Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HEINÄKUISET 2012

28.10.2011 |

Jee, jo keskiviikkona plussasin, ja eilen tuli vahvempi viiva erityisen herkällä raskaustestillä ja la.on 7.7.2012

Tänään EI siis ala menkat vaan odotus!

Tulkaa pinoilemaan kaikki onnekkaat odottajat

Kommentit (366)

Vierailija
241/366 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kauhea tuo otsikko..mut eilen oli eka päivä kun en oksentanut! Melkein kolme vkoahan tässä meni oksentaessa, nyt jo sairaslomalla ja sain Primperan lääkettäkin. Nyt voisi jo mennä töihinkin taas! Ainoat vaatteet jotka puristaa on alusvaatteet :D Mammahousuja en varmaan hetkeen tarvi, en tiiä. Ootan innolla kyllä. Vkoja 10+4.

Vierailija
242/366 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin viime yönä unta, että olin synnyttämässä. Jakkaralla sain synnyttää loppuun saakka ja ponnistusvaihe oli täysin kivuton. Noita kahta on ponnistanut 1h50min ja 25 min ja mulla on ihan hirveitä traumoja varsinkin tosta ekasta. Mulla olleet molemmat yliaikaisia ja käynnistetty 42+1ja 41+5. Kumpikaan ei oo ollut sokerivauva, mut eka oli 4280g ja pienempi 4200g. Saapa nähdä, miten nyt käy. Nyt viikkoja 8+5 ja ei oo kummempia oireita. Ai niin ja se unen vauva oli maailman suloisin tyttö, jolla oli miehen silmät ja korvat, muuten näytti minulta:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/366 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli alkuraskauden ultra jossa selvisi tuulimunaraskaus.. maanantaina kaavintaan.

En tiedä saako näin sanoa ääneen, mutta mulla on aika helpottunut fiilis. Raskaus ei ollut suunniteltu ja vaikka uusi vauva tuntuikin jo ihan hyvältä ajatukselta niin olisi raskauteen ja synnytykseen liittynyt paljon riskejä jotka huoletti. Etenkin kun tänään tehdyn ultran yhteydessä selvisi myös ettei kohtuni ole parantunut kunnolla edellisestä sektiosta vaan sinne oli jäänyt reikä ja koko kohtu olisi voinut revetä loppuraskaudessa. Uutta raskautta ei enään suositella ja meidän lapsilukumme on nyt täynnä :)

Oikein onnellista ja ihanaa odotusta teille kaikille!!

Vierailija
244/366 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko sitten vasta plussasin, vaikka selvis sitten että olenpa jo 10+4 ! :D Tavallaan ehkä tiesin sen jos aikasemminkin, mutta kun koulu ja kaikki kesken vielä niin en ehkä halunnut huomata sitä aikaisemmin.. Vaikka neuvolassa jo sydänäänetkin kuuli niin tosi epätodellinen olo vielä.. No, innostus kasvaa päivä päivältä, ja alkusäikähdyksen/järkytyksen jälkeen ajatus omasta pienestä vauvasta tuntuu ihanalta! :) La olis 9.7, jota jo innolla mieheni kanssa odotellaan :)

Vierailija
245/366 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis kyllä tosi kiva jos joku sinne semmoisen tekisi! ite en osaa, mutta ilmotelkaapa jos sinne semmoinen ilmestyy :D

246/366 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi onnellinen odottaja! Kaikki taas olevinaan niin uutta ja ihmeellistä, vaikka neljättä odotetaan :)

RV 8+4. ihmeempia raskausoireita ei ole ollut, kylmä on kuitenkin kokoajan. Pinna tuntuu olevan tiukalla ja meinaan tiuskia lapsille ihan turhista. Onneks tiedostan tän ja kerkeen nielasta, ennen ku suurempia ärinöitä suustani ulos päästelen.

LA ois meillä 23.7, mutta luulen että heinäkuun alkuviikkoina viimeistään syntyy. Mieheni sanoin: nää kantoajat on meillä vähän lyhempiä :)

Remukka & nyytti 8+4

Vierailija
247/366 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin ja viimein koitti tää päivä. Nyt saa 4 päivää olla ajattelematta työasioita. Toimettomana ei tarvitse olla, siitä pitää huolen talkoohommat ja lasten harjotuspelit ja harkat. Remukka1: Täällä kans neljättä odotellaan ja samoin kylmyys vaivaa sekä pinna kireellä. Pienetkin asiat ottaa kupoliin, mikä ei ole mulle normaalia ollenkaan. Lapset ja kaikki muutkin saavat oman osansa tästä mun kiukkuisuudesta. Ja meillä myös nuo "kantoajat" on olleet lyhyempiä eli minäkään en usko että mennään laskettuun aikaan asti. Veikkaan että siinä puolessa välissä kuuta on se h-hetki.

Omppu4 ja Helmeri rv 7+5

Vierailija
248/366 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt 9+3 neuvolan tädin mukaan ja pahoinvointia ei enää minkäänlaista. Välillä vähän huippaa ja väsyttää kyl mut muuten ei mitään "raskausoireita"

Innolla odotetaan viikonloppua ku päästään kertomaan tuleville isovanhemmille. Kaikki ei vielä tässä vaiheessa kertois mutta enpä tiedä mitään järisyttä'vää syytä olla kertomattakaan. Huomenna ois labra-aika ja tutkivat sit vähän samalla mun sydäntäkin. Pitäis tänään soittaa tuo ensimmäinen ultra-aika mikä menee aika varmasti tammikuun puoleen väliin tälläisellä paikkakunnalla..

Hirveäasti tekis mieli mennä jopa yksityiselle ultraan että sais ultrakuvan joulupakettiin ja itselle varmuuden että siel masussa ihan oikeasti on pieni "toukka" mutta taas toisaalta tuntuu turhalle ku ultraan ei sit ole ku se pari viikkoa korkeintaan..

Nii ja saanko kysyä mistä päin porukka on?

Olis mukava tavata joku "samassa tilanteessa" oleva ja kävästä vaikkapa kahveella jossain, juttukavereita ei ole ikinä liikaa =)

Itse olen mikkelistä, 25- vuotias "ensikertalainen"

Mammutti, intoa täynnä oleva isäntä ja toukka 9+3

(Juuh elikkä ensimmäinen ultra äippäpolilla 10.1. sitä odotellessa =)

Vierailija
249/366 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mää oon mansesta nääs:) mulla on aamulla NP-ultra ja jännittää ihan kivasti.entäs jos siel ei oo ketään tai jos sydän ei lyö tms? mä kävin 6+? viikolla siel varhaisultras ja mun työpaikan sairaskassasta sai osan rahoista takas kun pyysi etteivät vähennä kelan osuutta ja makso koko hässkän ensin itse.kolmisen kymppiä köyhdyin ja aion käydä firman piikkiin myös 4D:sssä

missU 12+0

Vierailija
250/366 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tuos päätettiin että kiltisti odotellaan sinne äippäpolin ultraan. Onpahan jotain mitä innolla odottaa.. Kohta ois lähdettävä labraan, kunhan ensin käytän koiruksen lenkillä =)

Toi koira tekee mut hulluks, ihan ku se aavistais jotain, voin vaan kuvitella miten mustis siitä tulee ku on meidän kaa tottunu olemaan ja sit tuleekin joku joka menee sen edelle kaikessa.. Tai sit tuo koira yllättää ja ottaakin tulokkaan hyvin vastaan, kuitenkin paimenkoira.. =)

Tänään ajattelin myös pyörähtää vähän kirpparilla, jos löytäisin jotain mukavaa vaatetta.. Kiire päivä tästäkin tulee, mutta onneks ei oo pahoinvointia tms..

Ulkona sataa räntää mutta mun pääkopan sisällä paistaa aurinko!!

Mukavaa jouluviikkoa muillekin odottajille!!

Mammutti ja toukka =)

Vierailija
251/366 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn nyt minäkin joukkoon, vaikka edelleen on epäilevän epätodellinen olo. Eli ensimmäistäni odottelen, yllättävän nopeasti tärppäsi ilman erityistä yritystä eli parissa kuukaudessa. Epäiltiin miehen kanssa, että näin yli kolmekymppisinä voi kestää pitkäänkin. Mies on ollut vauvakuumeinen, minä en :)

Ensimmäinen ultra on perjantaina, ja alkuraskaus on ollut tosi vaivaton: ei mitään pahoinvointeja tai äklötyksiä, vain rinnat arkoina ja väsymystä (mutta marras-joulukuun pimeydessä väsyttäisi kai muutenkin).

SIksi siis myös mietittyttää, että onkohan siellä mitään vai ei. Onneksi kuitenkin tuon ultran sain perjantaille, niin jotain varmuutta tulee jouluksi.

Vierailija
252/366 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niskapoimu-ultrassa käyty ja kaikki oli oikein hienosti ja hyvin..tyyppi oli kai nukkumassa ja kun tönittiin hereille niin alkoi kauhea huitominen..sanoinkin että tullut äitiinsä kun ei tykkää herättelyistä :) LA aikastui parilla päivällä mutta ei muutettu papereihin kun oli niin pieni ero. down-riski 1:8200 ja kaikki elimet oli siellä missä kuuluukin..kyllä taas tarvittiin nenäliinoja ja nyt vaan haltioissani tuijottelen naperon ultrakuvaa ja hymyilen ja itken vuoron perään..ahh ihanat raskaushormonit!

h&m:llä oli aika kivat alet ja ostin vauvalle sellaisia neutraalin värisiä vaatteita ja pari pipoa..5 bodyä ja 2 pipoa ja köyhdyin 11€ :) ja verkkokauppa.comin myymälästä löytyi 0-3kk aventin silikonisia pimeässä loistavia(tutin rengas) tutteja 2,90/2kpl. oli musta aika halpoja niin lähti mukaan :)

Vierailija
253/366 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun kanssa tänne uutena.

Elikkäs ensimmäinen olisi tuloillaa (sormet vielä ristissä) rv 9+4

Itse olen 24-vuotias ja mieheni 27-vuotias. ja kummallekkin siis ensimmäinen ja kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. viime viikon torstaina oli ensimmäinen neuvola ja nyt vain odotellaan aikaa ensimmäiseen ultraan.

Jotenkin tuntuu niin epätodelliselta koska kauaa ei tarvinut yrittää tätä raskautta ja heti tärppäsi.

Jotenkin sitä odotti sitä pahaa oloa ja nyt kun sitä ei pahemmin ole ollut niin ajattelee että no olenkohan minä edes raskaana :)

Turvotusta on ollut sitäkin enemmän. kohta lähdössä ostamaan jo ensimmäiset mammahousut koska vaikka on normaalia isomman kokoiset legginsit niin silti puristaa ja ahdistaa.

Vierailija
254/366 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka ultra oli tänään, ja kaikki siellä näytti pikkusella hyvin olevan:) Hyppien, kierien ja tönien sai toisen vihdoin hereille että niskapoimua pääsi kattomaan. Odotin innolla ultraa, mutta epätodellinen olo jatkuu kyllä edelleen. (vaikka loppupäivä vaan kyyneleet silmissä ihasteltu ultrakuvia) LA aikastu yli viikolla, ja uus aika ois sitte 1.7, heinäkuun puolelle kuitenkin jäin.. :) No, ehkä tämän uskoo todeksi kun maha tuosta vähä kasvais :)

Kaikille hirveesti tsemppiä ja Hyvää joulua!!:)

Vierailija
255/366 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatonaattona mekin sitten näimme ultrassa, että kaikki on hyvin ja normaalisti. Nyt uskaltaa oikeasti jo iloita raskaudesta.

