HEINÄKUISET 2012
Jee, jo keskiviikkona plussasin, ja eilen tuli vahvempi viiva erityisen herkällä raskaustestillä ja la.on 7.7.2012
Tänään EI siis ala menkat vaan odotus!
Tulkaa pinoilemaan kaikki onnekkaat odottajat
Kommentit (366)
mä oon töissä eräässä pikaruokalassa ja tulee välillä ihan kamala lihanhimo :D saatan vedellä niitä pelkkiä pihvejä maustettuna ja paistettuna :D mut pääasiassa mullakin on tosi terveellistä toi ruokavalio..pizzaa nyt voi syödä joskus mutta jugurtti voittaa kaiken.ja porkkanat ja päärynät ja mandariinit..voi elämä.mä voisin elää niillä!!
olin ensin elokuun puolella mutta eilen käyty ultrassa ja la on 27.7.12 ja kaksoset tulossa. muut lapset on syntyny 01,03,07ja10 elikkä viides ja kuudes tulossa joka oli aikamoinen yllätys!
Täällä pahin väsymys on vihdoinkin hellittänyt. Vihdoinkin jaksaa pysyä hereillä koko päivän ja ihan iltaan saakka. =)
On sen verta normaali olo, että ei ihan aina edes usko olevansa raskaana. Hommasinkin käytettynä kotidopplerin ja aina kun epäusko iskee niin on kiva kuunnella, että on se kaveri siellä tosiaan. =)
Sokerirasituksessa olen jo käynyt ja tulokset tietääkseni oli semmoiset, että ei vaadi toimenpiteitä. Tai ainakin kun vertailin edellisten raskauksien tuloksiin. Seuraava onkin sitten joskus loppu puolella raskautta.
Mieliteko asiaa täällä oli myös keskusteltu. Mulla tekee vaan mieli ruokaa. Siis sellaista hyvää ja mahdollisimman täyttävää ruokaa. Ihan muussia ja makkarakastiketta, kermaperunoita ja jauhelihapihvejä, riisiä ja kanaa carry kastikkeella... Ja suolasia ruokia ja paljoilla mausteilla. Maiskis.
Joku sanoi, että lihojen hajut ällöttää.
Mulla rupes jauhelihan haju ällöttämään kakkosta odottaessa ja en ole vuosiin voinut enään syödä jauhelihaa jota kaupassa myydään niissä muovi rasioissa. Minä ostan pikku kaupasta samana päivänä jauhettua jauhelihaa. Se ei haise pahalle pakattuna paperiin eikä muuten paistettaessakaan.
On toki vähän kalliimpaa, mutta ei paljoa.
Suosittelen kokeilemaan.
Voi vitsi. Muut vasta haaveilee hankintojen teosta. Mulla on jo melkein kaikki hommattu. =) Pinnasängyn sain halvalla brion 15e pitää vaan reunat korjata ja maalata keväällä. Ja brion hoitotaso pinniksen päälle 15e. Emmaljungan city koppa white leatherette 90e ja emmaljungan turvakaukalo 45e.
En osta juuri mitään uutena, koska käytettynä löytyy tosi hyviä ja erittäin edullisiin hintoihin. Kirpputorilta olen myös haalinut läjän vauvan vaatteita niin tytölle kuin pojallekin. Loput meillä onkin sitten tallessa vielä. Harmitti vähän kun oltiin jo ehditty hävittää noita tavaroita tuon nelosen jäljiltä.
Mulle monesti naureskellaan kun tuun raskaaksi niin mulla tulee kauhee kiire järjestää kaikki tavarat. Mä en vaan voi sille mitään. Mulla stressaa niin kauan kunnes kaikki on hommattu.
Esikoinen syntyi rv 34+2 ja mulla oli vain vaunut. Sitten sukulaiset raahas hoitopöytää, sänkyä, turvakaukaloa ja yks kaks olis pitänyt olla rahaa rintapumppuun, ammeeseen, hoitopehmusteeseen, vuvan vaatteisiin yms yms. Ja se oli kamalaa. Ilmeisesti jäänyt jotain traumoja. =(
Haaveilen kovasti 4d ultrasta. En jaksaisi millään odottaa rakenneultraa. Sukupuoli kiinnostaisi ihan hirmuisesti. Ja istukan paikka ja kohdun kuntokin kiinnostaisi. On vaan niin tyyristä lystiä. Pitää vielä miettiä raaskisko sinne mennä.
