HEINÄKUISET 2012
Jee, jo keskiviikkona plussasin, ja eilen tuli vahvempi viiva erityisen herkällä raskaustestillä ja la.on 7.7.2012
Tänään EI siis ala menkat vaan odotus!
Tulkaa pinoilemaan kaikki onnekkaat odottajat
Kommentit (366)
Juu-u, elikkä keskiraskaudenlääkärikäynnillä todettiin vaan että kohdunsuu rakoilee ja kerta kipeät supistukset ei ota loppuakseen ni mie jään jo kotiin.. Toukka on kääntyny kans pää alaspäin ja potkii aivan mahdottomasti, yhtä energinen pakkaus ku äiteensä.. =) Ikkunoita mie kans ajattelin alkaa pesemään, kylläkin vaan tuolleen sisä ja ulkopuolelta ku asunto myynnissä, tehkööt sit seuraavat asukuit ihan mitä tahtoo, mie en vaan kehtaa enää... mut sen varran pesen että ulos näkee... =)
Vappu oli ja meni, join yhden siiderin...alkoholittoman!! Hassuinta oli että kaupankassa kysy multa ku siiderin ostin että oliko ihan tarkoituskin ostaa alkoholitonta =) että sain myyjän kanssa hyvät naurut ku totesin sille että juu ihan tarkoituksella ettei vauvan tarvii huomenna kärsii krapulaa.. =)
Mutta näillä mennään nyt ja toivotaan että toukkanen pysyy mukana vielä jonkun aikaa, mieluiten sinne heinäkuulle. Kasvu menee alakäyrillä mutta silti tasaisesti, siitä ei kukaan ole huolissaan. onneksi.
Erittäin ihania aurinkoisia päiviä teille muillekin odottajille... ja tietty Remukan kissanpennuille!!
Mammutti ja toukkaneiti 28+5
vappu meni hyvän ruuan ja siman merkeissä lomaillessa.olisin tosin jaksanut varmaan vielä pari viikkoa töitäkin tehdä vaikka jalkojen päällä joutuu 8h olemaankin. meillä potkitaan eli ainakin neidillä on vielä tilaa tehdä kupperiskeikkoja. vaunuja ja kaukaloa piti mennä ostamaan maanantaina mut kauppa oli jo kiinni niin tänään sit uus yritys.neuvolakäynnit alkaa nyt tihenemään ja jossain luultavasti siintää se kokoarvio-ultra kun sokeritarkkailussa ei ollut mitään.ainakin maha ei oo mitenkään kamalan iso omasta mielestä ja olo ihan loistava.
ainakin ja maanantaina lääkäriin sit kattoo jatkuuko saikki pidempään. neuvola oli tänään ja hyvinpä ne siellä köllötteli sf mitta ei ollu yhtään kasvanu vaan oli saman 32cm niinkun viimekski. ensi viikoilla olis taas seuranta käynti äitipolilla ja sitten saan varata ajan monikkovalmennukseen jota ootan niin innolla! täällä alkaa olee kaikki vauville hankittuna vaatteita pitäs vaan alkaa pesee kun jaksais ja saisi varmuuden että kumpaa sukupuolta tuo meidän toinen toukka on! =)
myy85 & toukat 27+5
jess!!saksasta kiddies24.de-nettikaupasta tilasin tänään meidän prinsessalle vaunut kun miekkonen ei eilen sitten vaunuliikkeessä suostunutkaan neljällä isolla renkaalla kulkeviin hartaneihin.testaili ja tuuppaili vaunuja ja sano että ehdottomasti pitää olla ne eturenkaat jotka pyörii kun on niin paljon ketterämmät.ja noihin saa ostettua erikseen sen eturengaspalkin jossa on ne maastorenkaat joilla pääsee sitten vaikka lumessakin.en sitten saanut niitä enkelinsiipivaunuja missä oli timantteja ja sen takia pienet itkutkin tirautin autossa. no sainpahan valkoset keinonahkaset hartanit kuitenkin ja halvalla.604€ toimitettuna kotiovelle.kuulemma toimitusaika 6-8 viikkoa joka toivottavasti riittää..vaikka eihän niitä vaunuja välttämättä ihan heti tarvitakaan :)
mulla alkoi selkeästi sellanen pesänrakennusvietti tänään.oon tyhjentäny ja puunannu keittiön ja kodinhoitohuoneen kaikki kaapit ja järjestänyt ne uudestaan ja pyyhkinyt jopa maustepurkit ja jauhopurkit ja heittänyt kamalasti vanhoja säilykkeitä(mies tuonut armeijasta vuonna 2002), pesuaineita (ostettu ekaan omaan kotiin vuonna 99-02) ja kuivia ruokia roskiin.miten sitä kertyykin kaikkea tollasta noin paljon tonne!! suunnittelin et makailen lopun illan sohvalla mutta kokoajan keksii pientä puuhaa.
