Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HEINÄKUISET 2012

28.10.2011 |

Jee, jo keskiviikkona plussasin, ja eilen tuli vahvempi viiva erityisen herkällä raskaustestillä ja la.on 7.7.2012

Tänään EI siis ala menkat vaan odotus!

Tulkaa pinoilemaan kaikki onnekkaat odottajat

Kommentit (366)

Vierailija
81/366 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä enää oo niin huolissani, kun moni on kertonu omia kokemuksia tästä samaisesta aiheesta.. Se istukan toiminta kyllä mieityttää.. Sitä tulee vaan niin helposti vainoharhaseks ku on ollu keskenmenoa, kohdunulkoinen+normaaliraskaus siinä samassa.. Mutta kyllä uskon että kaikki on hyvin. On se kyllä kiva päästä kattomaan pientä uudestaan jo näin pian :)

Vierailija
82/366 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä, olen 34 (ja siis eka lapsi), synnytys kätilöopistolla. Laskettu aika 10. heinäkuuta, ja vauvan mitat ultrassa vastasivat melko lailla tuota arviota.

Eilen käytiin pitkästä aikaa eli toista kertaa neuvolassa. Niitä vierailuja ei näköjään Hgissä kovin usein ole, jos kaikki sujuu hyvin. Ekaa kertaa kuulimme sydänäänet, hyvin jumputti.

Mies on tosi iloinen, kun tuntee vauvan liikehdintää kädellään päivittäin.

Perhevalmennustiedot saatiin vasta nyt, vaikka valmennus oli alkanut jo viime viikolla. Ei vaan siis tietoa tullut meille asti, kun ei ollut noita neuvolakäyntejäkään. Mutta ei kuulemma haittaa.

Hemoglobiinini on laskenut roimasti (nyt 112), joten rautaa pitäisi syödä. En tosin ole tuosta itse niin huolissani, kun lasku kuuluu raskauteen.

Muuten omat veriarvoni ym. näytteet hyvät.

Pieniä hankintojakin on jo tehty ja loput suunnitteilla. Facebook-kyselyni kautta kaverini lupasi myydä Helsingin kaupunkiolosuhteissa yhdellä lapsella käytetyt Brion yhdistelmävaunut kohtuuhintaan. Esim. kantoliinoja ja -reppuja sekä sittereitä on moni tarjonnut vauvanvaatteiden lisäksi.

Niinpä päätimme, ettemme otakaan äitiyslaatikkoa, vaan rahan. Tavaraa kun tuntuu tulevan ilmaiseksi tai pikkurahalla muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/366 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin nyt tuli käytyä Femedassa ultrassa ja kaikki hyvin sielä =) Edelleen tyttöä näytti ja oli kaikin puolin hyvä kokemus, saatiin se dvd ja 17 kuvaa kotiin :) Oli niin ihmeellistä nähdä toisen kasvot!! Painoakin oli jo 580g! :)Eli nyt ollaan 23+1 ja kasvukäyrä näytti aivan keskitasoa...

Mekään ei olla saatu mitään tietoa mistään valmennuksista kun huomenna vasta seuraava neuvola...

Löysin maailman ihanimmat valkoiset vaunut netistä ja nyt pitää lähtee metsästää niitä :)

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
84/366 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä huomenna..toivottavasti likalle ei ole kasvanut ylimääräisiä ulokkeita kuukauden aikana kun on tuota vaaleanpunaista ja ei niin poikamaista tavaraa tullut haalittua :) mä oon nyt vähän kahden vaiheilla että tilaanko vaunut saksasta vai suomesta..vaunula.fi näyttäs myyvän aika kivan hintasia ja kivan värisiä yhdistelmiä ja kuulemma niihin saisi ne puhkeamattomat huoltovapaat renkaatkin.onko teillä kellään kokemusta vaunulasta tai niiden "merkeistä"? entä onko saksasta tilaamisesta kokemusta? meillähän homma kai menisi niin että katsottaisiin rattaat ja annettais rahat ja appivanhemmat tuo ne tullessaan.onkohan vaunut kivijalkaliikkeissä siellä paljon kalliimpia kuin nettikaupoissa?

Vierailija
85/366 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin maailman ihanimmat valkoiset vaunut netistä ja nyt pitää lähtee metsästää niitä :)

!

