Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HEINÄKUISET 2012

28.10.2011 |

Jee, jo keskiviikkona plussasin, ja eilen tuli vahvempi viiva erityisen herkällä raskaustestillä ja la.on 7.7.2012

Tänään EI siis ala menkat vaan odotus!

Tulkaa pinoilemaan kaikki onnekkaat odottajat

Kommentit (366)

Vierailija
101/366 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt sitä mielellään tutki, nuorin olisi halunnut itselleen niitä pukea?

Mulla oli lääkärin neuvola 4.4 ja painoarvio oli kg.

multa ei ole vielä kertaakaan tutkittu kohdunsuuntilannetta. Vähän sitä ihmettelen kun edellisissä raskauksissa se tutkittiin "vähän väliä". No edellisetkin pysyneet mukana melkein loppuun asti, eikä mulla hirveesti supisteluja tai muitakaan vaivoja ole ollut.

Täällä alkoi hirveät loskakelit, lapset monet vaatteet kerkeää päivässä kastella! onneksi saunassa kuivaa nopeasti.

Hyvää odotusta ja kevättä kaikille!

Vierailija
102/366 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä masu ottanut jonkun kasvuspurtin. Ihan mielettömästi kasvanut muutamassa viikossa. Vointi ollut kohtuu hyvä. Yhtenä päivänä jouduin ottamaan pienen juoksuspurtin, kun vanhempi pojista oli ylämäessä pyörän kanssa ongelmissa ja silloin alkoi kyllä tuntua ilkeitä supistuksia. Liitoskivut kans vaivaa. Aiemmissa raskauksissa ei ollut näillä viikoilla vielä. Mietin, että viime raskaudessa vedin tähän asti 12 vesijumppaa viikossa. Nyt ei olis onnistunut.

Tyttöjen vaatteita oon ostellut ihan kiitettävästi. Naapurissa on 11kk vanha tyttö ja meillä on hänen äitinsä kanssa samanlainen maku lastenvaatteiden suhteen niin sieltä oon ostanut vaikka mitä. Toppahaalarin ostin P.O.Pilta uutena ja muutamia sisävaatteita. Aika hyvin alkaa olla kaikki hankittuina. Uusista vaunuista haaveilin, mutta ei raaski ostaa, kun tää on meiän iltatähti. Ostan varmaan noihin Croozereiden tupliin (juoksu-pyöräily-kävelykärryt) sen vauvan turvaistuimen. Ne on kuitenkin viime kesänä hankittu ja melkein kuin uudet. Ehkä nuo vanhat Teutoniat palvelee sen

mitä tarvii yksin vauvaa työnnellä:)

Nopeasti mennyt tämä raskausaika! Mietin just, että enää reilu 3kk niin meilläkin on vauva! Mulla oli hetken hirmu ahdistus tästä painonnoususta, mutta nyt päätin olla ylpeänä raskaana. Nopeasti ne kilot sitten kuitenkin lähtee, kun vauva syntyy. Ekassa raskaudessa sitä vain ihasteli masun kasvua eikä harmittanut yhtään, toinen meni kans aika ylpeästi masua kannniskellen. Ehkä tää on sit sitä, kun on kolmatta kertaa viiden vuoden sisällä tällä kymmenluvulla niin tuntuu, että paisuu niin paljon nopeammin:(

Miten teillä muilla? Ootteko iloissanne osanneet nauttia kehonmuutoksista?

Ihania masunkasvatuspäiviä kaikille!!

Iloinen +tyttö 26+1. ( onkohan nuo päivät noin, ei pysy mukana!!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/366 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon ainakin ihan hullaantunut omaan vartalooni mitä en oo ollu moneen vuoteen lievän ylipainon takia..mulla toi paino ei ole noussut kuin 2,5kg ja edestäpäin ei edes huomaa(sivulta kyllä)raskautta. tänään just näin yhden vanhan tutun ja kun hän näki mut vaan edestä niin jutteli et olis kiva joku päivä yhdellä käydä kun sattuu olemaan maisemissa..no mä sanoin et voin mä limulle lähtee mut en oikein tota alkoholia viitsi juoda niin ihmetteli kovasti kunnes totesin et kun täytys tossa heinäkuun alussa käydä synnyttämässä :D

mustakin noi äitiyspakkauksen vaatteet oli tylsiä.siitä sini-beigestä housu-paita yhdistelmästä en oikein tykännyt kun oli aika poikamaisia..mitään tyttömäistä ei ollut pakkauksessa

