HEINÄKUISET 2012
Jee, jo keskiviikkona plussasin, ja eilen tuli vahvempi viiva erityisen herkällä raskaustestillä ja la.on 7.7.2012
Tänään EI siis ala menkat vaan odotus!
Tulkaa pinoilemaan kaikki onnekkaat odottajat
Kommentit (366)
... jättää tekstiä pois jostain syystä...
isäntä on aika suloinen, alkaa vissiin tajuamaan pikkuhiljaa miten asiat on.. onnelliselta vaikuttaa!!
Mammutti ja toukkaneiti 20+5
Ja jos ei se suostu kerran sitä laittamaan kunnolla ni sit ihan huvikseen kymmenen kertaa, sori!!
Ei mee niinku strömssössä tää homma =)
Nyt ois 21+2 ja mahassa tuntuu olevan hullu meininki =) Siellä se rinsessa riehuu, etenkin iltaisin makuullaan tuntuu paljon liikkeitä ja näkyy jo ulospäinkin. Ekat liikkeet havaitsin joskus 18-19vkon tienoilla, luulin niitä tosin ilmavaivoiksi ennen kun tajusin, että nehän on meiän pienen muikun liikkeitä :)
Mullakin on kotidoppleri ja sillä saa aina hyvän varmuuden elossaolosta jos tuntuis ettei liikkeitä tunnu.
Mullakin on aika hullun paljon kasvanu masu nyt viikossa parissa, ihan sairasta kuinka se pullahtaa noin yhtäkkiä :) Tosi ihanaa!!! 4D:hen mennään parin viikon päästä ja se vasta jännittääkin ! Täytyy laittaa masukuva heti kun saan laitettua puhelimesta koneelle :) Laittakaahan muutkin!
TulevaMama 21+2 & Muikku
Tässä ois tännää otettu kuva, paita menee ihan ihossa kii joten en sit mitään "nakukuvaa" ottanu...
isännästä on tullu massukuvaajamestari ;)
Mammutti ja toukkaneiti 20+6
meillä viikolla 23+1 tällainen pötsi..
Miss_understood+rinsessa
Ihania masukuvia! Koitan itsekkin saada tänne mahdollisimman pian...
Meillä oli tänään ultra ja kaikki oli niinkuin pitääkin, ihanaa! Sukupuolikin selvisi, eli prinsessa tulee tännekkin. Oikeen mukava naistenpäivän yllätys :)
Istukka on ylhäällä ja edessä, kätilö kysyikin oonko tuntenut potkuja, se kun voi vaimentaa niitä. Oon kyllä tuntenu jo pari viikkoa ihan selkeitä potkuja päivittäin :)
Nyt alkoi pää raksuttaa tyttöjen nimiä..joko ootte muut nimiä miettineet tai jopa keksineet?
kamalasti nimiä pyörii päässä ja me miehen kans halutaan joku kansainvälinen nimi kun sukunimi on ruotsalainen ja matkustetaan paljon. tänään on ollut ihan kamalan voimakkaita potkuja.päikkäreillä oikein säpsähdin kun likka pari kertaa jysäytti.lisäksi alkaa varmaan paikat leviämään kun ollut lantiossa juilintaa
Voin hyvin samaistua Mammutti86:n tuntemuksiin. Sen jälkeen kun liikkeet alkoi tuntua, niin niitä on kaivannut koko ajan. Ja vaikka järjellä ajatellen ymmärtää, että vauvalla on erilaisia päiviä, niin silti hätääntyy jos jonain päivänä ei oikein liikkeita tunne. Mulla on vasta ihan viikko sitten alkanut tuntua potkuilta, mutta tota rasvakerrosta onkin tuossa edessä häiritsemässä. Mulle ei oo oikeestaan tullu vielä yhtään raskauskiloa, kun laihduin alkuun sen järkyn pahoinvoinnin takia 13kg. Takaisin niitä on hiljalleen hiipinyt, mutta oon edelleen reilut 4kg miinuksella alkupainoon verrattuna.
Ihania masukuvia ootte laittaneet! :) Mäkin oon yrittänyt muistaa masua kuvata viikottain ja onpa tosiaan ihanaa kun se jo ihan vauvamasulta näyttää! Katsotaan jos saisin aikaiseksi lisättyä tänne jonkun niistä..
Tänään ei oo todellakaan ollut mun päivä. Oksentamisesta pääsin eroon viikkoja sitten, mutta tänään jostain syystä jouduin kesken aamupalan oksentamaan. Ja heti tietty mietin, että onko joku pielessä! :D Sitte lähdin kävelemää bussille ja vedin jäisessä alamäessä vauhdikkaasti selälleni. Kyllä itku tuli, kun säikähdin niin hirveesti. Onneksi kätilö ultrassa sanoi, ettei haittaa vaikka kaatuisikin, kun istukka on ylhäällä takaseinässä. Mut silti meni seuraavat tunnit vauvan liikkeitä tarkkaillen.. Kunnossa vaikuttaa onneksi olevan, ehkä soitan kuitenki neuvolaan että tarviiko jotain tarkkailla. Toivottavasti tän päivän vastoinkäymiset olis tässä..