Mitkä vaunut? Me käytii lastentarvikkeesta tilaamassa ne Emmaljungan Mondial duo combit, white leatherette värillä

Vierailija
86/366 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, tää heitti taas osan tekstistä mäkeen.. No mut kuitenki, mekin ollaan siis 4Dhen menossa, ajankohdasta en tiiä.. Torstaina neuvola, ens viikon torstaina kontrolloultra.. Huomenna jo 22 viikkoa :)

Vierailija
87/366 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli tänään postissa..oli ihan pakko tilata:)

4d:ssä käyty ja 770g neito mutristeli suutansa

Vierailija
89/366 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä odotellaan ens kuun lääkäri käyntiä että näkee taas vauvat =) olo on jo aika iso ja hirvittää että aikaa on vielä niin paljon jäljellä että kuinka iso tästä mahasta oikeen tulee. hengästyn tosi helposti ja töissä alkaa olee maha vähän tiellä ja kävely on hidasta! muuten kyllä täällä voidaan hyvin. mitään en oo vieläkän saanu ostettua vauvoille ja ajattelin taas lääkärissä kysyy että kumpi se b vauva on että sit vois jo alkaa suunnitella mitä ostaa ja minkä väristä.

myy85 & kaksoset 22+3

Vierailija
90/366 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla alkaa kanssa olemaan iltaisin hankalaa mahan kanssa vaikkei tuolla ole kuin 1 ipana.jotenkin se on tossa "tiellä"..ei mitenkään kamalan iso mutta kun ei ole tottunut..ja nauhakenkiä en enää käytä..jalkaan potkaistavat lenkkarit toimii ettei tarvi kurkotella. töissä jaksaa painaa vielä ihan hyvin vaikka koko työpäivä meneekin jalkojen päällä.tukivyön ostin usasta mut ei oo viel ollu kertaakaan käytössä .kuukausi mulla enää kesälomaan ja siitähän jäänkin sitten suoraan äippälomalle eli siitä ihanteellinen tilanne et saa sitten valmistautua rauhassa vauvan tuloon.

mä löysin kivan vauvanvaunukaupan saksasta jossa oli tosi kivan näkösiä monitoimiyhdistelmiä ihanilla kuoseilla ja edullisesti. http://www.lux4kids.de/kinderwagen/dino/mit-autositz-und-winterfusssack… olisin itse halunnut jotkut vähän erikoisemmat vaunut joita ei ihan joka päivä tule vastaan mutta mies ei suostunut ainakaan noihin vaaleanpunaisiin joissa on leopardikuvioita..suostuttelussa on nyt sitten mustavalkoiset seeprakuosilla :) mutta meille appivanhemmat tuo jokatapauksessa tuon paketin mustavalkoisena..seepralla tai ilman:)

91/366 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin masua kasvatellaa. Iltaisin varsinkin jo maha selkeästi näkyvillä. Vauva on rauhallista sorttia. Liikuskelee silloin tällöin. Joskus tuntuu päivän ekat liikkeet vasta illalla kun asettuu vaakatasoon ja rauhoittuu itse.

Töissä oon hyvin vielä jaksanut. Nyt on sopivan kevyt poli-työ, niin ei tarvii nostella ja paljon saa istua. Toivon, että saan töissä olla sinne kesäkuun loppupuolelle asti tai ees puoliväliin. Toisaalta mietityttää vähän jo nyt kohdunkaulan tilanne. Se kun tuppaa mulla pehmenemään ja lyhenemään turhan aikaisin. Onneksi eka cervix-kontrolli on suunniteltu rv28 paikkeille. Sillonpa tietää mikä tilanne on. Ekaa odottaessa jouduin rv27 vuodelepoon kohdunkaulan muutosten vuoksi. Kaks seuraavaa meni ihan ok sen suhteen, mut nyt on jotenkin sellanen olo, että tässä raskaudessa taas pötkötellään... Se vaan on niin pirun rankkaa maata.

Missä teillä oli tarkoitus synnyttää? Aiheesta tais olla jo keskustelua tuolla suljetulla puolella, mut siellä on niin hiljaista... Mulla suuntana on PKKS ja tarkoitus ehtiä tällä kertaa sisälle asti :) oon myös miettinyt jos sais polklinisen synnytyksen. Mie niin inhoan olla siellä osastolla. Kun tuntuu, että mitään erityistä apua en sieltä kaipaa. Kun on jo neljäs vauva niin eiköhän tuon osaa jo hoitaa ;) polisynnytys kyllä onnistuu vaan silloin ku vauva syntyy täysiaikaisena ja muutoinkin säännöllisesti.

Ihana muuten tuo tutti;)

Remukka ja Liinu rv 22+5

Vierailija
92/366 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sit sokerirasitus käyty ja odottelen sitten torstain neuvolaa...

Mulle annettiin supistusten ja pienen verenvuodon takia nostokielto, onneks supistukset jäi nyt jo paljon pienenmmiksi mitä olivat viikko sitten, ja vuoto loppui kokonaan (epäilivät että kysta olis revenny tms) säikäytti ihan kunnolla tälläisen ekakertalaisen!!!

