Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos teidän alakoululainen sairastuu kesken päivän, ryntäättekö töistä hakemaan?

Vierailija
25.10.2011 |

Mulle on opettaja joskus soittanut päivällä, että pitäisi hakea lapsi pois. Sitten kun olen ajanut tunnin työmatkani, lapsi on viimeistään autossa kokenut ihmeparantumisen. Eli on siis vain esittänyt kipeää, eikä ope ole sitä huomannut.

Ihmettelen vain, että pääseekö kaikki noin vain lähtemään töistä, ja jos ei pääse, niin miten siellä koulussa pitäisi toimia. kyse on ekaluokkalaisesta.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä lähtenyt, kun koulusta tai tarhasta on soitettu. Näin on tapahtunut muutaman kerran.

Vierailija
2/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että päiväkoti/koulu muka hälyttäisi hakemaan lapsen kotiin.

Minua ei ole kertaakaan soiteltu hakemaan, ei päiväkodista, ei eskarista, eikä koulusta.

Ettekö te näe aamulla, onko se lapsi terve vai sairas?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtuisi, niin kolmasluokkalaiseni hakisin, viidesluokkalaista en edes saa hakea, jollei sillä ole todellinen hätä (vanhemmalla oikeus sairaan lapseen hoitoon vain siihen asti, kunnes tämä täyttää 10 v.)

Vierailija
4/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairasta lasta voi siellä koulussakaan pitää. Muutaman kerran olen siivonnut oksennusta luokasta ja muiden lasten vaatteista. Nykyään soitan herkästi hakemaan. Yksin en laita sairasta pientä matkalle.

Vierailija
5/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä näitä juttuja, että päiväkoti/koulu muka hälyttäisi hakemaan lapsen kotiin. Minua ei ole kertaakaan soiteltu hakemaan, ei päiväkodista, ei eskarista, eikä koulusta. Ettekö te näe aamulla, onko se lapsi terve vai sairas?!

Ei sairaus katso kelloa, koska se iskee. Joku nuhaflunssa kehittyy aika vähitellen, mutta mahatauti ja kunnon influenssa esimerkiksi iskevät seisoviltaan petipotilaaksi, ja muutos voi tulla tunnissa. Nähty on ja koettu omakohtaisestikin.

Vierailija
6/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lapsi haettava pois. olen hakenut lukiolaisenkin.

Vierailija
7/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä näitä juttuja, että päiväkoti/koulu muka hälyttäisi hakemaan lapsen kotiin. Minua ei ole kertaakaan soiteltu hakemaan, ei päiväkodista, ei eskarista, eikä koulusta. Ettekö te näe aamulla, onko se lapsi terve vai sairas?!

hahhhaaahhhaaaaahhha.

Apua mikä idiootti!!!

Vierailija
8/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mahatauti tai influenssa iske noin nopeasti. Kyllä siitä lapsesta aamulla näkee, onko kouluun lähtijäksi.

Nää on taas näitä kiireisten uraäitien selityksiä, kun eivät kunnolla viitsi edes lastaan hoitaa.

Vierailija
9/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli open mukaan kalpea ja vetämätön. Kun tulin koululle, lapsi hyppeli iloisena pihalla vastaan.

Tietenkään en aamulla huomannut mitään, koska ensinnäkin lähdin kotoa klo 6, ja toiseksi, lapsi ei ollut kipeä.

ap

Vierailija
10/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sieltäkin varmaan pääsee ihan vaan kertomalla tilanteen. Ja meidän muksut ei tyhjää sano olevansa kipeä. Teen sitten samat työt etänä.

Vierailija
11/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mahatauti tai influenssa iske noin nopeasti. Kyllä siitä lapsesta aamulla näkee, onko kouluun lähtijäksi. Nää on taas näitä kiireisten uraäitien selityksiä, kun eivät kunnolla viitsi edes lastaan hoitaa.

Paitsi ilmeisesti sinä, joka taidat olla ennustaja.

Vierailija
12/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mahatauti tai influenssa iske noin nopeasti. Kyllä siitä lapsesta aamulla näkee, onko kouluun lähtijäksi.

Nää on taas näitä kiireisten uraäitien selityksiä, kun eivät kunnolla viitsi edes lastaan hoitaa.

aamulla ollut töihin lähtiessä mitään merkkejä. Outo olet kun tuollaisia väität!