päivitystä 7.5. olo on edelleen energinen aika ajoin vaikka Hb olikin tippunut 107g/l ja rautakuurille jouduin. tosin lauantaina meinasin mennä kaupan jonossa kanveesiin kun alkoi heikottamaan.silloin en tiennyt vielä matalasta Hb:tä joten pistin sen matalan verensokerin ja matalan verenpaineen piikkiin. pihajuttuja olen puuhannut ja haravoinut ja hajottanut lumikasoja ihan kuin ennenkin.kai pitäs jossain vaiheessa vähän yrittää rauhoittua mut ku mulla on tylsää!!! :)
MU+prinsessa 31+3
ja poika ja tyttö tulee poika paino 1277g ja tyttö 1180g eli hyvin kasvaa vauvat ja kahen viikon päästä mennään uudestaan. =) molemmat vaan oli nyt perätilassa että tässä nyt toivotaan että kääntyisi oikein päin kun on kamala kammo tuota sektiota kohtaan!! mulla oli hb nyt 85 et oli vähän noussu jo mutta katotaan joudutaanko mulle antaa vielä rautaa äitipolilla.mitä teille muille kuuluu? tässä varmaan pitäs alkaa vauvoille vaatteita penkoo ja pesee valmiiks jo kun vielä jaksaa!! =)
myy85 & tuplat 28+6
Moikkelis koko poppoolle!!
Tasan 10vko laskettuun!!!
Meillä kotona olo jatkuu ihan loppuun asti, kohdunsuu rakoilee niin paljon että nostorajaksi laitettu 3kiloo ja mitään stressaavaa tms ei saa tehdä.. Voin vaan kuvitella miten kohtapuoleen alkaa tylsyys iskee.. varsinkin ku liitto/kela onnistuu tyrimään ihan kaiken. Kuukaus sitten vein ne paperit kelaan eikä ne oo vieläkään tehny mitään päätöksiä, en oo saanu äippäpakettiakaan vielä.. Maanantaina saan soittaa äkäisen puhelun.. Että näin Mikkelissä!!
löydettiin ihana ok-talo, saa nähdä meneekö maanantaina tarjous läpi =)
Kipuja alkaa lantiossa olee, ja häpyluu ihan hellänä, painoa on tullu se 9 kiloa, siinä se on nyt pysyny pari viikkoa. Ruokaa en saa enää alas niin paljoo ku ennen, paha olo tulee jos enempi syö ja närästys on järjetöntä!! Salaatteja ja jäätelöä voisin kyl syödä ihan jatkuvasti, sekä hedelmiä. Muuten ei kyl voinnin kannalta mitään ongelmia. Hengästyn hirmu helposti vaikka tähän asti oon lenkkeilly ihan reippaasti koiran kaa, nyt en jaksa =(
Meillä alko tän viikon ke perhevalmennus, oli ihan mukavaa porukkaa ja torstaina käytiin tutustuu synnäriin. (mulle sinänsä turha reissu ku oon ollu siel töissäkin, mutta miehelle kaikki oli uutta) Vielä ensi viikolla tiistaina nähdään samalla porukalla ja seuraava kerta onkin syksyllä vauvojen kanssa =)
Alkuun kyl mietittiin että jaksaako/viitsiikö valmennukseen edes lähtee, mut loppujen lopuks on ollu hirmu kiva jutella muiden odottavien kanssa tuntemuksista ja onhan siel muutama jolla lapsia on ennestään.. Lisäks miehet on päässy juttelee keskenään ja vaihtaa ajatuksia, hauska huomata miten samoilla linjoilla miehet on kaikesta..
