HEINÄKUISET 2012
Jee, jo keskiviikkona plussasin, ja eilen tuli vahvempi viiva erityisen herkällä raskaustestillä ja la.on 7.7.2012
Tänään EI siis ala menkat vaan odotus!
Tulkaa pinoilemaan kaikki onnekkaat odottajat
Kommentit (366)
Eka neuvola oli tänään, viikkoja nyt 11+1.. kaikki hyvin, sydänäänet kuului
, ja siis uä tiistaina.. en ymmärrä tätä vauva sivustoa kun jättää tekstiä pois.. huoh.. en jaksa runoilla nyt sit kuitenkaa mitää enempää..
Mä en kyllä kaivannu np-ultrassa sydänäänten kuuntelua, kun siellä näki sydämen sykkivän ja muutenkin pikkukaverin liikkumassa. Sydänääniä on musta kiva kuunnella silloin, kun ei vielä tunne vauvan liikkeitä :)
Mulla oli kesällä keskenmeno ja nyt oon välillä vähän hysteerinen, jos jostain kohti vatsaa kivistää. Osaiskohan sitä sitten rakenneultran jälkeen luottaa, että vauva jaksaa jatkaa kasvua masussa..?
-h-m- rv14+3
Meillä nyt viikot 11+6 ja ens ti eka ultra jota innolla odotellaan.. masu jo vähän näkyykin ja mammahousut on jo jalassa pidettävä. Nyt on alkanu jo hymyilyttää ku näin pitkälle päästy ilman suurempia vastoinkäymisiä. Hirveä nälkä mulla tuntuu olevan koko ajan ja välillä tuntuu että yölläkin pitäis nousta syömään. Heti aamusta ei sais alas mitään mut ei mee pitkään ku on jo pakko saada kunnon ateria. Painoa ei oo kuitenkaan tullu ku 1.2kg. Ja sekin mahas alueelle että just pienen kummun erottaa.
Ja kyllähän tuo tuleva mummo sekos jo, sanoin että ennen toukokuuta meille ei tuu ainoitakaan vaatenyssäköitä ni johan ensimmäinen kassi saatiin tänään missä muutamat pienet potkarit yms... Huomaa että ovat innoissaan.
Löysin aivan ihanat chicco trio 4me rattaat ja saisin ne aika halvalla, mietin vaan että onko hyvät? Onko kellään kokemuksia?
Niin ja sit löysin aivan ihanat mammahousut kirpparilta. 3.5€ ja tosi hyvät jalassa... h&m mallistoa.. tuntuu vaan että mistään ei tahdo löytyy "mun tyylisiä" mammavaatteita saatikaan mun kokoiselle.. housuista joutuu aina lyhentää puol metrii eikä se oo kivaa..
Hauskinta on huomata että ne ihmiset jotka tietää vauvauutisesta sanoo kaikki heti että sun olemuksesta sen näkee, silmät loistaa ja oon niin ihanan eloisa.. itestä vaan tuntuu että näytän ennemmin pandalle/mammutille ja että väsyttää niiiiin pirusti. =) Hauskaa..
Niin, pitäisköhän mun opetella kirjottaa lyhyemmin, enhän mä jaksa itsekkään näin pitkiä juttuja yleensä lukee varsinkaan ku ei oo mitään tähdellistä kirjoitettavaa.. mut juu,tiistaita odotellessa, jos sit vaikka kuvankin tänne laittais =)
Mammutti+ toukka 11+6
just huomasin että henkkamaukan nettikaupassa on aika hyvään ale-hintaan äitiysvaatteita..ne paidat vaa on aika järkkyjä tällä kaudella mut ne sammarit ja farkut on ihan jees. itse oon ostanu joskus pari vuotta sit pari kivaa mekkoa(ihan vaa sen takia ku näytti kivalta ku olin vähän lihavampi) jotka tulee sit käyttöön kun lähdetään naimamatkalle ja honeymoonille. meillä alkaa illalla tuntumaan aina kuplintaa mahassa kun yritän käydä nukkumaan..olisiko jo potkuja? oon kuunnellu sydänääniä ja ipana on kyllä aktiivisempi iltaisin :)
Hei. Olen vähän myöhässä täällä. Itse plussasin kanssa ti 29.11. Sopiiko liittyä myös tänne? Laskettu aika on 23.7.2012 :)
Ihmeen paljon meitä heinäkuisia jo onkin, vielä varmasti jotkut "matti myöhäsetkin" löytää meidän joukkoon.... =)
Missä vaiheessa ootte aiemmin alkanu tuntee liikkeitä... meillä viikkoja vasta se 12+1 mut välillä tuntuu sellasta pientä... en sit tiiä laukkaako mielikuvitus ennemminkin.. tiistaina sit nähdään onko kaikki hyvin...
iloista odotusta kaikille täältä mikklein suunnalta =)
Mammutti ja toukka =)
Täällä yksi heinämamma liittyi joukkoon, viikkoja kasassa 11+6. Torstaina käytiin ekassa ultrassa ja mahtavaa oli tietää pienellä olevan kaikki hyvin :) Esikoinen siis tuloillaan. Vaavia odotellaan maailmaan 23.7 :)
Heips!
Tällä ilmoittautuisi yksi odottaja :) Laskettu aika menkkojen mukaan 30.7 joka voi sitten ultrassa vielä muuttua mutta näillä näkymin siis heinäkuun lopussa la. Meillä ennestään kaksi kullannuppua kotona v.-07 ja v.-09 syntyneet tyttäret. Hieman tuleva jännittää, aika haipakkaa tämä elämä ollut jo näiden kahden pienen kanssa!
Nyt menossa rv 10+ jotain, ultra olisi reilun viikon päästä. Heti alkuraskaudesta lähtien ollut mieletöntä väsymystä jota jatkuu vieläkin, pahoinvointi jo alkanut helpottaa onneksi! Mahan nippailua ollut enemmän kuin aiemmissa raskauksissa, liekö jotain kiinnikkeitä kasvanut?!
Mutta onnellista odotusta kaikille, ihana kuulla muidenkin odottajien kuulumisia!
Mukavaa että tänne mahtuu mukaan.. Mukava lukea muiden kokemuksia..
Viikkoja minulla on jo 11+6 ja huomenna olen menossa ultraan.. On jo toinen ultra käynti. Ensimmäisellä ultra käynnillä kävin vain "tarkistamassa" millä viikoilla olen. Esikoinenhan tämä on..
Liikkeitä en ole kyllä vielä tuntenut.. Onko joku muu tuntenut? :o Mutta pari viikkoa takaperin minulla oli pakko syödä koko ajan jotain, öisinkin nousin syömään.. ja vessassa olen joutunut ravaamaan entistä enemmän..
Nyt on alkanut enemmän kipuja esim. selässä tai polvissa.
En tiedä onko tälläistä kysytty.. mutta en ihan jokaista viestä alkanut lukemaan.. Oletteko parisuhteessa? miten tämä mies, tuleva isä on ottanut asian..?
Meillä on mennyt ihan hyvin tämän asian suhteen.. Luulen että poikaystäväni on ehkä hieman enemmän innoissaan tästä :D sehä on ihan hienoa.. aina välillä tulee vitsi mielellä kyselemään jokos se potkii.. ;)
Meillä mies oli se vauvakuumeisempi ja on tietysti tosi innoissaan. Kun toin kirjastosta Jetlagissa-kirjan (http://www.helsinkikirjat.fi/kirjat/jetlagissa-yhdella-kadella-kirjoite…), niin mies luki sen ensi ja vasta sitten minä, samoin mies lukee kaikki muutkin vauvamateriaalit ja pitää erityisen hellää huolta minusta :)
Jetlagissa-kirja oli hyvää luettavaa, ja sama kirjoittaja pitää myös blogia: http://jetlagissa.wordpress.com/
ÄItiysvaatteista: itse ostin viime viikolla UFF:n alepäiviltä äitiysfarkut, -mekon ja pari tunikaa. En muutenkaan erityisen mielelläni asioi perusvaatekaupoissa, joten kierrätetty vaatetus sopii vallan mainiosti. Tosin rintaliivit on melkeinpä pakko ostaa kaupasta, ja niihin sitten panostan, koska inhoan esim. vääränkokoisia liivejä.
