Ärsyttäisikö, jos kuvaisinkin meidän perheen joulukukat korttiin? Vastannee kaupasta ostettuja?
Kaipaisin vinkkejä. Mitä siis kuvakorttiin saa kuvata, ettei joku vedä hernettä nenään?
Entä jos ei uskalla lähettää kuvakorttia, eikö ole parempi jättää lähettämättä mitään? Joulutervehdys on tärkein, mikä näitä vastustajia oikeasti jurppii?
Lapsettomia on niin vähän, että heille sama. Mutta siis ottaako muitakin päähän lapsikuvat? Miksi ne on huonompia kuin kaupasta ostettu tonttukortti? Eikö henkilökohtainen tervehdys ole aina parempi?!?
Itse olin aikanaan lapseton ja viisi vuotta yritetiin. Kyllä oli hauska saada perheiltä kortteja, tuntui että ne lapsikuvat oikein sai tsemppaamaan hoidoissa. Perverssiä siis vastustaa lapsien kuvia. Niihin saa nähdä enemmän vaivaa kuin jos hakisi kaupasta kortin.
Ehkäpä koko korttivouhotus onkin aikansa elänyt. Nykyajan hemmoteltu ihminen ei halua muuta kuin sitä mitä itse haluaa. Kaikki muu on turhaa.
Vastailkaa vastustajat!
Kommentit (6)
Myönnän, että silloin kun olin kovimmat lapsettomuuskriisit päällä ei elämässä ollut kaikki kohdallaan, kaukana siitä. Tosiaan lapsikortti muistuttaa hyvin konkreettisesti omasta lapsettomuudesta. Nyt kun on oma lapsi niin ihan sama mitä kortteja posti tuo.
Minä olen sitä mieltä, että elämässä ei taida olla iahn kaikki kohdallaan, jos pitää vetää joulukortista ja lasten kuvistakin herneet nenään! Eikö muistaminen ole tosiaan tärkeintä?
selittää syytä. Ovat vain yleensä niitä ihmisiä joita ärsyttää kaikki toisten tekemät asiat.
Mä olen saanut aikuisen itse askartelemia kortteja ja joskus ne ovat olleet yhtä tasokkaita kuin mun lasten. On tullut kuvia koirista, lapsista, kukista, maisemista, metsäneläimistä jne. Mua ei ole ärsyttänyt yksikään kortti. Mun mielestä joulukortit ovat lähettäjänsä näköisiä, kuvaavat heidän elämäntilannettaan ja/tai heidän luonnettaan, vaikka vain olisivat lähikaupasta ostettuja.
jonka lapsuuden joulujen muistot ovat hukkuneet muovijoulukuusen katveeseen ja kukattoman joulun karuuteen. Onko sitten mukavaa, kun toiset vielä itse kasvatetuista kukista kuvia lähettävät ja siten pahoin sairasta pilkkaavat? Siinä on joulumieli kauas paennut.
Tuo on hyvä idea ja siitä tulisi varmasti kaunis kortti, mutta onko teillä joulukukat jo siinä vaiheessa kun kuva pitää ottaa, jotta ehtii kortit teettää ja lähettääkin vielä? Me otettiin joku vuosi Lapin reissulla ihania luontokuvia ja askartelin niistä seuraavaksi jouluksi joulukortteja. Nyttemmin kuvaamme lapset kortteihin ja sen saman kortin lähetämme kaikille, vaikka tulee kyllä aika kalliiksi verrattuna joidenkin ihailemiin tiimarikortteihin.
muistuttaisi liian kipeästi siitä, että mun kaikki kukat kuolee.
Lapin kuvat taas muistuttaa siitä, etten ole koskaan päässyt Lappiin.
Toivoisin saavani valkoisen a4 paperin johon on lyijykynällä kirjoitettu Hyvää Joulua..
Tosin toi toivotuskin saattaa vähän ärsyttää eli parasta on, että muistat minua vain tyhjällä valkoisella tavallisella kopiopaperi arkilla.
eli sun idea on hvyä, eikä jurpi mua ollenkaan, silti kirjoitan.
Minä olen sitä mieltä, että elämässä ei taida olla iahn kaikki kohdallaan, jos pitää vetää joulukortista ja lasten kuvistakin herneet nenään! Eikö muistaminen ole tosiaan tärkeintä?
Tai sitten asia on niin, ettei valittajilla ole oikeasti mitään oikeita murheita, että pitää joka pikkuasiasta purnata ja valittaa!
Lasten kuvat, kukkien valokuvat, askartelut ja tiimarinkortit -kaikki on hyviä.