Aika menee nopeaan, muuta ei vauvalta puutu ku vaunut ja vanna, enkä viitsis niitä tähän vanhaan asuntoon enää hankkia tilaa viemään. Voipi olla että vaunut tilataan netistä ja toimitusosoite ois anoppila, sinne ku tavaraa mahtuu paremmin säilytykseen.
Koira (kohta 3v) on valpastunu kyl hirmuisesti, varmasti vaistoaa lapsen tulon. Vahtii mua ja seuraa joka paikkaan. Selkä on välillä ollu niin kipeä (johtuen kahdesta välilevyn pullistumasta) että paras paikka on ollu olohuoneen matolla selällään, siihen koira tulee ihan kylkeen kii makaa ja laittaa kuonon mahan päälle, siihen se sit rauhoittuu. Sit jos siin tulee sellasii kivuttomia supistuksia niin hauska kattoo koirun ilmettä kun se valpastuu, korvat ihme asennossa ja ihmettelyilme päällänsä.. =) Hyvä perhe koira siitä tulee!
Meidän vauva kasvaa alakäyrillä, mutta tasaiseen vauhtiin kuitenkin. Näillä näkymin kätilön mielestä kolmekiloinen tai vähän alle syntymähetkellä, jos samaan tapaan raskaus etenee.
No tulipahan taas kirjoitettua.. Kakiksta hauskinta on se että ne jotka ei tiedä meille olevan tyttö tulossa veikkaa kaikki poikaa. Voi olla heinäkuussa hyviä ilmeitä ku tyttö tulee maailmaan =)
Laitanpa tuohon vielä masukuvan... jättilökärit jalassa mitkä pitää kuitenkin roikottaa masun alapuolella =) kotihousut... Ukko nauraa mulle ku sohvalla makaan kattoo telkkaa että näytän naispuoliselle homer simpsonille kaikkine heiluvine masuineni =)
mutta juu, tässä meidän kuulumiset, ois kivaa kuulla mitä teille muille kuuluupi..
Keväänjatkoja!!
MAmmutti ja Toukkaneiti 30+1
Heippa kaikki!
En ookkaan sitte kirjoitellut pariin kuukauteen mitään! Oon kyllä ahkerasti lukenut teidän juttuja :)
Mulla alkaa kesäloma huomenna josta sitte suoraa äippälomalle! Ihanaa!
Painoa on tullu jo 10kg ja neuvolassa siitä onkin vähän huomautettu että on turhan paljon, siitäkös sitte oonki stressannu, inhottavaa :( Mitään pahempia vaivoja ei vielä oo, närästää tosi helposti ja hengästyn reippammassa kävelyvauhdissa..alkaa pikkuhiljaa tuntemaan itsensä ihan mummeliksi kun hitaasti lyllerän :D
Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti niin saisi nauttia kesästä ennen vauvan tuloa.
Hankintoja ei olla vielä tehty, paitsi vaatteita. Parin viikon päästä olis tarkoitus mennä ostamaan vaunut yms..vaunuiksi ajattelin Emmalljungan Duo Edgejä.
Tässä mahakuva muutaman viikon takaa, pitäisi muistaa ottaa säännöllisesti nyt loppuaika.
Oli ihana loma! Paras ikinä! Eri tavalla osasi nauttia miehen kanssa kahdestaan olosta kuin koskaan ennen. Pysyttiun terveinä ja saatiin nauttia lämmöstä.
Oltiin isossa hotellissa, yli 700 huonetta ja olin ainut raskaana oleva. Sain niin paljon huomiota masun takia, että alko jo ahdistaa! Suomessa on niin paljon pidättyväisempää käytöstä, että ei oikein tajunnut, kun kadullakin tultiin päällistelemään mahaa ja kysymään sukupuolta.
