Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HEINÄKUISET 2012

28.10.2011 |

Jee, jo keskiviikkona plussasin, ja eilen tuli vahvempi viiva erityisen herkällä raskaustestillä ja la.on 7.7.2012

Tänään EI siis ala menkat vaan odotus!

Tulkaa pinoilemaan kaikki onnekkaat odottajat

Kommentit (366)

Vierailija
181/366 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla loppu oireet aikalailla..palelee kyl vähän välillä,itkuherkkyys on huipussaan(juu..itkin kun katsoin lätkää:D ja ku vituttaa ni vituttaa kunnolla, vatsa illalla turvonnu ja nipsii...MUT ONNEKS SE PAHOINVOINTI MENI OHI VIIKOSSA!!!!oon kyl varautunu et se palaa vielä..I'll be back, niinku iso arskakin:D tiistaina on sit eka neuvola:)

autoasiaa..mulla kävi niin hyvin että ehdin ostaa ison turvallisen farmarin just ennen ku aloin raskautumaan(itseasiassa n.kk ennen:) ) sinne mahtuu turvaistuimet ja rattaat ja omat ja perheen kamat jos lähdetään isovanhemmille kylään:)

ootteko muuten harkinnut 3D/4D ultraa jossain vaiheessa? se on kai aika kallis mut mua kiinnostais ja kun mulla työpaikan sairauskassa maksaa osan niin ei se konkurssia tee..onko tietoa onko siitä ipanalle haittaa?

miss_understood 7+2

Vierailija
182/366 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä rv 7+4 ja olo aivan kaamea. Väsymys maximus johon yrittänyt rautaa ja d-vitamiinia toteamuksella: ei toimi! Kuvotus ja vellotus iltaisin huipussaan, oksentamaan ei onneksi ole vielä tarvinnut ja ihan hyvä sillä ei multa oikein luonnistu (ehkä oppis senkin=). miten teidän muiden masut onko kasvua havaittavissa? Mulla on edellinen 7kk vanha ja hänestä jäi 10kg ylimääräistä ja varsinkin vatsan seudulle nyt tuntuu et mun masu on pulpahtan ulos ihan kunnolla ja asiaa on vaikea peitellä. Ultra meillä 14.12 ja silloin ollaan päätetty julkistaa asia muille lapsille ja yritetään jos pystyis pimittää sukulaisilta jouluaattoon asti=) Tsemppiä kaikille odotukseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/366 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, liityn riemumielin tähän joukkoon :) Maanantaina olisi pitänyt menkat alkaa, mutta eivätpä alkaneetkaan. Pari erittäin haaleaa plussatestiä olen tehnyt, mutta luotan silti tulokseen. Pitäisikö testiviivan muuttua tummemmaksi? Tein nimittäin testin tiistaina- erittäin haalea viiva ja uudelleen torstaina -erittäin haalea viiva. Varasin kuitenkin jo äitiysneuvolan puolentoistaviikon päähän ja minulle sanottiin, että erittäinkin haalea viiva meinaa plussaa. Joten tähän luotan. Mentiin heinäkuussa naimisiin, sovittiin että aletaan nyt yrittämään ja heti tärppäsi! Tämä (ja puoliso) on erittäin onnellisia! Ihanaa!

Vierailija
184/366 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kurkkimassa oisko tuttuja nimimerkkejä odottajien listalla :)

Pisti silmään toi Morning Butterflyn teksti että eka ultra-aika ois vasta 15.raskausviikolla..Niin siis niskapoimu-ultrahan pitää tehdä rv 11+6-13+6 että saadaan luotettava tulos joten otapa yhteyttä jos sulle noin myöhälle on vasta laitettu eka ultra. Tää on tietysti turha toimenpide jos ette ole menossa niskapoimu-ultraan mut jos olette niin soittele ihmeessä vaikka neuvolaan tosta :)

T: LittleMe ja Siiri (jo puoli vuotta :o ei oo ihme että tää mamma taas käy lueskelemassa odottajien sivuilla :D)