Meillä sit tähän odotukseen yhdistetään vielä mahdollinen muutto. Oma asunto pistettiin myyntiin ja 22 päivä olis ensiesittely. Etsitään omakotitaloa ja onneksi pankissa olivat erittäin jalomielisiä lainaa kysyttäessä =)

Tää nykyinen asunto olis menny kyllä jonkin aikaa (68.5neliöinen, 2-kerroksinen rt) mutta kun ei ole kuin yksi makkari ja se alakerrassa, keittiö yläkerrassa niin helpompi tästä nyt on muuttaa ku esim vuoden päästä.. ja pakko muuttaa kuitenkin jossain vaihees, nyt vaan piti hypätä virran mukaan =) tätäkö tää kevät tekee?!

Ja onhan se ihanaa jos löytyis talo hyvissä ajoin ennen neidin syntymää niin sais laittaa kaiken kerralla kuntoon ja sit vaan asustella!

Mun isä sai jonkun kohtauksen ja lupasi antaa rahat vaunuihin, nauro vielä että kai tonni riittää... mie ku meinasin jotkus korkeintaan 500e vaunut ostaa..no saapahan sillä rahalla sit kunnon turvakaukalonkin ja vielä jotain pientä ihanaa.

työt mulla onneks loppu lounasravintolassa, nyt olen sit tän viikon lomalla ja ensi viikolla aloitan työt taas kukkakaupalla. pääsen vähän kevyempiin hommiin äippälomien alkuun asti =) Koko päivää ei tarvii olla jaloillaan ja kukkakaupassa on aivan ihanaa olle keväällä töissä! Siellä ei vaan voi olla naama mutrussa värien ja tuoksujen keskellä =)

Mutta juu, tämä mamma lähtee lenkille koiraherran kanssa, onneksi tiet on sulanu niin ei enää tarvii liukastumista pelätä.

Erittäin ihanaa kevään jatkoa kaikille odottaville heinäkuisille!!

Mammutti ja toukkaneiti 24+3

Vierailija
93/366 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tampereella on kaaos ja lunta enemmän ku koko talvena yhteensä ja lumitöitä on tehty muutaman tunnin välein.kotona ja töissä:) on tää omakotitaloasuminen välillä vähän rankkaa.. :) mulla on aamulla sokerirasitus ja oon nyt paastonnut 4h.en jaksa uskoa että mitään löytyy mut mennään ny ku on leikkiin ryhdytty.

onko kellään kokemusta brio primo kaukalosta isofixillä? se olis aika halpa (169€ babystylessä)

muoks: osaako kukaan sanoa että jos sokrurasituksessa tuli sellainen nopea max.15min kestänyt huono olo..siis ihan kuin olisi verenpaine/verensokeri nopeasti pudonnut niin viittaako se raskausdiabetekseen vai enemmän siihen ettei sitä ole? mulla meni ohi se olo nopeasti ja tulos tulee vasta joskus.

Vierailija
94/366 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkona neuvolalääkäri.

kaik hyvin.

sokerit ok, ja painoarvio vauvalle 900g(rv26+3)

täälläkin meilläpäin on lunta. ja en niin kovasti vielä sitä loska aikaa odota, ihana kun lapset saa laskea vielä mäkeä! ja vaikka hiihtää!

Mulla oli eka-neljäs vauva sokeriarvossa se paasto arvo just siinä rajalla ja silloin vauvasta otettiin synnärillä niitä verikokeita "vähän väliä"

nyt on rajoja hieman nostettu, joten vitosen ja tämän kutosen kohdalla normaalit!

silti yritän hieman rajoittaa makean syöntiä!

Minä jotenkin tykkään siellä laitoksella olosta.

ja meiltä matkaa sairaalaan kumminkin 100km, joten odotan sen pari päivää että sit "uskaltaa" lähteä jo kotiin...

Kaikille ihanaa odotus aikaa!

Vierailija
95/366 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinhän siinä sitten kävi että sokerirasituksessa keskimmäinen verikoe kosahti ja viimenen oli aika rajalla..ehkä hieman yli.4,5/ 11,8/ 7,7 oli arvot.sokeritarkkailuun ensiviikolla ja sen jälkeen en tiedä jatkosta.kuitenkin mennään vauvan koossa niin keskikäyrillä että mä en jotenkin ole osannut yhtään epäillä mitään..mitään turvotusta ei ole ollut eikä liiemmin janoakaan.vessassa kyllä olen ravannut:) nyt vaan pitää jättää mämmit ja suklaamunat ja muut pääsiäisherkut rauhaan..höh!! no otan sitten pussillisen pääsiäismunia laitokselle heinäkuussa mukaan :D

