Joudun perumaan kotivakuutuksen.
Ei ole varaa maksaa sitä ensi kuussa. Se olisi 43 euroa mutta käytän sen rahan ruokaan. Vuokranantaja tietty vaatii kotivakuutusta mutta ei voi mitään kun kela ei sitä nyt maksa koska sain veronpalautuksia elokuussa ja ne rahat meni hammaslääkäriin ja muihin laskuihin.
Kommentit (21)
Ja sitten kun kotitaloosi tulee vesivahinko, olet todella kusessa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kela vähentää joka euron mitä saa kuten veronpalautuksen joka vaikuttaa 4 kuukauden tukiin. Pitää peruutella laskuja.
Mitäpä jos elättäisit itse itsesi?
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kun kotitaloosi tulee vesivahinko, olet todella kusessa.
Ei se vakuutus välttämättä sitä korvaisi, jos omaa huolimattomuutta! Ja nehän kyllä löytävät porsaanreiät, ettei vaan tarvii mitään korvata.
Etkö voi kysyä maksuaikaa laskuun?
En omista tätä kerrostaloa. Sama se tuleeko vahinkoa koska ei ole rahaa maksaa muutenkaan työttömänä.
Mulla on vaan palo vakuutus. Omakotitalo. Nyt harmittaa kun maksoin niin kauan hömppä vakuutuksia. Talo vanha.
Vierailija kirjoitti:
Etkö voi kysyä maksuaikaa laskuun?
Ei kannata, lasku täytyy kuitenkin maksaa ja uusi lasku on jo odottamassa
Kysy voitko saada maksuaikaa tai voiko laskua maksaa erissä?
Vierailija kirjoitti:
Se on jo 3 erässä vuoen lasku.
Minä olen tyhmänä maksanut oman kotivakuutukseni jo 30 vuoden ajan, en tiennyt että sen voi maksattaa yhteiskunnalla.
Mun kotivakuutus maksaa 7 euroa kuukaudessa. Miksi olet ottanut noin kalliin? Ja miksi et saa toimeentulotukea?
Minullakin kotivakuutus ensi kuussa 67 euroa. Mutta kyllä maksan. Vaikka olenkin työtön.
Sitten jos sattuisi jokin haaveri. Niin olisi ilman sitä pikkuisen lirissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jo 3 erässä vuoen lasku.
Voisi olla neljässäkin erässä.
Ota halvempi vakuutus. Vakuuta ilman irtaimistoa.
Minä vuokranantajana vakuutan sijoitusasuntoni seinät, koska en luota vuokralaiseni vakuutusta ottaneen. Se maksaa n. 80 e vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Ota halvempi vakuutus. Vakuuta ilman irtaimistoa.
Minä vuokranantajana vakuutan sijoitusasuntoni seinät, koska en luota vuokralaiseni vakuutusta ottaneen. Se maksaa n. 80 e vuodessa.
Meinasin just kirjoittaa, että vuokranantajan tietenkin kannattaa ottaa tuo seinien ja kiinteän sisustuksen vakuutus ja sen tietysti jyvittää vuokrassa. Vuokralainen sitten vakuuttaa vain oman irtaimistonsa.
Vakuutukset ovat suurelta osin turhia, vahingon sattuessa korvaukseen vaikuttaa esineen tai talon ikä joka vähentää tai jopa jättää korvaamatta syntyneen vahingon.
Millo lasku eräpäivä? Jos eräpäivä ei ole menny niin pyri hoitaman maksuaikaa laskulle lisää. Omasta vakuutusyhtiöstä jossa on kaikki vakuutukset saan netin kautta pyydettyä maksuaikaa 1 kk lisää.
Vuokranantajalla on sitten oikeus purkaa sun vuokrasopimus, jos sanot kotivakuutuksen irti
Nykyään kela vähentää joka euron mitä saa kuten veronpalautuksen joka vaikuttaa 4 kuukauden tukiin. Pitää peruutella laskuja.