Vierailija
104/366 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli millä mielellä "kroppaansa kattelee" raskauden aikana... mie oon ennen ollu todella pieni 155/50 ja nytte kilot on jo siel 58.. tunnen itseni joinain päivinä hirmu kauniiksi ja tulee sellanen hehku-olo, mutta sit on näitä päiviä kun tuntee itsensä maailman suurimmaks ja rumimmaks. Ukko mulle nauraa että höpönlöpön, että raskaus pukee mua ja näytän hyvälle, mut eipä se itestä sille tunnu.

Kaikista ihaninta on että olen huuto.netistä löytäny aivan ihania äippävaatteita ja tiedän että ainakin voin pukeutua kauniisti ja yrittää näyttää hyvälle vaikka sisimmässäni pelkään näyttäväni isolle rumalle valaalle, tai tässä tapauksessa mammutille =)

Se olis kiva jos niitä "tunnen oloni aivan ihanaksi ja kauniiksi"- päiviä olisi enemmän!

Ja sit nää hormoonit, en riehu enkä auo päätäni mut itkuherrkä oon.. tänään tiputin yhden aivan ihanan lasisydän kaulakorun vessan lattialle ja se meni rikki, meinasin alkaa ihan totaalisesti itkeä!!! Siis aivan sinänsä turhalle asialle.. ja sit se että joku sanoo jotain ihen vaikka vaan leikillään että onpas mamma paisunu ni samantien tekis mieli painuu jonnekin nurkkaan pillittää, kamalaa. mutta kai se jossain vaihees ohi menee.

Meillä tyttö on kuulemma hieman keskivertoa pienenpi, painoi tiistaina 760g sillon oli 25+4, mutta sit se gyne sano että eipä tää äippäkään iso oo joten turha odotellakaan mitään jättivauvaa =)

Saa nähdä paljon painaa nyt sit tiistaina ku joudun taas tutkimuksiin, seuranta jatkuu supistusten takia. Vähän kyllä jännittää ja pelottaakin.

Mammutti ja toukkaneiti 26+2

Vierailija
105/366 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille!

Täällä paisutaan ihan urakalla, kiloja tulut varmaan ainakin 10 ja maha on siis ihan kauheen iso :D

Mulla on huomenna lääkäri-neuvola-käynti, jossa varmaan ultrataan ja selvitellään, mistä mun ylävatsan kivut johtuvat. Olen kärsinyt todella kovasta ummetuksesta (vessakäyntejä siis n. 1krt/vko) ja siitäkin voi johtua noi ylävatsan kivut. Tänään vedin ison annoksen lakua, luumupilttiä ja ulostuslääkettä, meni monta tuntia mut alko vähän toimimaan vatta. Kauheeta ja noloa tää!

Mulla on sama fiiilis kun sulla mammutti, ei mulla tää maha niinkään hävetä mutta tuntuu, että on tullut kiloja muuallekkin kun vatsan seudulle, kun on joutunu jättämään urheilut kaikkien kipujen takia ja syöny mitä sattuu.. Mut, ehtii sitä sitten heinäkuun jälkeen urheilla niin paljon kun sielu sietää :)

Joku kysyi missä meinaa synnyttää... itse ajattelin naistenklinikkaa tai hyvinkään sairaalaa, saa nähdä, ajattelin käydä molemmissa tutustumassa niin ehkä sit saa siihen selvyyden =)

Onko kenelläkään aikasemmin synnyttäneellä kokemusta Synnytä rentoutuneena-cd:stä? Kuulin parilta kaverilta, että se OIKEASTI auttaa synnytyskivuissa! Eli treenaa useasti kotona, ja sit tekee niitä harjoituksia supistusten välissä synnyttäessä. Tilasin heti sen cd:n koska haluan kokeilla kaikkea, mikä vaan auttaa rentoutumaan ja lieventää kipuja synnytyksessä.