Kävin ke neuvolassa. Kaikki ok, paitsi hb oli laskenut. On se sentään 112. Ihmettelen myy, että miten pysyt pystyssä, kun hb 85! Mulla laski ekassa raskaudessa kerran 98:een ja olin ihan poikki. Pelkäsin vähän, että paneeko th mut dieetille, kun tuolla reissussa joi niin paljon sokerijuomia ja masu kasvoi ihan silmissä, mutta sanoi, että ei tästä vatsasts sokerivauvaa tuu:) Mulla sf-mitta oli ke 27,5cm. Verrattiin poikien käyriin niin tää tyttö on kyllä sirompi. Ihanaa, jos ei tarttis yli 4kg synnyttää!
Mä oon voinut ihan hyvin. Välillä supistelee ja paljonkin. Oisin saanut tälle päivällä neuvolalääkärille ajan, mutta olin sitä mieltä, että ei ne supistukset niin pahoja oo.. Välillä on ollut tunne, että tää syntyy ennen LA, saa nähdä! Mulla on nyt kone auki, josko saisin masukuvia muutaman tänne:)
2kk ja meillä kaikilla alkaa olla pienet tuhisijat maailmassa! Ihanaa!!
Tääälläkin kaikki on sujunut hyvin. Mitään ihmeempiä vaivoja ei ole vieläkään ilmaantunut: mitä nyt välillä aamuyöstä/aamusta vetää suonta. Painoa on tullut ehkä jo yli 11 kiloa: kotona ei ole vaakaa, niin en punnitse itseäni kuin neuvolakäynneillä.
Hemoglobiini valui välillä vähän alaspäin, mutta kun napsin rautatabuja, niin sekin oli noussut 122:en.
Tyyppi on istukan takana ja muutenkin kuulemma niin "asettautuneena" lantiooni, että neuvolassa ei terveydenhoitaja vatsan päältä tunnustelemalla pystynyt sanomaan, missä asennossa siellä nyt pyöritään. Siksi myöskään liikkeet eivät ole olleet mitään hurjan vahvoja.
Mutta mahtavaa, että on jo kesäistä ja pystyn esimerkiksi fillaroimaan!
Ensimmäisen perhevalmennuksen jälkeen iski pieni paniikki lapsen saamisen suhteen. Kun en ole ollut mitenkään vauvakuumeinen, niin puheet suurista elämänmuutoksista ja äitiyden ihanuuksista jotenkin ahdistivat. Pillitin sitä sitten miehelle (joka onneksi edelleen on vauvakuumeinen) ja avauduin lapsia jo saaneille ystäville.
Ei se nyt enää sillä tavalla vaivaa, mutta olisi itselle kivempaa, jos olisin jossain onnellisessa raskaushehkussa, niin kuin monet ovat. Aika tuntuu menevän vauhdilla ja tuntuu oudolta ajatella, että parin kuukauden päästä tuo vatsassa möyrivä onkin sitten jo oikeasti sylissä. Ja sitten pitää opetella vaipanvaihdot ja muut outoudet, joista minulla ei ole mitään käsitystä.
Jonkin verran tavaraa vielä puuttuu (kantoliina jne.) mutta eiköhän nekin kavereiden kautta tai kirppiksiltä löydy.
Kirjotin tossa pitkät sepostukset, mutta ne katosikiN johonkiin....
Täytyy taas jokukerta koettaa uudelleen. Nyt en enää jaksa.
Ke on lääkäri nla ja ultrataan kohdunkaula. Luulen, että muutoksia huonoon on tapahtunut, mutta se selviää sitten...
Paremmalla onnella ensi kirjoittelu kerralla.
T:remukka & liinu 30+1
nyt ku näitä tulee otettuu ni laitetaan sit tänne kans.. =)
Mammutti ja toukkaneiti 31+2
ja määrättiin lisää lepoa kun paikat on pehmenny ja lyhentyny kahessa viikossa yli sentillä. a vauva paino 1,5kg ja b 1,4kg että hyvin ainakin kasvaa! =)kahden viikon päästä olis uus aika ja sillon on samalla synnytystapaarviointi. mun pitäs alkaa pesee vauvoille vaatteita ja vaikka mitä vielä tehdä kun näistä nappuloista ei yhtään tiedä millon päättävät tulla!
myy85 & toukat 31+0
Nyt on jo kakasi miun pitkkää sepostusta hävinnyt taivaantuuliin....