Sirppana rv 13+6
Heipä hei,
Täällä 23 vuotiaaksi kääntyvä esikoistaan odottava mamma löyti vasta nyt koko vauva.fi:n foorumin :D
Meillä la 24.7.
Molemmat ollaan into piukeina, tokikaan mies ei sitä samallailla näytä. Hankintoja ei olla vielä tehty -vaikka hinku olisikin- ja tässä nyt jännäillään ens viikolla olevaa ultraa!
Ekassa neuvolassa pääsi kurkistamaan vain että sielä on pieni katkarapu jolla sydän sykkii. Nyt sitte toivotaan että pikkusella on kaikki vieläkin hyvin :)
nyt se sitten tapahtui!! maha pompsahti esiin!! mammahousut jalassa näytän jo ihan raskaana olevalta vaikka toivoin että olisin ollut vielä kuukauden päästä sen verran pienimahainen että olisin saanut mennä "alttarille" jossain nätissä hääpuvussa..katsotaan sitten kuinka mut saadaan survottua johonkin tylliunelmaan usassa.no jospa tää olis vielä jotain turvotusta(toiveajattelua)..painoa ei edelleenkään ole tullut lisää vaikka ruoka maistuu välillä enemmän kuin hyvin.kaipa toi napero sitten käyttää paljon energiaa kasvamiseen kun mulle ei jää mitään:D
Hankinnoista oli juttua. Meillä kaikki jo valmiiksi taitaa olla. Turvakaukalon saatan vaihtaa ja tuplat pitää ehkä uusia, mut nekään ei oo mitään pakkohankintoja. Hoitopöytää en oo vielä yhdenkään vauvan kohdalla osannut käyttää. Esikoiselle oli hoitopöytä, mut sitä käytin tyyliin 3 kertaa. Muille en oo moista kehdannut edes väsätä, kun vaipat tulee vaihdettua sängyllä, sohvalla tms...
Mammutti kannattaa miun mielestä miettii onko hoitopöytä vai vaunut "ykköshankinta". Miten muut monen äitit on kokenut hoitopöydän tarpeellisuuden?
Mie ostin sillon kakkosen synnyttyä carenan duple swing tuplat ja ne on ollut ihan huiput. Parhaillaan kyydissä ollu kolme muksua ;) Vajaa vuos sitten hankin Britaxin b-dualit, mut en koskaan oikein tykännyt niistä ja nyt möin ne jo pois. Ostan mieluummin uudet Carenat jos noi entiset lahoaa käsiin!
Eilen oltiin ultrassa ja siellä yksi vauveli möllötti :) oli kyllä ihanaa saada tälle oireettomalle raskaudelle varmistus! Ja nyt mieskin uskaltaa uskoa, että oon todella raskaana!
Kirppareistakin oli puhetta. Mie oon oikeen kirpparihai! Tykkään ihan mahdottomasti kierrellä kirppareita. Miltei kaiken käyttövaatteen lapsille ostan kirppareilta.
Ai niin. LA muuttui 5 päivällä. Nyt la siis 28.7, mut nyt jo kätilön kanssa mietittiin, että käynnistellään viim rv 38. Siis heinäkuun puolenvälin paikkeilla pitäs meidän vauvelin ilmestyä maailmaan....
Remukka & masukki 12+0
Juu siis tottakai meillä menee vaunut "ykköshankinnaks" ja niihin panostetaan.. nyt saatiinkin anoppilasta sellainen "hoitopöytä" jossa on kaks korkeaa laatikkoo alla ja niistä saa "lelulaatikot" sit lastenhuoneeseen. jos sitä ei hoitopöytänä tarvii ni ainakin on säilytystilaa ku sen tason saa siitä pois. =)
Vaunuja ollaan jo vähän käytettyjä katsottu mut näillä näkymin tulevat isovanhemmatkin haluaa osallistua rahallisesti ja varmaankin sit ostetaan uudet. Säätöjä pitää olla kunnolla koska meilläkin on pituuseroa jonkun verran ja molemmat käy erilaisia lenkkejä, eli pyörätkin pitää olla todella hyvät. Itse käyn paljon kaupungilla kirppareilla yms niin vaunujen pitää olla helppokäyttöiset ja mahdollisimman helposti kasaan menevät. tilaa autossa kyllä on vaunuillekin, ostettiin farkku jo kaks vuotta sitten..
saa nähdä miten asiat alkaa rullaa, onhan tässä vielä aikaa. Nyt on pari päivää mahaa kipristäny koko ajan, tuntuu ettei mitenkään oo hyvä olla. mutta sen ku tietää että kuuluu asiaan ni ei tarvii huolissaan olla, ellei kivut ylly ihan älyttömiksi.
