Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatko tehdä kaalilaatikon, makaronilaatikon, hernekeiton ja maksalaatikon itse?

Vierailija
23.10.2011 |

Entä leipoa kauraleivän?

Minä osaan nuo kaikki.

Mies 37 v.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muista koskaan edes millekään ruoalle tarvittavaa uuninlämpöä, tai summittaista aikaa.

Hyvä jos ranskalaisia saan lämmitettyä ilman "reseptiä".

Toisekseen mä haeskelen aina sitä parempaa reseptiä kaikille ruoille, pitsapohjat/sämpylät on tullut tehtyä nyt joka kerta hiukan eri reseptillä, koska haussa on se täydellinen..

Enkä mä halua, sanotaan nyt jauhelihapihveistä "ihan hyviä", vaan haeskelen sitä ohjetta, millä tulee maailman parhaita, kokeilen uusia mausteita ja eri määriä.

Ja kun ei ole reseptiä, niin muistapa siinä sitten laittoiko maustetta tee- vai ruokalusikallisen tai 2 edellisellä kerralla, vaikka kyse olisi tosiaan "omasta reseptistäkin".

t. se jolta mikään näistä ei suju

Vierailija
22/42 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osaa miehenikin nuo ruoat tehdä. Leipää ei leivo mutta hyvät korvapuustit osaa tehdä.

Ainut mihin tarvitaan ohje, ni on maksalaatikko, koska sitä tulee tehtyä niin harvoin. Ei edes joka vuosi.

Vierailija
24/42 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksalaatikkoon ehkä kaipaisin jotain ohjetta viitteeksi. Muuten sävellän ruokia aika paljon sen mukaan mistä itse tykkään.

Vierailija
25/42 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikkoa ja kauraleipää olen tehnyt. Muita en, koska en niitä syö, mutta varmaan tuo Google autttaisi, jos tekemään joutuisin.

Vierailija
26/42 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eiköhän se onnistuisi. Nuo muut osaan.

Nainen 42 v.

Vierailija
27/42 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muista koskaan edes millekään ruoalle tarvittavaa uuninlämpöä, tai summittaista aikaa.

Toisekseen mä haeskelen aina sitä parempaa reseptiä kaikille ruoille, pitsapohjat/sämpylät on tullut tehtyä nyt joka kerta hiukan eri reseptillä, koska haussa on se täydellinen..

Enkä mä halua, sanotaan nyt jauhelihapihveistä "ihan hyviä", vaan haeskelen sitä ohjetta, millä tulee maailman parhaita, kokeilen uusia mausteita ja eri määriä.

Ja kun ei ole reseptiä, niin muistapa siinä sitten laittoiko maustetta tee- vai ruokalusikallisen tai 2 edellisellä kerralla, vaikka kyse olisi tosiaan "omasta reseptistäkin".

Sinun ongelmasi on täydellisyyden tavoittelu, sillä sitä sinä et koskaan saavuta. Aina jää jotain parantamisen varaa.

Kun ei ole reseptiä, niin sitten vaan sovelletaan. Laitetaan maustetta sen mukaan, mikä tällä kertaa tuntuu sopivan. Omista resepteistäni olen parhaat kirjoittanut muistiin sitten jälkikäteen, kun olen todennut ne onnistuneiksi ja kokeillut uudelleenkin.

Vierailija
28/42 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta totta kai osaisin sen tehdä, reseptin kanssa.

Ja muut sujuvat ilman reseptiäkin.

Osaatko sinä tehdä ap ulkomuistista vaikkapa bouillabaissea rouillen kera tai oikeaoppisen Burgundin padan? Kana vindaloon?

Ihmisillä on niiiiin erilaisia lempiruokia ja ruokavalioita, että vähänkö typerää julistaa omat lempiruokansa ainoiksi oikeiksi ja jonkinlaisiksi keittotaidon yleismaailmallisiksi mittareiksi.

Vierailija
29/42 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ongelmasi on täydellisyyden tavoittelu, sillä sitä sinä et koskaan saavuta. Aina jää jotain parantamisen varaa.