Yhdistelmävaunutkin ostettiin, Hartan Toplinet, ihanat valkoiset tekonahkaiset :) Sai suht halvalla verrattuna muihin valkoisiin, ei merkillä vaan värillä väliä :)

Onko muilla ummetus-ongelmia? Mikä on auttanut teillä?

Hyvää yötä ja palailel lääkärin käynnin jälkeen että mikä tilanne täällä :)

Terv. TulevaMama 27 + 1

Vierailija
106/366 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kans tänää kävin kuolaamassa noita topline x:iä.tosin kaupasta löyty 650€ viime vuoden malli jossa oli strasseja ja hopeiset enkelinsiipi-kuviot kuomun kyljissä koristeena.mietin ja etin jos saksasta tai ruotsista löytys vielä halvemmalla(siis oon surffannu netissä 6h ja ettiny silmät solmussa mut ei oo joten kai ne täytyy käydä pelastamassa liikkeestä jos ei oo jo menny).otitko love tekstillä vai kiemuroilla? mä mietin et mitenhän sen valkosen nahan saa pidettyä puhtaana jos roiskuu jotain kuraa tms.mistä ja paljonko makso tulevamama? ilmeisesti asut jossain etelämmässä.meillä täällä tampereella on aika vähän noita lastenvarusteluliikkeitä joten hartania ei ihan joka paikasta saa ja kun toi toimitusaika ei saisi olla ihan sitä 12 viikkoa mitä saksasta luvatttiin:)

Vierailija
107/366 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli se lääkäri viikolla 24 ja saatiin paino arvio vauvoista A 659g ja B 678g. eli tasaseen kasvaa taaperot ja uus aika saatiin 9.5. eilen kävin neuvolassa ja taas sain lähetteen verikokeisiin ja jotain muuta kun se mun hemoglobiini vaan laskee oli nyt 82. Mä ajattelin että mennään miehen kanssa naistenklinikalle monikkovalmennukseen jos siitä sais jotain tietoa ja neuvoja. Tällä viikolla irtisanoin sitten kahden pienimmän päivähoidon että jäävät sitten mun kanssa kotiin kesäkuun alussa saa nähdä mitä siitä sitten tulee kun vauvat syntyy mutta onneks mies on kotona vähän aikaa. =) Mä kanssa kattelin noita hartan vaunuja ja on kyllä niin makeita ettei tosika!! tykkäsin kanssa niistä missä oli ne siivet =) mutta täytyy alkaa ruuan laittoon että kerkee tänään vielä töihin.

myy85 & taaperot 25+5

Vierailija
108/366 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin laittaa taas masukuvan ku saunan jälkeen sellanen nappastiin... vähä huono kuva mut kuitenkin...

Supistukset vähän helpottanu mutta kohdunsuu pikkasen rakoilee, sen takia en töihin mee ainakaan tässä kuussa. 30 päivä on keskiraskauden lääkärikäynti ja siellä sit varmaankin tullaan siihen tulokseen että töihin ei asiaa ollenkaan (tai niin ainakin gyne jutteli)

Mutta onneks on alkanu tääl meillä päin noi kelit olee jo kohdillaan ni mikäs täs ois kotona ollessa... pientä kevyttä lenkkiä ja kodin siistinä pitämistä ku sunnuntaina on eka näyttökin.

Mukavaa kevättä muillekin odottajille!!

Mammutti ja toukkaneiti 26+5

109/366 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tuo mammutin masu. Mulla melko samankokoisen oloinen.

Painosta ja kropan muutoksista oli puhetta. Mulla painoa tullut jo melko huimasti. Viimeksi jo terkkari kehotti tarkkailemaan mitä suuhuni pistän. Puheli myös sokerirasituksesta, mut tokasin, et minua et siihen kyllä vielä saa!! Jokaisessa raskaudessa ollut kg lukema melko sama tässä vaiheessa, eikä ykskään vauva oo ollut iso, päin vastoin. Eikä suvussakaan ole paljoo DM:ää. Ite en oo painostani ongelmaa ottanut ;)

Lantio on taas levinnyt ja rinnat kasvanut. Oon saanut tiissit takaisin :) symfyysin liitoskivut on ihan mahdottomia! Kävellessä tuntuu ku kaks puolikasta hankaisi toisiaan vasten. Yöllä en voi kuvitellakaan olevani kyljellään ilman paksua tyynyä jalkovälissä. Paljon kyllä huomaan nukkuvani selällään ja joskus havahtunut myös mahaltaan.