Ihania kevätpäiviä ja parempaa onnea muiden päiviin! :)
Ihania masuja kaikilla. Mäkin voisin nyt laittaa kun lupasin! Mulla "pullahti" viikko pari sitten massu ulos, huomenna alkaa siis 23s viikko, eli 22+0...
Mäkin oon miettiny nimiä jo kuumeisesti ja ollaan jopa saatu kina aikaseks niistä :D Meillä kun miehen kans on aivan erilainen maku nimistä, hän haluis perussuomalaisen tavallisen nimen ja minä erikoisemman nimen, siitä pitäis sitten löytää joku keskiväli :)
Mistäpäin suomea muuten olette? oletteko menossa helsinkiin synnyttämään? Olisi kiva tietää, jos johonkin teistä törmäisi synnärillä :) Meillä siis la 16.7 mutta veikkaan että syntyy aikasemmin, kuulemma jos on itse syntynyt etuajassa ja mieskin on, niin esikoinen syntyisi myös (?) . Katsotaan sitten mutta mä oon ehkä sen verran taikauskoinen että valmistaudun ainakin siihen että syntyisi etusessa! :) Hyviä kevätpäiviä kaikille ja lisätkää muutkin kuvia ! :)
ja minkä ikäisiä olette? Itse olen tänä vuonna 26 :)
eli joku tossa kyseli mistä suunnalta niin mä oon täältä tampesterista..tai no täältä tampereen maaseudulta:) tayssissa olis tarkotus päästää tuo päivänsäde maailmaan. ikää 31v(parin kuukauden päästä 32) ja eka ipana tulossa vasta kun piti valmistua ammattiin ennen lasten hankintaa.onnellisesti naimisissa(ollut rouvana jopa 2,5 viikkoa jo) harrastuksia olis matkailu ja ammattiin liittyen kokkailu.
ja kaikki hyvin molemmat vauvat kasvaa hienosti ja vauva a on poika ja b ei näyttäny! joo mä täytän heinäkuussa 27v ja jos vauvat syntyy normaalisti niin synnytän helsingissä naistenklinikalla ja jos päädytään suoraan leikkaukseen niin sitten lohjalla. lohjalla käyn nytten ultrissa yms. seuraava aika onkin kuukaudenpäästä ja sit voi kysyy b vauvan sukupuolta uudestaan. meidän poika on innoissaan kun saa pikkuveljen =)
ihanaa kevään odotusta kaikille!
myy85 & kaksoset 20+3
Tänään käyty ultrassa. Ja tähän tyttövoittoiseen listaan tulee vähän miehistäkin energiaa mukaan :) Eli meille tulee poika nro 4
Pojalla kokoa nyt n.392g. Viikkoja nyt 20+4 ja koko vastaa viikkoa 20+6. Keskivartalon koko menee hieman yli keskikäyrän muuten menee keskikäyrän paikkeilla.
Omppu4 ja Helmeri 20+4
En oo aikOihin mitään kirjotellu! Reissun jälkeen kirjotin paristi romaanin ja kummallakin kerralla se katosi :-] Sit en oo kerenny ja jaksanut mitään naputella. Lukemassa oon toki kuulumisianne käynyt.
Meillä reissu meni enemmän kuin hyvin, matkojen osalta. Ilmat olisi voineet olla paremmatkin, mutta oli kuitenkin lämpimämpää kun täällä silloin se -30 jakso! Kaikki kolme lasta jaksoi 7tunnin lennot natisematta. Kukaan ei ees kysynyt millon ollaan perillä!? Se oli jo huippu Suoritus 4,3 ja1 vee tenavilta.
Mie haluaisin nyt taas päivittää meidän rattaat ja nyt olisi Phil&tedsit haaveissa. Katotaan nyt saanko niitä hankittua....
Mie meninnyt taas hetkeksi töihin. Kuukauden oon ollut ja ä-loman alkuun, eli kesäkuun loppupuolelle olisi tarkoitus töissä jaksaa. Mies on nyt vaihteeksi lasten kanssa koti-isinä. Meillä lapset ollu tähän asti vaan kotihoidossa. Pääsääntöisesti mie oon ollut kotona, mutta välillä mieskin.
Ultra oli tiistaina ja tyttöä meillekin veikkailtiin. Kovin tyttö-olo mulla olikin ja tytön "vuoro" meillä onkin. Jokatoinen on poika-tyttö-poika.
