auttakaa valmistautumaan pikkujoulujuhlaan! (asu, hiukset, meikki??) :/
Jos olette nähneet tv-sarjan tahdon asia, ja muistatte kuinka perheenäiti valmistautui kerrankin lähtemään juhliin, ja kaikki meni pieleen, niin pyydän nyt apua jotta selviäisin päinvastoin!
Miehen työpaikka järjestää avec-pikkujoulut kartanotyyliin. Tarkkaa pukukoodia tai muuta tietoa ei ole, mutta epäilemättä hienosti on tarkoitus iltaa viettää. Mitä tällaiseen tilaisuuteen pitää laittaa naisena päälle? Minulla on kivoja "tafti-tyylisiä" mekkoja, mutta kaikki polvipituisia. Nämä eivät varmaan käy? Pitääkö olla nilkkoihin asti pitkä? Täytyy varmaan vuokrata jos näin on.
Ja hiukset?? Tukkani on ohut, olkapäille asti pitkä. En yhtään tiedä mitä sille tekisin, täytyy varmaan varata aikaa kampaajalle? mutta vain kiharat vai joku nutturakampaus? Ja meikki varmaan pakko ottaa meikkaajalta, koska yleesä käytän vain meikkipuuteria, ripsaria ja kulmakynä....
Kanssasisaret, help me! sitten pitäisi vielä osata olla riittävän fiinisti paikan päälläkin :P
Kommentit (6)
muistat ottaa kohtuudella alkoholia. Sitä on varmaan tarjolla yllin kyllin. Muuten nätisti laittautuneet naiset liian humalla, uh. Sä varmaan osaatkin, kunhan mainitsin.
ei kuulu tapoihin örveltää... mutta muuten, oon aivan ulalla! voisko kukaan auttaa?
päähenkilö oli lihonut ulos ainoasta juhlamekostaan. Sinulla on mekkoja useampia, joku varmaan istuu hyvin. Firman pikkujouluun en laittaisi pitää pukua, vaan pikkumustan tai vast. En tiedä mikä on taftityylinen.
Nuttura hoikentaa, pidentää kaulan linjaa, on naisellinen.
Ja ennenkaikkea: älä ördaa äläkä sotke niinkuin tv-sarjan epäuskottava nainen.
Ennen lähtöä juhliin rauhoita mieltäsi hokemalla, että sinä et ole juhlien päähenkilö ja keskipiste. Mene mukaan nauti illasta ja seurasta, hymyile, katso ihmisiä silmiin, esittäydy niille joita et tunne (ellei miehesi esittele sinua).
Älä siis koko ajan mieti suomalaiskansalliseen tyyliin mitä muut sinusta ajattelevat. Tod. näk. he eivät ajattele sinusta mitään sen kummempaa. Pidä hauskaa!
ja ei tarvitsisikaan olla pitkä mekko?? huh, kuulostaa hyvältä :) kauhealta vaan tuntuu, jos kaikilla muilla olisikin ja itse olisin kuin pikkutyttö lyhyemmässä... olen muutenkin varmasti nuorin, mieheni on ainoa 30 v firmassa, muut vanhempia...
ap
Kyllä pikkujoulujen asu on nimenomaan pikkumusta, enkä tarkoita mitään tylsää kotelomekkoa, vaan hyvin istuva, hyvin leikattu vaate. Paljetitkin asussa ihan kivoja, jos vaan kantajalle sopii. Jalkaan tummat sukkikset tai stay upit, ja korkeat klassiset korkkarit. Hiukset kivasti ylös, tyyliin a ala ranskatar. Meikki saa olla tummahko, mutta luonollinen, etenkin jos on ikää yli 35. Iltalaukku mieleeään clutch, ei liian iso siis.
ja ongelman ydin on siis se, etten halua olla yli- enkä alilaittautunut vaan juuri oikein...