Cervix ultrattiin viiko sitten ja silloin kaikki oli ok. Ultralla 3,5 cm ja kiinni. Nyt töissä ja kotona uskaltanut normaalisti touhuta! Ikkunat pitäs kevään kunniaksi pestä. Ne on niin täynnä pieniä kämmentenjälkiä ja muuta kökköö!

Aurinkoisia ajatuksi kaikille

Remukka & liinu rv 25+6

Vierailija
110/366 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

29+5

Vierailija
111/366 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mekin otetaan kuva joka viikko mutta tänne en osaa laittaa nuo teidän mahat näyttää niin siroilta =) onko kellään tullut mitään vaivoja vielä??? mulla kamala särky nivusissa eikä tällästä oo aikasemmissa raskauksissa ollu.muuta ei oikeestaan vielä oo mutta varmasti tulee vielä. mulla oli vatsatautikin ja tosi rajuna vielä se oli niin kamala kokemus että yök!

myy85 ja toukat 26+1

Vierailija
112/366 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä kohdassa jossa kirjoitat viestiä niin tossa alapuolella jossa lukee kuva ja selaa painat sitä selaa ja etsit sillä kuvan koneelta ja klikkaat kuvaa jolloin se latautuu.sitten kone kyselee rajausta(joka ei mulla toiminut) ja sitten hyväksyt sen rajaamatta tai rajauksella :)

kivuista: mulla on alkanut nyt tuolla alaosastossa sellaista luukipua häpyluussa.sohvalla kun makailee pidempään niin noustessa pistää ilkeästi.menee aina tovi ennenkuin pääsee líikkumaan.ja aamulla on jo paljon kankeampi varsinkin jos jymähtää liian pitkäksi aikaa toiselle kyljelle nukkumaan. kovasti vatsassa potkitaan ja virtsarakko on ollut kovilla.myös kylkiluut on muksittu ja välillä tuntuu kuin olisi vatsan sisäpuolella mustelmia.

onko kellään muuten kokemusta saksan ebaystä tilaamisesta?lähinnä postikulut saksasta rattaille kiinnostaisi.mulla olis siellä rattaat jotka myyjä on luvannut lähettää suomeen kunhan maksan postikulut.

Vierailija
113/366 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva nähdä, miten mahat kasvaa muillakin. Olo tuntuu aika suurelta, la 8.7. Mulla on tullut yhteensä 6 kg, toivottavasti ei kauheesti nouse. Ekasta vauvasta tuli 16 kg, seuraavista on pysynyt 10 kg tuntumassa. Muillakin on näköjään ollut liitoskipuja. Kurjaa kun ei voi pitkiä lenkkejä tehdä, molempiin nivusiin sattuu. Välillä pitää mennä pitkäkseen niin helpottaa kivut. Pyöräily tosin onnistuu ja on kivaa tuuletusta näin keväällä :)

Minäkään on mennyt sokerirasitukseen. Sain suosituksen, kun en ole ennen käynyt, mutta kun meidän vauvat on olleet alle 4kg syntyessään, ja itse syön enimmäkseen terveellisesti, niin en mene itseäni kiusaamaan. Joku kysyi pahasta olosta sok.rasituksen jälkeen, mulle kätilö sanoi että se on yleistä, että alkaa rasituksen oksettamaan.

Onko muilla yövalvomisia? Mulla on ollut pitkään jo 3-5 välillä heräämistä. Pyörin vaan eikä uni tule. Välillä on kauhea nälkä, kun usein illalla en muista syödä iltapalaa, painotan enemmän aamuun ja päivään näköjään syömiseni. Sit käyn yöpalalla ja koitan saada unesta kiinni. Rasittaa! Aamulla kuitenkin on noustava 6.30.

