Kummat ottaisit vauvallesi?
http://www.emmaljunga.com/fi/Lastenvaunut/Loyda_vaunumallisi/OzoneCity-…
VAI
http://www.vaunuaitta.fi/bugaboo-cameleon-special-color-collection-p-18…
Anoppi lupasi siis ostaa meille vaunut joululahjaksi, jippii! Ja ollaan jo kauan unelmoitu bugaboista, mutta nyt on nähty myös tuo emmaljungan malli. Vauva syntyy siis tammikuussa, otamme mielellämme vastaan kokemuksia näistä vaunuista. Bugaboihin sais talvirenkaat. Jotka varmaan hyvät talvella. Ja onko emmaljungat aina emmaljungat, eli hyvätkö? Mahtuuko noihin istumaan sitten vielä n. 3 vuotias?
Ja mitään " kamalat vaunut, en ottaisi kumpiakaan" mielipiteitä on kaipaa :)
Kommentit (33)
Siellä pienet etupyörät on epäkäytännölliset, mut normi kaupunki- ja vaikka pururatakäytössäkin erittäin hyvät. Ja edelleen: niiden tilalle saa isot, kiinteät pyörät lumikeleihin.
Ei pidä kommentoida jos ei tiedä asiasta.
mikä mulla tökkii noissa bugiksissa. Ne on vaan ihan hirveän näköset ja ufomalliset.
Valitettavatsi mulle ulkonäkö merkkaa.
Mun mielestä nuo emmaljungat on kyllä ihan järkyttävät. Nuossa bugiksissa on jotain hienoa. Eli ulkonäön perusteella ottaisin nuo bugabot.
Siellä pienet etupyörät on epäkäytännölliset, mut normi kaupunki- ja vaikka pururatakäytössäkin erittäin hyvät. Ja edelleen: niiden tilalle saa isot, kiinteät pyörät lumikeleihin. Ei pidä kommentoida jos ei tiedä asiasta.
metsässä asuvat? Mitäs jos ap asuu myös metsässä eikä tullut ajatelleeksi näiden vaunujen toimimattomuutta keskellä hakkuuaukeeta? Miksi pitää tietää asiasta kaikki, jotta tähän saa kommentoida?
jos sisarusta ei ole tiedossa seuraavan kahden vuoden sisällä.
Talvella kyllä tuommoiset pienet eturenkaat on aivan mahdottomat, jos on paljon lunta.
monen tunnin shoppailu kierokselle (bussilla stadiin, muutakauppa ja busilla kotiin, oho vierähti neljä tuntia..), jne..jne.. ku ei sitä väsykiukuttelevaa taaperoa ny kauheasti jaksa oikein kantaakkaan, vai miten sä olet silloin toiminut? vai etkö liiku yhtään taaperon kanssa muualla kuin seillä mihin pääsee autolla??
Ja pienillä eturattailla olen pärjännyt nämä kaksi viimeisintä lumista talvea oikein hyvin, vaikka aura-auto on odotuttanut itseään päiviä ja ulkoillaan kesäkeleillä hiekkateillä.
Ja käytin niitä 4kk. Ne on hyvät kauppakeskuksissa ja hyvällä asfaltilla kesällä, ei muualla ja 3 vuotias ei kyytiin mahdu, ainakaan talvikamppeissa. Tavarapussi on ihan onneton.
jos asut kaupungissa niin ehdottomasti Bugaboot helppouden ja ketteryyden takia. Jos työntelet vaunuja pääsääntöisesti muualla kuin asfaltilla niin Emmaljungat.
Meillä Helsingin keskustassa oli Bugaboo Cameleonit enkä mitään muita enää huolisikaan. Serkuilla vähän syrjemmässä on Emmaljungat, sopivat sinne epätasaisempaan maastoon paremmin kuin Bugaboot.
joskus rattaissa. Mulla on tosin vasta juuri 2 vuotta täyttänyt, mutta varmasti ovat rattaat vielä vuodenkin päästä jonkinlaisessa käytössä.
Meillä ei ole autoa, eikä tule. Asumme kaupungin keskustassa ja suurin osa matkoista on sellaisia, että 2-vuotiaskin kävelee kyllä ja tykkää kävellä. Kauppaan menemme kävellen, ellei sitten rattaita tarvitse ihan tavarankuljetukseen (tuon ikäisen kanssa on hankala kantaa montaa kauppakassia, kun pitäis liikenteen takia pitää kädestä kiinni ja toinen on vielä vilkas tapaus). Kerhoreissut tehdään rattailla, jouduttais muuten lähteen niin aikasin (muutenkin on kiire aamulla).
En mä näe, että olisi niin kamalaa, jos pidemmällä matkalla vielä 3-vuotiaskin istuisi rattaissa. Jotkut menevät autolla jo tuon meidän kerhomatkankin pituisen matkan aina. Olen kyllä alkanut miettiä, että voisi alkaa sen tuon 2-vuotiaan kanssa kävelläkin, mutta siinä todella sitten kestää, kun tuon ikäinen pysähtyy ihmettelemään jokaista puunlehteä matkan varrella. Kiireettömimmillä matkoilla saa kävellä.
Joskus lapsi on rattaissa ihan turvallisuussyistä.
Niin hankkisin Emmaljungat. Vain sen takia että (huom meidän käytössä) päiväunet on oikeastaan ainoa syy miksi (3v 2kk) vielä joskus rattaita käytetään. On tottunut kävelemään pitkiäkin matkoja, joten sen takia ei rattaita enää tarvita. Koko päivän reissuja helpottaa kummasti kun saa pojan päikkäreille tarvittaessa. Ja onhan ne toki autottoman kauppareissulla kätevät kun saa tavarat kulkemaan.
Siellä pienet etupyörät on epäkäytännölliset, mut normi kaupunki- ja vaikka pururatakäytössäkin erittäin hyvät. Ja edelleen: niiden tilalle saa isot, kiinteät pyörät lumikeleihin.
Ei pidä kommentoida jos ei tiedä asiasta.
ja oli tosi huonot. Tökkii ja hytkyilee miten sattuu asvaltilla, soralla ja nurmikolla (juu, sitä löytyy myös kaupungista).
monen tunnin shoppailu kierokselle (bussilla stadiin, muutakauppa ja busilla kotiin, oho vierähti neljä tuntia..), jne..jne.. ku ei sitä väsykiukuttelevaa taaperoa ny kauheasti jaksa oikein kantaakkaan, vai miten sä olet silloin toiminut? vai etkö liiku yhtään taaperon kanssa muualla kuin seillä mihin pääsee autolla??
kävellen, fillarilla ja bussilla. En lähde mihinkään shoppailumaratoneihin lapsen kanssa. Ruokakaupassa käydään pyörällä tai kävellen, kun lähikauppa on tosi lähellä.
Huomasin, että lapsi oppi aika nopeasti reippaaksi kävelijäksi sen jälkeen kun vaunut yksinkertaisesti laitettiin pois. Ja olishan ne saatavilla vielä varastosta, jos joku tarve tulisi, mutta siellä ovat toistaiseksi pysyneet.
No kun tämä mahtuu, ei mitään hätää! Oli toki asiatonta kommentoida tavaratilan tärkeydestä, kun ei tosiaan ole käyttökokemusta bugaboosta :-(