Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HEINÄKUISET 2012

28.10.2011 |

Jee, jo keskiviikkona plussasin, ja eilen tuli vahvempi viiva erityisen herkällä raskaustestillä ja la.on 7.7.2012

Tänään EI siis ala menkat vaan odotus!

Tulkaa pinoilemaan kaikki onnekkaat odottajat

Kommentit (366)

261/366 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin toivottu vauveli. Muutama kysellyt jo, että oliko vahinko? Näihin kysymykseen totuin jo toista odottaessa, kun ykkönen oli 9kk, kun rupesin toista odottamaan. Myös kolmosta odottaessa vastailin näihin kysymyksiin... Joskus tuntuu, että luuleko ihmiset, että en tiedä ehkäisystä mitään ;)

Mie söin toista odottaessani rv 10+ Tunisiassa ollessa koko viikon yksittäispakattuja tuorejuustoja, kunnes viimeisenä päivänä "muistin" olevani raskaana :) No ajattelin, että syöty on, eikä sille voi enää mitään. Terve tyttö syntyi äitin toilailusta huolimatta.

Mulla olisi 15.1 UÄ! Ihanaa!! Sit sais vihdon tietää mitä masussa on vai ONKO MITÄÄN? On niin oireetonta, että ihan ärsyttää!! Miehelleni nauroin, että tää alkaa olaa jo kropalle niin normaali olotila, että en edes raskausoireita enää saa ;)

Mukavaa uudenvuoden odotusta kaikille :)

Remukka rv 10+3

Vierailija
262/366 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin odotellaan jo ihan innolla, vaunuja ja kaukaloita kattelen jo ( :DD ) kun edelliset pistetty jo kiertoon kun ei ajateltu että näin kävisi. Nyt tosiaan koulu asiat reilassa, ja ihan turhaan niitä ressasin.. Mulla oli vuosi sitten kohdun ulkoinen raskaus joka eteni rv 9 asti ja repes sitte ja aiheutti ihan suunnattomat kivut ja hätäleikkaukseen jouduin.. mutta nyt on tarkastettu että kohdun sisäinen on :) rv 6 siellä sydän sykki (se oli se viimeinen niitti kun päätin että keskeytystä en pysty tekemään). Mutta nyt hyvin oireeton raskaus, väsyttää kyllä ja herkut maistuu mutta muuten ei oikein mitään.. mahakaan ei ole juurikaan kasvanut, edellisistä olin näillä viikoilla jo aikamoinen muumimamma :D nyt siis 10+1.. Mutta UÄ 10.1 nii saapi tietää että kaikki on kunnossa.. eka neuvolakin vasta 5.1.. kaipa sillon jo sydän ääniä kuullaan :) Elämäni paras ratkaisu oli pitää tämä vauva, vaikka aluksi ei siltä tuntunut! Ei toivotusta hyvin toivotuksi ja innolla odotan Heinäkuuta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/366 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa miamor!

Meillä kanssa vahinko vauveli tulossa. Yhden kerran hutilointi tuotti tulosta ja viidettä odotellaan. Ei nyt mikään suuri kriisin paikka ollut, mutta kyllä sitä aluksi oli huuli pyöreenä, että miten tämä on mahdollista kun nelosta tekemällä tehtiin ja tehtiin. No elämä on tämmöistä.

Keskeytys ei kyllä käynyt mielessä kun se nyt on ihan sama onko niitä neljä vai viisi. Pieniä järjestelyjä vaan kaipaa.

Iloinen asia kuitenkin kun alku hämmennyksestä selvittiin. =)

Nyt innolla viidettä odotellaan. Np ultrakin on ohi ja siellä pieni söpöläinen sätkytteli. =)

Rakenne ultraa nyt odotellessa joka on helmikuun loppu puolella.

Onnittelut sinullekin vauvan alusta. =)

Sirppana

Vierailija
264/366 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin toista tehtiin oikein, mutta ei ole enään epäilystäkään miten helposti meiltä tuo raskautuminen onnistuu ;) Toisaalta täytyy olla onnellinen, tilanne voisi oli hyvin erillainenkin.. Mä poden huonoa omatuntoa siitä että edes ajattelin saati olin tekemässä aborttia! Mulla oli koko Joulukuun ajan ihan hirviö olo, ja luulen että sisimmissäni en ikinä sitä abortti aikaa olisi edes halunnut tilata, sitäkin venytin pitkälle.. Mutta, koitan olla ajattelematta sitä, vaikkakin totuuden nimissä haluan myös kertoa että millainen alku tällä raskaudella oli.. Nyt olen hyvin onnellinen

Vierailija
265/366 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin toista tehtiin oikein, mutta ei ole enään epäilystäkään miten helposti meiltä tuo raskautuminen onnistuu ;) Toisaalta täytyy olla onnellinen, tilanne voisi oli hyvin erillainenkin.. Mä poden huonoa omatuntoa siitä että edes ajattelin saati olin tekemässä aborttia! Mulla oli koko Joulukuun ajan ihan hirviö olo, ja luulen että sisimmissäni en ikinä sitä abortti aikaa olisi edes halunnut tilata, sitäkin venytin pitkälle.. Mutta, koitan olla ajattelematta sitä, vaikkakin totuuden nimissä haluan myös kertoa että millainen alku tällä raskaudella oli.. Nyt olen hyvin onnellinen

Tää heitti taas osan tekstistä pois!! Kauheen romaanin kirjotin.. plääh.. Kiitos sirppana onnitteluista! Onnea teillekkin, ja kaikille muillekin! :)

Vierailija
266/366 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää uutta vuotta vaan kaikille heinämammoille!! mulla on nyt sitten aika tarkasti puoli vuotta laskettuun aikaan eli kauheeta vauhtia menee tää aika..just ku mä aloin nauttimaan raskaudesta ja nyt kun mahakin jo näkyy:)

Vierailija
267/366 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kävi ns. vanhinko, josta kuitenkin nyt ollaan todella iloisia. Ensimmäistä odotellaan. Lastenhankinnasta on meillä ollut puhetta, mutta minun tahdostani tarkoitus oli vielä venyttää ainakin siihen asti että koulun saan käytyä loppuun.. Mies on todella onnellinen, ja sukukin on ottanut todella hyvin ja innoissaan uutisen vastaan, vaikka nuori olenkin. Elikkä mies 20 ja minä lapsen syntyessä 18. Alkujärkytyksen jälkeen itekki oon tosi onnellinen ja innoissaan! Aborttia en miettinyt hetkeäkään, ei tämmöisessä tilanteessa ainakaan mene yksiin mun moraalin kanssa.

Abortin miettimistä ei kannata murehtia. Kaikilla meillä pyörii päässä välillä ties minkälaisia ajatuksia, eikä niistä pidä murehtia. Positiivinen asiahan se on, että kaikki edelleen kunnossa :)

Onnea uudelle vuodelle ja hyvää odotusaikaa kaikille! :)

Vierailija
268/366 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä suljettua ryhmää, oon varmasti vähän tyhmä..hjälp.

Jouluvkolla käytiin np-ultrassa. Siellä tuo tyyppi polki menemään ja huitoi. Sitten kun tarpeeksi kauan häirittiin, niin käänsi selkänsä. Äitinsä lapsi! Laskettu aika aikaistui vähän, muutettiin korttiinkin 4.7.2012. Siis vähän yli 6kk!

Nyt alkaa osa housuista puristamaan, kun vaan nyt alkaisi jo näkymään! Alesta oon ostanut parit mammafarkut.

Meillä on toi kotidoppler mutta en oo sillä kovasti ees yrittäny kuunnella. Milloin te muut ootte saaneet sillä VAUVAN sydänäänet kuulumaan? Omaa vatsa-aorttaa oon sillä kuunnellut:D

Jännittävää tätä vuotta meille kaikille!

Mamma ja Pirkko

Vierailija
269/366 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivun vasemmassa reunassa on kaikenlaisia linkkejä, ni sieltä RYHMÄT ja sitte sielä oli heti ekalla sivulla joku Heinähatut 2012 tai joku tämmönen :D Itellä sydänäänet kuulu neuvolassa rv 10+4 ja np-ultrassa 12+4. Ne ei sielä sun antanut kuunnella? Aika kauan sai neuvolassa sillon hakee, mutta ultrassa kuulu kyllä heti :)

Vierailija
270/366 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon kotidopplerilla kuullut jouluaatosta asti(sain silloin härvelin) ja mulla on laskettu 2.7.2012 mulla on se näyttö sellanen et näyttää lyönnit per minuutti ja sit kun alkaa potkut ni laskee nekin.se ipanan syke on paljon nopeampi ku oma..meillä alkuun oli 170 ja sit pienen tönimisen jälkeen 191 ja jos tyyppi (luultavasti)nukkuu niin 145. huomenna lääkärintarkastus..kuunnellaankohan siellä :)

Vierailija
271/366 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Mulla sattus eilen vatsaan ihan sairaasti, ja tasasin väli ajoin.. tuntus ihan supistuksilta. Pelotti tosi paljon että nyt menee kesken :( Onneks ei kuitenkaa verta tms ilmaantunu ja nyt ei enään oo sattunu pahasti.. torstaina neuvola ja ens ti ultra.. toivottavasti kaikki on hyvin! tänään siis 10+5. Toivottavasti kuunneellaan torstaina sydänääniä

Vierailija
272/366 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos karoo.

