S-pankin viesti??
Äsken tuli tekstiviesti. "Hei, olemme sulkeneet pankkitunnuksenne koska ne ovat Saattaneet päätyä vääriin käsiin. Voit uusia tunnukset asiakaspalvelupisteeltämme."
Tms. Jotenkin epäluotettava viesti?
Onko muille tullut samaa..?
Kommentit (23)
S-pankin nimissä tullut huijausviestejä. Just varoteltiin niistä.
Se tuli samasta nrosta kun muut s-viestit?
Mutta mikä olisi tuon huijauksen pointti, jos se pyytää menemään asiakaspalvelupisteelle, eikä ohjaa epämääräiselle nettisivulle antamaan pankkitunnuksia?
Mulle on joskus tullut samantyyppinen, mutta siinä muistaakseni mainittiin että tunnukset poistettu käytöstä ja myös kortti suljettu - se oli siis ihan aito viesti.
Todennäköisesti tekstarin lähettäjä pystyy vaihtamaan tunnukset, kun ensin lähetät hänelle nykyiset.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti tekstarin lähettäjä pystyy vaihtamaan tunnukset, kun ensin lähetät hänelle nykyiset.
Älä lähetä.
Mut miksi ihmeessä viestissä lukisi noin, tosi epämääräistä? Ei mitään puhelinnumeroa tms.
Vierailija kirjoitti:
Mut miksi ihmeessä viestissä lukisi noin, tosi epämääräistä? Ei mitään puhelinnumeroa tms.
Eihän mihinkään pankkeihin soitella, eikä mennä käymäänkään nykyään ilman ajanvarausta. Eli jos toi on todellinen, ap on aika pitkään ilman niitä tunnuksia.
Vierailija kirjoitti:
Huijaukset muuttavat muotoaan, seuraa uutisia.
Pari huijausviestiä tullut tekstiviestinä S pankin nimissä ja pitäisi klikata jotain linkkiä. Laitoin suoraan roskakoriin ja numero estoon.
Kuulostaa aidolta. Soita sinne tai käy siellä asiakaspalvelupisteellä. Olen töissä toisessa pankissa ja samankaltaisia tekstareita lähtee meiltäkin, jos tunnuksilla on havaittu ulkopuolisen sisäänkirjautuminen.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mikä olisi tuon huijauksen pointti, jos se pyytää menemään asiakaspalvelupisteelle, eikä ohjaa epämääräiselle nettisivulle antamaan pankkitunnuksia?
Moni sovellus pystyy urkkimaan tekstiviestien sisällön ja pystyy kaappaamaan pankkkitunnukset, jos ne aktivoidaan uudelleen etänä. S-pankki taitaa kuitenkin vaatia käyntiä asiakaspalvelupisteessä?
Joo katsoin että verkkopankkitunnukseni on lukittu liian monien kirjautumisyritysten vuoksi (en ollut itse kirjautunut lähiaikoina).
Netistä ei pystynyt varaamaan aikoja. En tiedä mihin saakka täytyy lähteä. -.- no onneksi ei ole päätoiminen pankkini..
Ei ole tullut tuollaista viestiä ja jos tulisi niin ottaisin tosissani. En usko että tulisin huijatuksi siellä asiakaspalvelupisteessä.
Vierailija kirjoitti:
Joo katsoin että verkkopankkitunnukseni on lukittu liian monien kirjautumisyritysten vuoksi (en ollut itse kirjautunut lähiaikoina).
Netistä ei pystynyt varaamaan aikoja. En tiedä mihin saakka täytyy lähteä. -.- no onneksi ei ole päätoiminen pankkini..
Eikäs näitä ole Prismojen yhteydessä? Voisiko mennä ihan jonottamalla?
Vierailija kirjoitti:
No, viestihän oli aito.
Mulle ei oo tullu mitään viestejä kirjautumisista, ku siitä tulee mulle aina tekstiviesti. Outoa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän mihinkään pankkeihin soitella, eikä mennä käymäänkään nykyään ilman ajanvarausta. Eli jos toi on todellinen, ap on aika pitkään ilman niitä tunnuksia.
Kyllä S- pankki on meillä auki 9.00-18.00 ma-pe. En ole ikinä varannut aikaa.
Tietenkin se on huijaus. Älä vain ala tekemään, niin kuin rosvot neuvovat sinua pulman ratkaisemaan.
Ota yhteys pankkiin heti, ja kysy sieltä.
Pankit ei lähettele tekstiviestejä, korkeintaan että sinulle on uusi viesti pankin sivuilla, Kirjaudu sitten sinne.
Todennäköisesti huijaus, mutta voit tarkistaa asian kirjautumalla tunnuksillasi S-pankin sivuille.