Tänään tai huomenna mennään katsomaan kaverin 2kk vanhaa tyttöä.. voi että, siinnä on kyl yks sydäntenvalloittaja. =)
mammutti ja toukka 13+1
Hoitopöydästä. Meillä sellainen on ollut ihan ehdoton jokaisen neljän kohdalla. Mutta niitäkin on ehtinyt olla monenlaisia neljän lapsen kanssa. Ekalla oli lipasto tyyppinen joka ei ollut nätti, mutta laatikot oli käytännölisiä.
Kakkosella oli sama hökötys.
Kolmannella oli sellainen renkailla varustettu härveli jossa oli hoitotason alla amme ja tää oli aika näppärä kun oli tilava kylpyhuone.
Neljännellä oli ikean seinälle nostettava malli ennen muuttoa ja se on ollut maailman paras systeemi. Muutossa vaan jäi sitten turhaksi kun kodinhoitohuoneen pöytätaso käy hoitopaikkana.
Ja nyt sitten yläkertaan täytyy vauvalle laittaa pinnasängyn päälle se taso, koska en aio öisin juosta alakertaan kakka vaippaa vaihtamaan.
Ja meillä hoitopöytä on ollut tarpeellinen, koska itselläni selän ja käsien kanssa toisinaan ollut ongelmia niin ihan kaikkialla ei olisi onnistunut vaipan vaihto ja mies on niin onneton kaveri vaipan vaihdossa jos ei ole hoitopöytää, että hohhoijaa.
Itse kyllä suosittelen, mutta tosiaan monet pärjää ilmankin.
Mutta hoitopöytääkin kannattaa miettiä tarkkaan, että millaiselle on tilaa ja minne se tulee. Ja hoitopaikaksihan käy ihan pehmuste pyykkikoneen päälle jos on sellainen mahdollisuus.
Vaunuina meillä on emmaljungan duot ja ne on olleet mun lempparit. Tosin vertailu kohteena on ollet vain brio kombit ja emmaljunga ceroxit. Tykkään, että kärryissä vauvalle on paras kova ja tilava koppa osa. Pehmeät kantokassit ei ollut mun mieleen ollenkaan. Kesällä ne on huonot ja talvella kaikki vaatteet ja kankaat jää vetskareiden väliin. Ja meidän kakkonen huusi aina siellä kopassa, vaikka no joo se huusi vaunuissa aina siihen saakka kunnes sai ruveta istumaan. =)
Yksi parhaimmista ostoksista on kuitenkin ollut baby björnin sitteri.
Kahdella ensimmäisellä lapsella oli sellainen tavis emman sitteri ja muistan kuinka istuin ja jalalla rynkytin sillä vauhtia etenkin tälle kakkoselle joka aina huusi ja huusi. Vatkasin jalkaa, vaikka sitteri ei olis ollut lähelläkään kun se jäi ns. päälle. =)
Kolmannelle sitten käytettynä hommasin tuon baby björnin sitterin ja oih ei tarvinnu istua jalalla pumppaamassa vauhtia. Kaveri otti vauhdit ihan itte ja sama nyt neljännelle. Sitteri onkin vielä onneksi tallessa seuraavalle. Siinä oli hyvä ottaa pieniä uniakin.=)
Suosittelen kyllä.
Kantoliina on ollut meidän turhin hankinta kun en vaan jaksanut/osannut sitä koskaan laittaa kunnolla ja kyllä sekin hartioihin kävi vaikka sen olisikin joten kuten hyvin saanut laitettua. Se on joidenkin juttu, mutta ei mun.
Kokeilemallahan sen jokainen löytää mistä tykkää ja mikä on hyvä. =)
Minä nykysten tiedän mistä itse tykkään ja ei oo hirveesti joutunut pohtimaan mitä pitää hankkia. Toisin kun silloin ekalla kerralla olin ihan pihalla ja juurikaan mitään itse ehtinyt tosiaan hommata.