Kun ei ole reseptiä, niin sitten vaan sovelletaan. Laitetaan maustetta sen mukaan, mikä tällä kertaa tuntuu sopivan. Omista resepteistäni olen parhaat kirjoittanut muistiin sitten jälkikäteen, kun olen todennut ne onnistuneiksi ja kokeillut uudelleenkin.

tämän ketjun perusteella se ilman reseptiä tekeminen on hyvän ruoanlaittajan mitta, ja se joka käyttää reseptejä, on huono..

t. 36

Vierailija
30/42 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä leipoa kauraleivän? Minä osaan nuo kaikki. Mies 37 v.

Jokainen lukutaitoinen osaa myös laittaa ruokaa. Ne jotka väittävät, etteivät osaa, teeskentelevät.

Vierailija
31/42 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksalaatikkoon kyllä tarttisin ohjeen. Mut ainut mitä meillä noista syödään on makaronilaatikko ja kauraleipä.

Vierailija
32/42 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkä miehet osaa tehdä nämä kaikki?

Mun mies tekee kyllä sitä makaronilaatikkoa ja montaa muutakin ruokaa, mutta leipoa ei osaa. Kaalilaatikko on mun herkkua, joten se on mun vastuulla, mutta uskoisin että mieskin siihen pystyisi. Hernaria ei kyllä alkeista lähtien ehkä osaisi/hoksaisi tehdä. Luulen että liotus jäisi tekemättä tai vähälle.

-2-

Vierailija
33/42 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakaan ilman reseptiä.

Minä pidän kaupan maksalaatikosta, mutta jos itse joutuisin sen maksan kanssa värkkäämään, jäisi varmasti syömättä. Jos muutenkaan olisi hyvää.

Ja se on edullista, ja sen kerran mitä sitä syö pikkulounaaksi, sen joutaa kyllä ostaa.

Menis jo sähköä jonkun pikku laatikon tekoon, ja kun meillä kaikki eivät syö.

Samoin pidän purkkihernarista. Olen aina inhonnut paksua keittoa, jossa kovia herneitä, niinpä laimennan sen purkikeitonkin ihan liemeksi ja keittelen niin ettei yhtään hernettä ole jäljellä, ja maustan lihaliemikuutiolla.

Makaronilaatikkoa olen aina inhonnut, kuten muitakin munamaitoruokia, enkä ymmärrä miksi keittäisin makaronit ja sitten uuniin. Joten mä lykkäisin ne raakana uuniin jonkun muun liemen kanssa, ja sehän ei sitten olekaan enää makaronilaatikko.

Kaaliruoista en ole koskaan pitänyt, eikä ole tullut vielä kokeiltua tulisiko omatekemistä parempaa.

Ja kauraleipä. Jaa. Kait mä aina välillä jonkun reseptin mukaan leivon, ja jos siihen pistää vähän kauraa, onko se sitten kauraleipä?

Mutta joo, taidan olla aika surkea kokki, kun inhoan laittaa ruokaa ilman reseptiä, vaikka olis omakeksimä resepti, niin ärsyttää, ettei edellisellä kerralla tullut laitettua ylös.

Ja leipomaan en ala ilman jotain ohjetta, vaikka sitten yleensä loppujen lopuksi muuttelenkin sitä aina.

Vierailija
34/42 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikot onnistuu..

Vierailija
35/42 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan hernekeittoa en osta koskaan, koska itsetehty on niin paljon parempaa. Vähän sama ero kuin kaupan ja itsetehdyssä perunamuusissa.

Vierailija
36/42 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan pidä.

Kotiruoka on hyvää!

Vierailija
37/42 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksalaatikosta en niin paljon välitä, että sitä tekisin, mutta käytännössä teen aina hernesopan itse.

Vierailija
38/42 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi maksalaatikkoon tarvitsisin reseptin, sitä en ole tehnyt kuin pari kertaa.

Vierailija
39/42 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miljoona muuta vastaavaa perinteistä ruokaa, joista en yhtään pidä.

Sen sijaan hyvänmakuista ja terveellistä kotiruokaa en osaa tehdä.

Vierailija
40/42 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut onnistuu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä