Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos teidän alakoululainen sairastuu kesken päivän, ryntäättekö töistä hakemaan?

Vierailija
25.10.2011 |

Mulle on opettaja joskus soittanut päivällä, että pitäisi hakea lapsi pois. Sitten kun olen ajanut tunnin työmatkani, lapsi on viimeistään autossa kokenut ihmeparantumisen. Eli on siis vain esittänyt kipeää, eikä ope ole sitä huomannut.

Ihmettelen vain, että pääseekö kaikki noin vain lähtemään töistä, ja jos ei pääse, niin miten siellä koulussa pitäisi toimia. kyse on ekaluokkalaisesta.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun alakouluikäinen tyttönsä oli tullut sairaaksi ja odotti kotona isiä hoitamaan. Koko osasto jäi siihen seuraamaan tilannetta haavi auki.Tuli takaisin kuukauden kuluttua. Tuntuu että lapset pyörittää tätä maailmaa. Ihmettelen edelleenkin sitä asiaa että miksi jotkut kuvittelevat että voivat tehdä mitä vain kun heillä on lapsi. Onhan meillä muillakin lapsia ja pitää asiat jotenkin vaan järkätä ja ottaa muu maailma huomioon.

Mitä itse olisit tehnyt? Ai niin, tietenkin soittanut mummon tai jonkun muun hätiin. Mutta kun kaikilla ei ole tukiverkostoa, niin on pakko mennä itse. Jollei mene, syytetään urakeskeiseksi, jolle työ on tärkeämpi kuin oma lapsi.

Vierailija
22/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) lapsella on ruoka-aineallergia, jota et ole viitsinyt selvittää. 2) lapsi oireilee, koska ei saa kotona tarpeeksi huolenpitoa.

Ja saa huolenpitoa, aivan varmasti. Haluat kai sanoa, että mun pitäisi työssä käymisen sijasta paistaa pullaa ja päivystää siltä varalta, että lapsi sairastuu.

Mun oma teoria on, että lapsi ei halunnut jäädä yhteen kerhoon koulun jälkeen, ja siksi vedätti. Toinen teoria on, että söi liikaa ja masua nipisti siksi ihan oikeesti, mutta se meni ohi.

Nyt olisi halunnut illalla harrastukseensa, mutta sanoin, ettei hän tietenkään voi mennä, vaan pitää lepäillä tämä ilta.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai ajattelitko, että jääkööt vain kouluun sairastamaan?

Itse ainakin haluan, ettei lapseni tarvitse sairastaa koulussa.

Vierailija
24/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lapsi on tärkeämpi kuin työ - vaikka urallani johtavassa asemassa menestynyt olenkin.

Vierailija
25/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä meillä ei kouluterveydenhuolto enää nykyisin hoida sairaustapauksia lainkaan vaan keskittyy ennaltaehkäisevään työhön. Eli terveydenhoitaja ei ota sairasta hoiviinsa lepäilemään eikä muutoinkaan ota kantaa sairastamiseen saati lääkitse tms vaan opettaja soittaa hakemaan lapsen kotiin välittömästi.

Vierailija
26/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuen mikä työvuoro sattuu olemaan.

Ja tietenkin lapsi voi sairastua päivän mittaan, ei sitä välttämättä aamulla näe..hohhoijaa. Vai alkaako joidenkin sairastuminen AINA aamulla? Ja mikä se kellonaika sitten on, tasan klo.7? Vai 8? Vai peräti jo klo.6? :)

Vierailija
27/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on oikeus olla 3 päivää omalla ilmoituksella pois. Jos poikani 11 v. on flunssassa, niin valehtelemme vaikka molemmat vuorollamme, että nuorempi on kipeä. Pojalla on infektioastma, ja hän on sairastanut kolmesti keuhkokuumeen, enkä uskalla häntä yksin jättää. Muita hoitajia ei ole. Hän ei omin nokin selviä lääkäriin.

Tuota ikärajaa joutaisi korottaa.

Vierailija
28/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on oikeus olla 3 päivää omalla ilmoituksella pois. Jos poikani 11 v. on flunssassa, niin valehtelemme vaikka molemmat vuorollamme, että nuorempi on kipeä. Pojalla on infektioastma, ja hän on sairastanut kolmesti keuhkokuumeen, enkä uskalla häntä yksin jättää. Muita hoitajia ei ole. Hän ei omin nokin selviä lääkäriin. Tuota ikärajaa joutaisi korottaa.

Ei keuhkokuumekaan muutamassa tunnissa kehity, joten et nyt oikein moraalisesti ja laillisestikaan toimi oikein.

Sinänsä olen samaa mieltä ikärajasta. Itselläni on yhdeksänvuotias autistinen lapsi ja oikeasti kylmää ajatuskin, että hänet pitäisi jättää sairastaessaan yksin.

Vierailija
29/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

migreenin takia ja tapaturmien,poika on nyt yläkoulussa ja vasta viime viikolla hain.Pakko lähteä töistä,ei auta.Pojalla on halvausoireinen migreeni eli toinen puoli halvaantuu,puhekyky häviää ja poika menee sekavaksi.