Hankinnat mielessä. ;)
Sirppana rv 14+0 =)
Me käytiin miehen kanssa parisen vkoa sitten lastentarvikekaupoissa katselemassa vaunuja. Ekaksi oli ajateltu että ostetaan sellaiset "kunnon" yhdistelmävaunut, mutta sitten kun oltiin testattu ja kyselty, mieli muuttui:) Päädyttiin Emmaljungan Nitroihin, City-kopalla. Mulla on selkävikaa, niin siksi nuo kääntyvät, vaikkakin pienemmät etupyörät nousi valtiksi. Kuitenkin jostain syystä haluan Pirkolle kovan kopan ja noihin nyt saa. Hoitolaukku asiaa mietin, voi olla että meidän tyyliin kävis ihan vaan joku reppu johon pakata sitten tarvittava vaihtokerrasto.
Saatiin ystävän äidiltä pinnasänky ja siihen päälle se hoitotaso. Olin sitä mieltä ettei hoitopöytää tarvita, mut uskon että tuo -taso tulee käyttöön. Millaisia hoitoalustoja te ootte käyttäneet? Mulla on joku fiksaatio, että en halua Pirkolle mitään ärsyttäviä tanssivat nallet yms nauravat ankat kuoseja.
Nyt oon jo alkanut miettiä kestovaippailua, että ainakin pitää asiaan tutustua ja kokeilla. Kokemuksia?
Tää on niin mahtavaa kun odottaa esikoistaan, niin on melkoisen kujalla näissä jutuissa:D Mut onneks tuo tuleva iskäkin on, niin voidaan yhdessä ihmetellä tätä kasvavaa pömppöä.
juu no me yritetään kans ettii jotkut todella kätevät vaunut, hinnalla ei niinkään väliä kunhan ovat sitten hyvät.
Hoitolaukuksihan käy mikä vaan mutta itselle tulee nyt ainakin tän vauvalehden tilaajalahjana se musta hoitolaukku mistä saa sit myös hoitoalustan.. mut sit mulla on tuollainen koirakuvioinen "olkalaukku" jota oon kans sit ajatellut koon puolesta hoitolaukuksi mukaan vaunuihin. Mut aikahan sen näyttää mikä on sit meille hyvä..
Siitä anopin antamasta hoitopöydätä oon kyl innoissani kun sen päällisen saa vaikka häkkisängyn päälle, on todella monikäyttöinen.. ottaa huomioon että hänellä se on ollu käytössä -84 -88 -91 ja että loppujen lopuks ne korkeat laatikot saa just esim lelulaatikoiksi.(reunat siitä pitää maalata uusiks, kulunu vähäsen..) tavaraa niihin laatikoihin mahtuu hyvin ja se onkin meillä pääasia kun tilaa ei ole kuin 68,5neliöö rivarissa kahdessa kerroksessa. omakotitaloa on alettu kattoo mut ei tästä oo kiire muuttaa vielä vuoteen, puoleentoista.
onneksi makuuhuonekin on iso, häkkisängylle on hyvin tilaa ja muutenkin asunto on tilava. lisäksi on hyvä että yläkerrassa on kätevän kokoinen vessa ja alakerrassa sauna-kylppäri-wc missä myös "kodinhoitotila"
Onneks jo tätä asuntoa ostettaessa mietittiin että kyllä tässä yhden lapsen kanssa asustaa hyvin niin pitkään ennen kuin alkaa suuremmin liikkumaan.
Saa nähdä kuinka tuo koira ottaa uuden asukin sit kesällä, koirus on tottunu olee meidän kaa siin vaihees jo kolmisen vuotta ja sit tulee joku joka "menee hänen edelleen"- mutta se on kyl tähän asti ollu hyvä huoma´ta että meidän koira on erittäin perhekoira ja tykkää lapsista, niin vauvoista kuin isommistakin. eli taidan sitä ihan turhaan jo nyt miettiä..
tulipahan taas kirjoitettua.. lähden ottamaan pitsan uunista.. on muute hyvää ku laittaa tuon grandiosa pannupitsan päälle voileipäsuolakurkkuja... tai sit mie vaan kuvittelen ;)
Ai niin tuossa ois toukasta viime tiistaina saatuja kuviakin...
mä en meinaa ostaa mitään vaan käytän meidän valkoista ikean malm-lipastoa.mulla on niitä 2 niin laittaa selät vastakkain ne ja sellaisen puhallettavan asian siihen päälle pehmusteeksi.siinä on sitten vaatteille yms säilytystilaakin samalla.vaunuista ei ole mitään hajua..jotkut tosi monikäyttöset ajattelin saksasta tilata. me lähdetään tosiaan jenkkeihin naimamatkalle vielä ja ajattelin sieltä ostella kaikkea mitä suomesta ei saa :)
...hei kaikille!