Tyttö kasvaa kovasti ja on välillä poikittainkin, tuntuu ja näkyy potkut ulospäin.Nyt sain pinnasängyn ostettua, siistin käytetyn ja lelukaaren. Alkaa osa tavaroista mennä vaihtoon 6. lapseen mennessä :)Myös ihania tytön vaatteita olen haalinut nettikirppareilta :) Onneksi en ottanut pakkausta, jos kovin haaleat värit. Aoin ommella itse rengaskantoliinan. Netistä googlailin ohjeita. Myös vaaleanpunainen neulenuttu on puikoilla :)

Muakin kummastuttaa, kun lääkärinla 26+3 vaan katsottiin kohdunsuun tilanne, ja ennen synnytystä ei enää tarkastella.

Muuten vinkki: kuulemma kannattaa loppuodotuksesta syödä maitohappobakteereita, vähentää lapsen mahdollisia vatsavaivoja, jos äidillä on suolistossa hyvä tilanne. Kokeilen, kun kokemusta vatsavaivaisista vauvoista.Itse syön Life-merkkisiä probootteja. Myös luontaistuotekaupan rautalisä Nokkosin sopii vatsalle, eikä ole tullut nyt ummetusta.

114/366 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle työterveyslääkäri suositteli propiootteja,ihan alatie synnytyksen takia.Käski antaa myös heti vauvallekin maitohappobakteereita. Kuulemma vahvistavat vauvan immuniteettia,vähemmän allergioita. En oo kysyny neuvolasta mitä mieltä ovat.Me ei vielä tiedetä kumpi on tulossa,oli niin huonossa asennossa rakenneultrassa,ettei kätilö nähny.Lääkäri katso vielä myöhemmin ultralla,mies kysyi näkeekö sukupuolta.Hyvä ettei huutanu ku sanoi ettei sitä täällä edes katsota,sehän ei ole mikään tauti:/ Että tosi mukava mennä vappuaattona lääkäriin jos sattuu sama tyyppi.Muutenkin haukkui ja arvosteli.Joudun käymää kontrollissa kun narahdin ekoissa sokereissa.Toisessa rasituksessa pysy arvot rajoissa,ja kotimittaukset ollu hyviä.

La on 21.7.

Vierailija
115/366 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mie oon kans kuullu tuon maitohappobakteerijutun ja mulla menee tuon multitabsin seassa ne nyt joka päivä..

Yöllä mie herään kaks kertaa, neiti pistää sillon älinäksi.. yleensä kolmelta ja kuudelta, joten eiköhän ne oo sit ne "yösyöttö" ajat aikalailla. sillon on pakko käydä vessassa ja kuudelta aika useasti aamupalalla, sit takas nukkuu pariks tunniks.

Kipuja mulla on vähän nivusissa, mikä on todella ilkeää tälleen koiraperheessä. Pitempiä lenkkejä en nyt muutenkaan enää uskalla lähtee tekee.

Vauvalta ei puutu enää kuin vaunut ja vanna, mutta ne hankitaan sitten kun tää "muutto/myynti" ruljanssi on ohite....

Äippäpaketti tulee varmaankin ensi viikolla, otin sen kuitenkin vaikka onhan tuolla jo vaatetta yms. Eka lapsi ni kyllä sen halusin ottaa. Mutsi hommas sen rokkibeibi boxin se on kans tosi jees mut siin on sit enemmän vauvanhoitoon tavaraa ku vaatetta.

Nyt ku tuo massukin alkaa näkymään ni isäntäkin alkaa olee enemmän "mukana juonessa", eilenkin se saunassa hiero jalkoja ku ehdin sille vaan sanoa että on jalat vähä hellänä.. ja kaupassa se kysyy että käykö mittää eritysitä mieli. Iltasin se kuuntelee massua tai pitää kättä massaun päällä ja nukahtaa sit siihen..

Miten sitä osaakin olla pienistä asioista niin tajuttoman onnellinen!? tai sit ihan sekin että se laittaa pyykit kuivamaan ni mun mielestä se on jotain tajuttoman ihanaa ettei mun tarvinnu.. höpsö mammutti... ;)

Ihanaa ku kelit on jo noin lämpimät ni pääsee vähän helpommalla vaatetuksella liikenteeseen, tää on jo sellasta 10-12 astetta lämmintä, tiet on kaikki sulat ja pikkuhiljaa alkaa todella näyttää että kesä ois tulossa! eikä ole kuin pieni hetki enää niin toukkaneiti on sylissä!