Jouluna olemme kertoneet tästä myös lähipiirille. Vanhemmat ovat tietysti tosi iloisia, kun kyseessä on molempien suuntaan ensimmäinen lapsenlapsi.

Ystäviltä on tullut jo lupauksia, että saamme heiltä jääneitä vauvatavaroita ja äitiysvaatteitakin. Ylipäätään emme aio ostaa juuri mitään uutena.

Työpaikalle kertonen vuoden alussa: olen aika äskettäin aloittanut uuden pestini, joten epäilen, että mitään mieletöntä riemunkiljahtelua tilanne ei saa aikaan.

Tuntuu, että oma väsymys on hellittänyt. Onneksi sitä pahoinvointia ei koskaan tullutkaan :)

Jouluna nappasin juustoa sen tarkemmin ajattelematta, ja sehän oli pastöroimatonta ulkomaalaista. Heti sitten piti kaivella tietoja listerian todennäköisyyksistä. Huoh.

Vierailija
256/366 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistutus, jos joku haluaa puhua "suljetussa ryhmässä", niin meillä on tuolla ryhmien puolella "heinähattu" ryhmä,

johon te heinäkuun odottajat olette tervetulleita :)!

Vierailija
257/366 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon ollut kanssa vähän välinpitämättömällä asenteella jouluna..on tullut mätettyä lohta(ei vakuumi) ja mätiä ja suklaata ja juustoja ja ruokaa hillittömiä määriä. lahjaksi sain koti-dobbler laitteen jolla ollaan kuunneltu porukalla tulokkaan sydänääniä ja vauvelikin sai hienot saksalaiset mokkatossukat :) kaiken kaikkiaan ihana joulu ollut

Vierailija
258/366 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Marraskuun lopulla tein raskaustestin kauhun sekaisin tuntein, ja niinku arvasin, positiivinen se oli.. Kauan punnittiin mitä tehdään (4v poika ja 2v tyttö ennestään ja mul koulu pahasti kesken) ja päädyttiin raskauden keskeytykseen.. Sen aika tuli, enkä pystynyt siihen, sain uuden ajan enkä siihenkään pystynyt.

Nyt olen asian kanssa sinut ja onnellinen tulevasta :)

Vierailija
259/366 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Marraskuun lopulla tein raskaustestin kauhun sekaisin tuntein, ja niinku arvasin, positiivinen se oli.. Kauan punnittiin mitä tehdään (4v poika ja 2v tyttö ennestään ja mul koulu pahasti kesken) ja päädyttiin raskauden keskeytykseen.. Sen aika tuli, enkä pystynyt siihen, sain uuden ajan enkä siihenkään pystynyt.

Nyt olen asian kanssa sinut ja onnellinen tulevasta :)

Ja nyt tää jätti osan tekstistä pois!! huh -.- Huomaa että en ennen ole kirjoitellut tänne tai tän tyylisiin palstoihin :D Oon hukassa :D Onko kaikilla toivottu raskaus? Aijotteko mennä 4D ultraan?

Vierailija
260/366 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me pohdittiin pitkään et koska aletan yrittämään ja kun mä sain paperit koulusta pihalle ja tuntui että olis sopiva aika niin jätin pillerit pois..ajateltiin että jos ens vuoden puolella raskaudun niin kiva mutta ei mennyt kuin vajaa 2kk kun testissä alkoi näkymään haamuja jotka vahvistui vahvistumistaan ja clearbluella sitten lopullinen vahvistus:) kaikki sukulaiset on ihan täysillä mukana tässä ja suunnilleen kinaavat jo lastenhoitovuoroista:) joululahjojakin masuasukki jo sai :)