Vierailija
185/366 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin,siellä taitaa olla vähän jonoa..mua ei kylläkään haittaa,kun en muutenkaan seulontoihin osallistu enkä kuitenkaan aborttia tee vaikka olis mitä..kunhan vaan kuulis ne SYDÄNÄÄNET! Toki mua muutenkin kiinnostaa lapseni terveydentila,mutta siis..ei mitään SEULONTOJA. : )

Vierailija
186/366 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ninnu: Jouduttiin tosiaan vaihtamaan auto miehen työn takia niin isoon, mutta tosiaan tyytyväinen olen tilanteeseen näin. Varsinkin, jos sakkiin tulee heinäkuussa yksi kulkija lisää. :)

Mamma-81 ja muut pahoinvoivat: Suosittelen käymään akupunktiossa, jos kuvottaa pahasti. Edellisessä synnytyksessä sain kivunlievityksenä akupunktiota. En ollut koskaan aiemmin käynyt. Se oli oikeastaan ainoa, mikä auttoi. Kaikki suihkutukset, aquarakkulat ja ilokaasut ei auttaneet yhtään. Tästä kokemuksesta rohkaistuneena kävin eilen akupunktiossa. Kolme päivää oli ollut aivan kamalaa. Oksentelin pitkin päivää ja kuvotti koko ajan. Ihan sama, söikö miten tiheään. Kaikki tuli kuitenkin ulos. Hoidon jälkeen helpotti. Tai oikeastaan seuraavana aamuna. En tiedä, oliko sattumaa vai ei. Tai psyykkistä. Hoitaja nimittäin sanoi, että aamulla pitäisi olla parempi olo. Ero oli huomattava. Tuon 40e maksoin riemulla siitä, että olen pystynyt tekemään tänään jotain muutakin kuin makaamaan ja oksentamaan. Rv 6+1 menossa. Toivoa sopii, että hyvä kehitys jatkuu. Toki olen menossa ensi viikolla uudelleen.

Vierailija
187/366 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Mä ihan varovaisesti kurkistan tänne odotuspuolelle, jos vaikka tänään tehty ovistestin plussa oisi plussa myös raskaustestissä, jonka huomenna hankin...Tää ois suurtakin suurempi ihme, kun ilman ehkäisyä ollaan oltu jo 3,5 vuotta eli siitä asti kuin nuorempi tyttömme syntyi. Esikoinen on 6v ja lähtee syksyllä kouluun, tämä raskaus olisi kyllä ajankohdaltaan paras mahdollinen tuotakin ajatellen. Mutta katsotaan mitä huominen testi sanoo.

Hätähousuna katsoin mahdollisen la:nkin ja se olisi heinäkuun lopulla ;)

Vierailija
188/366 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odottelin kuukautisia ku oli tarkoitus laitattaa hormonikierukka. Eipä se sitten alkaneetkaan ja su näytti testi plussaa. Mies oli alkuun vähän kypsänä, mutta iltaa kohden alkoi olla ihan messissä. Meillä on kaks poikaa, 3,5v. Ja 1,5v. Ja mies oli päättänyt että kaks riittää. Mä oon aina halunnut kolme muksua ja olin ajatellut, että mieluummin tähän samaan putkeen. Nyt sit toiveeni vähän vahingossa toteutui. Kahta ekaa yritettiin pitkään. Ekaa vuoden ja toista kahdeksan kk. Nyt tämä tuntuu lahjalta. Laskin, ett LA 20.7.. Kivaa!

Vierailija
189/366 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoillani! Kovasti voimia!

Vierailija
190/366 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä kylmää ihan älyttömästi.. kun vien nuorimmaisen päivällä nukkumaan, olen hetken ollut itsekkin pitkälläni, mutta 3peittoakaan ei riitä..

Yöllä oli alkuun flannelli yöpaita ja pitkät flanelli housut, peitto ja kyllä 3lisäpeittoa päällä! nyt riittää yöpaita, peitto ja 3lisäpeittoa..ja jossain vaiheessa iskee HIKI!

ihan järkyttävä palelu ollut oikeastaan ainoana oireena, vähän ehkä kuvottava olo..mutta eipä juuri muuta.

neuvola aika on viikon päästä..

vähän pelottaa? silloin viikot 7+3

(jokohan ultrassa näkyy mitään, tuliko sittenkin liian aikainen aika? täälläkin suunnalla on heti ensimmäisellä käynnillä ultra)

kaikkea hyvää odottaville, ja toivotaan pikaista raskautumista muille!

Vierailija
191/366 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin palelen aika paljon.. huoneessa 24 astetta ka nukun gollegehaalari päällä ja lisäks villasukat ja 2 peittoa..niillä mennään:)7+3 pitäs ultrassa näkyä jo ihan hyvin syke( mulla näkyi sisäkautta tehdyssä ultrassa 6+2 syke ja alkio ja ruskuaispussi) me oltiin eilen neuvolassa ja saatiin kaikkea "opiskeltavaa" ja saatiin influenssarokotus..raskaana influenssa kuulemma on rankempi oireiltaan kuin ns normitilassa:)

Vierailija
192/366 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ikinä en mitään enää ota! olin koko loppuraskauden kipeä! 2 poskiontelon tulehdusta, keuhkoputkentulehdus(Tai joku vastaava) ja koko ajan tuntui että olen kuumeessa, makasin vaan sohvalla?hui!ja se alkoi heti sen piikin saatua,seuraavana aamuna jo kuumetta38.5, joten ei todellakaan kivaa..

ekaa odottaessa ei tainnu näkyä vielä edes 8viikolla sydämen syke, tosin silloin varmaan ultrakin epätarkempi, tyttö kun jo 11 kesällä...

Päivällä pötköttelin 4torkkupeittoa päällekäin, ja vilu silti vähän väreili.. (meillä on kuuluma ihan normaali lämpö, tai mies valittaa että kuuma???)

olen ollut edellisissäkin raskauksissa alussa varsinainen vilukissa, mutta en muista että olisin lisäpeitteitä tarvinnut flanelliyöpuvun ja tavan peitteen lisäksi.

tää ikä tekee kans tepposensa?

Vierailija
193/366 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joka raskaudessa ollut pahoinvointia, mutta en muistanutkaan kuinka lamaannuttavaa tämä on. En pysty mihinkään, lastenhoitaminen on vaikeaa kun koko ajan oksettaa. Olen nyt myös flunssassa ja väsymyskin vaivaa. Minulle tämä alkuraskaus on kyllä ollut varsinainen koettelemus.

Nyt rv 8 ja mulla eka neuvola vasta 9.12. Tosi myöhään. Aiotteko muuten ottaa influenssarokotteen?

Vierailija
194/366 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin saada pienemmän pojan unille ja kävikin niin, että mamma sippas ja pojat leikki vieressä. Mä synnytin ekan Kättärillä, toisen Hyvinkäällä. Hyvinkäälle ajattelin suunnata nyt, jos kaikki menee hyvin ja sinne saakka päästään. Tuntuu, että tää masu on jo niin iso, että voiko olla vasta rv 5+6! Nautin ku saa tän raskauden olla kotona. Molemmissa aiemmissa on ollut hillitön savustus siitä saakka ku oon kertonut, että odotan. Miten teillä muilla?

Vierailija
195/366 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan uskomattoman paljon ja kokoajan!!! ja nyt kun ei oikein olis varaa olla väsynyt, meillä menossa remontin loppurutistus että jouluksi päästäis takaisin kotiin...

Ensimmäinen neuvola ens viikolla ja ultra 19.12, ei millään jaksais sinne saakka ootella!

Töissä asiasta jo kerroin ja vastaanotto oli ihan positiivinen, kiiteltiin jopa että näin ajoissa kerroin niin ehtivät ensi kesän miettiä ajoissa uudelleen...

Ketään muuta alkanu närästämään? On miulle kyl ihan normi vaiva...tosin nyt selkeenti lisääntyny.

Vierailija
196/366 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meinannu influenssapiikkiä ottaa, kolmessa aiemmassakaan raskaudessa en oo ottanu (eikä kyl oo edes tarjottu)..viimeksi oon ollu kuumeessa 10v sit...nyt tietysti tuun heti kipeeksi kun "kehuskelen".

Muakin palelee (niin kyl palelee muutenkin aina), väsyttää 24/7 ja heikottaa. Mulla muutenki alhainen verenpaine ja raskauden aikana yleensä viel alhaisempi.

rv 5+6 ja tuntuu minustakin et maha jo iso, varsinkin iltaisin...saa nähdä millon joku oikeasti mahan perusteella huomaa, mä kun en omsita mitään löysiä vaatteita. Käly kyllä jo kyseli että millonkohan se meidän vauva sit syntyy ( kun tuli vauvoista jtn puhetta), sanoin vaan etten tiedä että kysyy mun mieheltä millon se ois innokas tekee vauvoja :)

Vkonloppuna ois synttärin kälyn luona ja varmasti mun eteen tuodaan siideri tai valkkarilasi..mitenköhän mä siitä selviän, yleensä kummiskin oon lasillisen ottanu (jos en oo raskaana siis) Mietin jo pitäskö jonkun tekosyyn varjolla ajaa miehen ja lasten kanssa eri autoilla, et ku oon autolla en voi ottaa...

Vierailija
197/366 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä otin influ-rokotteen niinkuin joka vuosi ja käsivarsi melkein yhtä kipeä kuin sikapiikistä..mulla toi väsymys vaikuttaa sillee et oon pirun äkänen jos en saa nukkua(mieluiten vähintään 12h tai 8h yöunien jälkee 3h päikkärit) mä oon töissä tosi pahalla päällä ku en ehdi kunnol syömään.mulla ei muuten oikein oireita ole paitsi se palelu kans ja ummetus.vatsasta ei oikein pysty sanomaan mitään..vähän turvottaa illalla mut töissä kukaan ei vielä tiedä.jos pikkujouluisssa pudottas sitten pommin kun kaikki muut on humalassa..itse lupauduin menemään sulkemaan työpaikan kun ruokailusta selvitään joten en voi juoda :D

Vierailija
198/366 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

just soitti..oli hoitajalle tullu joku este..ensimmäinen pitkä aika olis ollu todella pitkän ajan päähän, mutta otti vähän lähemmäs, että pääsee kurkkaamaan onko siellä edes ketään?

jatketaan kuuluma seuraavalla käynnillä...

viime yönä pärjäsin yhdellä lisäpeitolla!! jee!

Vierailija
199/366 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälllä odotellaan kolmosta, isommat lapset on jo 7 ja 9, mutta haasteellisten tilanteiden takia piti lykätä tuota vauva-ajatusta näin kauan.

En voi uskoa, että olen raskaana. Tää oli jo yk15 tai jotain ja nuo edelliset on saaneet alkunsa helpommin. Mieskin on edelleen sama ;) joten siitä ei voinut olla kiinni.

Ai niin, nyt ois kai menossa 5+2 ja la olisi 25.7. Minä olen jo ehtinyt puhua aiheesta kolmen lääkärin kanssa, kun tämä on varmaan ns. riskiraskaus, kun minulla on perussairaus. Kovasti odotan, että voisin mennä ekaan ultraan, että saisin vahvistuksen raskauden alkaneen todella.

Tällaista täällä, onnea kaikille odottajille!

Vierailija
200/366 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko sitten tuli vahva plussa, LA olisi 28.7.. joten perää pidetään. Pakko oli sitten viikolla vielä parilla testillä vahvistaa ja uskottava se on, plussaa tuli! Clearbluen näytölle ilmaantui ihana teksti: RASKAANA 2-3 :D

Nyt odotan kuumeisesti ultraan pääsyä sillä tämä on meille melkoinen ihme, vaikka kolmas raskaus onkin. Meillä ei ole ehkäisyä käytetty ja lähes 6v. on edellisestä raskaudesta.