Vierailija
116/366 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin hetki puistossa ja pyöräilemässä ja ihan uitettuina koirina tultiin sisälle:(

Mä en oo ikinä kuullut, että maitohappobakteereita kannattaisi syödä alatiesynnytyksen takia, en varmaan ihan ymmärtänyt koko asiaa. Mitä tarkoitit? Yhteyden lapsen allergioihin oon kyllä kuullut. Mä en syönyt poikia odottaessa, mut ei niillä kummallakaan oo mitään allergioita. Neuvolassa suositeltiin nuoremmalle d-vitamiineja, joissa maitohappobakteerit samassa, mutta mun mielestä ne oli turhan tyyriitä. Kuukausiannos noin 20€. Nyt syön kyllä probiootteja, koska me lähdetään Ma Egyptiin! Ihanaa! Päästään miehen kans kahdestaan! Vähän pelottaa se hygieniataso. Otin

hepatiittirokotuksen ja pitää läträtä käsidesiä joka tilanteessa.

Mulla on tullut ehkä noin 6kg. En oo jaksanut enää nipottaa syömisistä. Mulla molemmat muksut olleet yli 4kg, kumpikaan ei oo ollut sokerivauva, mutta reilusti yliaikaisia. En oo joutunut rasitustesteihin vielä kertaakaan. Se on varmaan paikkakuntakohtaistakin, koska Hkissä muistaakseni joutuu kaikki yli 25-vuotiaat.

Mammutti, me laitettiin koti myyntiin ku olin viimeksi raskaana. Päästiin muuttamaan uuteen kotiin viikko sen jälkeen, kun jäin äitiyslomalle:) Oli niin fiilareissa, että pakkasin täysillä sen viikon ja muuton yhteydessäkin kannoin laatikoita, vaikka en olis saanut. Onneks ei käynyt mitään pahempaa.

Onko teillä muilla ollut jalkasärkyjä? Mä pelkään suonikohjuja. Oon käyttänyt tukisukkia vaihtelevalla menestyksellä, mutta tänä aamunakin oli toinen pohje niin kipeä. Mun äidillä on ihan hirveet suonikohjut ja siskolle tuli kolmannessa raskaudessa.

Ihania masukuvia! Mä en oo ottanut kun yhden. Yritän saada tänne kans, kun oon tietokoneella joskus. Näköjään ei anna tästä iphonesta liittää.

Iloinen ja tyttö 27+4

Nyt ruoanlaittoon!

117/366 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri suositteli aloittamaan maitohapot viimeisellä kolmanneksella viimeistään,koska vauva on alatiesynnytyksessä kosketuksissa suolistobakteerien kanssa,mitä enemmän niitä hyviä bakteereita sen parempi.Täst on jo puol vuotta enkä kyl enää muista miten sen perusteli:) Ite ajattelin antaa vauvallekin niitä,koska mulla itelläni on allergioita sen verran että jos niitä jollain konstilla saisi estettyä niin hyvä.Jännä miten noi sokeritestaukset vaihtelee,meillä ollaan niiiin tarkkoja,ite jouduin sen takia kun vaarilla oli ykköstyypin diabetes.Tietty 34-vuoden ikä vaikutti sekin.Aurinkoista Egyptin reissua,miä oon ollu el gounassa ja viime vuonna marsa alamin rannikolla,voin taata et lämmintä on! Juu ja kandee lotrata käsidesillä varmuuden vuoksi:)

Vierailija
118/366 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan se ihan sama mitä maitohappoja natustelee? mul olis tuolla matkalta jäänyt lacto7 laatikko niin jos alottais vaikka sillä:)

joo ite oon kans ollu egyptissä ja jopa syönyt kairossa katukojussa ja en saanut mitään tauteja vaikka meillä oli puol hotellia paskataudissa..se raha on likaista oikeesti..jos koskee rahaan niin kannattaa aina sen jälkeen desinfioida kädet ja ennen syömistä ja jälkeen ja oikeasti kokoajan..egyptissä sitä ei voi käyttää liikaa ja tietty kattoo vähän mitä ja missä syö :)

kamalasti vaihtelee mulla ja kavereilla(raskaana viimeisten tietojen mukaan ainakin 7 kaveria)mahojen koko.tänään viimeksi näin yhden kaverin joka on 3 viikkoa mua edellä ja jestamandeera kun meinasin tikahtua..siis mustahan ei välttämättä edestäpäin edes huomaa raskautta ja totesin et mähän oon siis tosi pieni mahoineni..vaikkei siltä aina tunnu:) kaipa sekin vaikuttaa et mulla on eka raskaus kun tällä rantapallon nielleellä on kolmas ja yksi niistä kaksoisraskaus.