Mahtuuko vielä mattimyöhäisenä mukaan? :) Meillä ekaa odotetaan ja LA 23.7. Pahoinvoinnit alkaa helpottamaan, mutta kyllä kuusi viikkoa on ihan riittävästi. Maha on mullakin pullahtanut muutamassa päivässä, joten salailu alkaa olla mahdottomuus...
Ihanaa odotusta kaikille!
Miss uu: mie oon niin kade sulle tosta jenkkilän matkasta!!!! siellä on kuulema lasten ja vauvojen kamppeet hurjan halpoja! Rahtina suomeen lähettäminenkään ei oo vissiin kallista, niin kannattaa tosiaan kattoo saisko sieltä vaunut tms. Huomattavasti edullisemmin kun täältä.
Käytännössähän sen aina huomaa mikä itselle sopii. Mieki olin ihan innoissani niistä britaxin b-dual tuplista, mut en vaan sitten tykännytkään niistä! Ne oli jotenkin niin kolhot ja raskaat. Tuntuivat jotenkin korkeiltakin vaikka oon 173cm pitkä.
Kerrottiin tolle vanhimmalle (11vee) tyttärelle (mieheni tyttö) tänään vauvasta ja hää olikin ihan innoissaan. Mie nimittäin ajattelin, että "järkyttyy", ku on noita metelöiviä pieniä jo sen verran.
Outoo, kun ei oo vieläkään mitään tuntemusta siitä kumpi ois tulossa. Yleensä ku mulla on ollu vahva tunne sukupuolesta. Tytön vuoro meillä kyllä ois. Nyt on tyttö-poika-tyttö-poika.
No joo. Eipä taida taas multa tulla mitään järellistä juttua....
Joko jollain synnytykseen liittyvät asiat pyörii mielessä?
Remukka & masukki 12+1
Me ostettiin ekalle tuo Ikean puinen hoitotaso, josta saa sen tason pois. En oo käyttänyt sitä kummallakaan vaipan vaihtoon, lapsen vaatelaatikkona vaan. Ikean tuommoinen valkoinen puhallettava hoitopöydän pehmuste meillä on toiminut pesukoneen päällä hoitotasona molemmilla.
Mulla on kantoliina jäänyt käyttämättä. Ostin siihen silloin myös sen talvipäänsuojankin. Onneks systeri on käyttänyt sitä molemmilla niin ei menny hukkaan. Mä liputan myös ton Baby Björnin sorretun puolesta. VaaviVaavisänky on vuokrattu molemmilla kerroilla ja se on myös ajanut asiansa.
Ihana tää ennakoiva tekstinsyöttö ku muuttaa sanat välillä ihan oudoiksi.
Niin.. Kestovaippoja käytin ekalla ihan pelkästään ekat 3kk, sitten vähemmän ja kun muksu meni tarhaan 8,5kk niin ei enää ollenkaan. Toisella en käyttänyt ainuttakaan kestoa. Meillä oli muuta huolta niin ei resurssit riittäneet.
Mullakin on maha tällä viikolla pullahtanut. Yritän vielä pitää salassa:) Tsemppiä kaikille odotteluun ja tervetuloa uudet odottajat:)
Iloinen 13+2
Mä sain vihdoin tänään kuulumaan kotidopplerilla sydänäänet:) Sain kaverilta sen heti plussattuani ja en nyt mitenkään ahkerasti oo ees etsinyt niitä. Alkoi vaan kovasti ärsyttää oma tyhmyys kun ei niitä muka löydy, kunnes sitten tänään tuolta alhaalta vasemmalta
vieläki nuorimmalle siinä vaihdetaan vaatteet,tosin tyttö seisoo siinä..mut ei tarvii kumartua..yms.
vaunut olleet kans käytössä ja muutaman kerran rintareppu. joku kengurupussi on kans meillä, mut siinä oli vaan tää nuorin, ihan muutaman kerran vaan.
rattailla ajellaan välillä vieläkin.
tuplat mulla on kans, kun ensimmäinen ja toinen oli aika lähekkäin samoin kolmas ja neljäs. näille viidennelle ja kuudennelle tulee hiukan pitempi väli.2,5v. joten en usko että neiti ehkä enää rattaissa sitten viihtyy?
no näkee sitten.
mitään en ole vielä uudelle tulokkaalle hankkinut, enkä hirveästi tarvitse hankkia, sen äitiyspaketin otan, se on niin ihana sit tutkia sitä koko perheen kesken, ja tulee sitä muutkin mielenkiinnolla katsomaan?