Eipä np ultrassa kuunneltu:( Ja seuraava neuvola on vasta rv18. Helsinki kun säästää. Vielä siis ootellaan, koska vkoja on nyt 14+6.

Vierailija
273/366 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki oli ok..näkyi kuuluma kädet ja jalatki ja tosi tarkkaan tutki muutenkin, kätilö...

todella kiva!

La muuttuu, 8.7.2012

nyt piti olla viikkoja 12+2, onkin 13+1

Kenellekään ei olla vielä kerrottu, mutta eiköhän kohta joku arvaakin..(olen hieman pyöreä muutenkin)

nyt ei herkut eikä muutkaan onneksi ole maistuneet, vilu vieläkin vaivaa..

ainiin, ja kovasti toivottu tämänkin vauva meille ollut alusta asti!

Vierailija
274/366 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teille tullut kuinka lisää kiloja raskausaikana? mulla on pudonnut paino yli 2kg vaikken ole oksentanut sen 6:n viikon jälkeen silloinkin oksusin vaan sen vajaan viikon.neuvolasssa sanottiin tänään ettei vielä kannata olla huolissaan jos joku ruoka päivässä uppoaa..no mulle maistuu ainoastaan kylmä ruoka, roskaruoka ja jugurtti ja leipä. terkan mukaan sekin riittää koska vauveli ottaa tarvitsemansa jostain kuitenkin eli mun ylimääräisistä kiloista kai sitten. M_U 14+1

Vierailija
275/366 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllärivauva on meilläkin, mutta oon jo niin onnellinen asiasta, että olis kauheeta, jos menis kesken. Kävin tänään np-ultrassa. Kaikki oli hyvin:)

Mulle tuli kiloja ekassa raskaudessa 12,5kg. Toisessa reilu kymmenen. Saman verran painoin molemmilla kerroilla, kun menin synnyttämään.

Luin semmosrn tutkimuksen, että jos tyttösikiö kärsii ravinnonpuutteesta alkuraskaudessa, se lyhentää tytön/naisen elinikää. Poikavauvojen kohdalla ei ollut vaikutusta. Tarkoitti varmaan, jos laihduttamalla laihduttaa ja ei syö.

Viikot 11+4:)

276/366 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille,jotka ovat päässet vaaraviikkojen yli. Olin ensimmäisessä neuvolassa 28.12, ja lääkärikin katsoi ultralla sisäisesti ja ulkoisesti,että liian pieni tyyppi 9-viikkoiseksi eikä sydänääniä löytynyt. Ei edes näyttänyt ihmiseltä, joten huomenna sairaalaan vielä katsastamaan,mitä mahassa on meneillään. Kovasti lääkäri suositteli varautumaan keskenmenoon. Kipuja tai vuotoja ei ole ollut ollenkaan.

Ollaan mieheni kanssa jo varmoja,että kaavinta on tulossa eikä enää huomenna tule yllätyksenä. Vähän surullinen mieli on ollut mutta enemmänkin turhautunut,että meni pari kuukautta hukkaan. Onneksi on jo esikoinen vieressä,niin menetys ei tunnu niin hirveältä. Yritän ajatella positiivisesti,että olen myöskin nuori ja molemmat tärppäsivät nopeasti. Onnessani tietysti olisin, jos siellä sanottaisiinkin tyypin olevan vielä todella pikkuinen. :)

Tulen vielä kertoilemaan jatkanko keskusteluun osallistumista mutta tällä hetkellä pidän hiljaisempaa profiilia. :)

Vierailija
277/366 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi edes kuvitella millaiset tunteet sinulla myllertää. Voimia!

Vierailija
278/366 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ei Sardee voimahali

Vierailija
279/366 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tänään np-ultra ja siellähän se pikkuinen makoili..niskaturvotus oli 0,7 ja pää-perämitta 6,3 cm joka vastas viikkoja 12+4 eli laskettu aika siirtyi 5:llä päivällä ja on nyt 14.7. Sit näytti vielä 4D- kuvaa :) jännä nähdä sellasta, aiemmin en oo sellaista päässy kokemaan...sukupuolta ei pystyny vielä sanomaan vaikka poika se varmaan on. Istukka oli edessä...muissa kolmessa raskaudessa ollu aina takana..saa nähdä huomaako eroa mitenkään. Veriseula otettiin myös ja tulos ilmoitetaan kahden vkon sisällä jos aiheuttaa toimenpiteitä.

Helmikuun lopulla pääsee sit rakenneultraan :)

Vierailija
280/366 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkin Sardeelle!!