Miekin kävin keskiviikkona lääkärineuvolassa. Käynti oli jokseenkin erikoinen. Th mittasi rr:n, hb:n ja tarkasti pissan. Lääkäri tarkasti kohdunkaulan ja mumisi: kyllähän tämä jo pehmeä on. Kuitenkin merkkasi nla-korttiin kiinteä/ kiinni. Lääkäri kysyi liikkuuku vauva. Sanoin, että vähänlaisesti. Merkkasi korttiin liikkeisiin +. Sydänäänet, sf-mitta, vedenmäärä ym kohdat jäi kokonaan tarkistamatta ja tyhjäksi!! Edellisestä terkkari käynnistäkin mulla oli jo reilu puolitoistakuukautta, joten olisi voinut kuvitella, että vedenmäärä/sf:n kasvu tarkistetaan jotenkin.
Lisäksi oon ite melko eri mieltä lääkärin kanssa cervixen tilanteesta. Ei mielestäni tosiaankaaan ole kiinteä vaan reilusti pehmeä.
Muossa raskauksissa mulla ollut seuranta ä-polilla. En oo joutunut käymään aikasemmin kertaakaan lääkärineuvolassa ja jotenkin nyt tuntuu, että kyllä polilla asiat osataan. Toki tiedän että silloin ollaan erikoissairaanhoidonpiirissä ja hoitajat ja lääkärit keskittyy erityisesti odotukseen ja synnytykseen. Terveyskeskuslääkärit taas joutuu ratkeamaan hieman joka erikoisalalle... Mutta nyt tuntuu, että itse osaan seurata raskauttani paremmin kun tk:ssa...
Hankintoja en oo tehnyt vielä mitään. Vaatteita varmaan kaapin kätköstä löytyy jotain. Turvakaukalo, sänky, sitteri ym. On kyllä varastossa odottamassa. Uudet tuplat pitäs vieläkin hankkia. Entiset hajoaa kohta kirjaimellisesti käsiin. Ne on oikeesti niin paljon maailmaa nähneet ja paljon käytetty vaikka onkin vaan 4vuotta vanhat!
Isomman autonkin mie tahtoisin, mut se varmaan nyt saa vielä odottaa...
Joko olette synnytystä miettinyt. Mulla aina välillä käy sekin jo mielessä.... Jännittääkö,pelottaako? Haluatko kaikki mahdolliset puudutukset vai haluaako joku ihan luomuna synnyttää?
Mulla oikeastaan jännityksen aiheena minne ja milloin syntyy. Kukaan lapsista ei ole mennyt täysiaikaiseksi ja edellinen syntyi syöksyllä noin 50 minuutissa ekasta supistuksesta automme etupenkille.
Edellinen syntyi siis meidän omaan autoon mieheni kätilöimänä. Heräsin yöllä supistukseen ja tästä ensimmäisestä supistuksesta noin 50min päästä oli poika syntynyt. Edellisenä päivänä tai yöllä muutoin ei ollut mitään merkkejä käynnistymisestä.
Remukka& Liinu 31+2
Remukalla lähtee vauvat syntymään:) Mulla taas ei lähde ollenkaan, molemmat on jouduttu käynnistämään. Tosin tästä tytöstä on ollut sellaiset fiilikset, että syntyy itestään ja ennen LA.
Mun raskaana oleva ystävä joutui sektioon hiljattain, kun oli niin paha raskausmyrkytys, oli vasta viikolla 30. Kilonen pieni on nyt tehohoidossa ja äitikin sairaalassa. On ollut kyllä omatkin ajatukset sekaisin. Liippaa niin läheltä.
Mulla mennyt aika hyvin, mitä nyt väsyttää enemmän. Ja
viime viikolla tein liikaa pihaa, joten meni monta päivää toipuessa. Omaa aikaa kaipaa enemmän. Pitäis osata vaan ottaa ennen kuin on pieni syntynyt.