(olen sen laatikon jokaiselle ottanut)joo, meillä on hirveästi sit niitä toppapukuja yms.mut kiva saada aina jotain uutta myös tulokkaalle.
Turvakaukalo ostettiin vitoselle uutena, joten sekin odottaa.(entisen ostin uutena ensimmäiselle ja möin sit neljännen jälkeen)
Pinnasänky on kans, ja alkuun muksut on nukkuneet siinä äitiyslaatikon kopassa..
Ainiin tervetuloa uusille tulokkaille!
Ja ekstraonnittelut kaksosen odottajalle..(minäkin olisin halunnut...)
Unohdin tunnukseni aiemmin enkä päässyt tänne ja sitten unohdin koko palstan - mut nyt muistin ne, joten pääsin taas mukaan. Jippii!
Kävin viikko sitten np-ultrassa ja kaikki oli tosi hienosti. Oli aivan upea 4D ultrakin käytössä, wau! Oli ihan sanoinkuvaamaton olo, kun katseli ruudulla pikkuista ja tajusi että kyllä siellä masussa on ihan oikea ihminen jo.
Kasvukipuja on vaan kovasti. Välillä sattuu nivuseen niin etten pysty kävelemään, välillä häpyluuhun. Tänään on särkeny alaselkää. Pahoinvointia on jatkunut jo 7vk joten painoa ei ole tullut vaan ennemmin laskenut. En pysty juuri syömään - kaikki tekee pahaa. Ja hajut, meinaa tulla ykä millon mistäkin hajusta.
Kolmatta odotan, mut en muista että edellisistä olis ollu mitään tällasta - tai sitten on vaan jo täysin unohtanu. Odotan niin, että voisin taas herkutella ja ruoka maistuis.
Mut nautin silti joka hetkestä ja tuntuu upealta olla raskaana!
rv 13+3
Hei,
Taas yksi mamma ilmoittautuisi mukaan. Nyt vasta löysin palstan. Pikkukakkonen tulossa la 11.7. Ultrassa käyty useaan otteeseen, niin np:ssa kuin muissakin raskauskomplikaatioiden takia. Ikäeroa pienille tulee melko tasan 2 vuotta.
Mie en voi sietää lihan hajua, siis ihan vaikka paistettu jauheliha tai lihasuikaleet ni hyi hitto mille ne haisee.. ja hampurilaisen jos syön ni se on pakko olla kanaa ku pihvi haisee järkyttävän pahalle. pitsaa voisin syöda vaikka miten paljon ja samoiten porkkanoita ja päärynöitä. jugurttia ja maitoa menee enemmän ku ikinä ennen.
ja yks minkä oon hyväksi havainnu ni jäiset mansikat ja mustikat. Onneks on pakastin täynnä niin itsellä ku anoppilassakin ni eipähän lopu kesken.
Yks mitä suosittelen kokeilee ni jäisiä mansikoita, persikkaa lusikallinen sokeria ja luonnonjugurttia, aah..niin hyvää!! voi vaikka vetää soossiks ni kyllä menee helposti alas. oon lisänny välillä banaania ja omenaa. =)
nyt oon syöny kyllä tajuttoman terveellisesti, ei ees tee mieli hirveemmin roskaruokaa, mutta sit ku käy mieli ni sit on saatava pitsaa tms...
Ja nyt oon huomannu senkin että aamulla menee alas lasi mehua ja tunnin päästä vasta "aamupala" pitkin päivää tulee syötyä tuplasti enemmän ku ennen mutta ei oo pahaa oloa eikä painokaan nouse. Tästä on siis hyvä jatkaa. =)
Mammutti ja toukka 12+6
ps... huomenna 13 päivä ja perjantai ja meillä alkaa 13 viikko!! kääk!!!