mä löysin tänään taas yhden kivan lastenkirpparin tampereelta ja ajelin sinne ja oiii mitä löytöjä teinkään..14eurolla löytyi bodyja jos jonkinlaisia ja valkoiset söpöilyfarkut ja neuletakki..siis kamala nippu hyväkuntoisia vaatteita hävyttömän halvalla..taidankin tästä lähteä pesemään niitä kun käy tämä oleskelu jo nyt tylsäksi(ja loma alkaa vasta pe)

Vierailija
119/366 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset halus kans nähdä ultrassa vauvan, ja olisivat halunneet tietää sukupuolenkin(sanoin neuvolatätille etukäteen ettei haluta tietää ennenkuin synnytyksessä, joten sanoi ettei nyt näytä sukupuolta)

mut lapset näki vähän mitä sieltä nyt pystyy katsomaan..sydämen sykkeen ja pään,jalkoja ja käsiä..

sydän äänet kuunneltiin myös sillä doplerilla.

nyt on alkanut jonkin verran supistella, sitä kyselinkin että katsotaanko kohdunsuun tilannetta nykyään enää ollenkaan. katselin tässä joku aika sitten äitiyskortteja ja muiden kohdalla näillä viikoilla oli jo 3kertaa katsottu...mut nyt ei siis vielä kertaakaan!

viikot nyt 29+2.

Vierailija
120/366 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ymmärsin. Mielenkiintoista ja ihan järkeenkäypää. Mä oon kans syönyt noita Lacto7 -pillereitä, kun mies toi niitä apteekista.

Egyptin kävijöillä on ilmeisesti ihan positiivisia kokemuksia kohdemaasta? Mä lueskelin yhtenä päivänä kaikenlaisia juttuja keskustelupalstoilta ja paljon ihmiset kyllä haukkuivatkin paikkaa. Me mennään Hurghadaan. Otettiin all inclusive-loma neljä tähden hotellista, josko ei tarttis niin paljon pyöritellä rahoja käsissä.

Mullakin on välillä ollut ummetusta. Silloin kun karppasin, maha toimi hyvin, heti kun syön enemmän herkkuja ja hiilareita, ihan toivotonta. Oon sitten käyttänyt noita laxoberon-tippoja, kun ei mulla muut auta. Ei niitä suositella raskaanaoleville, mutta en mä pysty olemaan, jos ei moneen päivään suoli toimi.

Täällä katsotaan kohdunsuun tilanne lääkärineuvolassa

viikolla 10-12 ja viikolla 36. ja mahdollisessa yliaikaisuuskontrollissa 41+5. Neuvolan th kyllä sanoi, että jos on paljon kipeitä supistuksia niin sitten laittaa heti ylimääräisen käynnin neuvolalääkärille. Mulla on välillä ihan kivikova maha ja puuskutan vaan, kun nousen ylös.

Mä kävin vesijuoksemassa 50 min ja ekaa kertaa kolmeen

päivään ei särje pohkeita! Pitää alkaa käydä taas useammin.

Joku kertoi, että seitsemän ystävää on myös raskaana. Oliko se Miss U?, aika huippua!! Mulla on yksi. Hänellä on 3viikkoa myöhemmin LA, ku mulla. Nyt ehkä mulla on isompi masu, tähän asti hänellä on ollut suurempi:)

Onko teistä kukaan ollut unissa synnyttämässä? Mä oon jo kolmesti!! Kaksi kertaa näin unta, että tyttö tuli ennen kuin edes tiesin, kumpaa odotan. Viikko sitten näin painajaista, että tää käynnistettiin 27+4! Se oli ihan hirveetä!

palataan taas!

Iloinen 27+4