moni on kehunut tota jetlagissa-kirjaa..oon miettinyt että jossain vaiheessa voisin lukea sen. meillä mä oon varmaan se innokkaampi osapuoli vaikka kyllä toi siippakin on ihan täysillä mukana..yrittää vähän hillitä mua etten osta jo vaunuja ja muuta tavaraa.vähän vaatteita oon jo hankkinut ja ammeen kun ilman sitä en olis saanut ikean ostoksia kerralla kannettua :D käytettynä ostinkaverilta rintapumpun ja imetystyynyn ja matkarattaat tuli vauva-lehden tilaajalahjana.
mä luulen että oon alkanu tuntemaan vähän liikkeitä vaikka mulla onkin istukka edessä joka ilmeisesti vaimentaa vähän..toissailtana tuntui ihan siltä kun olisi saippuakupla poksahtanut mahassa..mä oon nyt 15+0 viikolla. mulla on kaikki raskausoireet pysyny poissa sen alun oksu-viikon jälkeen. selkä on kyllä työpäivän jälkeen ihan jumissa(johtunee isohkosta E80 rintavarustuksesta) mutta turvotusta ei ole, eikä muitakaan vaivoja.painon kanssa olen joutunut vähän taistelemaan mutta juurikin niin päin että joudun pakottamaan itseni syömään kun paino ei vaan nouse..kermaa ja voita kaikkiin ruokiin niin eiköhän se sillä :)
Mukavaa että isät on edes jonkun verran innoissaan.. :)
Olin tänään ultrassa ja olen 12+1 viikolla ja tämä laskettu aika vähän vaihtui. Eli luultavasti "virallinen" la on 19.7. Oli se kyllä aika jännä, kuinka paljon se oli kehittynyt viime kerrasta vaikka olin vain 3 viikkoa sitten ultrassa. Näkyi jo kädet ja jalat.. ja liikkui todella paljon.
Itsekin olen jo ostanut joitakin vaatteita ja mieheni sisko ei ole pysynyt erossa vauvavaate osastoilta.. ;D anoppi on vielä pystynyt, kun odottaa siihen asti et tietää sukupuolen ;D sit luulen et sieltä tulee vaatteita :D et mun ei tarvitse vaatepuolta hoitaa.
Voi kun ihana kuulla muiden uä-kokemuksia, itsellä se edessä vasta ensi viikolla! Minulla edelleen alavatsan nippailua ja kerran riipaisi niin kovasti että meinasi mennä jalat alta :( toivottavasti kaikki on hyvin pikkuisella!
Mutta tämä väsymys, miten voi ihmistä väsyttää näin valtavasti?! Voisin nukkua koko ajan! Tänään oli koulutuspäivä ja oli täysi työ pysyä hereillä! Aiemmissa raskauksissa väsymys helpotti siinä rv13 paikkeilla joten jospa tässäkin!
Täälläkin isukki on innoissaan tulevasta kolmosesta :)
On taas tovi vierähtänyt siitä kun viimeksi kirjottelin. Välillä oon käynyt lueskelemassa, mut en oo "ehtinyt" kommentoimaan mitään. Nuo isommat tenavat pitää tän mamin sen verran kiireisenä.
Meillä ois eka ultra nyt tulevana perjantaina. Jännittää kyllä taas vähän. Näin unta, että oli tulossa kolmoset!!! Se ois todella jo liikaa, mut kai siitäkin vaan selviäisi, kun ois pakko!
Jännää kun tähän raskauteen taas jotenkin keskittyy enemmän. Kolmosta odottaessani en aina ees muistanut olevani raskaana, eikä ollu harmainta haisua viikoista. Nyt kun tää on meille vissiin viimeinen vauva, niin jotenki raskausajankin haluu elää mukana! Raskaana olo on vaan niin ihanaa. Niin ja synnytys on myös miusta ihanaa! Tiedän, että moni on tuosta toista mieltä!
Me varattiin vajaa viikko sitten Teneriffan matka :) ihana päästä viikoksi lämpimään ja irti arjesta. Lähtö on jo 26.1! Yhtään keväänmälle ei oikein voi matkaa suunnitella, kun mulla loppuraskaudet on hieman hankalia. Esikoinen syntyi rv 34+5, vaikka olin täydellisessä vuodelevossa! Kakkonen ja kolmonen pysyi sentään matkassa vähän pidempään.
Jollekin piti jotain kommentoida, mutta en muista enää mitä.... Uusille tervetuloa joukkohon iloiseen :)
Vointeja kaikille!