Liikkeitä oon tuntenut jo useamman viikon. Nyt nuuttuneet selvemmiksi, mutta ei vielä potkuja kuitenkaan. Liitoskivut häpyluussa myöskin ilmaantuneet taas kuvioihin :( Ja just sanoin miehelleni eilen, että pitää taas kaivaa sänkyyn tyyny jalkojenväliin, että ois parempi nukkuu.
Niin ja tarkoitus olisi synnyttää PKKS:ssä. Ja tälläkertaa ihan sairaalan sisällä! Edellinen syntyi meidän auton etupenkille sairaalan pihalla mieheni kätilöimänä :)
Nyt pikkuhiljaa kohti duunia ;) aurinkoisia päiviä kaikille!
Remukka & Liinu 20+5
Tulevamama kyseli ikää, tääl täytetään heinäkuun alussa 26 ja toukkaneidin laskettuaika heinäkuun 20.
Kaikki juhlat muutenkin meidän perheessä heinäkuussa, että sattupa sit tähän väliin tämäkin.. =)
Me ollaan Mikkelistä joten täällä sitä ois synnytettäväkin...oon ite ollu joskus kesän mikkkelin keskussairaalan synnärillä ja sit toisen kesän lastenosastolla töissä ja toivon vaan hartaasti että porukka siellä olis vaihtunu kun ite oon sinne menossa... (on paljon ihmisiä jotka on väärällä alalla tai sit vaan tylsistyny elämäänsä) on siellä tietysti niitä aivan älyttömän ihaniakin ihmisiä, joille tuo ammatti ja osastot sopii täydellisesti!!
paljon on nyt jo ystävät alkanu kyselee että pelottaakko mua synnytys ja loppuraskaus jos tulee vaikeeta... mie oon ihmissäni... mitä sitä sellasta pelkäämään mistä ei etukäteen voi tietää mitä eteen tulee, annan virran viedä. synnytyksessä ne ihmiset on ammattilaisia mun ympärillä ja osaavat asiansa, mistä sitä eka kertalainen voi kaikkea tietääkään ja toisella kerralla sitä varmasti on jo viisaampi..
mutta juu, nyt tämä mammutti painuu pikkupäikkäreille ennen illan harrastuksia..
Mammutti ja toukkaneiti 21+6
Moikka! Meillä oli eilen rakenneultra ja siellä menikin sitten melkein tunti.. Vauva ei vastaa viikkoja, vaikka niskapoimussa vastas melkein täysin.. Liian pieni meijän vauva sitten on.. eilen oli siis 21+2 ja vastas viikkoja 19+4... painoarvio 290g... Mites teillä muilla noi painoarviot? Poikaa veikkas mutta ei päätään pistäny pantiksi.. Mulle on nyt ihan sama kumpi on kunhan on terve.. Rakenteet olivat terveet ja "täydelliset" ja mitat kuitenki suhteessa toisiinsa.. Ei se ultraaja hirveen huolissaan ollu, mutta parin viikon päästä uudestaan kasvukontrolliin.. Tosi ristiriitaiset tunteet tästä.. Mutta näillä mennään ja toivo ja usko on kova että vauva on terve.
Miamor, mulla oli ultra 20+3 ja koko vastasi viikkoa 20+0. Pieni painoi silloin 330g. Mä en olis sinuna kamalan huolissaan, ehkä sieltä tulee vaan pienempi pienokainen. Jos kuitenkin kaikki muut mitat oli sopusoinnussa ym. Onhan se hyvä, että ovat tarkkoina, ihan siltäkin varalta, jos istukka ei vaikka toimi kunnolla. Saat nähdä pian pienen uudelleen:)
Tsemppiä, ja kerro kuulumisia:)
Mukava, kun on porukassa sellaisiakin, joiden kanssa mennään ihan samoissa päivissä:) Mäkin voisin ottaa pian ekan masukuvan:) En tiiä, miks vieläkin yritän peittää masua, kun liikun ulkona. Eiköhän se jo näy?! Lihatiskillä sellainen viiskymppinen myyjä puhutteli mua neidiksi. En jaksanut korjata, nauratti vain, että rouva kovastikin ja pian kolmen muksun äiti:)
324g oli meidän neiti 19+4 vaikka mun omien laskujen ja korjaamattoman(oikean hedelmöittymispäivän mukaan)oli 20+0..parin päivän heittojahan ei edes korjata papereihin vaan ne pysyy sitten loppuun asti..
... jättää tekstiä pois jostain syystä...
isäntä on aika suloinen, alkaa vissiin tajuamaan pikkuhiljaa miten asiat on.. onnelliselta vaikuttaa!!
Mammutti ja toukkaneiti 20+5