Remukka kysyi, että mietityttääkö synnytys. Mä oon kattonut Sydänääniä ja Vauvan tarina -sarjoja ja välillä tuntuu, etten halua synnyttää. Valitinkin miehelle, että helppoa se teillä on. Nainen on raskaana, elää toista vuotta päihteetöntä ym. elämää ja imettää ja herää öisin syöttämään ym. Valivali:) En silti vaihtais pois:)
Tosin th sanoi, että tää olis nyt pienempi kuin pojat, se
helpottaa vähän:)
Nyt poju heräs.. Pitää mennä.
Remukalla lähtee vauvat syntymään vauhdilla:) Mulla taas ei lähde ollenkaan, molemmat on jouduttu käynnistämään. Tosin tästä tytöstä on ollut sellaiset fiilikset, että syntyy itestään ja ennen LA.
Mun raskaana oleva ystävä joutui sektioon hiljattain, kun oli niin paha raskausmyrkytys, oli vasta viikolla 30. Kilonen pieni on nyt tehohoidossa ja äitikin sairaalassa. On ollut kyllä omatkin ajatukset sekaisin. Liippaa niin läheltä.
Mulla mennyt aika hyvin, mitä nyt väsyttää enemmän. Ja
viime viikolla tein liikaa pihaa, joten meni monta päivää toipuessa. Omaa aikaa kaipaa enemmän. Pitäis osata vaan ottaa ennen kuin on pieni syntynyt.
Remukka kysyi, että mietityttääkö synnytys. Mä oon kattonut Sydänääniä ja Vauvan tarina -sarjoja ja välillä tuntuu, etten halua synnyttää. Valitinkin miehelle, että helppoa se teillä on. Nainen on raskaana, elää toista vuotta päihteetöntä ym. elämää ja imettää ja herää öisin syöttämään ym. Valivali:) En silti vaihtais pois:)
Tosin th sanoi, että tää olis nyt pienempi kuin pojat, se
helpottaa vähän:)
Nyt poju heräs.. Pitää mennä.
meillähän se riippuu ihan siitä miten päin a vauva on että leikataanko vai saako normaalisti synnyttää. mä olen kaikki nejlä synnyttäny ilman mitään kivunlievitystä ja niin aijon nyttenkin jos ei laikata. mulla kesti kolmannen synnytys 45min ja neljännen sitten taas 3h että ei se oo sanottua ettetkö tällä kertaa ehtis sairaalaan remuka mutta mulle annettiin sillon neljännen kohdalla ohjeet että pitää lähteä heti sairaalaan eikä saa jäädä odottelemaan. mua lähinnä pelottaa se jos leikataan olen sitä nyt jo miehellekkin itkenyt että en haluaisi millään. no mutta ensi viikolla se selvii miten syntyy.
myy85 & kaksoset 31+5
Synnytyksestä oon alkanu näkee painajaisia vaikken sitä pelkää, ainakaan tietoisesti. Jännitän kyllä, mutta en osaa pelätä. Olen ajatellut että ilman kivunlievitystä mentäisiin mahdollisimman pitkään ja yritän rauhottuu, kuunnella itteeni mikä hyvälle tuntuu ja mikä ei.. Kotona mahdollisimman pitkään ja vasta pakon edessä sairaalaan. Mutta taas toisaalta tuntuu turhalle suunnitella tämänkään vertaa kun en tiedä mitä tuleman pitää ja miten hyvin kipua kestän.
Mulle nauvolassa sanottiin maanantaina että hyvin on jo neiti lähtökuopissa =) synnytystapa-arviointi olis ens kuun 18 päivä. Ei oo pitkä aika enää siihenkään. Tuntuu että aika ois kulunu todella nopeasti, vastahan täälläkin ihmeteltiin ensimmäisiä pieniä puksuja ja nyt onkin jo synnytykset ovella..
Siitä olen todella iloinen, että meitä on näinkin hyvänkokoinen porukka ja on saanu lukee muiden tunteista ja oloista, sekä saanu itse avautuu asiasta jos toisestakin..
Nyt ahdistaa tää kevätflunssa, kohta kaks viikkoo pitäny räkätautia eikä tunnu vieläkään helpottavan. Lisäks on alkanu aivan karmiva närästys, johon ei auta yhtään mikään.
