan perheille kertoa. On sit ainakin juttukavereita.
Tuleville isovanhemmille ostetaan ainot ja reinot, (mukaan toivottavasti ultrakuvat) ja sit sanotaan, että pitäähän tulevilla isovanhemmilla olla kunnon tohvelit =)
Molemmilla on veljet, joten niille ajattelin ostaa emp:ltä simpsonit pyyhkeet missä on Homer ja teksti last perfect man... korttiin kirjoitus että tulevalle parhaalle enolle/sedälle... tädille pitäis kans sit ylläri keksii, siinä onkin haastavampi tapaus.. =)
Joulun jälkeen ei asiaa enää salassa pidetä mut ei vielä kuitenkaan koko maailmalle sitä huudeta.
Innolla odotan miten perheet ottaa tän vastaan. Varmasti tulee leikkimielistä nälvimistä, kuten ainakin mun veljeltä voi odottaa. Mut muuten voi olla tosi iloista poppoota!
Nii ja multa hajos just sellaisista lökölempifarkuista vetoketju, että varmaan niistä täytyypi sit ommella mammahousut, vaikkei vielä turvota yhtään.. Tänään on muutenkin ollut jotenkin outo olo ku on voinu syödä ja juoda ihan kaikkee, ei pahoinvointia ollenkaan, todella outoa, ku kuitenkin viikon piti jo tajuttoman huonoa oloa. Kaipa se heittelee niinku painokin tällä hetkellä.. saa nähdä paljonko tulee kiloja, nyt painan sen 51kg. voi kyl naurattaa jossain vaihees ku tällänen 155/51 taapertaa jättimasun kanssa... huvittavaa, siitä tuo lempinimi mammuttikin tuli... =)
Tulipa paljon kerrottua, taisin jäädä koukkuun heti tänne tultuani =)
Mammutti: ihana lahjaidea :)
Miss undestood: oon syönyt lady vita mama vitamiineja jo ennen raskautta ja niitä löytyy kaikkia tärkeitä vitamiinejä..verenpaineet ollu muissa raskauskissakin alhaiset yläpaine 100 paikkeilla ( muistaakseni) vai onko sit hb jo valmiiksi alhaalla...
aamupäivisin on yleensä tosi heikko olo: laitan lapsille ja itelle aamupalan ja syödään sit huilaan et jaksan lähteä lastenkaa ulkoileen, ulkoillaan sit huilaan et jaksan tehdä ruuan ja antaa sen lapsille ja syödä ite ja sit huilaan et jaksan siivota keittiön...iltapäiväl ja illal yleensä pirteämpi olo. Saman verran syön kun ennenkin mut silti heikottaa, en muista oliko aiemmisata näin heikko olo pahoinvointia oli kyllä mut nyt en oo viel oksentanu...tai sit aika on vaan kullannu muistot :)
Eli kolmatta lasta nyt odotan.
Menkoista laskettuna laskettu aika olisi 17.7., ovulaatiosta laskettuna 22.7. (luottaisin enemmänkin siihen ovulaatiosta laskettuun).
Pahoinvointi vaivaa, tosin en ole oksentanut vielä kertaakaan. Tosi kauhea yökötys olo, väsyttää yms.
Mies ehdotti, että menisin tällä kertaa varhaisultraan, varasin sen ensi viikolle (7.12). Ensimmäinen neuvolakäynti on 13.12.
Toistaiseksi ollaan kerrottu kahdelle kaverille, muut saavat tietää myöhemmin. Vielä pohdinnan alle, kerrommeko omille vanhemmillemme varhaisultran jälkeen vai jouluna.
Tänään siis rv 6+3 (7+1)
mun kaveri on alle 150cm ja se sai taannoin kaksoset..arvaa vaa miltä se näytti!!! se oli jo möhköfantti:D
Kirjoittelinkin jo aikasemmin lyhyesti tuonne elokuun odottajien puolelle.
Meille tulossa viides lapsi, laskurin mukaan la 3.8 mutta suunnitellun sektion takia syntyy jo heinäkuun lopulla, jos kaikki vaan menee hyvin.
Vähän hirvittää tämä raskaus kun neljä sektiota on jo takana että miten tuo kohtu kestää taas. Lapsiluvun piti olla jo täynnä, mutta aina ei mene niinku on suunniteltu :) iloinen olen silti tästä raskaudesta vaikka totaaliylläri olikin :)
Ja tosta pituudesta kun jotkut kirjoittelivat, niin itse olen vain 153cm pitkä, siis pätkä. Ja varmaan juuri sen takia loppuraskaus on aina niin tuskainen kun vauvalla on todella vähän tilaa pitkittäissuunnassa siellä masussa. Kolmas lapsi syntyi nilkat vääntyneenä, kun oli niin ahtaasti ollut reppana, mutta onneksi ne siitä itsestään oikeni sitten.
Vielä ei muita oireita kun pientä pahoinvointia, palelua ja nälkä koko ajan.
Mammutti, meillä kerrottiin esikoista odotettaessa isovanhemmille heti ja he menivät ihan sekaisin. Nyt ajattelin tän kolmannen pitää salassa niin pitkään ku mahdollista ku miehen veli ja hänen vaimonsa ovat yrittäneet jo toista vuotta lasta ja vieläkään ei ilmeisesti oo tulossa. En halua, että he katkeroituvat meille enää enempää. Viime kesänä he eivät huomioineet tuota meiän nuorempaa ollenkaan, vaikka se kuinka yritti hymyillä ja hakea kontaktia. Tuntuu, että anoppikin ajattelee, että kaks olis riittänyt meille. noh, tää on meiän elämä. Mulla on pahoinvointi kadonnut. Nyt on niin hirvee flunssa, ettei pysty ajattelemaan muuta kuin kipeää korvaa. Pitää hu käydä näytillä päivystävälle sairaanhoitajalle. Tsemppiä kaikille odotukseen. Mulla eka Neuvola vasta 19.12.. Siihen on vielä hetki.
mä aloin pistämään muistiin kaikkia juttuja kun tein plussan eli blogin aloitin:) löytyy osoitteesta http://becomingmami.vuodatus.net/
päivittelen harvakseltaan mutta aina kun on jotain uutta tapahtunut:)