Vierailija
13/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) lapsella on ruoka-aineallergia, jota et ole viitsinyt selvittää.

2) lapsi oireilee, koska ei saa kotona tarpeeksi huolenpitoa.

Vierailija
14/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun alakouluikäinen tyttönsä oli tullut sairaaksi ja odotti kotona isiä hoitamaan. Koko osasto jäi siihen seuraamaan tilannetta haavi auki.Tuli takaisin kuukauden kuluttua. Tuntuu että lapset pyörittää tätä maailmaa. Ihmettelen edelleenkin sitä asiaa että miksi jotkut kuvittelevat että voivat tehdä mitä vain kun heillä on lapsi. Onhan meillä muillakin lapsia ja pitää asiat jotenkin vaan järkätä ja ottaa muu maailma huomioon.

Vierailija
15/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun alakouluikäinen tyttönsä oli tullut sairaaksi ja odotti kotona isiä hoitamaan. Koko osasto jäi siihen seuraamaan tilannetta haavi auki.Tuli takaisin kuukauden kuluttua. Tuntuu että lapset pyörittää tätä maailmaa. Ihmettelen edelleenkin sitä asiaa että miksi jotkut kuvittelevat että voivat tehdä mitä vain kun heillä on lapsi. Onhan meillä muillakin lapsia ja pitää asiat jotenkin vaan järkätä ja ottaa muu maailma huomioon.

Teitäkö sen olisi pitänyt jäädä hoitelemaan?

Vierailija
16/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mahatauti tai influenssa iske noin nopeasti. Kyllä siitä lapsesta aamulla näkee, onko kouluun lähtijäksi. Nää on taas näitä kiireisten uraäitien selityksiä, kun eivät kunnolla viitsi edes lastaan hoitaa.

Nyt en siis tarkoita mitään flunssaa tai nuhakuumetta. Itselleni kävi näin töissä. Hieman kuivaa yskää aamupäivällä, sitten olo huononi nopeasti ja kun kävelin töistä kotiin, kuumetta oli jo 40 astetta.

Vierailija
17/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireet alkavat äkillisesti.

Vierailija
18/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan molemmat miehen kanssa haettu, yleensä mies hakee, koska hänellä on auto ja muutenkin joustavampi työ. Joskus on ollut kyseessä vedätys, lapsi on esittänyt sairasta ennen jotain tympeää tuntia.

Viimeksi 1½v sitten 7.luokkalainen soitti itse, että hänet on toimitettu terveyskeskukseen, koska oli tullut portaat pää edellä alas. Pyysi minua tulemaan hakemaan, jotta toimistosihteeri pääsee takaisin koululle töihinsä.

Vierailija
19/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, olen muuten ammatiltani lääkäri. Toisekseenkin, olen kolmen lapsen äiti ja itsekin sairastanut mm. sen sikainfluenssan. Ja voin kyllä kertoa: se iski täysin kylmiltään. Kello 14 olin hyvässä kunnossa, kello 16 makasin 38,6 asteen kuumeessa sängyssä ja oksensin.

Että äläpä horise. Jos sinä olet sairastellut vain hitaammin kehittyviä flunssia, ole onnellinen.

Ja pidä suusi pienemmällä asioista, joista et yhtään mitään ymmärrä.

Vierailija
20/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on opettaja joskus soittanut päivällä, että pitäisi hakea lapsi pois. Sitten kun olen ajanut tunnin työmatkani, lapsi on viimeistään autossa kokenut ihmeparantumisen. Eli on siis vain esittänyt kipeää, eikä ope ole sitä huomannut. Ihmettelen vain, että pääseekö kaikki noin vain lähtemään töistä, ja jos ei pääse, niin miten siellä koulussa pitäisi toimia. kyse on ekaluokkalaisesta.

meidän lasten koulussa kouluhoitaja tekee päätöksen, pitääkö tulla hakemaan, ja siihen on turha hangata vastaan. Jos en itse esim. kokouksen takia pääsisi tulemaan, hommaisin lasten isän tai muun hakijan.

Lähtökohtaisesti myös luotan lapseeni, eli jos lapsi sanoo olevansa sairas, oletusarvona hän myös on sitä. Mikään muu ei käytännössä toimi, koska entäs jos lapsella on oikea hätä ja sinä teet virhearvion? Miten sen kanssa voisi jälkikäteen elää?