Lisäks suututtaa ku ei saa töissä käydä vaan ois iisisti otettava, mie niin haluaisin tehdä jottai järkevää. Aloitin sit vauvan kamppeiden pesemisen ja järjestelyn, onpahan aikaa laittaa kaikki kuntoon, saa pestä ja silittää rauhassa. (ikinä en oo tykänny silittää mut nyt on hirmuinen hinku laittaa siistit pinot valmiiks vauvaa varten)
Niin ja päästäänpä isännän kaa vielä reissuunkin ennen toukkaneidin syntymää.. Vaikkakin vaan Tallinnaan mutta kuitenkin, elikkä 8-10.6 ollaan sit siellä.. viikonlopun parisuhdeloma, lisämausteena pokeriturnaus johon voitin lipun viime lauantaina oman kaupungin finaalissa.. Olisikin mukava tulla sieltä kotiin voitto mukana, mikä tietää muutamaa tuhatta euroa =)
Mutta juu ilman suurempaa stressii täällä odotus etenee, painoa mulle alusta tullu sen 9.5 kiloa, siinä se näyttää aika hyvin pysyvän, tietysti kesäturvotus ja vauva tuo vielä muutaman kilon, mut niistäkään en huolehdi turhaan, ne lähtee kyllä sitten ajallaan..
Ihanan aurinkoisia päiviä muillekin heinäkuisille!!! Palaan asiaan uuden masukuvan kera sit Tallinnan reissun jälkeen =)
Mammutti ja Toukkaneiti 32+5 (sekä erittäin ihana ja huolehtivainen isukki)
Hei! Tuleeko kenelläkään neuvolan täti käymään ENNEN vauvan syntymää? Mulle sanottiin viime neuvolakäynnillä että sovitaan aika,olin että WHAT?? Kuuluu kuulemma varhaiseen vuorovaikutukseen?
En oo kuullu keneltäkään että oltais käyty.Jotenki ahdistaa kun tullaan tsekkaamaan kotia.Ihmetyttää kun neuvolassa ollaan puhuttu koko ajan et kun vauva on syntyny niin viikon päästä on terveydenhoitajan kotikäynti.Nyt tällä viikolla sit sanotaan btw tuunkin teille parin viikon pääst kylään.Outoa...
Ymmärtäisin jos olisin alaikäinen,mut 34v.
Onko muilla kokemuksia???
Mulla alkanut mahdottomat symfyysi kivut. Liikkeelle lähteminen on välillä tuskaista. Nukkuakin pitää paksu tyyny jalkojenvälissä.
Meillä isommat lapset joutuu menemään hetkeksi hoitoon. Mies joutuukin menemään viikonpäästä töihin, joten pakko oli hoitopaikat hakea. Päätöstä ei kyllä vielä olla saatu. Toukokuussa ovat 13 päivää ja kesäkuussa samanverran ennen ku äippäloma mulla alkaa. Harmittaa alkaa päivähoitorumba moisen ajan takia,, mut pakko nyt on. Tää on vielä meille kaikille uutta kun lapset ollut aina kotihoidossa!
Mullakin alkanus supistelemaan. Ei mitään rajuja mut ihan napakoita kuitenkin. Tuo meitin neiti on asettunut jo pää alaspäin. On ollu jo ainakin kolme viikkoa pää alhaalla. Pujoittautuu hyvissäajoin asemiinsa. Naureskelin tuossa miehelleni, että mulla on varmaan niin iso sisälantio, että, kun sinne kerran humpsahtaa niin takaisin ei enää pääse ;)
Jokainen muksu on hyvissäajoin asettunut lähtöasemiin...
Miun pitäs alkaa pesee ikkunoita. On niin täynnä pieniä näppien jälkiä :) Ja onhan noihin talven aikana muutakin töhnää tarttunut. Sunnuntaina vietetään esikoisen 5vee synttäreitä. Ois vieraillakin mukavempaa jos ulos näkisi;)
Nyt taidan ryhtyä tuumasta toimeen
Remukka &Liinu ja muut muksut sekä 10 pientä kissanpentua!!!