Remukka ja masukki rv 12+0
joo, mullahan oli kanssa ja on aina välillä vieläkin väsymystä.. Töissä menee ihan hyvin, mutta kun kotiin pääsee, ei vain jaksa tehdä mitään.. Töissä ajattelen kaikkee et mitä kotona vois tehdä (siivoust, pyykkien pesua yms..), ni ei vaan jaksa enää kun kotio pääsee...
Eilen kävin neuvolassa ja alkuraskauden sokerirasituksessa(hyvin oli kuuluma kaikki arvot).
Neuvolassa kuulin sydänäänet, hienosti kovasti laukkasi..
seuraavaksi kerraksi sain jotain parisuhde kyselyjä joita miehenkin pitää täyttää. Siinä jotain kyselyjä, miten luulemme vauvan muutavan parisuhdetta(luulen ettei juuri mitenkään, onhan näitä lapsukaisia jo ennestäänkin)
Mies jo haluaisi muillekin kertoa,mutta en malttaisi ihan vielä! ihana pitää "salaisuutena"
heti alkaa kyllä näkyä, joten paljastunee piakkoin..heti meillä nuorimmaisen 2v synttärit? joten ehkäpä sitten?
Nyt pienin kuumeessa, on nuha ja yskä, illalla kelpasi ainoastaan olla vain äitin sylissä!
Onneksi isommat lapset jo sen verran isoja että "tajusivat tilanteen" ja auttoivat iltapalan laitossa...(iskä iltavuorossa)
Hyvin kyllä nukahti omaan sänkyyn, mutta jännityksellä odotan yötä?
nyt yöpuulle minäkin, hyvää yötä!
Meillä oli tiistaina eka ultra ja siellä kaveri heilutteli käsiään tervehdyksen merkiksi! Oli kyl helpottavaa nähdä että hengissä ja hyvissä voimissa on... Laskettu aika pysyy samana elikkä 20.7.
Facebookkiin laitettiin kuvat ja samalla sit tehtiin asiasta ystäville julkinen, tulipa niitä onnitteluja ja sellaisia oho!!onnea...-kommentteja joita en uskonu tulevan..kuitenkin yhteisiä vuosia sen verran takana että tää on omasta mielestä niiiiin normaali siirtymävaihe.
No joo..kunpa löytäisin kivan hoitopöydän kunnon laatikoilla.. vaunuja ja vaatteita en ostele vielä aikoihin.. mut sellaset perustarvikkeet, sänky, hoitopöytä yms vois jo alkaa kattelee silleen rauhallisesti kuitenkin..
niin ja hirvee himo on tullu luonnonjugurttiin ja siihen persikkaa, tai mustikkaa... =) nams.. ja vaikkei pitäis syödä niin himo on myös mäkin nugetteihin.. onneks niitä syö tosi harvoin, eikä se tän kokoiselle haittaa mitään muutenkaan..
seuraavaan neuvolaan pitää kohta aikaa varata, jotenkin nyt tuntuu että odottaa sydänäänien kuulemista vaikka näkikin että siellä se tyyppi heiluu menee kovaa vauhtia.
mutta näillä mennään taas eteenpäin, jaksamista muillekin odottajille!!
Mammutti ja toukka 12+5 sekä onnesta sekaisin oleva isukki =)
mä kävin silloin taannoin lääkärintarkastuksessa jossa sydänäänet kuunneltiin..tosin lääkäri ei meinannut löytää ja jouduin itse neuvomaan että mistä kohdasta löytyy ja löytyhän ne :) me ollaan kotona treenattu ni tiedän suunnilleen että missä lapseni on(15 vuoden päästä saattaa olla toisin)
mulla on kanssa hirvee himo kaikkiin hapanmaitotuotteisiin menee piimät ja jugurtit..mitä happamampaa sen parempi :D
Voi kun moni jo saanut ihania uutisia ultrasta =) Mie en malttais millään odottaa kun ensi viikolla pääsen siihen!!!
Noista mieluhaluista, minä taas en saa millään menemään maitotaloustuotteita, oksettaa ajatuskin ;) muita mieliruokia on kyllä vaikka millä mitalla ja ne vaihtuu usein ;) enimmäkseen tekee mieli jotain suolaista ja nyt mieletön himo appelsiineihin!! c-vitamiinin yliannostus uhkaa :D
Eka neuvola oli tänään, viikkoja nyt 11+1.. kaikki hyvin, sydänäänet kuului