Vierailija
96/366 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä vaan töissä käydään ja loppupäivän saaki sit lepää kun ottaa niin voimille jo.Rattaat on nyt sitten ostettu joten olis kaikki vauvoille valmiina jotkut "kotiintulo" vaatteet pitää kyllä pienille vielä ostaa jos vaikka tuo toinenkin näyttäis torstaina kumpaa sukupuolta on kun meillä taas lääkäri ja ultra. pieniä supisteluja on välillä ollu jotka rauhottuu levolla kyllä joten on tässä saanu vauhtia hiljentää reilusti! mutta eipä meille muuta joten aurinkoista kevättä kaikille!!

myy85 + kaksoset 24+2

Vierailija
97/366 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni...

Eilen oli neuvola ja siellä juteltiin noista mun supistuksista ku ne on alkanu olee kipeitä, mitä ne ei sais tietenkään vielä olla...

Tänään sitten gyne käynti ja nostelukielto, mitään rasittavaa ei sais tehdä ja ens viikon ti uusiin tutkimuksiin. Toivottavasti sillon paikat pysyy kii enkä joudu vuode lepoon, tai kevääks saikulle sitä mie en kestäis..

Kuitenkin nyt ultrassa Toukkaneidillä kaikki hyvin, painoa 760g, pieni ja siro niinku äitinsäkin mutta energinen ku mikä =)

Vauvalla siis kaikki hyvin!

Nyt vaan osattava ottaa rennosti, ihan lääkärin käskystä..

Keväänjatkoa kaikille muille odottajille..

Mammutti ja toukkaneiti 25+5

98/366 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin ihanaa kun on ollut aurinkoisia ilmoja ja illatkin ihanan valoisia! Saa töihin lähteä ja sieltä tulla valoisan aikaan.

Mammutti: ultrattiinko sulla cervixen tilanne? Oliko lyhentynyt tai pehmentynyt? Vai saitko saikun vaan supisteluiden vuoksi?

Mulla huomenna cervix kontrolli. Sitä aikaistettiin 3-4viikolla miun omasta pyynnöstä. Supisteluja ei niinkään ole, mitä nyt kivuttomia kohdun kovettumisia. Muutama napakampi tullut. Syy miks halusin kontrollin jo nyt on ikävät tuntemukset emättimen pohjassa/kohdunkaulalla. Sellanen jääpalamainen olo ja jomotus. Lisäksi symfyysi (häpyluu) menny jumpe kipeäksi. Kävellessä tuntuu kun puolikkaat liikkuisi ja hankaisi toisiaan vasten! On välillä tosi vaivainen olo!

Onneksi huomenna saan tietää sen kanavan tilanteen niin tiedän uskaltaako vielä liikkua ihan normaalisti, vai pitääkö päivittäisistä normaalitoimista jo hieman karsia.

Remukka &Liinu rv 24+5

Vierailija
99/366 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu siis kipeiden supistusten ja hiukan pehmentyneen kohdunsuun takia... ensi viikolla katsotaan tilanne uudelleen ja tietysti jos jottai tulee ni ennen sitä sit sairaalaan... joo gyne ultras sekä sisältä että ulkoa... mulla on sit 30.4. keskiraskauden lääkärikäynti ja siel sit lopullinen arviointi viimeistään että tarviiko jäädä saikulle pidemmäks aikaa..

toivottavasti kaikki ok ja pystyn töissä jatkamaan, mutta jos tilanne vaatii ni seison vaikka päälläni tosissaan tän loppuajan..

Aika pelottavaa tää on, tälleen ku ekakertalaisena ei tajua muutenkaan mistään mitään. Ja ehkä ilkeintä se ettei saa hirveästi tehdä asioita mitä on tottunu tekee.

Kaiken tän lisäks en enää pysty juomaan kahvia, se närästää niin maan helvetisti..

Synnytysvalmennukseen tuli jo kutsu, sinne päästään parin viikon päästä. Kolme kertaa kahden viikon sisään.

Mammutti ja toukkaneiti 25+6

Vierailija
100/366 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä pari viikkoa töitä jäljellä ja sit alkaa tylsistyminen.vuosi pois töistä voi olla rankkaa tälläselle työmyyrälle :) mulle tuli tänää äitiyspakkaus postiin..ihanaa!! mua närästää milloin mikäkin.aina lääkkeet mukana ja yöllä sängyn vieressä..välillä ihan vesikin alkaa polttelemaan. välillä menee kävely sellaseksi ankan vaappumiseksi mutta pääasiassa hyvä vointi..pikkunen potkii kovasti ja ilmeisesti kasvaakin kivasti.